Az Egyesült Államok Igazságügyi Minisztériuma által online közzétett Google Engineer szerkesztett tanúvallomása egy pillantást vet a Google rangsorolási rendszerein belül, és egy ötletet kínál a Google minőségi pontszámairól, és bevezet egy titokzatos népszerűségi jelet, amely króm adatot használ.
A dokumentum magas szintű és nagyon általános képet nyújt a rangsorolási jelekről, megértve, mit csinál az algoritmusok, de nem a sajátosságokat.
Kézzel készített jelek
Például a jelek „kézi kézműves” szakaszával kezdődik, amely leírja az adatok által a minőségi értékelőktől, a kattintásoktól és így tovább, és a matematikai és statisztikai képletek alkalmazását, hogy háromféle jelből rangsorolási pontszámot hozzon létre. Kézzel készített eszköz méretű algoritmusok, amelyeket a keresőmérnökök hangolnak. Ez nem azt jelenti, hogy manuálisan rangsorolják a webhelyeket.
A Google ABC jelei
A DOJ dokumentum három olyan jelet sorol fel, amelyeket ABC jeleknek neveznek, és megfelelnek a következőknek:
- A – horgonyok (a céloldalakhoz kapcsolódó oldalak),
- B – test (keresési lekérdezési kifejezések a dokumentumban),
- C – Kattintások (a felhasználó tartózkodjon, mielőtt visszatérne a SERP -be)
Az ABC jelekről szóló nyilatkozat a rangsorolási folyamat egyik részének általánosítása. A keresési eredmények rangsorolása sokkal bonyolultabb, és több száz, ha nem több ezer további algoritmust foglal magában a rangsorolási folyamat minden lépésében, az indexeléstől, a kapcsolat elemzésétől, a spam-ellenes folyamatoktól, a személyre szabástól, az újbóli rangsorban és más folyamatoktól kezdve. Például Liz Reid a rangsorolási algoritmus részeként megvitatta az alapvető topikalitási rendszereket, és Martin Splitt a weboldalak megértésének részeként megvitatta a kommentárokat.
Ezt mondja a dokumentum az ABC jelekről:
„Az ABC jelek a topikitás (vagy az alapvető pontszám) kulcsfontosságú elemei, amely a Google meghatározása arról, hogy a dokumentum hogyan releváns a lekérdezéshez.
A t* (topikalitás) hatékonyan (legalább) ezt a három jelet viszonylag kézzel készített módon kombinálja. A Google felhasználja a dokumentum relevanciájának megítélését a lekérdezés feltételei alapján. ”
A dokumentum elképzelést kínál a weboldalak rangsorolásának összetettségéről:
„A rangsorolás fejlődése (különösen a topikalitás) számos összetett matematikai probléma megoldását foglalja magában. A topikálisság érdekében lehet, hogy egy adott projekten keresztül egy mérnöki csoport folyamatosan dolgozik ezen nehéz problémákon.
A jelek túlnyomó többségének kézzel készített oka az, hogy ha valami megszakad, a Google tudja, mit kell javítani. A Google azt akarja, hogy a jeleik teljesen átláthatóak legyenek, hogy megbeszéljék őket és javítsák őket. ”
A dokumentum összehasonlítja a Microsoft automatizált megközelítésével kapcsolatos kézzel készített megközelítését, mondván, hogy amikor valami megszakad a Bingnél, sokkal nehezebb a hibaelhárítás, mint a Google megközelítésével.
Az oldal minősége és a relevancia közötti kölcsönhatás
A keresőmérnök érdekes pontja, hogy az oldal minősége független a lekérdezéstől. Ha egy oldal úgy dönt, hogy magas színvonalú, megbízható, akkor az összes kapcsolódó lekérdezés során megbízhatónak tekintik, amit a statikus szó ért, akkor az egyes lekérdezésekhez nem dinamikusan újraszámolódik. A lekérdezésben azonban vannak relevanciával kapcsolatos jelek, amelyek felhasználhatók a végső rangsor kiszámításához, amely megmutatja, hogy a relevancia meghatározó szerepet játszik a rangsorolás meghatározásában.
Ezt mondták:
„Minőség
Általában statikus több lekérdezésen keresztül, és nem kapcsolódik egy adott lekérdezéshez.Bizonyos esetekben azonban a minőségi jel a statikus jel mellett a lekérdezésből származó információkat tartalmazza. Például egy webhelynek lehet magas színvonalú, de általános információi, így a nagyon szűk/műszaki információk kereséseként értelmezett lekérdezés felhasználható egy olyan minőségi webhelyre való irányításhoz, amely technikaibb.
Q* (az oldal minősége (azaz a megbízhatóság fogalma)) hihetetlenül fontos. Ha a versenytársak látják a naplókat, akkor van egy fogalmuk egy adott webhelyre.
A minőségi pontszám még ma is rendkívül fontos. Az oldal minőségét az emberek panaszkodják a legjobban … ”
Az AI panaszokat ad a Google ellen
A mérnök kijelenti, hogy az emberek panaszkodnak a minőségről, de azt is mondja, hogy az AI súlyosbítja a helyzetet azáltal, hogy még rosszabbá teszi.
Azt mondja az oldal minőségéről:
„Manapság az emberek még mindig panaszkodnak a minőségről, és az AI még rosszabbá teszi.
Ez volt és továbbra is sok munka volt, de könnyen megfordítható, mert Q nagyrészt statikus és nagyrészt a helyszínhez, nem pedig a lekérdezéshez kapcsolódik. ”
EDEEPRANK – Az LLM rangsorának megértésének módja
A Googler felsorol más rangsorolási jeleket, köztük egy EdeepRank nevű, amely egy LLM-alapú rendszer, amely a Bert-et használja, amely egy nyelvhez kapcsolódó modell.
Elmagyarázza:
„Az Edeeprank egy LLM rendszer, amely Bert-et, transzformátorokat használ. Alapvetően az Edeeprank megpróbálja LLM-alapú jeleket venni, és bontja őket alkatrészekké, hogy átláthatóbbá tegyék őket.”
Úgy tűnik, hogy az LLM jelek komponensekbe bomlásáról szóló rész az LLM-alapú rangsorolási jelek átláthatóbbá tétele, hogy a keresőmérnökök megértsék, miért rangsorol az LLM.
A PageRank a távolság rangsorolás algoritmusaihoz kapcsolódik
A Pagerank a Google eredeti rangsorolási innovációja, és azóta frissült. Hat évvel ezelőtt írtam az ilyen algoritmusról. Link távolság algoritmusok Számítsa ki az adott téma (nevű vetőmag -webhelyek) más weboldalakra az azonos téma más webhelyeire való tekintélyétől. Ezek az algoritmusok egy adott témában a tekintélyes helyek vetőmagkészletével kezdődnek, és a megfelelő vetőmagtól távol lévő helyek kevésbé megbízhatóak. A vetőmagokhoz közelebb álló webhelyek valószínűleg tekintélyesek és megbízhatóbbak.
Ezt mondta a Googler a Pagerankról:
„PageRank. Ez egyetlen jel, amely az ismert jó forrástól való távolsághoz kapcsolódik, és a minőségi pontszám bemeneteként használják.”
Olvassa el az ilyen típusú link -rangsor algoritmust: Link távolság rangsorolási algoritmusok
Rejtélyes króm-alapú népszerűségi jel
Van egy másik jel, amelynek a nevét átalakítják, amely a népszerűséghez kapcsolódik.
Itt van a rejtélyes leírás:
„[redacted] (népszerűség) jel, amely króm adatokat használ. ”
Valószínűleg állítható, hogy ez megerősíti, hogy a Chrome API szivárgás a tényleges rangsorolási tényezőkről szól. Számos SEO, köztük magam is, úgy gondolja, hogy ezek az API-k fejlesztőkkel szembeni eszközök, amelyeket a Chrome használ a teljesítménymutatók, például a Core Web Vitals bemutatására a Chrome DEV Tools felületen.
Gyanítom, hogy ez egy olyan népszerűségi jelre való hivatkozás, amelyről esetleg nem tudunk.
A Google Mérnök egy újabb szivárgásra utal, amely a „Google rangsorolási rendszerének elemeire” utal, de nincs elegendő információjuk az algoritmus fordított tervezéséhez.
Elmagyarázzák:
„Volt egy szivárgás a Google -dokumentumokból, amelyek megnevezték a Google rangsorolási rendszerének egyes összetevőit, de a dokumentumok nem lépnek be a görbék és a küszöbértékek sajátosságaiba.
Például
A dokumentumok önmagukban nem adnak elegendő részletet ahhoz, hogy kitalálják, de az adatok valószínűleg megteszik. ”
Elvihető
Az újonnan kiadott dokumentum összefoglalja az Egyesült Államok Igazságügyi Minisztériumának a Google mérnökének lerakását, amely a Google keresési rangsorolási rendszereinek általános körvonalait kínálja. Megvitatja a kézzel készített jeltervezést, a statikus oldal minőségi pontszámának szerepét és a Chrome Data-ból származó titokzatos népszerűségi jelet.
Ritka pillantást vet arra, hogy a jelek, mint például a topikitás, a megbízhatóság, a kattintás viselkedése és az LLM-alapú átlátszóság megtervezve, és más perspektívát kínál a Google rangsorában a webhelyek rangsorában.