A Google folytatja az AIO-rangsorok frissítését, növelve a nagyobb, vásárlással kapcsolatos panelek és hirdetések jelenlétét, amelyek lejjebb helyezik az organikus keresési eredményeket az oldalon. A jó hír a keresési marketingszakemberek számára, hogy az AIO ingadozása a vásárlási lekérdezésekben stabilizálódni kezd, és az AIO-rangsorok egyre inkább megfelelnek a jellemzően organikus keresésben rangsorolt webhelyeknek.
- A legfontosabb változás vitathatatlanul a hirdetések hozzáadása az AI áttekintésekben, aminek az a hatása, hogy az organikus keresési eredményeket lejjebb tolja az oldalon.
- Az AIO webhelyein az általános lekérdezésekre vonatkozó hivatkozások száma több mint 300%-kal nőtt augusztus óta, a legnagyobb növekedés (200%) szeptemberben volt tapasztalható.
2023. november 1-je óta a BrightEdge a keresési lekérdezések konzisztens halmazát követi nyomon, amelyek több milliárd keresést képviselnek kilenc iparágban. A lényeg az, hogy minden hónapban ugyanazokat a lekérdezéseket követik nyomon egyedi technológiájuk, a BrightEdge Generative Parser (TM) segítségével. A BrightEdge Generative Parser észleli és nyomon követi az AIO formátumokat, elemzi az AIO keresési eredményeket, és betekintést nyújt a napi trendekbe.
Az AIO és a legjobban rangsorolt biotermékek szeptember óta egyre jobban egyeznek
A BrightEdge szeptemberben egy olyan tendenciát észlelt, amely szerint az AI áttekintések egyre gyakrabban mutattak linkeket olyan webhelyekre, amelyek megfeleltek az organikus keresési eredményeknek. Ez azt jelenti, hogy a hagyományos rangsorolási tényezők, amelyek egy webhelyet az organikus keresési eredmények élére helyeznek, kifizetődnek az AIO hivatkozásaiban.
Az AIO stabilitása folyamatosan javul
A BrightEdge adatai 8%-os javulást mutattak a napi stabilitás terén, és kevesebb, mint 1%-os ingadozást mutattak az AIO panelek pixelméretében. Ez azt jelenti, hogy az AIO keresési eredményei kevésbé változékonyak és megbízhatóbbak voltak. A vásárlással kapcsolatos keresési lekérdezések volatilitása 37%-kal (augusztus elejéről) 26%-ra (szeptember végére) csökkent. Az alacsonyabb volatilitás azt jelzi, hogy a rangsoroknak konzisztensebbnek kell lenniük, ez a tendencia remélhetőleg át fog gyűrűzni a novemberben kezdődő ünnepi vásárlási szezonba is.
Pontosabb AI áttekintési eredmények
Ezt a stabilitást a kulcsszavak 15%-os csökkenése kísérte az AIO-val, ami azt mutatja, hogy a keresési lekérdezések mennyire pontosak a weboldalak témakörében, és talán a természetes nyelvhasználat nagyobb arányú használatát tükrözheti a lekérdezésekben.
Bright Edge megjegyezte:
„A hirdetések megjelenésével a Google pontosabban meghatározza, hogy hol a leghasznosabbak az AIO-k.”
A precízebb és tömörebb AIO-k irányába mutató tendencia augusztusban kezdődött, és egészen szeptemberig folytatódott, amikorra a Google AIO további 14,6%-kal csukta össze a rendezetlen listákat az előző hónaphoz képest. Az összecsukott rendezetlen listák tömör választ jelenítenek meg a látható részben, és további információkat jelenítenek meg, ha a felhasználók rákattintnak további megtekintéséhez. Ez a tendencia októberben is folytatódott, az összeomlott rendezetlenek aránya további 20%-kal nőtt.
Bár ez soknak hangzik, a legdrámaibb változás talán az volt, hogy hányszor indult el az AIO termékkörhinta, amely 300%-os növekedést tapasztalt a kezdeti megjelenés óta.
A nagyobb AIO-funkciók trendje azt sugallja, hogy a vásárlással kapcsolatos, hirdetéseket tartalmazó AIO-eredmények egyre inkább kiszoríthatják az organikus tartalmat.
A BrightEdge szerint:
„Amikor a Google októberben hirdetéseket szúr be az AIO-kba, két funkció jelentősen növekedett. Különösen a termékkörhinta kínál közvetlen lehetőségeket a hirdetők számára. Mivel ezek nem foglalnak több helyet, ez azt sugallja, hogy ezek a hirdetések valószínűleg kiszorítják az organikus listát, ha ez a tendencia folytatódik. Mindezek a trendek egy ünnepi vásárlási szezonra utalnak, ahol a mesterséges intelligencia minden eddiginél nagyobb szerepet fog játszani, de talán nem úgy, ahogyan azt eredetileg vártuk.”
Megnövekedett a YouTube idézetek száma az AIO-ban
Az e-kereskedelemmel kapcsolatos YouTube idézetek száma az AIO-n belül 121%-kal nőtt szeptemberig, ami azt tükrözheti, hogy a felhasználók szívesebben néznek videókat, miközben termékeket keresnek. Ez felhívja a figyelmet a videóbefolyásolók fontosságára, valamint a vásárláshoz kapcsolódó videótartalmat tartalmazó multimodális stratégiákra. témákat (ahol a szándéknak van értelme).
Szeptemberben az AIO for shopping nem volt teljes növekedés, mivel bizonyos témákkal kapcsolatos lekérdezések kevesebb mesterségesintelligencia-áttekintést váltottak ki.
A következő témakörök kevesebb AIO-eredményt mutattak:
- „Konkrét termékekre vonatkozó lekérdezések: -7,2%
- Bútorok és lakberendezési tárgyak: -2,7%
- Ruházat és divat: – 2,2%
- „legjobb” keresések: – 1,7%
- Vásárlási útmutatók és útmutatók: -1,6%”
Korai stádiumú kutatási szándék
Egy másik, októberben felfedezett AIO-trend a kutatási fázisban végzett keresési lekérdezések és szándékok növekedése volt. A keresésre támaszkodó megjelenítőknek figyelniük kell minden olyan forgalomcsökkenésre, amely összefüggésbe hozható a kutatási szakasz lekérdezéseivel kapcsolatos AIO-keresési eredmények növekedésével.
Októberi e-kereskedelmi AIO-trendek
- „81,1% széles körű tudásmegosztást biztosít
- Csak 1,4% ad lépésről lépésre útmutatást
- Az AIO-k előnyben részesítik az oktatási tartalmat a használati utasításokkal szemben
- Korai utazási tartalom szerkezete
39,8%-a listastruktúrákat használ az egyszerű szkennelés érdekében- Erősen előnyben részesítik a széles körű magyarázatokat
- Információgyűjtésre szervezett tartalom
- A hangsúly az átfogó megértésen
Az AI áttekintésében megjelenő válaszok típusai
A BrightEdge adatai azt mutatják, hogy októberben a felfedezések és a kutatási típusú lekérdezések váltották ki a legtöbb mesterségesintelligencia-áttekintést.
A mesterséges intelligencia áttekintésében a három leggyakoribb választípus a következő volt:
- Definíciók és áttekintések
- Az okok magyarázata
- Adatpontok
A BrightEdge elmagyarázza, mit jelent ez:
- „Az adatok egyértelműen azt mutatják, hogy az AIO-kat a korai szakaszban végzett kutatásra és felfedezésre optimalizálták.
- A felkapott vagy a kritikus adatpontokról szakértő útmutatást tartalmazó oktatási tartalmak hasznosabbak az idézésben, mint a konkrét használati utasítások.
- A siker azt jelenti, hogy a tartalmat hozzá kell igazítani ehhez a csatorna felső fokához – az átfogó, oktató tartalom megnyeri a tranzakciós útmutatást, amelyet hirdetésekkel is helyettesíthet.
A leggyakoribb választípusok az AI-áttekintésekben
Elvitelre
A BrightEdge kutatása számos betekintést nyújt arra vonatkozóan, hogy a Google mesterséges intelligencia áttekintései milyen típusú tartalmakat részesítenek előnyben, és hogyan haladnak előre a fekete péntektel kezdődő ünnepi vásárlási szezonban. Ha a forgalmi minták változnak, annak az lehet az oka, hogy az AIO-t indító lekérdezések frissítései, valamint a reklámozás megnövekedése, ami a nagyobb méretű AIO-panelekkel együtt csökkentheti az organikus eredményeket.
Hangsúlyozni kell, hogy az organikus eredmények már jó tíz éve nem jellemzőek, és ezen a ponton anakronisztikus még mindig tíz kék linkben gondolkodni. Ezért fontosak a BrightEdge adatok, mert megmutatják, mi történik a keresési eredmények között.
Kulcsfontosságú betekintések
- A hirdetések mostantól megjelennek az AI áttekintésekben
- A vásárlással kapcsolatos lekérdezések volatilitása stabilizálódik, ami kiszámíthatóságot teremt
- A Google egyre pontosabbá teszi azt, hogy mi váltja ki az AIO-kat
- A termékkörhinta 300%-kal nőtt októberben
- 20%-kal nőtt az összecsukott, rendezetlen listák, amelyekre a felhasználóknak kattintaniuk kell a további információk megtekintéséhez
- Az egyes termékekre vonatkozó lekérdezések kisebb valószínűséggel váltanak ki AIO-kat
- A kutatási fázisban lévő lekérdezések és szándékok egyre inkább az AIO fő kiváltó tényezői
Olvassa el a BrightEdge legújabb kutatási adatait
Új AI áttekintési trendek: mire számíthatunk a fekete pénteken és a kiberhétfőn?PDF)