A Google megmutatja, hogy a rangsorolás miért összeomlott a domain migráció után

Peter

A Google John Mueller okos technikát alkalmazott annak érdekében, hogy megmutassa egy oktatási webhely kiadóját, hogyan lehet diagnosztizálni a keresési teljesítmény kérdéseit, amelyeket nyilvánvalóan egy domain migráció váltott ki, de valójában a tartalom okozta.

Helyszín rangsorolási problémákkal

Valaki kérést tett a Bluesky közösségi hálózaton, hogy segítsen webhelyének felépülni a helyszíni migrációból. A weboldalhoz kapcsolódó személy közvetlenül a helyszíni migrációnak tulajdonította a dexing-et, mivel a két esemény között közvetlen kapcsolat volt.

SEO betekintés
Érdekes pont, amelyet kiemelni kell, hogy a webhely migrációja megelőzte a Google általi indexelést, de ez nem az oka. A hely migrációja nem okozza az indexelés okát. A migráció az, ami a valódi okhoz vezetett események láncát hozta létre, amely, amint később látni fogja, az alacsony minőségű tartalom. A SEO -k és a kiadók által elkövetett általános hiba az, hogy abbahagyja a nyomozást, amikor felfedezi a legszembetűnőbb okot annak, hogy miért történik valami. De a legnyilvánvalóbb ok nem mindig a tényleges ok, ahogy tovább fogod látni.

Ezt tették közzé a közösségi médiában:

„Helló SEO közösség,

Hirtelen deindexing és forgalomcsökkenés a domain migráció után (a javatpoint.com -tól a tpointtech.com -ig) – Segítségre van szüksége ”

A Google John Mueller megválaszolta a jogalapját, és azt javasolta, hogy végezzenek egy webhely -keresést a Bing -en az új domainjével, mint például:

site:tpointtech.com sexy

És amikor megteszed, a Bing az „első tíz lista” cikkeket mutatja be a különféle indiai hírességekről.

A Google John Mueller azt is javasolta, hogy a „Watch Online” és a „Ten Ten Ten List” webhelyen keresse meg, amely kimutatta, hogy a webhely sok olyan alacsony minőségű weboldalt ad, amelyek nem relevánsak a témájuk szempontjából.

Az egyik oldal egyik képernyőképe megmutatja, mennyire bőséges a témán kívüli weboldalak ezen a weboldalon:

Honnan származtak a irreleváns oldalak?

A irreleváns oldalak az eredeti tartományból, a Javatpoint.com -ból származnak, ahonnan vándoroltak. Amikor a TPointTech -hez vándoroltak, ők is elhozták ezt az alacsony minőségű irreleváns tartalmat is.

Itt van egy képernyőkép az eredeti tartományról, amely azt mutatja, hogy a témán kívüli tartalom a régi tartományból származik:

A Google John Mueller írta:

„Az egyik dolog, amit észrevettem, az, hogy a webhelyen nagyon sok teljesen független tartalom van. [site:tpointtech.com watch online], [site:tpointtech.com sexy], [site:tpointtech.com top 10] Hasonlóképpen valószínűleg a keresési konzolban, nagyon furcsának tűnik. ”

Elvitel

A Bing hasznos a webhelykeresésekhez
A Google John Mueller megmutatta, hogy a Bing hasznos lehet olyan oldalak azonosításában, amelyeket a Google nem indexel, amely ezután jelezheti a tartalmi problémát.

SEO betekintés
Az a tény, hogy a Bing továbbra is indexeli a Téma -tartalmat, kiemelheti a különbséget a Google és a Bing között. Lehet, hogy a domain migráció megmutatja az egyik módját, amellyel a Google azonosítja a tartalom motivációját, hogy a szándék az, hogy rangsoroljon és bevételszerzés legyen, ahelyett, hogy valami hasznosat hozzon létre a webhely látogatói számára. Azt érvelhetjük, hogy a tartalom vadul kívüli témája elárulja a „keresetekre készítő motorok” motivációt, amelyre a Google figyelmeztet.

Irreleváns tartalom
Egy webhelynek általában van egy fő témája, elágazással kapcsolatos altémákkal. De általában a fő téma és a subtopikumok a felhasználó számára értelmes módon kapcsolódnak egymáshoz. A vadon kívüli tartalom hozzáadása az alacsony minőségű tartalom elárulja a forgalom tartalmának létrehozásának szándékát, amit a Google kifejezetten tilt.

A múltbeli teljesítmény nem jósolja meg a jövőbeli teljesítményt
A webhelykiadók hajlamosak a vállat vontatni tartalomminőségükről, mert számukra úgy tűnik, hogy a Google nagyon szereti. De ez nem azt jelenti, hogy a tartalom rendben van, ez azt jelenti, hogy még nem vált problémává. Néhány probléma nem működik, és amikor ezt látom a helyszíni áttekintésekben, és általában azt mondom, hogy ez valószínűleg nem jelent problémát, de később problémává válhat, ezért a legjobb, ha most proaktívnak kell lennie.

Tekintettel arra, hogy a keresési teljesítmény problémái a webhely migrációja után merültek fel, de a irreleváns tartalom már létezett, úgy tűnik, hogy a irreleváns tartalom hatásait elnémította az eredeti tartalom állása. Ennek ellenére a irreleváns tartalom továbbra is kérdés volt, csak még nem keltette fel a problémát. A webhely új domainre történő áttelepítése arra kényszerítette a Google-t, hogy újraértékelje a teljes webhelyet, és akkor az, amikor az alacsony minőségű tartalom problémává vált.

Tartalomminőség és a tartalom szándéka
Lehetséges, hogy valaki olyan esetet állíthat elő, hogy a tartalom, bár irreleváns, kiváló minőségű volt, és nem kellett volna változást tennie. A figyelmet rám hívnak, hogy a témák úgy tűnik, hogy egy olyan szándékot jeleznek, hogy tartalmat hozzanak létre rangsorolás és bevételszerzés céljából. Nehéz azt állítani, hogy a tartalom hasznos az oktatási oldal webhely látogatói számára.

A tartalmi témák bővítése
Végül felmerül az a kérdés, hogy jó -e az a témák kiterjesztése, amelyre egy webhely releváns. A televíziós áttekintő webhely kibővítheti más elektronika, például fejhallgató és billentyűzet áttekintését, és különösen simább, ha a domain név nem állítja be a rossz elvárást. Ez az oka annak, hogy a benne lévő terméktípusokkal rendelkező domainek annyira korlátozzák, mert feltételezik, hogy a kiadó soha nem fog olyan sok sikert elérni, hogy kibővíteniük kell a témák körét.

A szerzőről

Peter, az eOldal.hu tapasztalt SEO szakértője és tartalomgyártója. Több mint 10 éve foglalkozik keresőoptimalizálással és online marketinggel, amelyek révén számos magyar vállalkozás sikerét segítette elő. Cikkeiben részletes és naprakész információkat nyújt az olvasóknak a legfrissebb SEO trendekről és stratégiákról.