A Google John Mueller és Martin Splitt megvitatták a weboldal változtatásait, megfigyelve a SEO -hatást és a változások nyomon követésének fontosságát. Régóta habozott túl sok SEO-változtatást végezni, mivel az évekkel ezelőtt benyújtott szabadalom a gyakori SEO-frissítések megfigyelése érdekében a keresési eredmények manipulálására tett kísérletek megismerése érdekében, tehát Mueller erre a kérdésre adott válasza értelmes a biztonságosnak tekintett.
Ez azt jelenti, hogy most rendben van a változtatások folytatása, amíg a webhely jól nem áll? Igen, nem, és valószínűleg. A kérdést a Record Podcast legutóbbi kereséséről tárgyalták.
Rendben van -e tartalom változtatása a SEO teszteléshez?
A vita összefüggése egy hipotetikus kisvállalkozás tulajdonosa volt, akinek weboldala van, és nem igazán tud sokat a SEO -ról. A helyzet az, hogy kipróbálni akarnak valamit, hogy megnézhessék, hogy ez több ügyfelet hoz -e.
Martin Splitt felállította a vitát, amikor az üzleti tulajdonos különféle embereket kéri véleményükről, hogyan lehet frissíteni egy weboldalt, de különféle válaszokat kap. A Splitt ezután megkérdezi, hogy a továbblépés és az oldal megváltoztatása biztonságos -e.
– kérdezte Martin:
„És szeretnék kipróbálni valamit. Meg tudom csinálni, vagy megsértem a weboldalamat, amikor csak kipróbálom a dolgokat?”
Mueller kijelentette, hogy rendben van, ha előre lépünk és kipróbálják a dolgokat, kommentálva, hogy a legtöbb tartalomkezelő rendszer (CMS) lehetővé teszi a felhasználó számára, hogy könnyen módosítsa a tartalmat.
Válaszolt:
„… Leginkább kipróbálhatod a dolgokat. A webhelyek egyik szép része gyakran az, hogy ha CMS -t használ, akkor csak szerkesztheti az oldalt, és élőben van, és ez megtörtént. Nem az, hogy meg kell tennie egy nagy, bonyolult… munkát, hogy élőben tegye.”
A régi időkben a Google havonta egyszer frissítette az indexet. Tehát a SEO -k megváltoztatják a weboldalukat, majd várják meg a havi frissítést, hogy megnézhessék, vajon ezek a változások hatással vannak -e. Manapság a Google indexe alapvetően egy gördülő frissítésen van, amely az új tartalomra reagál, amikor indexeli és feldolgozza, és a SERP-ket újból rangsorolják a változásokra, ideértve a felhasználói tendenciákat is, ahol valami híres vagy szezonálissá válik (ott indít a frissesség algoritmus).
Könnyű változtatni egy olyan kicsi webhelyen, amelynek nincs sok forgalma. Ijesztő dolog az, ha egy tucat, pontszám vagy akár több száz ember százai megélhetésért felelős weboldalon változtatnak. Tehát a tesztelés során tényleg egyensúlyba kell hoznia az előnyöket annak a lehetőségének, hogy a változás katasztrofális eseményláncot indíthat.
A SEO -hatás nyomon követése
Mueller és Flitt a következő beszélt arról, hogy készen állnak a változások figyelésére.
Mueller folytatta a válaszát:
„Nagyon könnyű kipróbálni a dolgokat, hagyja, hogy üljön néhány hétig, nézze meg, mi történik, és egyfajta monitor látni, hogy azt csinálja, amit akar.
Lehet, hogy állítsa be a keresőkonzolt a webhelyére, hogy láthassa azokat a keresést, amelyet az emberek végeznek. És természetesen valamilyen módon mérni a kívánt célt, ami talán valami elemzésben lehet, vagy talán nem tudom, más módon, amelyet személyesen nyomon követ, ha van fizikai üzlet, például az emberek, akik valójában az én vállalkozásomhoz jönnek, miután megláttam a webhelyemet, mert minden jó és jó, ha SEO -t csinálsz, de ha nincs mód, akkor bármit is megváltoztatsz, nem is tudod, ha a megfelelő úton vagy felismeri, ha valami rossz.
Valami, amit Mueller nem említett, a felhasználói viselkedésre gyakorolt hatást egy weboldalon. A frissített tartalom miatt az emberek kevésbé görgetnek? Ez arra készteti őket, hogy a rossz dolgokra kattintanak? Az emberek ugrálnak -e a weboldal egy adott részén?
Ez az a fajta adatok, amelyeket a Google Analytics nem nyújt, mert nem erre szolgál. De ezeket az adatokat ingyenes Microsoft Clarity -fiókkal kaphatja meg. A Clarity egy felhasználói viselkedés elemzési SaaS alkalmazás. Megmutatja, hol vannak (anonimizált) felhasználók egy oldalon, és mit csinálnak. Hihetetlen ablak a weboldal hatékonyságán.
Martin Splitt válaszolt:
„Igen, ez igaz. Oké, tehát szükségem van egy módra a változások hatásainak mérésére. Nem tudom, ha új weboldal verziót készítek, és különböző szövegeim és különböző képeim vannak, és minden más, akkor azonnal látom, hogy a dolgok megváltoznak a keresési konzolban, vagy ez eltart egy ideig?”
Mueller azt válaszolta, hogy a Search Console -ban megjelenő változások időtartama függ, attól függ, hogy mekkora a webhely és a változások mértéke.
Mueller megosztotta:
„… Ha valami olyan honlapról, talán egy vagy két másik oldalról beszél, akkor valószínűleg egy -két héten belül, akkor látnia kell, hogy ez tükröződik a keresésben. Kezdetben megkeresheti magát.
Ezt nem tiltottad megkeresni. Nem az, hogy valami rosszul megy, vagy bármi más. A webhely keresése és a látás, bármilyen változás, amit tett, tükröződött. Olyan dolgok, mint ha megváltoztatja a címet, hogy további információkat tartalmazzon, akkor meglehetősen gyorsan láthatja, ha ezt felveszik -e vagy sem. ”
Amikor a webhely változásai rosszul fordulnak elő
Martin a következő arról beszél, amit korábban említettem: amikor egy változás rosszul megy. Megkülönbözteti a felhasználók műszaki változásait és változását. A műszaki változás tesztelhető egy átmeneti oldalon, amely a weboldal homokdobozos verziója, amelyet a keresőmotorok vagy a felhasználók nem látnak. Valójában ez egy nagyon jó dolog, mielőtt frissítené a WordPress plugineket, vagy valami olyan nagy dolgot csinál, mint a sablon cseréje. A színpadi webhely lehetővé teszi a műszaki változtatások tesztelését, hogy megbizonyosodjon arról, hogy nincs semmi baj. Jó ötlet, ha a színpadi helyszínen felsikerül a sikító béka, hogy ellenőrizze a törött linkeket vagy más téves konfigurációkat.
Mueller elmondta, hogy a SEO változásait nem lehet tesztelni egy szakaszos helyszínen, ami azt jelenti, hogy bármilyen változtatást megtesznek, fel kell készülnie a következményekre.
Hallgassa meg a keresést a rekordot körülbelül a 24 perces jelből: