A Google megmutatja, hogyan kell használni a helyettesítő szöveget a SEO-hoz

Peter

A Google munkatársa, John Mueller válaszolt egy kérdésre a Redditen a képek alternatív szövegével és SEO-val kapcsolatban, átfogó magyarázatot adva arra, hogy miért fontos az alternatív szöveg, és miért lehet nem megfelelő az AI használata az alternatív szövegek automatikus létrehozására.

Alt szöveg

A kérdést feltevő személy azt szerette volna tudni, hogy az alternatív szöveg releváns-e még a keresés optimalizálása szempontjából. Az alternatív szöveg SEO-ban betöltött szerepének megértéséhez hasznos megismerni az alternatív szöveg létezésének technikai okát.

A HTML elemek a weboldalak fő építőköveiként írhatók le. Az elemek attribútumok használatával további információkkal bővíthetők. Például: „” egy horgonyelem, amely hivatkozássá válik a „href” attribútummal. Egy másik tulajdonsága a anchor elem a nofollow attribútum.

Az Alt az alternatív vagy alternatív tartalom rövidítése. Az Alt a kérdés kontextusában a képelem HTML attribútuma. Az „alt” célja, hogy alternatív információt nyújtson egy képről, amely segíthet a webhely látogatójának, aki esetleg nem látja a képet, és ha az információ hasznos számukra a weboldal kontextusában.

A weboldal tartalmát általában szövegnek tekintik, de a képek is tartalomnak számítanak, ha „informatív értékkel” rendelkeznek, amely segít a webhely látogatójának megérteni a weboldal témáját.

A World Wide Web Consortium (W3C, a HTML-szabványokat létrehozó szervezet) nagyszerű magyarázatot kínál:

„A megfelelő szövegalternatívák kiválasztása:
Képzelje el, hogy hangosan felolvassa a weboldalt telefonon keresztül valakinek, akinek meg kell értenie az oldalt. Ez segít eldönteni, hogy a képek milyen információval vagy funkcióval rendelkeznek (ha vannak). Ha úgy tűnik, hogy nincs információs értékük, és nem linkek vagy gombok, akkor valószínűleg dekoratívként kezelhetjük őket.”

Az összetett képek, például a grafikonok és az illusztrációk kétrészes alternatív szöveget igényelhetnek, ahol az alternatív szöveg tömör leírást ad arról, hogy miről is szól a kép, a környező szöveg pedig hosszabb, átfogóbb leírást kínál a kép tartalmáról (egy másik lehetőség a link a hosszabb leíráshoz).

Összefüggő: Google: Csak alternatív szöveg a képkereséshez

Kérdés a helyettesítő szövegről és a SEO-ról

A kérdést feltevő személy megérti, hogy a Google összetett algoritmusokat használ a kép „megtekintésére” és megértésére, és alapvetően szeretné tudni, hogy az alternatív szöveg használata ezért felesleges-e (ismétlődő) és felesleges-e (nem szükséges plusz információ).

Ez a feltett kérdés:

„Kép alternatív szövege a számítógépes látás korában

A képalkotó szövegek továbbra is relevánsak a keresőoptimalizálás szempontjából a számítógépes látás és a képfelismerés terén? Van valami információ arról, hogy a Google vagy más keresőmotorok gépi tanulási modelleket használnak a képek feltérképezésére, ahelyett, hogy a felhasználó által megadott alternatív szövegekre hagyatkoznának?

A kontextus kulcsfontosságú a SEO-ban

A kérdést feltevő feltételezése ésszerű, és a kérdés helytálló. A hiányzó információ az a kontextus, amelyben a Google mesterséges intelligencia segítségével „megtekinti” a képeket, és elolvassa a bennük lévő szöveget. A Google dokumentációja azt mutatja, hogy az ilyen típusú mesterséges intelligencia-látás kontextusa a Google Lensben, a Google Fordítóban és más keresési felületeken található, de a Google dokumentációja nem említi kifejezetten az AI látási képességek használatát a szokásos Google keresési eredmények között ((kalap tipp @-nak). schachin, hogy rámutatott arra a dokumentációra!).

John Mueller válasza hozzáadja a hiányzó kontextust. Elmagyarázza, hogy a kép körüli szöveges tartalom segít kontextust adni a képnek és annak jelentésében. Egyszerűen az AI-látás használata a kép megértéséhez nem ad betekintést abba, hogy ez a kép mit jelent a weboldal kontextusában.

Íme Mueller válasza:

„A képkereséshez az oldal + kép kombinációjából származó kontextus számít.

Egy strand fotója lehet pihentető plakát, lehet, hogy egy szálloda strandja, vagy vegyi anyag kiömlésének helyszíne. Az a tudat, hogy a kép egy tengerpartot ábrázol, nem ad elegendő háttérinformációt ahhoz, hogy megfelelően meg lehessen jeleníteni a képkeresésben. Nagyon sok az oldalról származik, és az alt-szöveg egyedülálló abban, hogy ez az, ami közvetlenül összekapcsolja a képet az oldallal a kontextussal.

Hacsak az Ön webhelye nem egy fotóügynökség, a „part fényképe” forgalom nem lesz olyan hasznos – de egy szállodánál a „szálloda stranddal X-ben” releváns lehet. Ismétlem, ebből sok származhat az oldal többi részéből, de az alt attribútum értéke egyedülálló lehetőség a kontextus megadására. (És ezzel… ha mesterséges intelligencia segítségével alternatív szövegeket hoz létre a képfájl alapján, és a képhez a „fotó a strandról” alternatív szöveget kapja, akkor nem tudja kihozni a legtöbbet az alternatív szövegből. felhasználók és keresőmotorok.)

Ez remek leírása annak, hogy miért fontos az alternatív szöveg a SEO számára. Az alternatív szöveg megmutatja, hogy a kép hogyan kapcsolódik közvetlenül a weboldal tartalmához.

Összefüggő: Google: SEO legjobb gyakorlat alternatív szövegekhez

Miért nem sikerül a mesterséges intelligencia alternatív szöveg esetén

Mueller azt is felhívja a figyelmet, hogy a mesterséges intelligencia az alternatív szöveg skálázására való használatának hiányosságai között szerepel, mivel az AI általában leírja a képet, de nem jelöli meg a tartalom kontextusában. Az alternatív szöveg használata informatív leírás közlésére a szövegkörnyezet kontextusában a megfelelő módja ennek a W3C és általában a SEO számára, valamint a hozzáférhetőségi okok miatt.

Összefüggő: A SEO-n túl: John Mueller a mesterséges intelligencia által generált képekről és stock fényképekről

Olvassa el Mueller válaszát a Redditen:

Kép alternatív szöveg a számítógépes látás korában

A szerzőről

Peter, az eOldal.hu tapasztalt SEO szakértője és tartalomgyártója. Több mint 10 éve foglalkozik keresőoptimalizálással és online marketinggel, amelyek révén számos magyar vállalkozás sikerét segítette elő. Cikkeiben részletes és naprakész információkat nyújt az olvasóknak a legfrissebb SEO trendekről és stratégiákról.