A Google John Mueller válaszolt egy olyan kérdésről, amely egy olyan webhelyről szól, amely több millió GoogleBOT-kérést kapott, amelyek nem léteznek, és egy nem létező URL több mint két millió találatot kapott, lényegében a DDOS-szintű oldalkéréseket. A kiadónak a feltérképezés költségvetésével és a rangsorolással kapcsolatos aggodalmai látszólag megvalósultak, mivel a webhely később a keresési láthatóság csökkenését tapasztalta meg.
A noIndex oldalakat eltávolították és 410 -re konvertálták
A 410 Gone Server válaszkód a Family 400 válaszkódjaihoz tartozik, amelyek azt jelzik, hogy az oldal nem érhető el. A 404 -es válasz azt jelenti, hogy egy oldal nem áll rendelkezésre, és nem állítja be, hogy az URL visszatér -e a jövőben, egyszerűen azt mondja, hogy az oldal nem áll rendelkezésre.
A 410 eltűnt állapotkód azt jelenti, hogy az oldal eltűnt, és valószínűleg soha nem fog visszatérni. A 404 állapotkóddal ellentétben a 410 jelzi a böngészőt vagy a feltérképezőt, hogy az erőforrás hiányzó állapota szándékos, és hogy az erőforráshoz fűződő linkeket el kell távolítani.
A kérdést feltett személy egy olyan kérdés után nyomon követi, amelyet három héttel ezelőtt feltettek a Reddit -en, ahol megjegyezték, hogy körülbelül 11 millió URL -jük van, amelyeket nem kellett volna felfedezni, hogy teljes mértékben eltávolítják őket, és elkezdtek egy 410 válaszkódot szolgálni. Másfél hónap elteltével a GoogleBot továbbra is visszatért a hiányzó oldalak keresésére. Megosztották aggodalmukat a feltérképezés költségvetése és az azt követő rangsoruk következményei miatt.
Mueller akkoriban továbbította őket egy Google támogatási oldalra.
A rangsorolási veszteség, mivel a Google továbbra is a DDOS szinten eléri a webhelyet
Három héttel később a dolgok nem javultak, és nyomon követési kérdést tettek közzé, megjegyezve, hogy több mint öt millió olyan oldalt kaptak, amelyek nem léteznek. A kérdésükbe egy tényleges URL -t tettek közzé, de anonimizáltam, különben szó szerint.
A személy megkérdezte:
„A GoogleBot továbbra is agresszív módon mászik egy URL -rel (lekérdezés -karakterláncokkal), annak ellenére, hogy már körülbelül két hónapja visszatér egy 410 (eltűnt) státusba.
Csak az elmúlt 30 napban körülbelül 5,4 millió kérést láttunk a GoogleBOT -tól. Ezek közül körülbelül 2,4 millió volt erre az URL -re:
https://example.net/software/virtual-dj/ a?Láttuk azt is, hogy ebben az időszakban jelentősen csökkenünk a Google láthatóságában, és nem tudok segíteni, de csoda, hogy van -e kapcsolat – valami csak úgy érzi, hogy kikapcsol. Az érintett oldal:
https://example.net/software/virtual-dj/?feature=…A Google az összes ilyen URL -t felfedezte, hogy nem szándékosan kitettük őket a Next.js által generált JSON hasznos teherben – ezek nem voltak tényleges linkek a webhelyen.
Megváltoztattuk, hogyan működik a „több funkció” (mf querystring használatával, és hogy a QueryString a robots.txt fájlban található)
Problémás lenne valami ilyesmit hozzáadni a robots.txt -hez?
Tiltás:/szoftver/virtuális-DJ/? Feature =*
Fő cél: annak megakadályozása, hogy ez a túlzott mászás elárasztja a rönköket, és potenciálisan kiváltja a nem kívánt mellékhatásokat. ”
A Google John Mueller megerősítette, hogy a Google normál viselkedése továbbra is visszatér, hogy ellenőrizze, hogy a hiányzó oldal visszatért -e. Ez a Google alapértelmezett viselkedése azon tapasztalatok alapján, amelyeket a kiadók hibázhatnak, és így rendszeresen visszatérnek annak ellenőrzéséhez, hogy az oldal helyreáll -e. Ez hasznos szolgáltatásnak szánták azoknak a kiadóknak, akik akaratlanul eltávolíthatják a weboldalt.
Mueller válaszolt:
„A Google megkísérel újból felépíteni azokat az oldalakat, amelyek egykor hosszú ideig léteztek, és ha nagyon sokuk van, akkor valószínűleg többet fog látni. Ez nem probléma – jó, ha az oldalak eltűnnek, még akkor is, ha rengeteg.
VIGYÁZAT: Műszaki SEO előre
Ez a következő rész az, ahol a SEO technikát kap. Mueller figyelmezteti, hogy a robotok hozzáadásának javasolt megoldása véletlenül megszakíthatja az olyan oldalak megjelenítését, amelyeknek nem szabad hiányozni.
Alapvetően azt tanácsolja a kérdést feltevő személynek:
- Kétszer ellenőrizze, hogy a? Feature = URL-eket egyáltalán nem használják a Frontend kódban vagy a JSON hasznos teherben, amely a fontos oldalakat táplálja.
- Használja a Chrome devtools -t, hogy szimulálja, mi történik, ha ezeket az URL -eket blokkolják – a törés korai elkapására.
- Figyelje a Soft 404 -es keresési konzolot, hogy észrevegye az indexelt oldalak nem kívánt hatását.
John Mueller folytatta:
„A legfontosabb dolog, amire vigyázok, az, hogy ezek valóban mind visszatérnek a 404/410 -re, és nem az, hogy néhányat valami olyan, mint a JavaScript használja az oldalakon, amelyeket indexelni szeretne (mivel megemlítette a JSON hasznos terhelését).
Nagyon nehéz felismerni, ha nem veszi figyelembe egy beágyazott erőforrás mászását (legyen az az oldalba beágyazva, vagy igény szerint betöltve) – néha az az oldal, amelyre hivatkozik, leállítja a megjelenítést, és egyáltalán nem indexálható.
Ha van JavaScript ügyféloldali-megjelenített oldalai, megpróbálom megtudni, hol hivatkoztak az URL-ek (ha tudsz), és blokkolni az URL-eket a Chrome DEV eszközökben, hogy megtudja, mi történik az oldal betöltésekor.
Ha nem tudod kitalálni, hol vannak, akkor nem tiltom meg egy részüket, és figyelnék a SOFT-404 hibákat a Search Console-ban, hogy megnézhessem, történik-e valami láthatóan.
Ha nem használja a JavaScript ügyféloldali-átruházását, akkor valószínűleg figyelmen kívül hagyhatja ezt a bekezdést :-). ”
A különbség a nyilvánvaló ok és a tényleges ok között
A Google John Muellernek igaza van, hogy mélyebb diagnosztikát javasoljon a kiadó hibáinak kizárására. A kiadói hiba elindította az események láncát, amely az oldalak indexálásához vezetett a kiadó kívánságainak megfelelően. Tehát ésszerű, hogy felkérjük a kiadót, hogy ellenőrizze, hogy lehet -e valószínűbb ok a keresési láthatóság elvesztésének megfontolására. Ez egy klasszikus helyzet, amikor a nyilvánvaló ok nem feltétlenül a helyes ok. Különbség van a nyilvánvaló ok és a tényleges ok között. Tehát Mueller javaslata, hogy ne adja fel az ügy megtalálását, jó tanács.
Olvassa el az eredeti vitát itt.