Ezt a bejegyzést az Ahrefs szponzorálta. A cikkben kifejtett vélemények a szponzor sajátjai.
A megfelelő SEO AI-eszközök a martech-készletben segíthet:
- Egyszerűsítse tartalomtermelését.
- Automatizálja az összetett SEO folyamatokat.
- Kevesebb „elfoglalt” munkát végezzen, és több olyan dolgot, ami mozgatja a tűt.
- Vegye ki a találgatásokat stratégiáiból.
Az Ahrefsnél keményen dolgoztunk azon mesterséges intelligencia funkciók kiadásán, amelyek olyan versenyelőnyt biztosítanak Önnek, amelyet sehol máshol nem kaphat meg.
Nézze meg, hogyan automatizálhatja tartalom- és keresőoptimalizálási munkafolyamatait az Ahrefs AI-képességeivel.
1. AI Seed Kulcsszójavaslatok
A kulcsszókutatás során meglehetősen általános gyakorlat, hogy a fő téma, termék vagy szolgáltatás keresésével kezdje.
Például, ha Ön a kertészetben van, akkor Ön és versenytársai valószínűleg erősen versengenek a „kertészet” szót tartalmazó kulcsszavakért.
Ha kiaknázatlan lehetőségeket szeretne találni, próbálja ki az AI kulcsszójavaslatokat az Ahrefs Kulcsszóböngészőjében.
Kiválaszthat egy meglévő előre beállított értéket, vagy hozzáadhat saját promptot:
Mindkét lehetőség esetén ennek az eszköznek az az előnye, hogy létrehoz egy listát olyan egyedi tartalomötletekről, amelyeket a versenytársai valószínűleg nem vettek figyelembe.
Nézze meg például a „kertészethez” kapcsolódó műszaki és speciális kulcsszóötleteket:
Ezekkel az ötletekkel futhat, vagy kiválaszthatja webhelye számára a legjobbakat. Segít külön-külön keresni, hogy jobban átérezhesse, milyen könnyen rangsorolhatja a témát webhelye számára.
Például, ha megnézzük a „xeriscaping”-et, láthatjuk, hogy ennek a témának megfelelő keresési mennyisége van, havi 7,5 000 keresés, és csak 8 nehézségi foka van!
Ez egy nagyszerű példa egy olyan szűk témakörre, ahol alacsony a verseny.
Az ehhez hasonló lehetőségek feltárása remek hely a niche bloggerek és a kisvállalkozások számára, hogy alacsony költségvetéssel kezdjék el a közönség építését. A szabadúszók és ügynökségek számára is nagyszerű, hogy gyorsan és egyszerűen egyedi tartalmi szögeket állítsanak fel az ügyfeleknek vagy a potenciális ügyfeleknek.
PROFI TIPP: A rengeteg kapcsolódó kulcsszót tartalmazó témák esetén használhatja a fürtözési funkciót a kulcsszavak lehetséges oldalakba csoportosítására.
- Klaszter szülőtéma szerint: Csoportosítja azokat a kulcsszavakat, amelyeknek közös rangsoroló oldalai vannak a Google-on.
- Klaszter a feltételek szerint: A kulcsszavak csoportosítása az alapján, hogy ugyanazt a szót tartalmazzák-e.
Gyakran valószínű, hogy egy Ön által létrehozott oldal a legtöbb kulcsszóra rangsorolhat egy klaszterben, így tovább gyorsíthatja a tartalomtervezést ezen a módon.
2. AI kulcsszó szándékai
A kulcsszó szándéka, más néven kereső szándék az oka annak, hogy valaki egy adott kifejezésre keres. Ez a tudattalan motiváció az, ami a keresési útjukat hajtja, és befolyásolja, hogy milyen tartalmat várnak el.
A keresési marketingszakemberek közös szándékai a következőkre csoportosítják a kulcsszavakat:
- Tájékoztató: Információkat, válaszokat vagy mélyreható kutatást keres egy adott témában.
- Navigációs: Egy adott webhelyet szeretne felkeresni anélkül, hogy tudná a pontos oldalt vagy URL-t.
- Kereskedelmi: Vásárolni szeretne valamit, de kutatást kell végeznie, hogy kitalálja a legjobb márkát.
- Tranzakciós: Egy adott termékre vagy szolgáltatásra vonatkozó online tranzakciót keres.
Mindig jó ötlet ellenőrizni a célkulcsszavak szándékát, mielőtt elkezdené írni a tartalmat, hogy a létrehozott tartalmat a keresők igényeihez igazíthassa.
Az Ahrefsben egyszerűen szűrheti kulcsszólistáját a fenti célok és más gyakori forgatókönyvek, például a márkajelzéssel ellátott vagy lokalizált említések alapján:
Azonban ezek a besorolások önmagukban nem feltétlenül elegendőek ahhoz, hogy pontosan megjelöljék, milyen típusú tartalmat kell létrehoznia.
Például a „backlink checker” kulcsszó mögött rejlő szándék nem illik pontosan a fenti besorolások egyikébe.
Ehelyett az AI Identify Intents funkció használatával részletesebb jelzést kaphat arról, hogy az egyes kulcsszavakhoz pontosan milyen típusú tartalom rangsorol.
Ebben az esetben elég nyilvánvaló, hogy az emberek egy eszközt akarnak használni. Tehát a legjobban optimalizálható oldalnak tartalmaznia kell egy backlink-ellenőrző eszközt.
De egy olyan kulcsszót nézve, mint a „lézervágó”, nem olyan nyilvánvaló, hogy mi a domináns szándék, vagy hogy milyen típusú tartalom teljesítene jól.
Ugyanez a funkció százalékos bontásban is megadhatja, hogy teljesen megszabaduljon a találgatásoktól, hogy milyen típusú tartalom rangsorolható:
Például itt van a kulcsszó szándék szerinti lebontása a Google találati első oldalán található tartalom alapján:
- 45% szeretné összehasonlítani a lézervágókat
- 28%-a lézervágót szeretne vásárolni
- 18%-uk szeretne tanulni a lézervágókról
- 8%-uk szeretne kritikákat vagy oktatóanyagokat nézni
- 2%-uk szeretné megtekinteni a lézervágók képeit
Ha kitalálja és rosszul értelmezi, akkor a korlátozott SEO-alapját a hiba kijavítására (vagyis a tartalom átírására) kell fordítania, ahelyett, hogy új feladatokon dolgozna.
Jobb, ha olyan adatok vannak az oldalán, amelyek megerősítik bármely kulcsszó szándékát, mielőtt szándékosan eltért tartalmat tesznek közzé.
3. AI Content Helper
Most, hogy van néhány témája, amelyekről tartalmat kell létrehoznia, és meggyőződött arról, hogy ezek megfelelnek a teljesíthető keresési szándéknak, itt az ideje a tartalom létrehozásának.
Nagyon sok AI-eszköz van a piacon, amelyek segíthetnek a tartalom létrehozásában. Így tűnik ki az Ahrefs AI Content Helper programja a tömegből.
- Lehetővé teszi, hogy kiválasszon egy konkrét célt az optimalizáláshoz
- Segít bezárni a témahézagokat kulcsszótömés nélkül
- Írás közben pontozza a témakört
Tegyük fel például, hogy a „xeriscaping” kulcsszó célzásához szeretne tartalmat létrehozni. Kiválaszthat egy konkrét optimalizálási szándékot:
Vagy kiválaszthat konkrét versenytársakat, akiket megelőzni szeretne:
Azután, ahogy elkezdi írni, ellenőrizheti előrehaladását az összes olyan releváns témával és versenytárssal összehasonlítva, amelyek megfelelnek az optimalizálási szándéknak:
4. AI Content Grader
Ha rendelkezik már meglévő tartalommal, amelyet javítani szeretne, inkább az AI Content Gradert nézze meg.
Adja hozzá a célkulcsszót és a meglévő URL-t:
A jelentés elkészítése után összehasonlító nézetet kap a cikkéről a legjobb versenytársaival.
Láthatja az egyes témakörök osztályzatát, és azt, hogy hogyan viszonyul az egyes versenytársakhoz. Néhány gyakorlati mesterséges intelligencia-javaslatot is kaphat a témakör továbbfejlesztéséhez.
Ez egy nagyszerű módja annak, hogy az írók megtudják, milyen szakaszokat adhatnak hozzá a meglévő tartalomhoz, így magabiztosan bezárhatják az aktuális hiányosságokat anélkül, hogy minden bejegyzést a semmiből kellene átírniuk.
5. AI kulcsszó fordító
Ha nemzetközi vagy többnyelvű közönséget céloz meg SEO-stratégiájával, az Ahrefs AI kulcsszófordítója elengedhetetlen eszköz a technológiai halmazban.
Egy ilyen feladat egyszerűsítése az Ahrefs használatával lehetővé teszi a következőket:
- Tesztelje a keresletet az új globális piacokon gyorsan és egyszerűen
- Húzza meg a korlátozott SEO-költségvetést több olyan feladatra, amelyek mozgatják a tűt
- Az idő töredéke alatt tízszeresére növelheti stratégiai eredményeit
Lehetővé teszi a kulcsszavak teljes listájának automatikus lefordítását, miközben megőrzi a nyelvjárási árnyalatokat és a helyi nyelvhasználatot.
Például több mint egy tucat módszer létezik a „pattogatott kukorica” kifejezésre az összes spanyol nyelvű országban és dialektusban.
Az AI fordító képes felismerni a legnépszerűbb variációkat az egyes országokban.
Jelenleg több mint 40 nyelvre és dialektusra kínál automatikus fordításokat több mint 180 országban, és hamarosan továbbiak is elérhetők.
(Bónusz) Javítások: Javítsa ki a bosszantó technikai problémákat az AI-val
Az egyik legizgalmasabb közelgő funkciónk, amely integrálni fogja az AI-t, a Patches.
A Patches segítségével egyetlen kattintással, fejlesztő bevonása nélkül kijavíthatja webhelye egyszerű technikai problémáit. Cloudflare dolgozókon vagy JavaScript-kódrészleteken keresztül működik.
Hamarosan Ahrefsben: Patches
Ez a funkció lehetővé teszi, hogy mesterséges intelligencia segítségével gyors és egyszerű javításokat hajtson végre a tartalom műszaki állapotának idővel történő megőrzése érdekében.
Az Ön által végzett szerkesztések lehetnek oldalszintűek, és nem műszaki csapattagok hajthatják végre.
Tegyük fel például, hogy van egy listája azokról az oldalakról, amelyek hiányzó, túl rövid vagy túl hosszú címekkel vannak megjelölve. A tartalommal foglalkozó csapata a mesterséges intelligencia segítségével kijavíthatja ezeket a problémákat, és közvetlenül az Ahrefs irányítópultjáról telepítheti őket webhelyére.
Az Ön keresőoptimalizálási vagy fejlesztői csapatai hasonló módon képesek lesznek az egész webhelyre kiterjedő műszaki javításokat kidolgozni.
Próbálja ki az Ahrefs AI funkcióit még ma
A SEO és a tartalommarketing nem automatizálható tökéletesen; ezt egyetlen AI-eszköz sem ígérheti.
De számos mesterséges intelligencia felhasználási eset létezik, amelyek felgyorsítják és javítják a már végzett munkát. A mesterséges intelligencia növelheti a marketing dollárját azáltal, hogy időt takarít meg a zsúfolt munkával, és megszünteti a találgatásokat a SEO stratégiájából.
Ha még nem ismeri az Ahrefst, ingyenesen kipróbálhatja platformunkat az Ahrefs Webmestereszközök segítségével.
Alacsony költségű kezdőcsomagot is kínálunk mindazok számára, akik az ingyenes verzión túl szeretnének lépni, és tovább szeretnék vinni kulcsszavaikat és versenyképes kutatásaikat.
In-post kép: Ahrefs képei. Engedéllyel használt.