A mesterséges intelligencia növeli a keresést, a felhőt és a YouTube-ot

Peter

Az Alphabet Inc. harmadik negyedéves eredményéről számolt be, bevétele elérte a 88,3 milliárd dollárt, ami 15%-os növekedést jelent a tavalyi évhez képest.

A Google anyacégének működési árrése 32%-ra nőtt 27,8%-ról éves szinten, miközben a nettó bevétel 34%-kal 26,3 milliárd dollárra nőtt.

A bevételi felhívás során a vállalat kiemelte az AI növekvő szerepét termékeiben és szolgáltatásaiban.

A Google Cloud bevétele 35%-kal 11,4 milliárd dollárra nőtt, míg a YouTube meghaladta az 50 milliárd dolláros kombinált hirdetési és előfizetési bevételt az elmúlt négy negyedévben.

A negyedév során számos működési változás történt, beleértve a Google mesterséges intelligencia csapatainak átszervezését és a mesterséges intelligencia funkcióinak kiterjesztését a termékei között.

A vállalat emellett beszámolt a mesterséges intelligencia infrastruktúra hatékonyságának javításáról és a mesterséges intelligencia által vezérelt keresési képességek fokozottabb kiépítéséről is.

Kiemelések

AI

Sundar Pichai vezérigazgató hangsúlyozta, hogy a mesterséges intelligencia hogyan alakítja át a keresési élményt, és azt mondta a befektetőknek, hogy „az új mesterséges intelligencia-szolgáltatások kiterjesztik azt, amit az emberek kereshetnek és hogyan keresnek rá”.

A Google mesterséges intelligencia infrastrukturális beruházásai hatékonyságnövekedést hoznak. Pichai szerint a Google-nál az összes új kód több mint negyedét a mesterséges intelligencia generálja, majd a mérnökök felülvizsgálják, felgyorsítva a fejlesztési ciklusokat.

A Google 18 hónap alatt 90%-kal csökkentette az AI áttekintése lekérdezési költségeit, miközben megduplázta a Gemini modell méretét. Ezek a fejlesztések hét Google-termékre terjednek ki, amelyek mindegyike több mint 2 milliárd havi felhasználót szolgál ki.

Felhő

A Google Cloud részleg 1,95 milliárd dolláros működési bevételről számolt be, ami növekedést jelent az előző év azonos negyedévében elért 266 millió dollárhoz képest.

A vállalatvezetés ezt a növekedést az AI-infrastruktúra és a generatív mesterségesintelligencia-megoldások növekvő elterjedésének tulajdonította a vállalati ügyfelek körében.

Szervezeti lépésként a Google bejelentette, hogy a Gemini fogyasztói mesterséges intelligencia csapatát áthelyezi a Google DeepMindhez, jelezve a mesterséges intelligencia fejlesztésének mélyebb integrációját a vállalaton belül.

YouTube

A YouTube jelentős mérföldkövet ért el: hirdetési és előfizetési bevételei együttesen meghaladták az 50 milliárd dollárt az elmúlt négy negyedévben.

A YouTube-hirdetések bevétele 8,9 milliárd dollárra nőtt a harmadik negyedévben, míg a Google-előfizetések, platformok és eszközök szélesebb szegmense elérte a 10,7 milliárd dollárt.

Pénzügyek

  • A nettó eredmény 34%-kal 26,3 milliárd dollárra nőtt
  • Az üzemi haszonkulcs 32%-ra nőtt a tavalyi 27,8%-ról
  • Az egy részvényre jutó eredmény 37%-kal 2,12 dollárra nőtt
  • A Google Services teljes bevétele 13%-kal 76,5 milliárd dollárra nőtt

Mit jelent ez

A Google harmadik negyedéves eredményei a keresési változásokra utalnak, amelyeket a SEO szakembereknek és a vállalkozásoknak figyelniük kell.

Mivel az AI áttekintések immár több mint 1 milliárd havi felhasználót érnek el, változásokat tapasztalunk a keresési viselkedésben.

Sundar Pichai vezérigazgató szerint a felhasználók hosszabb és összetettebb lekérdezéseket küldenek be, több webhelyet fedeznek fel, és fokozzák keresési tevékenységüket, ahogy megismerkednek az AI funkcióival.

A kiadók számára a prioritások egyértelműek: összetett lekérdezéseket megcélzó tartalmat hozhatnak létre, és figyelemmel kísérhetik, hogy az AI áttekintések hogyan befolyásolják a forgalmi mintákat.

További előrelépésekre számíthatunk a szolgáltatások terén a Google mesterséges intelligenciába való jelentős befektetésével. A kulcs az agilis tartás és az új funkciók folyamatos tesztelése lesz, amint megjelennek.


A szerzőről

Peter, az eOldal.hu tapasztalt SEO szakértője és tartalomgyártója. Több mint 10 éve foglalkozik keresőoptimalizálással és online marketinggel, amelyek révén számos magyar vállalkozás sikerét segítette elő. Cikkeiben részletes és naprakész információkat nyújt az olvasóknak a legfrissebb SEO trendekről és stratégiákról.