A belső silók egy figyelmen kívül hagyott probléma, amely károsíthatja a keresési teljesítményt

Peter

Időnként a SEO sikere nem a műszaki tényezőkről, a tartalomról vagy a linkekről szól, vagy akár az AI által kiváltott változásokhoz való alkalmazkodásról.

Sokszor a vállalatok tudattalanul vannak SEO befektetéseik vagy erőfeszítéseik, amelyeket belső silók szabotáltak.

A legjobb esetben a silók lassú megvalósítást és legrosszabb esetben elmulasztott lehetőségeket és költségvetést okozhatnak, amelyet az erőfeszítés összességében elpazarol.

Bevallom: Volt olyan idők, két évtizeddel ezelőtt, amikor több mint tucat ügyfél számára SEO -t csináltam, hogy élveztem a tartalom, a műszaki tényezők, a weboldal frissítéseit és még sok más feletti ellenőrzés szintjét. Az ügyfelek jól teljesítették ezeket a feladatokat, ami közvetlen hatást gyakorolt ​​nekem a rangsorolásra, a forgalomra és a konverziókra.

Manapság azonban jól vagyok azzal a ténnyel, hogy a SEO -nak több tudományágra van szüksége, és sokkal nagyobb hangsúlyt fektet a végfelhasználóra, nem pedig a keresőmotorra.

A SEO sikerének egyik legnagyobb akadálya a belső silók, amelyek befolyásolhatják a stratégiát, az integrációt, a sebességet és a hangsúlyt, amely negatívan befolyásolhatja a befektetés megtérülését (ROI).

Kicsomagolom öt speciális silót, amelyeket gyakran látok különböző méretű szervezetekben, és arra koncentrálok, hogy segítsék a SEO együttműködésének javítását, hogy megismerjem erőfeszítéseit és befektetéseit a sikerig.

1. A stratégia szétválasztása

Számos okból a SEO -t silóba helyezheti, vagy taktikának tekinthető, nem pedig csatornát a digitális marketing szélesebb körű keverékén belül, vagy a marketing összességében egy vállalat vagy szervezet számára.

Lehet, hogy egy extra „kalap”, amelyet valaki visel. Vagy szokása van, hogy úgy néz ki, mintha SEO -t fog alkalmazni valamire.

Ha a SEO valami olyasmi, amit „alkalmazz” valamire, egy taktikára vagy egy osztott fókuszra, akkor nem fog jól vagy gyakran működni.

A hatékonyság érdekében stratégiai és célvezérelt megközelítést igényel. Túl sok bonyolultság van ahhoz, hogy a végén valamire alkalmazhassák, vagy a dolgokba lehúzzák.

A SEO stratégia fejlesztése kritikus fontosságú, és közvetlenül kapcsolódnia kell a szélesebb digitális marketinghez és az általános marketingstratégiához, így hatékony, eredményközpontú, és megfelelő szintű befektetési szintet kap, és a befektetés megtérülésének elvárása mellett.

2. A csatorna integrációjának hiánya

Nagyobb csapatokban a nagyobb ügynökségi partnerekkel, és még több kalapt viselő személynél is, a digitális marketing csatornák megtalálhatják a silókba.

Függetlenül attól, hogy a fizetett keresésnek a SEO -val való integrációja, vagy szélesebb körű kérdések, ha más digitális csatornákat nem csatlakoztatunk hasonló célokkal, ügyfelek utazásaival vagy tölcsérekkel, rejtett silókat találhatunk.

A fizetett keresés itt jó példa, mivel mind a SEO, mind a PPC ugyanazon közönség vonzására összpontosít – a keresők, akik a keresőmotor eredményoldalán szállnak le.

Az ingatlan egy kicsit más az oldalon, és a célzás is lehet. Mégis, ha nem osztjuk meg a kutatásokat, az elemzést, a tartalmat és a betekintést, akkor valószínűleg valahol másolunk erőfeszítéseket, és párhuzamosan készítünk stratégiákat és taktikákat, amelyeket hatékonyabban lehetne integrált módon elvégezni.

Általánosabban véve, más digitális marketing csatornák, mint például az e -mail marketing és a közösségi média, amelyek kilátásokat mutatnak, és az ügyfelek a weboldalra, átfedő igényekkel és hatékonysági lehetőségekkel is rendelkeznek, amikor a silókat és a falakat felrobbantjuk közöttük.

3. Tartalmi stratégia leválasztása

Hetente mondom valakinek, hogy a tartalom üzemanyag a digitális marketing csatornák és platformok számára, amelyekkel foglalkozunk.

A megsemmisített tartalmi stratégia a szervezet egyik legnagyobb kihívása.

A nap folyamán tartalmi döntéseket hoznék, és együtt dolgoznék a SEO copywriterekkel, hogy csak SEO igények és célok céljából hozzanak létre tartalmat.

Megjelent a közösségi média, és ugyanezt tette. Az e -mail marketing már ezt is megtette.

Gyorsan megtanultam, hogyan tudnánk mind együtt dolgozni egy magasabb szintű stratégiából, hogy ne csak új szintű hatékonyságot és költséghatékonyságot találjunk, hanem hogy megbizonyosodjunk arról, hogy az üzenetküldésben következetes és márkájúak vagyunk, így nem pazaroltuk erőfeszítéseinket inkonzisztens hanggal, hangzással, ajánlatokkal és értékjavaslatokkal a célközönség előtt.

Az egységes tartalmi stratégia elengedhetetlen a tartalom egyszeri létrehozásához, a márkán, és összhangban áll az általános marketing célokkal.

Ezután biztosítja a különféle csatornák, például a SEO speciális formátumait és igényeit, hogy biztosítsa a megfelelő prioritási lehetőségeket és maximalizálja a hatékonyságot.

4. Adat -elkülönítés

Ha a mindennapi életet „a gyomokban” vagy a tárgy részleteiben élnek, könnyű megvizsgálni az adott szintű meghatározott mutatókat és a kulcsfontosságú teljesítménymutatókat (KPI).

Lehet, hogy az organikus forgalom teljesítménye az, amit értékel, vagy osztályoz, ha SEO vagy. A másik oldalon, ha CMO vagy, akkor jelentést kaphat, vagy egy műszerfalhoz kapcsolódik, amely nagyon részletes SEO eredményeket mutat.

Van -e szervezete integrált adatai? Láthatja-e a legfelső szintű digitális marketing mutatókat, és egészen a SEO eredményekig fúrhat? Tudsz -e létezni a SEO -tól a végső hatással a digitális marketing megtérülésére?

Az egyik legnagyobb csalódás, amelyet a vezetőktől és az üzleti tulajdonosoktól hallok, az, hogy küzdenek a pontok összekapcsolása érdekében a látott SEO -jelentés és a vállalat lényege között. Ez egy probléma.

Ha egy pénzügyi igazgató vagy valaki, aki nem ismeri a SEO -t, megpróbálja létrehozni a kapcsolatot, akkor van egy adatszigetelési problémája, és jobban be kell integrálnia adatait csatornákra, csapatokra és funkciókra, hogy a digitális marketing teljesítményt az üzleti eredményekhez képezze.

5. Webfejlesztési szűk keresztmetszet

Ha a SEO -tól felelős személyek nem felelősek a webhely fejlesztéséért és frissítéseiért, akkor ez nagyon igazi siló lehet az Ön számára, és talán nem az, ami rejtett.

Karrierem elején, egy nemzeti étteremláncmal dolgozva, egy sor ajánlásom volt, és minden helyi piacon tovább kell mozgatnom a márkát.

Az egyes helyek egyedi tartalma készen álltam, és egy dinamikus rendszerrel együtt az adatbázisból való megvalósításhoz (mielőtt a nyílt forrású CMS platformok dolog voltak).

A becslések szerint három napot vesz igénybe, amíg a fejlesztési csapat befejezi a frissítést. Néhány hónapos összevonás után egy akadályt találtunk.

Az ügyfél IT -csapata hat hónapig nem tudott elérni! Az éttermek alapvető rendszerének frissítésének közepén voltak, és egy percet nem tudtak megkímélni, hogy kezeljék, mivel nem rendelkeztek költségvetéssel vagy infrastruktúrával, hogy egy külső szervezetet a környezetükbe engedjenek.

Számtalan történetet mondhatok neked a házon belüli erőforrásokról és a hasonlóan lefoglalott harmadik fél erőforrásokról, amelyeket nem olvasnak a hatásba, vagy nem prioritást élveznek a SEO stratégiák és célok igényei körül. Ez egy fontos siló a lebontáshoz.

Csomagolás

Lehet, hogy úgy érzi, hogy a SEO erőfeszítései minden hengerre ütnek. Remélem, hogy ez a helyzet.

A cikkben kicsomagolt betekintés egyszerűen fontos emlékeztetők vagy dolgok, amelyekre gondoskodni kell, és gondoskodjon arról, hogy ne váljon silókra és akadályokra a szervezetében.

Lehet, hogy valami itt ütött egy idegre, vagy közvetlenül ütközött arra, amit tapasztal. Ha ez vagy, akkor kérjük, ne add fel.

Beszéltem számos CMO -val, marketing igazgatóval, üzleti tulajdonosokkal és másokkal az évek során, akik meg voltak győződve arról, hogy a SEO nem működik, és hogy nem nekik.

Míg egyes éles esetekben ez igaz, gyakran egy -két szintet mélyebben ások, hogy rejtett silókat vagy akadályokat találjak, amelyek a kezdetektől kezdve kihívások voltak, amelyekkel nem foglalkoztak, és voltak a gyökér oka, amelyek visszatartják őket.


A szerzőről

Peter, az eOldal.hu tapasztalt SEO szakértője és tartalomgyártója. Több mint 10 éve foglalkozik keresőoptimalizálással és online marketinggel, amelyek révén számos magyar vállalkozás sikerét segítette elő. Cikkeiben részletes és naprakész információkat nyújt az olvasóknak a legfrissebb SEO trendekről és stratégiákról.