Ezen a heti Tegyen fel egy SEO -kérdést Zaharától:
„Milyen mutatókat kell érdekelnie a kisvállalkozásoknak a tartalomstratégia sikerének mérésekor? Mindenki a különböző KPI -kről beszél, de tudnom kell, hogy melyik valóban számít a növekedés szempontjából.”
A növekedés mérésére szolgáló mutatók a vállalat és az ipar általi tartalomstratégia megváltoztatásával, valamint az Ön által működtetett üzlet típusával.
A kiadók például a hirdetési benyomások eladásával és a tartalom megismétlésével a fogyasztóknak történő megismétlésével keresik meg a pénzt.
Az e-kereskedelmi üzletek nagymértékben támaszkodnak a közvetlen konverziókra és az előfizetőkre, míg a szolgáltatás-alapú és a SaaS-társaságoknak vezetésekre és a remarketing csoportok méretezésére van szükségük.
Nem hiányzik az adatok csavarásának módja, de vannak bizonyos kulcsfontosságú teljesítménymutatók (KPI-k) és konverziós tételek, amelyeket az ügyfél célja alapján mérek, a jelenlegi és jövőbeli marketing képességeik, amikor növekednek vagy zsugorodnak, és olyan dolgok, amelyeket a siker mértékeként szeretnék használni, amikor a C-Suite Vs. napi munkavállalókkal való beszélgetés során beszélek.
Íme néhány olyan mutató vagy KPI, amelyet a tartalommarketing kampányokból adok, és amikor különböző ügyfelekre alkalmazom őket.
E-mail és sms opt-ins
Ezek a marketing világ nem énekelt hősei. Olyan emberek, akiknek elegendő érdeklődése van a vállalat iránt, hogy marketing üzeneteket akarnak tőled.
A blog tartalmából, a whitepapersből és az összes többi csatornából jelentkeznek. Ugyanakkor a legtöbb vállalat szegmentálja őket anélkül, hogy megfontolná, honnan származik az opt-in.
A mutatók itt a következők:
- Az opt-in.
- Dollár értékesítés.
- Átlagos rendelési érték (AOV).
- Az ügyfél élettartam -értéke (LTV) tartalomtípus szerint és cikk szerint (ha granulált).
Azáltal, hogy nyomon követi, hogy hány e-mailt és SMS optikát kap a tartalomból, majd a konverziók és az LTV-mutatók, közvetlenül a bevételt kötheti a webhely tartalmának típusához, és hogy az egyes ügyfél mennyire értékes az előállított tartalom típusán.
A kamera két kompatibilis elektronikus kiegészítője összehasonlító útmutató behozhatja a fotósot; Tetszett nekik a tartalom, tehát feliratkoztak.
Hat hónappal később ki kell cserélniük a számítógépüket. Van egy új verzió a szerkesztési szoftvernek, tehát megkapják az üzenetet, amely szerint eladás van, és ez az átalakítás az összehasonlító tartalma miatt történt.
Az e-mail csapat nem lett volna az opt-in, ha nem hozta létre az útmutatót.
Ugyanez mondható el azokról a vállalatokról, amelyek edényeket árusítanak.
A főzési blogjukhoz vagy a receptkönyvekhez készített receptek, amelyeket vezető tábornokként használnak az SMS és az e-mail opt-in, így ha eladása vagy üzlete van, az SMS és az e-mail csapatok aktív listáival rendelkeznek a bevételek növelésére.
Az Ön tartalma nélkül az ügyfelek nem szerepelnek a listán, és az e -mail vagy az SMS -csapat nem tudná elvégezni a munkájukat.
Yoy forgalom növekszik a konverziókkal
A következő mutató, amelyet a tartalommarketingből nyomon követünk, a teljes forgalom növekedése az előző évhez képest.
A nem márkájú és márkás forgalmi kijelzők növekedésének megmutatása:
- További benyomások merülnek fel, amelyek a márkatudatosságot felépítik, ha a témák relevánsak az Ön vállalkozása szempontjából.
- A weboldal látogatásainak növekedése, amely e-mail és SMS, PPC és közösségi média opcióját eredményezheti a remarketing listák készítéséhez.
- Közvetlen konverziók Ha nyomon követi a belső linkekre, a szalaghirdetésekre és más cselekvési felhívásokra kattintásokat.
- A márkás keresés növekedése.
Az egyik olyan mutató, amelyet néhány ügyfelünkkel használunk, amikor a nem márkájú keresés felemelkedik, és az emberek visszatérnek, hogy ismét meglátogassák a webhelyet, hogy további tartalmat és vásároljanak.
Az egyik jelenlegi ügyfelünknek hét weboldal látogatása szükséges a konverzió megtörténése előtt, és amikor megjelenünk a nagy volumenű „újszülött” kifejezésekre, észrevesszük a márkás keresés növekedését.
Ezután nyomon követtük azokat a felhasználókat, akik visszatértek további kutatási kérdésekre, és amikor végül átalakultak.
A pénzügyi csapat ezután képes volt kiszámítani a hideg témák értékét. Ráadásul megtudtuk, hol vannak olyan emberek, akik még soha nem hallottak a társaságról, de egy ikercsont színpadon voltak.
Ha másolatot készítünk ezen az érintési ponton, bizonyos esetekben négy -ötre csökkentettük a hét látogatást.
A legnagyobb előnye itt a márkás keresési épület volt. Ahogy a márkás keresések növekedtek, a webhely nagy volumenű és helyileg releváns termék- és bevásárlási lekérdezéseknél kezdett megjelenni.
Példák (nem ebből az ügyfélből) lehetnek egy vicces póló cég, amely most megjelenik a „pólók” és a „grafikus pólók” számára, szemben csak olyan specifikus, mint például a „Vintage 90-es évek rajzfilm-pólóinak”, amelynek alacsonyabb keresési mennyisége van és kevésbé versenyképes.
Közvetlen konverziók
Az egyik legegyszerűbb KPI tartalom a közvetlen konverziók.
Ezeket be lehet tölteni az értékesítés, a kitöltött űrlap kitöltése azonosítható és pénzügyi információkkal (hitelkártyák vagy társadalombiztosítási számok), valamint a petíciók, nonprofit szervezetek, valamint a felek vagy rendezvények regisztrációja.
Ez az oka annak, hogy a KPI legegyszerűbb tartalma az, hogy nyomon tudja követni a konverziót egy tartalomból, és a rendszer rögzíti azt a köszönöm vagy a megerősítő oldalon.
Oldalnézetek látogatásonként
A kiadóknak az oldalnézetekre van szükségük a pénzkereséshez, és az elemző csomagok megkönnyítik annak megfigyelését, hogy az egyes témák és tartalomtípusok hány oldalnézetét veszik figyelembe.
A belső linkek, az oktatási sorozat és a tartalom használatával, amelynek értelme van nyomon követésként olvasni, megmérheti, hogy a létrehozott tartalom hogyan növeli a látogatásonkénti oldalmegtekintések mennyiségét, így növelheti a vállalat teljes bevételét.
Ez segít megtalálni a lehetőségeket a hasonló cikkek előmozdítására, a jobb belső linkek hozzáadására és a további útmutatók létrehozására, amikor észreveszi, hogy az emberek elhagyják egy újabb keresést, majd visszatérjenek, hogy befejezzék a cikket, amikor a jelenlegi webhelyén nem volt elég példa.
Ismételje meg a látogatókat
Ezek olyan emberek, akik visszatérnek a több tartalomért, legyen az közvetlen típusú, egy új, nem márkájú kifejezés egy másik kulcsszóból a keresési eredményekben, mert élvezték az Ön korábbi tartalmát, vagy egy másik marketing csapat megosztó tartalmát, amely érdekes a közönség számára.
Ha megnézi, mely látogatók térnek vissza az erőfeszítésekből, akkor jobban szegmens, aki megkapja a tartalmat és a tűt mozgató tartalomtípusokat.
- A kiadók az érdeklődés és az e -mail alapján szegmentálhatják a listákat, vagy SMS -üzeneteket küldhetnek az új tartalom létrehozásakor.
- A kiskereskedők e -mailben küldhetnek e -mailt az ügyletekről és akciókat annak alapján, hogy az ügyfelek miként vesznek részt.
- A vezető generációs vállalatok finomíthatják értékesítési csatornáikat azáltal, hogy megmutatják a releváns tartalmat az ügyfél igényein belül, akarják és használják a kohorszokat.
- A márkanév -csapatok jó társulásokat tarthatnak a társasággal a jelenlegi ügyfelek számára, hogy feliratkozásuk, fizetésük és a társaságok által végzett jó feliratkozás, fizetés és megosztásuk legyen.
Végső gondolatok
Nem hiányzik a KPI -k, amelyeket követhet a tartalommarketingből. Az a kérdés, hogy összeegyeztetjük őket azokkal az emberekkel, akiknek beszámolnak.
A HR esetleg több álláspályázót igényel, míg az értékesítési csapat vezetést akar. A marketing és a hirdetések közvetlen konverziókat és előfizetői listát akarnak növekedni, míg a C-suite meg akarja tudni a piaci részesedést és elérni.
Tartalmi marketingszakemberként finomíthatja a nyomkövetést és a jelentéstételt, hogy megfeleljen az egyes érdekelt felek igényeinek, és váljon a társaság csillagává azáltal, hogy mindenkit tájékoztat arról, hogy az erőfeszítéseid hogyan növelik a vállalat részeit, és így döntünk úgy, hogy melyik KPI-t kell figyelemmel kísérni és jelenteni az ügyfél alapján.