A Google emlékezteti, hogy a hreflang címkék tippek, nem pedig az irányelvek

Peter

A SEO Professional Neil McCarthy és a Google Search ügyvédje, John Mueller közelmúltbeli cseréje kiemelte, hogy a Google hogyan kezeli a HreFlang címkéket.

McCarthy megfigyelt oldalak, amelyek a francia francia felhasználók (FR-BE) számára készültek, amelyek Franciaországban jelentek meg. Mueller tisztázta, hogy Hrefang javaslat, nem pedig garancia.

Íme, amit ez az interakció mutat nekünk a Hreflang, a kanonikus címkékről és a nemzetközi SEO -ról.

Francia-Belgiai oldalak a francia keresési eredményekben

McCarthy észrevette, hogy a francia-begiai közönség számára címkézett oldalak megjelentek a franciaországi keresésekben.

A Bluesky -n megosztott képernyőképen a Google kijelentette az eredményt:

  • Tartalmazza a keresési kifejezéseket
  • Francia nyelven van
  • „Koherensnek tűnik ezzel a kereséssel, még akkor is, ha ez általában Franciaországon kívüli keresésekben jelenik meg”

McCarthy megkérdezte, hogy a Google figyelmen kívül hagyja -e a Hrefang utasításait.

Amit a Google mond a Hreflangról

Mueller válaszolt:

„A Hreflang nem garantálja az indexelést, tehát csak az is lehet, hogy nem minden variáció indexálódik. És ha azonosak (pl. FR-FR, FR-BE), akkor általános, hogy az egyiket kanonikusnak választják (azonosak).”

Egy nyomon követés során hozzátette:

„Gyanítom, hogy ez egy” ugyanaz a nyelv „eset, amikor a rendszereink csak megpróbálják egyszerűsíteni a dolgokat a webhelyek számára. A Hrefang gyakran még mindig kicseréli az URL -t, de a jelentések a kanonikus URL -en lesznek.”

Kulcsfontosságú felvétel

A hrefang egy tipp, nem parancs

A Google a Hreflangot használja olyan javaslatként, amelyet a regionális URL -hez jelenít meg. Nem követeli meg, hogy az egyes verziókat külön -külön indexeljék vagy megjelenítsék.

A kanonikus címkék felülbírálhatják a variációkat

A Google választhat egyet kanonikus URL -ként, ha két oldal majdnem azonos. Ez az URL ezután megkapja az összes indexelést és jelentést.

„Ugyanaz a nyelv” egyszerűsítés

Ha két oldal ugyanazt a nyelvet osztja, akkor a Google rendszerei csoportosíthatják őket. Még akkor is, ha a Hreflang a megfelelő variánst mutatja be a felhasználók számára, a metrikák gyakran konszolidálódnak a kanonikus verzióba.

Mit jelent ez a nemzetközi SEO csapatok számára

Adjon hozzá egyedi elemeket az egyes regionális oldalakhoz. Minél jobban megkülönbözteti a tartalmat, annál kevésbé valószínű, hogy a Google egy kanonikus URL -be csoportosítja.

A Google Search Console -ban ellenőrizze, hogy melyik URL -t látható kanonikusnak. Ne gondolja, hogy a HreFlang címkék önmagukban külön teljesítményadatokat generálnak.

Használjon VPN-eket vagy helyalapú tesztelési eszközöket a különböző országokból történő kereséshez. Győződjön meg arról, hogy a Google megjeleníti a megfelelő közönség számára a megfelelő oldalakat.

Tekintse át a Google hivatalos dokumentációját a Hreflang, a SiteMaps és a HTTP fejlécekről. Ne feledje, hogy a HreFlang jelek olyan tippek, amelyek a szilárd helyszerkezet mellett a legjobban működnek.

Következő lépések a marketingszakemberek számára

A nemzetközi SEO összetett lehet, de egyértelmű stratégiák segítenek:

  1. Ellenőrizze a hreflang beállítását: Ellenőrizze a TAG szintaxis, az XML webhelytérkép és a HTTP fejléc konfigurációit.
  2. Áttekintési oldal hasonlóság: Győződjön meg arról, hogy az egyes nyelvi régió verziói egyedi felhasználói igényeket szolgálnak.
  3. Folyamatosan figyeljen: Állítson be figyelmeztetéseket a váratlan forgalmi mintákra vagy a regionális teljesítmény csökkenésére.

A SEO csapatok reális célokat tűzhetnek ki és finomhangolhatják nemzetközi stratégiáikat a Hreflang korlátozásainak és a Google kanonikus címkékhez való megközelítésével. A rendszeres tesztelés, a pontos lokalizáció és az éber megfigyelés a regionális kampányokat a nyomon követi.


A szerzőről

Peter, az eOldal.hu tapasztalt SEO szakértője és tartalomgyártója. Több mint 10 éve foglalkozik keresőoptimalizálással és online marketinggel, amelyek révén számos magyar vállalkozás sikerét segítette elő. Cikkeiben részletes és naprakész információkat nyújt az olvasóknak a legfrissebb SEO trendekről és stratégiákról.