A Googler lerakódása a Google rangsorrendszerének megtekintését kínálja

Peter

Az Egyesült Államok Igazságügyi Minisztériuma által online közzétett Google Engineer szerkesztett tanúvallomása egy pillantást vet a Google rangsorolási rendszerein belül, és egy ötletet kínál a Google minőségi pontszámairól, és bevezet egy titokzatos népszerűségi jelet, amely króm adatot használ.

A dokumentum magas szintű és nagyon általános képet nyújt a rangsorolási jelekről, megértve, mit csinál az algoritmusok, de nem a sajátosságokat.

Kézzel készített jelek

Például a jelek „kézi kézműves” szakaszával kezdődik, amely leírja az adatok által a minőségi értékelőktől, a kattintásoktól és így tovább, és a matematikai és statisztikai képletek alkalmazását, hogy háromféle jelből rangsorolási pontszámot hozzon létre. Kézzel készített eszköz méretű algoritmusok, amelyeket a keresőmérnökök hangolnak. Ez nem azt jelenti, hogy manuálisan rangsorolják a webhelyeket.

A Google ABC jelei

A DOJ dokumentum három olyan jelet sorol fel, amelyeket ABC jeleknek neveznek, és megfelelnek a következőknek:

  • A – horgonyok (a céloldalakhoz kapcsolódó oldalak),
  • B – test (keresési lekérdezési kifejezések a dokumentumban),
  • C – Kattintások (a felhasználó tartózkodjon, mielőtt visszatérne a SERP -be)

Az ABC jelekről szóló nyilatkozat a rangsorolási folyamat egyik részének általánosítása. A keresési eredmények rangsorolása sokkal bonyolultabb, és több száz, ha nem több ezer további algoritmust foglal magában a rangsorolási folyamat minden lépésében, az indexeléstől, a kapcsolat elemzésétől, a spam-ellenes folyamatoktól, a személyre szabástól, az újbóli rangsorban és más folyamatoktól kezdve. Például Liz Reid a rangsorolási algoritmus részeként megvitatta az alapvető topikalitási rendszereket, és Martin Splitt a weboldalak megértésének részeként megvitatta a kommentárokat.

Ezt mondja a dokumentum az ABC jelekről:

„Az ABC jelek a topikitás (vagy az alapvető pontszám) kulcsfontosságú elemei, amely a Google meghatározása arról, hogy a dokumentum hogyan releváns a lekérdezéshez.

A t* (topikalitás) hatékonyan (legalább) ezt a három jelet viszonylag kézzel készített módon kombinálja. A Google felhasználja a dokumentum relevanciájának megítélését a lekérdezés feltételei alapján. ”

A dokumentum elképzelést kínál a weboldalak rangsorolásának összetettségéről:

„A rangsorolás fejlődése (különösen a topikalitás) számos összetett matematikai probléma megoldását foglalja magában. A topikálisság érdekében lehet, hogy egy adott projekten keresztül egy mérnöki csoport folyamatosan dolgozik ezen nehéz problémákon.

A jelek túlnyomó többségének kézzel készített oka az, hogy ha valami megszakad, a Google tudja, mit kell javítani. A Google azt akarja, hogy a jeleik teljesen átláthatóak legyenek, hogy megbeszéljék őket és javítsák őket. ”

A dokumentum összehasonlítja a Microsoft automatizált megközelítésével kapcsolatos kézzel készített megközelítését, mondván, hogy amikor valami megszakad a Bingnél, sokkal nehezebb a hibaelhárítás, mint a Google megközelítésével.

Az oldal minősége és a relevancia közötti kölcsönhatás

A keresőmérnök érdekes pontja, hogy az oldal minősége független a lekérdezéstől. Ha egy oldal úgy dönt, hogy magas színvonalú, megbízható, akkor az összes kapcsolódó lekérdezés során megbízhatónak tekintik, amit a statikus szó ért, akkor az egyes lekérdezésekhez nem dinamikusan újraszámolódik. A lekérdezésben azonban vannak relevanciával kapcsolatos jelek, amelyek felhasználhatók a végső rangsor kiszámításához, amely megmutatja, hogy a relevancia meghatározó szerepet játszik a rangsorolás meghatározásában.

Ezt mondták:

„Minőség
Általában statikus több lekérdezésen keresztül, és nem kapcsolódik egy adott lekérdezéshez.

Bizonyos esetekben azonban a minőségi jel a statikus jel mellett a lekérdezésből származó információkat tartalmazza. Például egy webhelynek lehet magas színvonalú, de általános információi, így a nagyon szűk/műszaki információk kereséseként értelmezett lekérdezés felhasználható egy olyan minőségi webhelyre való irányításhoz, amely technikaibb.

Q* (az oldal minősége (azaz a megbízhatóság fogalma)) hihetetlenül fontos. Ha a versenytársak látják a naplókat, akkor van egy fogalmuk egy adott webhelyre.

A minőségi pontszám még ma is rendkívül fontos. Az oldal minőségét az emberek panaszkodják a legjobban … ”

Az AI panaszokat ad a Google ellen

A mérnök kijelenti, hogy az emberek panaszkodnak a minőségről, de azt is mondja, hogy az AI súlyosbítja a helyzetet azáltal, hogy még rosszabbá teszi.

Azt mondja az oldal minőségéről:

„Manapság az emberek még mindig panaszkodnak a minőségről, és az AI még rosszabbá teszi.

Ez volt és továbbra is sok munka volt, de könnyen megfordítható, mert Q nagyrészt statikus és nagyrészt a helyszínhez, nem pedig a lekérdezéshez kapcsolódik. ”

EDEEPRANK – Az LLM rangsorának megértésének módja

A Googler felsorol más rangsorolási jeleket, köztük egy EdeepRank nevű, amely egy LLM-alapú rendszer, amely a Bert-et használja, amely egy nyelvhez kapcsolódó modell.

Elmagyarázza:

„Az Edeeprank egy LLM rendszer, amely Bert-et, transzformátorokat használ. Alapvetően az Edeeprank megpróbálja LLM-alapú jeleket venni, és bontja őket alkatrészekké, hogy átláthatóbbá tegyék őket.”

Úgy tűnik, hogy az LLM jelek komponensekbe bomlásáról szóló rész az LLM-alapú rangsorolási jelek átláthatóbbá tétele, hogy a keresőmérnökök megértsék, miért rangsorol az LLM.

A PageRank a távolság rangsorolás algoritmusaihoz kapcsolódik

A Pagerank a Google eredeti rangsorolási innovációja, és azóta frissült. Hat évvel ezelőtt írtam az ilyen algoritmusról. Link távolság algoritmusok Számítsa ki az adott téma (nevű vetőmag -webhelyek) más weboldalakra az azonos téma más webhelyeire való tekintélyétől. Ezek az algoritmusok egy adott témában a tekintélyes helyek vetőmagkészletével kezdődnek, és a megfelelő vetőmagtól távol lévő helyek kevésbé megbízhatóak. A vetőmagokhoz közelebb álló webhelyek valószínűleg tekintélyesek és megbízhatóbbak.

Ezt mondta a Googler a Pagerankról:

„PageRank. Ez egyetlen jel, amely az ismert jó forrástól való távolsághoz kapcsolódik, és a minőségi pontszám bemeneteként használják.”

Olvassa el az ilyen típusú link -rangsor algoritmust: Link távolság rangsorolási algoritmusok

Rejtélyes króm-alapú népszerűségi jel

Van egy másik jel, amelynek a nevét átalakítják, amely a népszerűséghez kapcsolódik.

Itt van a rejtélyes leírás:

„[redacted] (népszerűség) jel, amely króm adatokat használ. ”

Valószínűleg állítható, hogy ez megerősíti, hogy a Chrome API szivárgás a tényleges rangsorolási tényezőkről szól. Számos SEO, köztük magam is, úgy gondolja, hogy ezek az API-k fejlesztőkkel szembeni eszközök, amelyeket a Chrome használ a teljesítménymutatók, például a Core Web Vitals bemutatására a Chrome DEV Tools felületen.

Gyanítom, hogy ez egy olyan népszerűségi jelre való hivatkozás, amelyről esetleg nem tudunk.

A Google Mérnök egy újabb szivárgásra utal, amely a „Google rangsorolási rendszerének elemeire” utal, de nincs elegendő információjuk az algoritmus fordított tervezéséhez.

Elmagyarázzák:

„Volt egy szivárgás a Google -dokumentumokból, amelyek megnevezték a Google rangsorolási rendszerének egyes összetevőit, de a dokumentumok nem lépnek be a görbék és a küszöbértékek sajátosságaiba.

Például
A dokumentumok önmagukban nem adnak elegendő részletet ahhoz, hogy kitalálják, de az adatok valószínűleg megteszik. ”

Elvihető

Az újonnan kiadott dokumentum összefoglalja az Egyesült Államok Igazságügyi Minisztériumának a Google mérnökének lerakását, amely a Google keresési rangsorolási rendszereinek általános körvonalait kínálja. Megvitatja a kézzel készített jeltervezést, a statikus oldal minőségi pontszámának szerepét és a Chrome Data-ból származó titokzatos népszerűségi jelet.

Ritka pillantást vet arra, hogy a jelek, mint például a topikitás, a megbízhatóság, a kattintás viselkedése és az LLM-alapú átlátszóság megtervezve, és más perspektívát kínál a Google rangsorában a webhelyek rangsorában.

A szerzőről

Peter, az eOldal.hu tapasztalt SEO szakértője és tartalomgyártója. Több mint 10 éve foglalkozik keresőoptimalizálással és online marketinggel, amelyek révén számos magyar vállalkozás sikerét segítette elő. Cikkeiben részletes és naprakész információkat nyújt az olvasóknak a legfrissebb SEO trendekről és stratégiákról.