A Google Gemini Deep Research csökkentheti a webhely bevételeit

Peter

Egy meggyőző elmélet kering arról, hogy a Google Deep Research nevű mesterségesintelligencia-ügynöke negatívan befolyásolhatja a társult webhelyeket. Ha igaz, ez nemcsak a társult webhelyek bevételeit befolyásolná, hanem csökkentheti a hirdetési bevételeket és a webes forgalmat, valamint az információs webhelyeket, beleértve azokat a „szerencsés” webhelyeket is, amelyekre a Google mesterséges intelligencia-kutatási asszisztense hivatkozik.

Gemini Deep Research

A Gemini Deep Research egy új eszköz, amely a Gemini Advanced prémium előfizetői számára elérhető. A Deep Research figyelembe veszi a felhasználó kérdéseit, és megkeresi a választ az interneten, majd jelentést készít. A kutatás tovább finomítható, így egyre pontosabb eredmények születhetnek.

A Google december 11-én vezette be a Deep Research programot. Időmegtakarításként írja le, amely kutatási tervet hoz létre, és miután jóváhagyták, elvégzi a kutatást.

A Google elmagyarázza:

„A Deep Research a mesterséges intelligencia segítségével összetett témákat tár fel az Ön nevében, és egy átfogó, könnyen olvasható jelentésben tárja fel az eredményeket, és első pillantást vet arra, hogy a Gemini hogyan tud még jobban megbirkózni az összetett feladatokkal, hogy időt takarítson meg.

Az Ön felügyelete alatt a Deep Research elvégzi a kemény munkát Ön helyett. Miután megadta a kérdést, többlépcsős kutatási tervet készít, amelyet felülvizsgálhat vagy jóváhagyhat. A jóváhagyást követően megkezdi az Ön nevében az internetről származó releváns információk alapos elemzését.”

A Deep Research egy összefoglalót és ajánlásokat tartalmazó jelentést mutat be. Ha egy terméket keres, az elegendő adattal fogja összefoglalni az előnyöket és hátrányokat ahhoz, hogy a felhasználónak ne kelljen egy linkre kattintania egy webhely felkereséséhez, hanem közvetlenül egy kereskedőhöz fordulhat, és megvásárolhatja a terméket, így kiküszöböli a a webhely látogatója rákattint egy leányvállalat linkjére egy véleményező webhelyen, és megfosztja az információs webhelyet a bevételtől.

Marie Haynes cikke szerint a YouKnowAI-n a Gemini Deep Research által generált összefoglaló alapossága miatt nincs szükség webhelyek felkeresésére, ezáltal megfosztja az oldalt a kapcsolt linkek bevételétől.

A YouKnowAI elmagyarázza:

„…talán az olyan webhelyek, mint a foodnetwork.com kapnak majd kattintásokat és az azt követő leányvállalatok értékesítését. Saját kutatásaim során eddig azt tapasztaltam, hogy nem kattintok az oldalakra, mivel a kutatásból megkapom, amit tudnom kell, majd felmegyek a hivatalos oldalakra, esetleg az Amazonra, vagy a közeli üzletekre vásárolni.

…A nyilvánvaló kérdés itt az, hogy mi történik, ha az olyan webhelyek, mint a foodnetwork.com és a seriouseats.com, forgalomcsökkenést tapasztalnak? „

Ha igaz, hogy a Gemini Deep Research felhasználóinak nem kell webhelyeket látogatniuk ahhoz, hogy eldöntsék, akkor lehetséges, hogy ez az új eszköz negatívan befolyásolja az internetes forgalmat és a hirdetési bevételeket.

A Google nincs kapcsolatban a webes ökoszisztémával?

Egy nemrégiben adott interjúban a Google vezérigazgatója, Sundar Pichai ragaszkodott ahhoz, hogy a Google törődik a webes ökoszisztémával. Arra a kérdésre, hogy a Google hogyan támogatja a webes ökoszisztémát, nehezen tudta megfogalmazni a választ. Hosszú uhm-sorozat és hamis kezdés után arról kezdett beszélni, hogy a Google saját YouTube-platformja hogyan teszi lehetővé a multinacionális médiavállalatok számára, hogy szellemi tulajdonaikból bevételt szerezzenek a YouTube-on.

„Kerüli a webhelyek említését, absztrakt módon beszél az „ökoszisztémáról”, majd amikor kifogy a mondanivalóból, irányt változtat, és arról kezd beszélni, hogy a Google miként kompenzálja a szerzői jogok tulajdonosait, akik feliratkoznak a YouTube Content ID programjára.

Azt válaszolta:

‘Nézd, én… öö… ez egy… nagyon fontos kérdés… uh… nézd… én… azt hiszem… jobban gondolom, mint bármely más cég… nézd, tudod… mi már régóta… tudod… legyen szó a keresésről, és gondoskodjunk róla. … noha ezt gyakran vitatják, sok időt töltünk azzal, hogy az ökoszisztéma felé irányított forgalomra gondolunk.

Még a pillanatban is, az elmúlt pár év átmenetén keresztül. Ez fontos prioritás számunkra.”

Ez az oka annak, hogy a Google vezérigazgatójának magyarázata elmarad

1. A YouTube nem a webes ökoszisztéma, hanem a Google saját platformja.

2. A multinacionális megavállalatok nem webkészítők.

Pichai válasza azt a nem kívánt üzenetet közvetítette, hogy a Google teljesen nincs kapcsolatban a webkészítőkkel, és ha igaza van a Google Gemini Deep Research eszközéről szóló cikk szerzőjének, ez újabb bizonyítéka annak, hogy a Google továbbra is a felhasználók tájékoztatására összpontosít alkotók.

A Gemini Deep Research adatgyűjtést végez visszaadás nélkül?

Van egy régi televíziós epizód a The Twilight Zone-ban, melynek címe To Serve Man, amely egy jóindulatú idegen faj történetét meséli el, akik olyan fejlett technológiákat hoznak magukkal, amelyek lehetővé teszik az emberek számára, hogy békében éljenek, élelmezésbiztonságot és jólétet biztosítva mindenki számára. Jó szándékuk bizonyítékaként egy idegen nyelven írt könyvet adnak a világnak, melynek címe To Serve Man. Az epizód akkor ér véget, amikor a kormányzati kriptográfusok lefordítják a könyvet, és rájönnek, hogy ez egy szakácskönyv, és az idegenek valódi szándéka az, hogy élelmiszerforrásként embereket termesztenek.

Jó szándékuk bizonyítékának tűnik a Google küldetésnyilatkozata, amely azt ígéri, hogy „szervezi a világ információit, és mindenki számára hozzáférhetővé és hasznossá teszi”. A küldetésnyilatkozat azonban nem mondja ki kifejezetten, hogy a Google az információforrásokhoz irányítja a felhasználókat. Csak azt ígéri, hogy magát az információt hozzáférhető és hasznos módon rendszerezi és biztosítja. Bár a felhasználóknak az információ létrehozóihoz való utalása része lehet az információ hozzáférhetővé és hasznossá tételének, ez nincs kifejezetten kimondva; ez még csak nem is szerepel a küldetésnyilatkozatban.

A Google Gemini Deep Research további bizonyítéka annak, hogy a Google a webhelyeket információforrásként gyűjti össze?

Ha alkotó vagy, gazdálkodónak érzi magát?

A szerzőről

Peter, az eOldal.hu tapasztalt SEO szakértője és tartalomgyártója. Több mint 10 éve foglalkozik keresőoptimalizálással és online marketinggel, amelyek révén számos magyar vállalkozás sikerét segítette elő. Cikkeiben részletes és naprakész információkat nyújt az olvasóknak a legfrissebb SEO trendekről és stratégiákról.