2025 Core Web Vitals Challenge: WordPress és mindenki

Peter

A Web Vitals technológiai jelentése az alapvető Web Vitals (CWV) által a legmagasabb rangú tartalomkezelő rendszereket mutatja be (a július statisztikái még nem jelennek meg). A Breakout Star ebben az évben egy e-kereskedelmi platform, amely figyelemre méltó, mivel a bevásárlóhelyek általában rossz teljesítményt nyújtanak a vásárlási funkciók biztosításához szükséges nehéz JavaScript és a képterhelés miatt.

Ez az összehasonlítás a következő festék (INP) pontszámok közötti interakciót is vizsgálja, mivel nem tükrözik a CWV pontszámokat. Az INP méri, hogy egy weboldal milyen gyorsan reagál vizuálisan, miután a felhasználó kölcsönhatásba lép vele. A „következő festék” kifejezés arra a pillanatra utal, amikor a böngésző vizuálisan frissíti az oldalt, válaszul a felhasználó interakciójára.

A rossz INP -pontszám azt jelentheti, hogy a felhasználók csalódnak a webhelyen, mert azt nem reagálják. A jó INP -pontszám korrelál a jobb felhasználói élménygel, mivel a weboldal milyen gyorsan teljesít.

Core Web Vitals Technológiai Jelentés

A HTTP archív technológiai jelentés két nyilvános adatkészletet egyesít:

  1. Chrome UX jelentés (Crux)
  2. HTTP archívum

1. Chrome UX jelentés (Crux)
A Crux adatait a Chrome felhasználóktól szerzi meg, akik úgy döntenek, hogy használati statisztikai jelentést készítenek, mivel több mint 8 millió webhelyet böngésznek. Ezek az adatok magukban foglalják a Web Vitals Metrikák alapvető teljesítményét, és havonta adatkészletekké alakítják.

2. HTTP archívum
A HTTP Archive adatait laboratóriumi tesztekből szerzi be olyan eszközökkel, mint a WebPageTest és a világítótorony, amelyek elemzik az oldalak felépítését, és hogy követik -e a teljesítmény legjobb gyakorlatait. Ezek az adatkészletek együttesen megmutatják, hogy a webhelyek hogyan teljesítenek, és milyen technológiákat használnak.

A CWV technológiai jelentés egyesíti a HTTP Archive (amely a weboldalakat laboratóriumi mászás és tesztelés útján nyomon követi) és a Crux (amely a Chrome felhasználóktól gyűjti a valós felhasználói teljesítmény adatait), és innen származik a tartalomkezelő rendszerek alapvető webes Vitals teljesítményadata.

#1 Rankált Core Web Vitals (CWV) előadóművész

A legjobban teljesítő tartalomkezelő rendszer a DUDA. A Duda platformon található webhelyek figyelemre méltó 83,63% -a kapott jó CWV -pontszámot. Duda következetesen rangsorolta az 1. helyet, és ez a hónap folytatja ezt a tendenciát.

A következő festési pontszámok közötti interakcióhoz a Duda a második helyzetben van.

#2 rangsorolt CWV CMS: Shopify

A következő pozíciót a Shopify foglalja el. A Shopify webhelyek 75,22% -a jó CWV -pontszámot kapott.

Ez rendkívüli, mivel a bevásárlóhelyeket általában túlzott JavaScript -rel terhelik az olyan teljesítményjellemzőkre, mint a termékszűrők, csúszkák, képhatások és egyéb eszközök, amelyekre a vásárlók támaszkodnak a választásukhoz. Úgy tűnik azonban, hogy a Shopify nagyrészt megoldotta ezeket a kérdéseket, és felülmúlja a többi platformot, például a Wix és a WordPress.

Az INP szempontjából a Shopify a 3. helyezett, a rangsor felső végén.

#3 rangsorolt CMS a CWV -hez: WIX

A Wix a harmadik helyen érkezik, közvetlenül a Shopify mögött. A Wix webhelyek 70,76% -a jó CWV -pontszámot kapott. Az INP pontszámok szempontjából a WIX webhelyek 86,82% -a kapott jó INP -pontszámot. Ez az INP negyedik helyre kerül.

#4 rangsorolt CMS: Squarespace

A Squarespace webhelyek 67,66% -ának jó CWV -pontszáma volt, a negyedik helyre helyezve őket a CWV -hez, csak néhány százalékponttal a 3. számú WIX -rel.

Ugyanakkor a Squarespace az INP 1. helyezettje, a Squarespace webhelyek összesen 95,85% -a jó INP -pontszámot ér el. Ez nagy ügy, mert az INP a jó felhasználói élmény erős mutatója.

#5 rangsorolt CMS: Drupal

A Drupal platformon lévő helyszínek 59,07% -ának jó CWV -pontszáma volt. Ez a helyszínek több mint fele, jóval alacsonyabb, mint Duda 83,63% -os pontszáma, de magasabb, mint a WordPress pontszáma.

De amikor az INP -pontszámról van szó, a Drupal az utolsó helyen áll, a webhelyek mindössze 85,5% -a jó INP -pontszámot szerez.

#6 rangsorolt CMS: WordPress

A WordPress webhelyek csak 43,44% -ának volt jó CWV -pontszáma. Ez több mint tizenöt százalékponttal alacsonyabb, mint az ötödik helyezett Drupal. Tehát a WordPress nem csak az utolsó a CWV teljesítménye szempontjából; Utoljára széles margóval van.

A WordPress Performance ebben az évben sem egyre javult. A 2025 -ös 42,58%-kal kezdődött, majd áprilisban néhány ponttal 44,93%-ra emelkedett, majd 43,44%-ra esett vissza, júniusban kevesebb, mint egy százalékponttal magasabb, mint ahol az év elindult.

A WordPress az INP pontszámok ötödik helyén van, a WordPress webhelyek 85,89% -a jó INP -pontszámot ér el, mindössze 0,39 ponttal a Drupal felett, amely az utolsó helyen található.

De ez nem az egész történet a WordPress INP pontszámairól. A WordPress az évet 86,05% -os pontszámmal kezdte, és június véget ért valamivel alacsonyabb pontszámmal.

INP rangsorolás a CMS által

Itt vannak az INP rangsorolása, a helyek százalékos aránya jó INP -pontszámot mutat a CMS név mellett:

  1. Squarespace 95,85%
  2. Duda 93,35%
  3. Shopify 89,07%
  4. WIX 86,82%
  5. WordPress 85,89%
  6. Drupal 85,5%

Mint láthatja, a 3–6 pozíciók mind a nyolcvan százalékos tartományban vannak összekapcsolva, csak 3,57 százalékpontos különbséggel az utolsó elhelyezett Drupal és a harmadik helyezett Shopify között. Tehát egyértelműen, az összes tartalomkezelő rendszer megérdemli az INP pontszámok trófeáját. Ezek tisztességes pontszámok, különösen a Shopify számára, amely a CWV második helyezettje és az INP harmadik helyezettje.

Elvitel

  • Duda az 1. számú
    A DUDA vezet a Core Web Vitals (CWV) teljesítményében, a webhelyek 83,63% -a jól gólt, megőrizve a legfelső pozícióját.
  • A Shopify erős előadóművész
    A Shopify a CWV 2. helyezettje, ez egy meglepő teljesítmény, figyelembe véve az e-kereskedelmi platformok összetettségét, és az INP-hez jó pontszámok.
  • Az 1. sz. Squarespace a felhasználói élményért
    A Squarespace az INP 1. helyezettje, webhelyének 95,85% -a jó reagálást mutat, jelezve a kiváló felhasználói élményt.
  • A WordPress teljesítménypontjai stagnálnak
    A WordPress messze elmarad, a helyek mindössze 43,44% -a halad át a CWV -vel, és nincs pozitív lendület jele.
  • Drupal szintén elmarad
    A Drupal az INP -ben és az ötödik helyen áll a CWV -ben, a webhelyek több mint fele áthalad, de még mindig alulteljesít a legtöbb versenytárs ellen.
  • Az INP pontszámok általában magas az összes CMS -en
    Összességében az INP pontszámok közel állnak az alsó négy platformon, ami arra utal, hogy az INP pontszámok viszonylag magasak az összes tartalomkezelő rendszerben.

Keresse meg a Looker Studio rangsorolását itt (be kell jelentkezni a Google -fiókba a megtekintéshez).

A szerzőről

Peter, az eOldal.hu tapasztalt SEO szakértője és tartalomgyártója. Több mint 10 éve foglalkozik keresőoptimalizálással és online marketinggel, amelyek révén számos magyar vállalkozás sikerét segítette elő. Cikkeiben részletes és naprakész információkat nyújt az olvasóknak a legfrissebb SEO trendekről és stratégiákról.