A Google AIO legújabb frissítései hatással lehetnek a SEO-ra

Peter

A Google folytatja az AIO-rangsorok frissítését, növelve a nagyobb, vásárlással kapcsolatos panelek és hirdetések jelenlétét, amelyek lejjebb helyezik az organikus keresési eredményeket az oldalon. A jó hír a keresési marketingszakemberek számára, hogy az AIO ingadozása a vásárlási lekérdezésekben stabilizálódni kezd, és az AIO-rangsorok egyre inkább megfelelnek a jellemzően organikus keresésben rangsorolt ​​webhelyeknek.

  • A legfontosabb változás vitathatatlanul a hirdetések hozzáadása az AI áttekintésekben, aminek az a hatása, hogy az organikus keresési eredményeket lejjebb tolja az oldalon.
  • Az AIO webhelyein az általános lekérdezésekre vonatkozó hivatkozások száma több mint 300%-kal nőtt augusztus óta, a legnagyobb növekedés (200%) szeptemberben volt tapasztalható.

2023. november 1-je óta a BrightEdge a keresési lekérdezések konzisztens halmazát követi nyomon, amelyek több milliárd keresést képviselnek kilenc iparágban. A lényeg az, hogy minden hónapban ugyanazokat a lekérdezéseket követik nyomon egyedi technológiájuk, a BrightEdge Generative Parser (TM) segítségével. A BrightEdge Generative Parser észleli és nyomon követi az AIO formátumokat, elemzi az AIO keresési eredményeket, és betekintést nyújt a napi trendekbe.

Az AIO és a legjobban rangsorolt ​​biotermékek szeptember óta egyre jobban egyeznek

A BrightEdge szeptemberben egy olyan tendenciát észlelt, amely szerint az AI áttekintések egyre gyakrabban mutattak linkeket olyan webhelyekre, amelyek megfeleltek az organikus keresési eredményeknek. Ez azt jelenti, hogy a hagyományos rangsorolási tényezők, amelyek egy webhelyet az organikus keresési eredmények élére helyeznek, kifizetődnek az AIO hivatkozásaiban.

Az AIO stabilitása folyamatosan javul

A BrightEdge adatai 8%-os javulást mutattak a napi stabilitás terén, és kevesebb, mint 1%-os ingadozást mutattak az AIO panelek pixelméretében. Ez azt jelenti, hogy az AIO keresési eredményei kevésbé változékonyak és megbízhatóbbak voltak. A vásárlással kapcsolatos keresési lekérdezések volatilitása 37%-kal (augusztus elejéről) 26%-ra (szeptember végére) csökkent. Az alacsonyabb volatilitás azt jelzi, hogy a rangsoroknak konzisztensebbnek kell lenniük, ez a tendencia remélhetőleg át fog gyűrűzni a novemberben kezdődő ünnepi vásárlási szezonba is.

Pontosabb AI áttekintési eredmények

Ezt a stabilitást a kulcsszavak 15%-os csökkenése kísérte az AIO-val, ami azt mutatja, hogy a keresési lekérdezések mennyire pontosak a weboldalak témakörében, és talán a természetes nyelvhasználat nagyobb arányú használatát tükrözheti a lekérdezésekben.

Bright Edge megjegyezte:

„A hirdetések megjelenésével a Google pontosabban meghatározza, hogy hol a leghasznosabbak az AIO-k.”

A precízebb és tömörebb AIO-k irányába mutató tendencia augusztusban kezdődött, és egészen szeptemberig folytatódott, amikorra a Google AIO további 14,6%-kal csukta össze a rendezetlen listákat az előző hónaphoz képest. Az összecsukott rendezetlen listák tömör választ jelenítenek meg a látható részben, és további információkat jelenítenek meg, ha a felhasználók rákattintnak további megtekintéséhez. Ez a tendencia októberben is folytatódott, az összeomlott rendezetlenek aránya további 20%-kal nőtt.

Bár ez soknak hangzik, a legdrámaibb változás talán az volt, hogy hányszor indult el az AIO termékkörhinta, amely 300%-os növekedést tapasztalt a kezdeti megjelenés óta.

A nagyobb AIO-funkciók trendje azt sugallja, hogy a vásárlással kapcsolatos, hirdetéseket tartalmazó AIO-eredmények egyre inkább kiszoríthatják az organikus tartalmat.

A BrightEdge szerint:

„Amikor a Google októberben hirdetéseket szúr be az AIO-kba, két funkció jelentősen növekedett. Különösen a termékkörhinta kínál közvetlen lehetőségeket a hirdetők számára. Mivel ezek nem foglalnak több helyet, ez azt sugallja, hogy ezek a hirdetések valószínűleg kiszorítják az organikus listát, ha ez a tendencia folytatódik. Mindezek a trendek egy ünnepi vásárlási szezonra utalnak, ahol a mesterséges intelligencia minden eddiginél nagyobb szerepet fog játszani, de talán nem úgy, ahogyan azt eredetileg vártuk.”

Megnövekedett a YouTube idézetek száma az AIO-ban

Az e-kereskedelemmel kapcsolatos YouTube idézetek száma az AIO-n belül 121%-kal nőtt szeptemberig, ami azt tükrözheti, hogy a felhasználók szívesebben néznek videókat, miközben termékeket keresnek. Ez felhívja a figyelmet a videóbefolyásolók fontosságára, valamint a vásárláshoz kapcsolódó videótartalmat tartalmazó multimodális stratégiákra. témákat (ahol a szándéknak van értelme).

Szeptemberben az AIO for shopping nem volt teljes növekedés, mivel bizonyos témákkal kapcsolatos lekérdezések kevesebb mesterségesintelligencia-áttekintést váltottak ki.

A következő témakörök kevesebb AIO-eredményt mutattak:

  • „Konkrét termékekre vonatkozó lekérdezések: -7,2%
  • Bútorok és lakberendezési tárgyak: -2,7%
  • Ruházat és divat: – 2,2%
  • „legjobb” keresések: – 1,7%
  • Vásárlási útmutatók és útmutatók: -1,6%”

Korai stádiumú kutatási szándék

Egy másik, októberben felfedezett AIO-trend a kutatási fázisban végzett keresési lekérdezések és szándékok növekedése volt. A keresésre támaszkodó megjelenítőknek figyelniük kell minden olyan forgalomcsökkenésre, amely összefüggésbe hozható a kutatási szakasz lekérdezéseivel kapcsolatos AIO-keresési eredmények növekedésével.

Októberi e-kereskedelmi AIO-trendek

  • „81,1% széles körű tudásmegosztást biztosít
  • Csak 1,4% ad lépésről lépésre útmutatást
  • Az AIO-k előnyben részesítik az oktatási tartalmat a használati utasításokkal szemben
  • Korai utazási tartalom szerkezete
    39,8%-a listastruktúrákat használ az egyszerű szkennelés érdekében
  • Erősen előnyben részesítik a széles körű magyarázatokat
  • Információgyűjtésre szervezett tartalom
  • A hangsúly az átfogó megértésen

Az AI áttekintésében megjelenő válaszok típusai

A BrightEdge adatai azt mutatják, hogy októberben a felfedezések és a kutatási típusú lekérdezések váltották ki a legtöbb mesterségesintelligencia-áttekintést.

A mesterséges intelligencia áttekintésében a három leggyakoribb választípus a következő volt:

  • Definíciók és áttekintések
  • Az okok magyarázata
  • Adatpontok

A BrightEdge elmagyarázza, mit jelent ez:

  • „Az adatok egyértelműen azt mutatják, hogy az AIO-kat a korai szakaszban végzett kutatásra és felfedezésre optimalizálták.
  • A felkapott vagy a kritikus adatpontokról szakértő útmutatást tartalmazó oktatási tartalmak hasznosabbak az idézésben, mint a konkrét használati utasítások.
  • A siker azt jelenti, hogy a tartalmat hozzá kell igazítani ehhez a csatorna felső fokához – az átfogó, oktató tartalom megnyeri a tranzakciós útmutatást, amelyet hirdetésekkel is helyettesíthet.

A leggyakoribb választípusok az AI-áttekintésekben

Elvitelre

A BrightEdge kutatása számos betekintést nyújt arra vonatkozóan, hogy a Google mesterséges intelligencia áttekintései milyen típusú tartalmakat részesítenek előnyben, és hogyan haladnak előre a fekete péntektel kezdődő ünnepi vásárlási szezonban. Ha a forgalmi minták változnak, annak az lehet az oka, hogy az AIO-t indító lekérdezések frissítései, valamint a reklámozás megnövekedése, ami a nagyobb méretű AIO-panelekkel együtt csökkentheti az organikus eredményeket.

Hangsúlyozni kell, hogy az organikus eredmények már jó tíz éve nem jellemzőek, és ezen a ponton anakronisztikus még mindig tíz kék linkben gondolkodni. Ezért fontosak a BrightEdge adatok, mert megmutatják, mi történik a keresési eredmények között.

Kulcsfontosságú betekintések

  • A hirdetések mostantól megjelennek az AI áttekintésekben
  • A vásárlással kapcsolatos lekérdezések volatilitása stabilizálódik, ami kiszámíthatóságot teremt
  • A Google egyre pontosabbá teszi azt, hogy mi váltja ki az AIO-kat
  • A termékkörhinta 300%-kal nőtt októberben
  • 20%-kal nőtt az összecsukott, rendezetlen listák, amelyekre a felhasználóknak kattintaniuk kell a további információk megtekintéséhez
  • Az egyes termékekre vonatkozó lekérdezések kisebb valószínűséggel váltanak ki AIO-kat
  • A kutatási fázisban lévő lekérdezések és szándékok egyre inkább az AIO fő kiváltó tényezői

Olvassa el a BrightEdge legújabb kutatási adatait

Új AI áttekintési trendek: mire számíthatunk a fekete pénteken és a kiberhétfőn?PDF)

A szerzőről

Peter, az eOldal.hu tapasztalt SEO szakértője és tartalomgyártója. Több mint 10 éve foglalkozik keresőoptimalizálással és online marketinggel, amelyek révén számos magyar vállalkozás sikerét segítette elő. Cikkeiben részletes és naprakész információkat nyújt az olvasóknak a legfrissebb SEO trendekről és stratégiákról.