A Google AIO több résspecifikus webhelyet rangsorol

Peter

A BrightEdge új adatai jelentős változásokat mutatnak a Google AI áttekintésében, előtérbe helyezve a témaspecifikus webhelyeket, és nagyobb hangsúlyt fektetnek az e-kereskedelemre az év végi vásárlási szezon előtt.

Google Core frissítés és AIO

Érdekes meglátás az adatokból, hogy nagyobb az átfedés az AIO és a Google organikus keresési eredményei között, hogy nagyobb az egyetértés a két eredmény között. Az AIO tükrözi az organikus keresési eredményeket, vagy az organikus keresési eredmények jobban illeszkednek az AIO-hoz?

Maguk az organikus keresési eredmények is megváltoztak a 2024. augusztusi alapalgoritmus-frissítés után, és az AIO is. A BrightEdge adatai bizonyítják, hogyan változtak a Google organikus keresési eredményei.

A BrightEdge adatok a következőket mutatják:

  • Az AI áttekintésekben hivatkozott URL-ek átfedése az első 100-ban szereplő URL-ekkel a frissítést követően 37%-ról 41%-ra nőtt.
  • Ez a Google augusztus 15-i alapfrissítését követi.
  • Az elmozdulás azt jelzi, hogy az AI-áttekintések az organikus eredményeket a korábbinál jobban előtérbe helyezik, és az alacsonyabb rangú eredményekből átfogó válaszokat hoznak létre.

A BrightEdge adatai azt mutatják, hogy az AIO az alacsonyabb rangú weboldalakat rangsorolja a pontosabb válaszok érdekében. Mást is figyelembe kell venni, hogy mind az AIO, mind az organikus keresési eredmények megváltoztak, és előfordulhat, hogy a rangsorolás kritériumai hasonló módon változtak mind az AIO, mind az organikus keresésnél, hogy mindkettő algoritmusa hasonlót csinál.

Az utolsó frissítés fontos jellemzője, hogy kevesebbet jelenít meg a nagy márkák webhelyeiből, és többet a független, niche webhelyekből. A BrightEdge adatai azt mutatják, hogy az AIO olyan webhelyeket is rangsorol, amelyek pontosabban foglalkoznak egy témával.

Olvasson tovább, mert a BrightEdge adatai többet tartalmaznak erről, ami betekintést nyújthat az organikus SERP-kben zajló folyamatokba.

BrightEdge adatkészlet

A kutatást a BrightEdge Data Cube X segítségével végezték, amely egy SEO és tartalomteljesítmény-platform az iparágak kutatására. |

A Data Cube X megkönnyíti:

  • Átfogó kulcsszókutatás
  • Versenyelemzés:
  • Automatizált AI-alapú tartalom- és kulcsszókutatás
  • Forgalom-ingadozás elemzése

Nem bejelentkezett AI áttekintések

A Google közzétette az AI áttekintéseket (AIO) azon felhasználók számára, akik nem jelentkeztek be Google-fiókjukba, így az AIO közönsége több emberre bővült. De nem minden iparágban jelenik meg. Az adatok azt mutatják, hogy az AIO integrációja változó.

A be nem jelentkezett felhasználók körében az e-kereskedelmi keresési eredmények az AIO-ban nem bejelentkezett felhasználók esetében 90%-kal kevesebbek, mint a bejelentkezett felhasználóké.

A be nem jelentkezett felhasználók nem látták az AIO-t a következő témakörökben:

  • Iskolai végzettség: 21% relatív csökkenés
  • B2B Tech: 17%-os relatív csökkenés
  • Egészségügy: 16%-os relatív csökkenés

Noha az e-kereskedelmi lekérdezések során a be nem jelentkezett felhasználóknak megjelenített AIO-k száma csökken, a bejelentkezett felhasználókhoz képest nőtt az ezeknek a felhasználóknak megjelenített termékrácsok száma. A BrightEdge arra tippel, hogy a Google jobban meg tudja célozni a bejelentkezett felhasználókat, és így pontosabban mutatja meg nekik a termékrácsokat, mint a be nem jelentkezett felhasználókat.

További termék-összehasonlítások

A BrightEdge adatai azt mutatják, hogy a Google AIO több termék-összehasonlítást és látványelemet mutat.

Adataik a következőket mutatják:

  • Augusztusban 172%-kal nőtt a ruházattal kapcsolatos lekérdezések termékkörhinta.
  • A rendezetlen listák használata az ágazatok között 42%-kal nőtt.

Ezek a módosítások felhasználóbarátabbá teszik az AI áttekintéseket azáltal, hogy összetett termékfunkciókat és specifikációkat szerveznek a könnyebb döntéshozatal érdekében.

Mindezek a funkciók lehetővé teszik a felhasználók számára, hogy összehasonlítsák a termékeket a termékek megjelenése és az ár alapján. Ezekből az adatokból levonható, hogy egyre fontosabb lehet az eredeti termékképek megjelenítése (ha lehetséges), valamint annak biztosítása, hogy a megjelenített képek jó minőségűek legyenek, és lehetővé tegyék a felhasználók számára, hogy jó képet kapjanak a termékről.

Az adatok mindig fontosak, és jó módja annak, hogy egy terméklistát vagy termékismertetőt kiemelkedjen a versenytársak közül. Minden olyan információ értékes, amely javítja a fogyasztó döntését.

Jó példa az olyan ruházati cikkekre, ahol nem elég jelezni, hogy valami kicsi, közepes vagy nagy. A méretek nem következetesek gyártónként és még a márka saját termékein belül is. Így a ruházati cikkek esetében hasznos lehet összehasonlítási információkat adni a termékcsaládon belüli tényleges méretekről hüvelykben vagy metrikus méretben, hogy a fogyasztó még jobb választást tudjon hozni.

A termékek összehasonlítása, különösen a termékértékelés keretében, fontos. A termékértékelés egyik bevált gyakorlata (és talán egy rangsorolási tényező), amelyet a Google ajánl, a vizsgált termék összehasonlítása. A Google termékértékelések bevált gyakorlataira vonatkozó ajánlása szerint a megjelenítők hasonlítsanak össze egy terméket egy másik termékkel, hogy a felhasználók vélhetően jobb döntést hozhassanak.

A Google a következőket ajánlja:

  • „Foglaljon hasonló szempontokat, amelyeket figyelembe kell venni, vagy magyarázza el, melyik lehet a legjobb bizonyos felhasználási célokra vagy körülmények között.”

A BrightEdge szerint:

„Az ünnepi vásárlási szezon közeledtével a Google finomítja az AIO keresési eredményeit, hogy az összehasonlító tartalomra összpontosítson, ami augusztusban 12%-kal nőtt. Az AIO-k előnyben részesítették a lebilincselő képekkel ellátott termékkörhinta, amely 172%-kal nőtt. A rendezetlen listák (olyan cikkek listája, amelyek kapcsolódnak egymáshoz, de nincsenek meghatározott sorrendben, mint például a „téli csizma” vagy „iPhone-tok” általános keresése) szintén 42%-kal nőttek.”

A Google AIO-ranglista pontosabb

Minden keresési marketingszakembernek tisztában kell lennie azzal az adattal, hogy a Google pontosabb tartalmat rangsorol az AIO-ban oly módon, hogy az tükrözze az organikus keresési algoritmusok folyamatát.

A BrightEdge felfedezte, hogy az általános webhelyek rangsorolása jelentősen csökkent, míg a speciális webhelyek helyezése emelkedett. Az emberek szeretnek „hatósági webhelyekről” beszélni, és általában „nagy márkákról” beszélnek, amelyek sok pénzzel és elérhetőséggel rendelkeznek. De ez nem tekintély, ez csak egy nagy, elérhető márka.

Például a legtöbben a hírszervezeteket tekintik hatósági oldalnak. De kihez fordulna SEO információkért, Search Engine Journal vagy olyan nagy webhelyekért, mint a New York Times vagy a Fox News? A BrightEdge-adatok azt mutatják, hogy az AIO hasonló módon mérlegeli, hogy egy adott témában milyen webhelyek minősülnek tényleges illetékeseknek, majd ezeket a webhelyeket jeleníti meg egy nagy márkawebhely helyett.

A kézenfekvő kérdés az, hogy van-e ennek valami köze a Google utolsó, augusztusi alapvető frissítéséhez? A Google legutóbbi frissítésének egyik célja több független oldal megjelenítése. Ha az AIO-trendek bizonyos mértékig tükrözik az organikus keresési eredményeket, akkor a Google algoritmusai talán az, hogy azonosítják a mérvadó webhelyeket egy témában, és ezeket a webhelyeket jelenítik meg egy általánosabb nagy márkawebhely helyett.

A BrightEdge adatai azt mutatják, hogy az általános technológiai felülvizsgálati oldalak AIO-rangsorai csökkentek. A TechRadar.com 47,3%-ot, a TomsGuide.com pedig 16,4%-ot esett. Ez a tendencia az egészséggel kapcsolatos lekérdezéseknél is megfigyelhető volt, ahol az AIO által idézett webhelyek is pontosabbá váltak.

Az AIO kevésbé fogyasztóközpontú webhelyeket és blogokat mutatott be, és több olyan webhelyet kezdett megjeleníteni, amelyek pontosan az egészséggel foglalkoznak. A BrightEdge adatai azt mutatták, hogy a fogyasztói hírek és az általános webhelyek, például a VerywellHealth.com 77,9%-kal csökkent az AIO-nak való kitettségben, az EverydayHealth.com pedig gyakorlatilag 95,6%-os visszaeséssel esett ki az AIO-ból.

Az olyan webhelyek, mint a MayoClinic.org, 32,4%-os növekedést tapasztaltak, az Egyesült Államok Egészségügyi és Humánszolgáltatási Minisztériumának (AIO) hivatkozásai pedig +83,2%-kal nőttek. Ez nem csak a fogyasztói és általános híroldalaktól való távolodás, hanem a szakértői és hiteles tartalmak pontosabb rangsorolása felé irányul.

A BrightEdge megjegyezte, hogy a következő, pontosan fókuszált webhelyek növekedést tapasztaltak:

  • Spine-Health.com +266,7%
  • Arthritis.org +89,5%
  • A BrightEdge jelentése szerint:

„Ez azt mutatja, hogy a Google a részletesebb, tényszerűbb tartalmak felé törekszik az AI-áttekintésekben.”

AIO és szerves SERP-k

A Google jelentősen megnövelte a termékkörhinták használatát a ruházattal kapcsolatos lekérdezéseknél, ami 172%-os növekedést tükröz. Ezek a körhinták és rácsok egyszerűbb termék-összehasonlítást tesznek lehetővé a látvány, az árak és a funkciók alapján.

Az AI áttekintések és a Google organikus keresési eredményei nagyobb átfedésben vannak, mint korábban. Ennek oka egy olyan változás lehet, amely szerint előtérbe helyezik az egyre pontosabb válaszokat az egyes témákban mérvadó webhelyekről. A szűkös webhelyek mind az organikus, mind a mesterséges intelligencia áttekintésében előtérbe kerültek, míg a nagyobb általánosabb webhelyek elveszítették láthatóságukat. Az AI áttekintések folyamatosan fejlődnek, de a múlt hónaphoz képest történt változások azt jelzik, hogy bizonyos mértékig egyetértés van a SERP-ben és az AIO-ban található tartalmak között.

További információ az AI áttekintések adatairól a BrightEdge oldalon

A szerzőről

Peter, az eOldal.hu tapasztalt SEO szakértője és tartalomgyártója. Több mint 10 éve foglalkozik keresőoptimalizálással és online marketinggel, amelyek révén számos magyar vállalkozás sikerét segítette elő. Cikkeiben részletes és naprakész információkat nyújt az olvasóknak a legfrissebb SEO trendekről és stratégiákról.