A Google munkatársa, John Mueller válaszolt egy kérdésre a Redditen a képek alternatív szövegével és SEO-val kapcsolatban, átfogó magyarázatot adva arra, hogy miért fontos az alternatív szöveg, és miért lehet nem megfelelő az AI használata az alternatív szövegek automatikus létrehozására.
Alt szöveg
A kérdést feltevő személy azt szerette volna tudni, hogy az alternatív szöveg releváns-e még a keresés optimalizálása szempontjából. Az alternatív szöveg SEO-ban betöltött szerepének megértéséhez hasznos megismerni az alternatív szöveg létezésének technikai okát.
A HTML elemek a weboldalak fő építőköveiként írhatók le. Az elemek attribútumok használatával további információkkal bővíthetők. Például: „” egy horgonyelem, amely hivatkozássá válik a „href” attribútummal. Egy másik tulajdonsága a anchor elem a nofollow attribútum.
Az Alt az alternatív vagy alternatív tartalom rövidítése. Az Alt a kérdés kontextusában a képelem HTML attribútuma. Az „alt” célja, hogy alternatív információt nyújtson egy képről, amely segíthet a webhely látogatójának, aki esetleg nem látja a képet, és ha az információ hasznos számukra a weboldal kontextusában.
A weboldal tartalmát általában szövegnek tekintik, de a képek is tartalomnak számítanak, ha „informatív értékkel” rendelkeznek, amely segít a webhely látogatójának megérteni a weboldal témáját.
A World Wide Web Consortium (W3C, a HTML-szabványokat létrehozó szervezet) nagyszerű magyarázatot kínál:
„A megfelelő szövegalternatívák kiválasztása:
Képzelje el, hogy hangosan felolvassa a weboldalt telefonon keresztül valakinek, akinek meg kell értenie az oldalt. Ez segít eldönteni, hogy a képek milyen információval vagy funkcióval rendelkeznek (ha vannak). Ha úgy tűnik, hogy nincs információs értékük, és nem linkek vagy gombok, akkor valószínűleg dekoratívként kezelhetjük őket.”
Az összetett képek, például a grafikonok és az illusztrációk kétrészes alternatív szöveget igényelhetnek, ahol az alternatív szöveg tömör leírást ad arról, hogy miről is szól a kép, a környező szöveg pedig hosszabb, átfogóbb leírást kínál a kép tartalmáról (egy másik lehetőség a link a hosszabb leíráshoz).
Összefüggő: Google: Csak alternatív szöveg a képkereséshez
Kérdés a helyettesítő szövegről és a SEO-ról
A kérdést feltevő személy megérti, hogy a Google összetett algoritmusokat használ a kép „megtekintésére” és megértésére, és alapvetően szeretné tudni, hogy az alternatív szöveg használata ezért felesleges-e (ismétlődő) és felesleges-e (nem szükséges plusz információ).
Ez a feltett kérdés:
„Kép alternatív szövege a számítógépes látás korában
A képalkotó szövegek továbbra is relevánsak a keresőoptimalizálás szempontjából a számítógépes látás és a képfelismerés terén? Van valami információ arról, hogy a Google vagy más keresőmotorok gépi tanulási modelleket használnak a képek feltérképezésére, ahelyett, hogy a felhasználó által megadott alternatív szövegekre hagyatkoznának?
A kontextus kulcsfontosságú a SEO-ban
A kérdést feltevő feltételezése ésszerű, és a kérdés helytálló. A hiányzó információ az a kontextus, amelyben a Google mesterséges intelligencia segítségével „megtekinti” a képeket, és elolvassa a bennük lévő szöveget. A Google dokumentációja azt mutatja, hogy az ilyen típusú mesterséges intelligencia-látás kontextusa a Google Lensben, a Google Fordítóban és más keresési felületeken található, de a Google dokumentációja nem említi kifejezetten az AI látási képességek használatát a szokásos Google keresési eredmények között ((kalap tipp @-nak). schachin, hogy rámutatott arra a dokumentációra!).
John Mueller válasza hozzáadja a hiányzó kontextust. Elmagyarázza, hogy a kép körüli szöveges tartalom segít kontextust adni a képnek és annak jelentésében. Egyszerűen az AI-látás használata a kép megértéséhez nem ad betekintést abba, hogy ez a kép mit jelent a weboldal kontextusában.
Íme Mueller válasza:
„A képkereséshez az oldal + kép kombinációjából származó kontextus számít.
Egy strand fotója lehet pihentető plakát, lehet, hogy egy szálloda strandja, vagy vegyi anyag kiömlésének helyszíne. Az a tudat, hogy a kép egy tengerpartot ábrázol, nem ad elegendő háttérinformációt ahhoz, hogy megfelelően meg lehessen jeleníteni a képkeresésben. Nagyon sok az oldalról származik, és az alt-szöveg egyedülálló abban, hogy ez az, ami közvetlenül összekapcsolja a képet az oldallal a kontextussal.
Hacsak az Ön webhelye nem egy fotóügynökség, a „part fényképe” forgalom nem lesz olyan hasznos – de egy szállodánál a „szálloda stranddal X-ben” releváns lehet. Ismétlem, ebből sok származhat az oldal többi részéből, de az alt attribútum értéke egyedülálló lehetőség a kontextus megadására. (És ezzel… ha mesterséges intelligencia segítségével alternatív szövegeket hoz létre a képfájl alapján, és a képhez a „fotó a strandról” alternatív szöveget kapja, akkor nem tudja kihozni a legtöbbet az alternatív szövegből. felhasználók és keresőmotorok.)
Ez remek leírása annak, hogy miért fontos az alternatív szöveg a SEO számára. Az alternatív szöveg megmutatja, hogy a kép hogyan kapcsolódik közvetlenül a weboldal tartalmához.
Összefüggő: Google: SEO legjobb gyakorlat alternatív szövegekhez
Miért nem sikerül a mesterséges intelligencia alternatív szöveg esetén
Mueller azt is felhívja a figyelmet, hogy a mesterséges intelligencia az alternatív szöveg skálázására való használatának hiányosságai között szerepel, mivel az AI általában leírja a képet, de nem jelöli meg a tartalom kontextusában. Az alternatív szöveg használata informatív leírás közlésére a szövegkörnyezet kontextusában a megfelelő módja ennek a W3C és általában a SEO számára, valamint a hozzáférhetőségi okok miatt.
Összefüggő: A SEO-n túl: John Mueller a mesterséges intelligencia által generált képekről és stock fényképekről
Olvassa el Mueller válaszát a Redditen:
Kép alternatív szöveg a számítógépes látás korában