A heti Tegyen fel egy SEO kérdést arról, hogy a kis márkáknak prioritást kell élvezniük a Tiktok -nak a Google felett, hogy növeljék a közönséget:
„Folyamatosan azt hallom, hogy a Tiktok jobb platform a kis márkák számára, könnyebben útja a közönség számára. Gondolod, hogy a Google továbbra is releváns, vagy mennem kell a tiktokba?”
A kérdésre adott rövid válasz az, hogy nem akarja, hogy vállalkozását egy csatornára dobja, a mérettől függetlenül. Nincs olyan dolog, mint a „könnyebb” mód. Mindegyik nehéz.
Meg fogom távolítani a nyilvánvaló útját, hogy eljuthassunk valamihez, amelyen túl a kérdésre a szokásos válaszok.
A márkádnak ott kell lennie, ahol a közönség van.
Nagyszerű, most, hogy nem költöttünk négy bekezdést, mondván ugyanazt, amit már 100 -szor mondtak el, hadd mondjam el neked valamit, amit meg akar mérni, hogy „ott van, ahol a közönség van”.
Nem a csatornáról szól, hanem a tapadásról
Nagyon sok véleményem van itt, tehát hadd csak „csatornázzam” a belső Big Lebowski -t, és ezt bevezetem … ez csak az én véleményem, ember.
Ne gondoljon a csatornákra. Így van lefelé a tölcsért (mégis a marketingszakemberek csatornákat készítenek a Folyamatosan alapvető kérdés).
Kezdje el gondolkodni a tapadásról. Hogyan generálhatja a legnagyobb tapadást?
Amikor azt mondom, hogy „tapadás”, azt értem, hogy hogyan kezdjem el visszhangzni a közönséggel, hogy a „fecsegés” és a lendület arról, hogy ki vagy, hogy az új lehetőségek új ajtói megnyílik.
A kérdésre a válasz nem az, hogy „a tiktokra összpontosítunk”.
A válasz nem: „A Google -ra összpontosítunk”.
A válasz nem: „A YouTube -ra összpontosítunk”.
Folytathattam.
Most van egy másik oldal ennek: erőforrások és műveletek. A kérdés az, hogyan lehet kiegyensúlyozni a tapadást a rendelkezésére álló erőforrásokkal?
Kisebb márkák esetében azt gondolnám: Mit tehetsz, hogy vonzódj, amellyel a nagyobb márkák nehezen tudnak?
Például a nagy márkáknak nagyon nehéz a videotartalommal. Mindenféle termelési szabvány, művelet és litánia olyan emberekkel rendelkeznek, akiknek van véleménye, akiknek nem is kellene szippantaniuk a mondást.
Nem tudják egyszerűen bekapcsolni a telefonjukat, nem rögzíthetnek egy videót, és megoszthatnak valami értéket.
Tudod.
Ez azt jelenti, hogy a tiktokra kell összpontosítania?
Dehogy.
Ez azt jelenti, hogy gondolkodnia kell azon, hogy mit tud odakinni, ami rezonál és segít a közönségnek, és ez működik -e a formátumhoz?
Ha igen, akkor érdemes video -rövidnadrágot folytatni. Nem tudom, miért korlátozná ezt csak tiktokra.
Továbbá, ha az életkorod demográfiai nem a Tiktok -on, akkor ne tegye ezt. (A „lenni ott, ahol a közönség van” alapvető igazság. Bár úgy gondolom, hogy a kérdés inkább a közönség összhangjának, mint a „ott van”, ha a közönséghez igazodnak, akkor tudnád, hová vannak, és hová menjenek természetesen.)
Egy újabb példát dobok rád.
A nagy márkáknak nehezen tudnak kommunikálni az őszinteséggel, az átláthatósággal és az alapvető hitelességgel. Ennek eredményeként a tartalom nagy része a legjobb esetben „elavult”.
Ebben az esetben meglehetősen ésszerűnek tűnik a vonzás és akár a forgalom létrehozása azáltal, hogy hitelesebb tartalmat ír, amely beszél a közönséggel, és nem rájuk.
Más szavakkal, a kérdés az, hogy „mi rezonál a közönséggel, és milyen lehetőségeket tud megragadni, hogy a nagyobb márkák nem?”
Ez egy keret. Ez az, ami rezonál + milyen erőforrásokkal rendelkezik + milyen sebezhetőséggel jár a vertikális nagyobb márkák, amelyeket kihasználhat.
Erre nincs egységes válasz. Felejtsd el a közönséget egy pillanatra, hol vannak a nagyobb márkák sebezhetőségei a helyedben?
Lehet, hogy szuper-központúak a Tiktok-on, és kitalálták az összes korábban említett produkciós akadályt, de lehet, hogy nem összpontosítanak a szöveges alapú tartalomra egészséges módon, ha egyáltalán.
A Tiktok „könnyebb” ebben a forgatókönyvben?
Talán nem.
Ne dugja magát
Minden platformon megvannak a sajátossági. Az all-in egy platformon való belépés egyik problémája az, hogy márkája elfogadja ezeket az idioszincrasiákat.
Ha mind a Google forgalmáról szólnék, akkor a márkám úgy hangzik, mint (mint túl sokan) „SEO tartalom”. Általánosságban. Mindez átszivárog.
Számomra a „csatornák” problémája az, hogy gondolkodásmódot eredményez a csatorna „optimalizálására”. Amikor ez megtörténik – ami elkerülhetetlenül (csak nézze meg az összes SEO tartalmat az interneten) – az egyetlen kiút nagyon fájdalmas.
Noha a megfelelő gondolkodásmóddal kezdheti, nagyon könnyű elveszíteni márkájának tényleges hangját az út során.
Ez az idő múlásával képes a márkájának manőverezési képességét.
Az indítók számára egy nap már nem létezhet a Tiktok -nál (csak a tiktokot használom példaként).
A közönség fejlődhet és öregedhet veled, és a tartalomfogyasztás más formáira léphet. A Tiktok algoritmus egy napon felébresztheti az elérhetőségét. Ki tudja.
Azt mondom, hogy egy nap felébredhet, és egy adott csatornával már nem létezik.
Ez egy igazi probléma.
Ez a nagyon valódi probléma felmerül, ha az átfogó márkájú hangját a csatorna megközelítése befolyásolja. Ami gyakran az.
Most úgy kell feltalálnia a kereket, úgy mondva.
Most be kell állítania a csatorna megközelítését (és soha ne hagyja az összes tojást egy kosárban), és újra meg kell találnia a tényleges hangját.
Egész idő alatt arra koncentráltál, hogy egy csatornával beszéljünk, és a csatorna megkövetelt (azaz az algoritmus), és nem a közönség.
Mindez az oka annak, hogy javasolom a „vontatás-központú” megközelítést. Ha a tapadásra összpontosít, akkor egész idő alatt felépítette magát, hogy egyre kevésbé támaszkodjon a csatornán.
Ha a tapadásra összpontosít, amely eredendően a rezonanciára összpontosít, az emberek elkezdenek hozzád jönni. Olyan rendeltetési helyré válik, amelyet az emberek keresnek, vagy legalábbis ismerik.
Ez kevésbé lesz kiszolgáltatottá válni egy adott csatornán belüli változásokkal szemben.
Segít abban is, hogy jobban teljesítsen más csatornákon. Amikor rezonál, és az emberek elkezdenek felismerni téged, ez könnyebbé teszi a teljesítményt (és olcsóbb).
Játsszuk ki.
Elkezdi anyagot létrehozni a Tiktok számára, de vontatással, nem pedig csatornás gondolkodásmóddal csinálja.
Az előállított tartalom rezonálni kezd. Az emberek elkezdenek beszélni rólad, megcímkéznek téged a társadalmi oldalon, megemlítik a cikkekben stb.
Mindez elméletileg elősegíti a webtartalmát, hogy jobban láthatóvá váljon az organikus keresés és a márka általánosabban láthatóbb a nagy nyelvű modellekben (LLMS), nem?
Játsszuk még jobban.
Egy nap Tiktok leáll.
Most át kell váltania a csatornákat (régi TV -referencia).
Ha inkább a tapadásra koncentrált:
- Több közvetlen forgalommal vagy márkás keresési forgalommal kell rendelkeznie, mint amennyire már elkezdte a „Tiktok-ting” -t.
- Több gyorsítótárral kell rendelkeznie a jobb rangsoroláshoz, ha úgy dönt, hogy tartalmat hoz létre a Google kereséshez (csak példaként).
Az ellenkezője is igaz. Ha a Google egy nap leáll, és a Tiktokba kellett költöznie, akkor:
- Nagyobb a közvetlen forgalom, mint amikor elkezdett összpontosítani a Google -ra.
- Van több gyorsítótár és tudatosság, hogy megkezdje a Tiktok követésének felépítését.
Ez mind egy dal.
A csatorna megváltoztatása
Úgy érzem, és ez egy kicsit ellentmondásos (valamilyen okból), annál kevésbé „összpontosít” a csatornákra, annál jobb.
Minél többet lát egy csatornát kevésbé stratégiának, és inkább az, hogy aktualizálja azt a vonzódást, amelyet létrehozni kíván, annál jobb lesz.
Könnyebben lesz arra a kérdésre, mint például: „Melyik csatorna jobb?”.
Megismételni:
- Ne veszítse el a márka hangját egyetlen csatornán sem.
- Készítse el a tapadást (rezonanciát) úgy, hogy amikor egy csatorna megváltozik, nem ragadt el.
- Készítse el a tapadást úgy, hogy már rendelkezzen gyorsítótárral, amikor az új csatornára fordul.
- Jobb, ha bármi más, mint bármi más.
- Mindez függ a vertikális, erőforrásoktól, a versenytől, és ami a legfontosabb, hogy a közönségnek mit igényel tőled.
Az a pillanat, amikor a „csatornákon túl” gondolkodik, az a pillanat, amikor elkezdi működni, kissé nagyobb világossággal a csatornákkal kapcsolatban. (Ez egyfajta „nincs kanál” fajta dolog.)