A Google John Mueller és Martin Splitt megvitatták a kérdést, hogy az AI helyettesíti -e a SEO szükségességét. Mueller józan ész véleményét fejezte ki a web-ökoszisztéma és az AI chatbotok valóságáról, amint ezek ma léteznek.
A vita összefüggései
A vita összefüggése a SEO alapjairól szól, amelyeket egy vállalkozásnak tudnia kell. Mueller ezután megemlítette, hogy a vállalkozások érdemes fontolóra venni egy SEO felvételét, aki SEO útja révén segíthet a helyszínen.
Mueller megfigyelte:
„… Szüksége van olyan személyre is, mint egy SEO, mint partner, hogy frissítéseket adjon neked az út mentén, és azt mondja:” Oké, mindezeket megtettük „, és felsorolhatják őket, és pontosan elmondhatják, mit tettek:” Ezek a dolgok egy ideig fognak, és megmutathatom, mikor mászik a Google, követhetünk, hogy láthassuk, mi történik ott. „” „
Van -e érték a SEO tanulásában?
Martin Splitt ezen a ponton megkérdezte, hogy a Generative AI -t el kell -e tanulnia a SEO -nak, vagy ha a felszólításra való belépés minden olyan választ ad, amelyet a vállalkozóknak tudnia kell. Mueller válaszát megkötötték, hogy a dolgok jelenleg hogyan vannak, és elkerülte a spekulációt, hogy a dolgok hogyan változnak egy év alatt.
– kérdezte Splitt:
„Oké, azt hiszem, ez nagyon jó. Végül, de nem utolsósorban, a generatív AI és a chatbot AI dolgok történnek. Gondolod, hogy még mindig van érték az ilyen típusú dolgok megtanulásában? Vagy beírhatok egy promptot, és ez kitalálja a dolgokat nekem?”
Mueller kijelentette, hogy a SEO ismeretére továbbra is szükség lesz, amíg vannak webhelyek, mert a keresőmotoroknak és a csevegőbotoknak szükségük van a webhelyeken található információkra. Példákat kínálott a helyi vállalkozásokról és az e -kereskedelemről, amelyeket még mindig meg kell találni, függetlenül attól, hogy ez egy AI chatboton vagy keresésen keresztül történik -e.
Válaszolt:
„Teljesen értékelnek ezeknek a dolgoknak a megtanulásában és egy jó weboldal elkészítésében. Azt hiszem, sok olyan dolog van, amely mindegyik chatbot és más információk megszerzésének módjai, nem helyettesítik a weboldalt, különösen a helyi keresés és az e -kereskedelem céljából.
Tehát, különösen, ha helyi vállalkozás vagy, akkor talán rendben van, ha egy chatbot megemlíti a vállalkozás nevét, és megmondja az embereknek, hogyan lehet odajutni. Lehet, hogy ez tökéletesen rendben van, de gyakran ezt megteszik, amelyet találtak.
A weboldal birtoklása az alapja annak, hogy láthatóvá váljon az összes ilyen rendszerben, és sok más dolog számára, ahol szolgáltatást vagy ilyesmit kínál, valamilyen más funkciót kínál egy olyan webhelyen, ahol termékekkel rendelkezik, ahol előfizetések vagy bármi más, a csevegési válasz nem helyettesítheti.
Ha ingben szeretne, akkor nem akarja, hogyan készítse el a saját pólóját. Szeretne egy linket egy boltba, ahol ez: „Ó, itt van a póló minták,” Lehet, hogy a póló minták olyan konkrét stílusban, amely tetszik, de elmegy erre a weboldalra, és ott vásárolja meg azokat a pólókat. „
Martin elismerte a válasz józan észét, és egy kicsit viccelődtek Muellerről, remélve, hogy az AI képes lesz a munkájának elvégzésére, miután visszavonul.
Ez a kontextus a beszélgetés e részének:
– Oké
És Mueller válaszol az AI által a visszavonulás utáni felváltására vonatkozó megjegyzéssel:
„Nos, látni fogjuk. Nem tudok ígéreteket tenni. Azt hiszem, egy bizonyos ponton szeretnék nyugdíjba vonulni, és akkor az AI talán átveszi a munkámat. De mint például sok dolgot kell tenni addig. Rengeteg dolog van, amit elképzeltem, hogy az AI nem csak kicseréli.”
Összefüggő: A Google tanácsai egy SEO és piros zászlók felvételére, amelyeket figyelni kell
Mi a helyzet a CMS platformokkal az AI -vel?
Valami, amit nem tárgyaltak, az AI tendenciája a tartalomkezelő rendszerekben. Számos webgazda és a WordPress plugin már integrálja az AI -t a webhelyek létrehozásának és optimalizálásának munkafolyamatába. A Wix már integrálta az AI -t a munkafolyamatba, és ez nem sokkal hosszabb, amíg az AI erősebb jelenlétet nem készít a WordPress -en, amelyen az új WordPress AI csapat dolgozik.
A CHATGPT képernyőképe a 27. szám kiválasztása
Vajon az AI helyettesíti -e a SEO szükségességét? Számos egyszerű dolog, amely méretezhető, már automatizálható. Azonban a marketing és az emberekkel való kommunikáció legjobb ötleteit azonban az emberek továbbra is a legjobban kezelik, nem pedig az AI -t. A generatív AI jellege, amelynek célja a mondatban a legvalószínűbb válasz vagy a szavak sorozatának generálása, kizárja azt, hogy valaha is eredeti ötlet legyen. Az AI annyira be van zárva, hogy átlagossá válik, hogy ha azt kéri, hogy válasszon egy számot egy és ötven között, akkor a 27. számot választja, mert az AI edzés azt köti, hogy a legmegfelelőbb számot válassza, még akkor is, ha a választás véletlenszerűsítésére utasítják.
Hallgassa meg a rekord keresését körülbelül 24 perces jelöléssel: