A Google közzétett egy javaslatot a Schema.org Project GitHub példányában, amely azt javasolja, hogy a Schema.org frissítését javasolja a vásárlási strukturált adatok bővítése érdekében, hogy a kereskedők több szállítási információt szolgáltassanak, amelyek valószínűleg megjelennek a Google Keresésben és más rendszerekben.
Szállítási Schema.org strukturált adatok
A javasolt új strukturált adattípust a kereskedők használhatják további szállítási adatok megadására. Azt is javasolja, hogy rugalmasabbá tegyék az egész webhelyre kiterjedő szállítási strukturált adatokat, amelyek aztán beágyazhatók a szervezeti strukturált adatokba, így elkerülhető, hogy ugyanazt az információt ezerszer meg kell ismételni egy webhelyen.
Az eredeti javaslat így szól:
„Ez a Google javaslata a szállítási adatok (például a szállítási költség és a sebesség) gazdagabb megjelenítésének támogatására, és az ilyen típusú adatok egyértelművé tételére. Ha a schema.org és a kiadók elfogadják, valószínűnek tartjuk, hogy a keresési élmények és az egyéb igényes rendszerek javíthatók az ilyen jelölések használatával.
Ez a változás egy új típust, a ShippingService-t vezeti be, amely a szállítási korlátozásokat (szállítási helyek, idő, súly- és méretkorlátok és szállítási díj) csoportosítja. Ezért a ShippingRateSettings redundáns mezői elavultak ebben a javaslatban.
Ennek következtében a következő változtatásokat is javasoljuk:
Az OfferShippingDetails egyes mezői átkerültek a ShippingService szolgáltatásba;
A ShippingRateSettings több módon is megadhatja a szállítási díjat, arányos a rendelés árával vagy a szállítási tömeggel;
az Ajánlatból való hivatkozást most szabványos szemantikus webes URI hivatkozással kell elvégezni.
A javaslat megvitatásra nyitva áll, és számos érdekelt fél véleményt nyilvánít a frissített és új strukturált adatok működéséről.
Például egy, a beszélgetésben részt vevő személy megkérdezte, hogy a Szervezeti szinten elhelyezett webhelyszintű strukturált adattípust hogyan válthatják fel az egyes termékek, amelyek eltérő információval rendelkeznek, és valaki más adott választ.
A GitHub-vita egyik résztvevője, Tiggerito a következőket tette közzé:
„Újra elolvastam a dokumentumot, és annak van értelme, amit mondott. A Szervezet egy olyan hely, ahol a megosztott szállítási feltételek tárolhatók. De a szállítási részletek mindig a termékcsoport vagy a termék szintjén vannak.
Jelenleg így kezelem a szállítási részleteket:
A háttérben a tulajdonos meghatározhatja a szállítási adatok globális készletét. Mindegyik tartalmazza a Google által jelenleg támogatott mezőket, például a helyet és az időpontokat, de a méretekre vonatkozó részleteket nem. Minden pályaműnek megvannak a feltételei is, hogy milyen termékre vonatkozhat a pályamű. Ez tartalmazhat árkategóriát és súlytartományt.
Amikor egy oldal strukturált adatait generálom, beleveszem azokat a bejegyzéseket, amelyekben a termék megfelel a feltételeknek.
Úgy tűnik, hogy ez a módosítás lehetővé teszi, hogy a kiszolgálón lévő feltételek kiszűréséről áttérjek a termékoldal Strukturált adatokba való felvételére.
Ekkor az adatok fogyasztói ki tudják számítani, hogy melyik Szállítási Feltételek egyeznek, és így milyen árak érhetők el adott számú termék megrendelésekor. Jelenleg csak egy szállítási árat tudsz megadni.
A felosztás azt is jelenti, hogy egyszerűbb a termékspecifikus információk, valamint a megosztott szállítási információk megadása, ismétlés nélkül.
Példa a dokumentum végén a Szervezet használatára. Úgy tűnik, hogy a szállítási oldalon szereplő termék szállítási feltételeire hivatkozik. Ez az oldalak közötti kereszthivatkozás nagymértékben csökkentheti a termékoldalon tapasztalható duzzanatot, ha a Google támogatja.”
A Google munkatársa így válaszolt Tiggeritónak:
„@Tiggerito
A Szervezet egy olyan hely, ahol a megosztott szállítási feltételek tárolhatók. De a szállítási részletek mindig a termékcsoport vagy a termék szintjén vannak.
Valóban, és ez már így is van. Ez a változás különválasztja az pl. szélesség, magasság, súly a termék leírásaként (a Szállítási részletekben) és a Szállítási feltételekben megszorításokként, ahol ezek tartományban fejezhetők ki (a QuantitativeValue minimum és maximum értékkel rendelkezik).
A háttérben a tulajdonos meghatározhatja a szállítási adatok globális készletét. Mindegyik tartalmazza a Google által jelenleg támogatott mezőket, például a helyet és az időpontokat, de a méretekre vonatkozó részleteket nem. Minden pályaműnek megvannak a feltételei is, hogy milyen termékre vonatkozhat a pályamű. Ez tartalmazhat árkategóriát és súlytartományt.
Amikor egy oldal strukturált adatait generálom, beleveszem azokat a bejegyzéseket, amelyekben a termék megfelel a feltételeknek.
Úgy tűnik, hogy ez a módosítás lehetővé teszi, hogy a kiszolgálón lévő feltételek kiszűréséről áttérjek a termékoldal Strukturált adatokba való felvételére.
Ekkor az adatok fogyasztói ki tudják számítani, hogy melyik Szállítási Feltételek egyeznek, és így milyen árak érhetők el adott számú termék megrendelésekor. Jelenleg csak egy szállítási árat tudsz megadni.
Egyes szállítási korlátozások nem érhetők el a termék listázásakor vagy egy oldalon való megjelenítésekor (pl. szállítási cél, cikkek száma, kívánt szállítási sebesség vagy ügyfélszint, ha a felhasználó nincs bejelentkezve). A termékhez csatolt szállítási adatok csak magáról a termékről tartalmazhatnak információkat, a többi ebben a javaslatban átkerül az új Szállítási feltételekbe.
Vegye figyelembe, hogy a schema.org nem ad meg számosságot, így több szállítási feltételek hivatkozást is megadhatunk, így a megfelelő kiválasztásra kerül a fogyasztói oldalon.A felosztás azt is jelenti, hogy egyszerűbb a termékspecifikus információk, valamint a megosztott szállítási információk megadása, ismétlés nélkül.
Példa a dokumentum végén a Szervezet használatára. Úgy tűnik, hogy a szállítási oldalon szereplő termék szállítási feltételeire hivatkozik. Ez az oldalak közötti kereszthivatkozás nagymértékben csökkentheti a termékoldalon tapasztalható duzzanatot, ha a Google támogatja.
Valóban. Ide próbálunk eljutni.”
Vita a LinkedInről
A LinkedIn-tag Irina Tuduce (LinkedIn-profil), a Google Shopping szoftvermérnöke vitát kezdeményezett, amelyre több válasz is érkezett, amelyek jelezték az ajánlat iránti érdeklődést.
Andrea Volpini (LinkedIn profil), a WordLift vezérigazgatója és társalapítója válaszában kifejezte lelkesedését a javaslattal kapcsolatban:
„Mint ehhez az Irina Tuduce-hoz hasonlóan ez egyszerűsítené a szállítási sebesség, a helyszínek és a költségek modellezését a nagy szervezetek számára
Valóban. Ide próbálunk eljutni.”
Egy másik tag, Ilana Davis (LinkedIn-profil), a JSON-LD for SEO Shopify App fejlesztője a következőket tette közzé:
„Már visszajelzést adtam a schema.org-nak az elnevezési konvenciókkal kapcsolatban, amelyeket ők implementáltak. A Google-lal kapcsolatban az a gondom, hogy a kereskedők pontosan hogyan fogják beépíteni ezeket az adatokat a jelölésbe. Szinte lehetetlen pontos szállítási díjakat megállapítani az SD-ben, ha ingadoznak. A kereskedők megadhatnak egy hozzávetőleges átalánydíjat, de gyakran felmerül a kérdés, hogy ez elfogadható-e. Van-e következménye rájuk nézve, ha a szállítási díjak hozzávetőlegesek (pl. a GMC áreltérése elutasít egy terméket)?
Belső pillantás az új strukturált adatok fejlesztésére
A folyamatban lévő LinkedIn-vita bepillantást enged abba, hogy az új strukturált adatok érdekelt felei hogyan vélekednek a javaslatról. A hivatalos Schema.org GitHub megbeszélés nem csak a javaslat előrehaladását nyújtja, hanem lehetőséget kínál az érdekelt feleknek, hogy visszajelzést adjanak a végső kinézet kialakításához.
Van egy nyilvános Google-dokumentum is, melynek címe: Szállítási részletek séma módosítási javaslat, amely tartalmazza az ajánlat teljes leírását.