A szakemberek bíznak hálózataikban az AI és a Search felett

Peter

A LinkedIn jelentése szerint a szakemberek nagyobb valószínűséggel kérnek munkahelyi tanácsokat az általuk ismert emberektől, mint az AI eszközöktől vagy keresőmotoroktól.

Egy új LinkedIn-tanulmány megállapítja, hogy 43% -uk először a hálózatukhoz fordul, majdnem kétharmaduk szerint a kollégák segítenek számukra gyorsabban és magabiztosabban dönteni.

Legfontosabb eredmények

A LinkedIn kutatásai azt mutatják, hogy a professzionális hálózatok az AI előtt rangsorolnak, és a munkahelyi tanácsadást keresnek, 43% -uk az első megállónak nevezi a hálózatát.

Hatvannégy százalékuk szerint a kollégák javítják a döntéshozatal minőségét és sebességét. A tanulmány megjegyzi, hogy a hozzászólások 82% -os növekedése a túlterheltséggel vagy a változásokkal való navigálásról szól, ami azt sugallja, hogy az emberek egyértelműséget keresnek a megbízható emberi hangokból.

Nyomás az AI megtanulásához

Az AI megismerése sok ember számára stresszt okoz. Több mint fele (51%) azt mondja, hogy az Upskilling második munkaként érzi magát, 33% -uk zavarban van tudása miatt, és 35% -uk idegesnek érzi magát, hogy megvitatja az AI -t a munkahelyén.

Ezenkívül 41% -uk szerint az AI változások gyors üteme befolyásolja jólétüket. A fiatalabb munkavállalók, különösen a Z Gen Z, nagyobb valószínűséggel eltúlozzák AI készségeiket, mint a X. Gen.

A 18–24 éves kor között 75% úgy véli, hogy az AI nem helyettesítheti a megbízható kollégák intuícióját. Ez összhangban áll azzal a megállapítással, hogy az emberek inkább az ismert szakértők tanácsát részesítik előnyben, különösen akkor, ha a tét magas.

A B2B vásárlásának és marketingjének következményei

A tanulmány azt mutatja, hogy a B2B marketing vezetõinek 77% -a szerint a közönség mind a vállalat csatornáira, mind a szakmai hálózatokra támaszkodik. A Millennials és a Gen Z ma a B2B vásárlóinak 71% -át képviseli, a vezető marketingszakemberek számára, akik ezekben a hálózatokban megbízható személyekbe fektetnek be.

A marketingszakemberek nyolcvan százaléka azt tervezi, hogy növeli a közösségvezérelt tartalomra fordított kiadásokat, amelyek alkotók, alkalmazottak és szakértők szerepelnek. Úgy vélik, hogy a megbízható alkotók kulcsfontosságúak a hitelesség kiépítésében a fiatalabb vásárlókkal.

Ez kiemeli, hogy a társadalmi felfedezés és a közösség részvétele ugyanúgy számít, mint a keresési rangsorban. Az elismert szakértőkkel könnyen megosztható és összekapcsolt tartalom több embert érhet el, mint az általános márkaüzenetek.

Miért számít ez

Mivel a szakemberek tanácsadás céljából fordulnak hálózatukhoz, előfordulhat, hogy módosítania kell a bizalom kiépítését és a kereslet előállítását.

Ezt megteheti azzal, hogy arra ösztönzi alkalmazottait, hogy ossza meg az üzeneteket, dolgozzon a megbízható alkotókkal, és hozzon létre olyan szakértői vezetésű tartalmat, amelyet a közösségi médiában könnyű megtalálni.

Míg a hagyományos SEO és a fizetett hirdetések továbbra is számítanak, a hálózatok befolyásolhatják az emberek megtalálásának, megvitatásának és validálásának módját, mielőtt meglátogatják a webhelyet.

Előre nézve

Mivel egyre több ember használja az AI -t, a szakemberek megtanulják az új eszközöket a saját megítélésükkel kombinálni. A marketingszakemberek tartós előnyöket szerezhetnek azáltal, hogy a valós kapcsolatok kiépítésére összpontosítanak, ahelyett, hogy csak az AI eszközöket elsajátítanák.

Módszertan

A megállapítások a LinkedIn által megbízott és a népszámlálási szintű kutatásokon alapulnak. A tanulmányban 19 268 szakembert és 7000 B2B marketingszakembert vettek fel 14 országból, 2025. július 3 -tól július 15 -ig.

A fent említett százalékos arányokat és program részleteit közvetlenül a LinkedIn Pressroom Post -ból származik.


A szerzőről

Peter, az eOldal.hu tapasztalt SEO szakértője és tartalomgyártója. Több mint 10 éve foglalkozik keresőoptimalizálással és online marketinggel, amelyek révén számos magyar vállalkozás sikerét segítette elő. Cikkeiben részletes és naprakész információkat nyújt az olvasóknak a legfrissebb SEO trendekről és stratégiákról.