A tartalom frissítése vagy új oldalak létrehozása jobb?

Peter

Az eheti Ask An SEO egy klasszikus tartalmi rejtvényt tesz fel:

„A tartalomfrissítés továbbra is hatékony taktika, vagy érdemesebb teljesen új oldalakat létrehozni?”

Igen, a tartalomfrissítés továbbra is hatékony taktika a következő esetekben:

  • Termékkiadások, ahol csak az új termék értékesítését folytatja (új színek vagy méretek és más változatok, de ugyanaz a termék).
  • Az adatokat közzé kell tenni, és frissíteni kell, hogy a tartalom hasznos vagy pontos legyen.
  • Új vásárlói vagy olvasói kérdések, amelyeket az olvasók fontolgatnak és gondolnak.
  • Új márkák lépnek be a térbe, mások pedig bezárnak, így a bevásárlólisták nem hasznosak, ha nincs hol vásárolni.
  • A tartalom bemutatásának új módjai, például felsorolások vagy táblázatok hozzáadása, vagy új videó.

Ezzel együtt nem kell minden oldalt frissíteni. Ha van egy hasonló téma, amely segíti az olvasót, de nem kapcsolódik közvetlenül egy meglévő fejléchez vagy alfejléchez, az oldal frissítése az új tartalom hozzáadásával eltérhet a témától. Ez kissé irrelevánssá vagy kevésbé hasznossá teheti a felhasználók számára, ami a SEO szempontjából is rossz. Ebben az esetben új oldalt kell létrehoznia.

Miután létrehozta az új oldalt, keresse meg, hol kapcsolódhat az eredetileg frissíteni kívánt oldalhoz, és adjon hozzá egy belső hivatkozást az új oldalhoz. Ez lehetőséget ad az oldal látogatójának, hogy többet tudjon meg, vagy megtalálja az alternatívát, majd kattintson a vissza az olvasás vagy vásárlás befejezéséhez. Segít a keresőmotoroknak és a robotoknak is megtalálni az utat az új tartalomhoz.

Az új oldalak jó megoldást jelenthetnek:

  • Cikkek és útmutatók, ahol részletesebben szeretne meghatározni egy témát, stratégiát vagy elméletet.
  • E-kereskedelmi élmény, amellyel a felhasználókat egy algyűjteményhez vagy alkategóriához juttathatja, vagy olyan termékek alternatívájaként, amelyek jobban megfelelnek az adott igényeknek, például méret, szabás, gyártmány vagy modell stb.
  • Vezessen olyan oldalakat, ahol néhány szolgáltatási lehetőség áll rendelkezésére, és azt szeretné, hogy a személy megtalálja a konkrét igényeinek leginkább megfelelő csatornát.

Például egy hagyományos, gluténmentes és vegetáriánus lehetőséget kínáló receptoldalnak nem kell mindhárom receptváltozatát a fő receptoldalra feltöltenie. Használhatnak egy belső hivatkozást a fő recept tetején, amely azt mondja, „Kattintson ide a gluténmentes verzióért” amely segít a felhasználónak, és tudatja a keresőmotorokkal, hogy náluk is van ez a megoldás. A ruházati márkák beszélhetnek szűkebb vagy lazább szabásról, és kiegészítő márkát ajánlhatnak, ha a vásárló ugyanarra panaszkodik egy adott termékre vagy márkára vonatkozóan; ez kerülhet a termék- vagy kategória- és gyűjteményoldalakra.

Ha egy ügyfél megkérdezi, hogy frissítenie kell-e vagy új oldalt kell-e létrehoznia, mi:

  • Javasoljuk az oldalak frissítését, amikor a tartalom csúszik, nem áll helyre, és felismerjük, hogy a tartalom már nem olyan hasznos, mint lehetne. A tartalom felfrissítése témában tarthatja, és pontosabb megoldást, vagy jobb módot jelent a látogatók számára annak befogadására.
  • Új oldalakat akkor adjunk hozzá, ha a látogatónak szükséges megoldás releváns ahhoz az oldalhoz, amelyet frissíteni gondoltunk, de elég egyedi a fő témához képest ahhoz, hogy indokolt legyen saját oldala. A SEO oldalak nem a kulcsszavakról szólnak; az oldal által kínált megoldásról és annak egyszerűsítéséről szólnak.

A bonyolult oldalak a következők:

  • Rengeteg zsargon, amelyet a rendszeres fogyasztók nem értenek meg újabb keresés nélkül.
  • Több olyan szakasz, ahol a tartalom nehezen szkennelhető át, és nehéz megtalálni a megoldásokat.
  • Nagy terjedelmes bekezdések, vizuális törés nélkül, vagy rövid, szaggatott bekezdések, amelyeknek nincs tényleges megoldása, csak általános kijelentések.
  • Mondatok, amelyek helyett listáknak, fejléceknek, táblázatoknak kell lenniük, és könnyebben áttekinthető formátumba kell formázni.

De az, hogy tudja, mit tehet vagy próbálhat meg, nem jelent semmit, ha nem méri az eredményeket.

Hogyan mérjük a hatékonyságot

Attól függően, hogy melyiket választja, különböző módokon mérheti a hatékonyságot. Íme néhány teszt, amelyet hasonló helyzetekben az ügyfelekkel végzünk:

Az első lehetőség az, hogy van egy kontrollcsoport néhány oldallal vagy témával, és ezeket békén hagyjuk kontrollcsoportként. Ezután vagy bővítjük azonos mennyiségű új tartalommal, vagy ugyanannyit frissítünk. A kontrollcsoportnak körülbelül olyan versenyképesnek kell lennie, mint a tesztcsoportoknak, és onnantól kezdve néhány hónapon keresztül figyeljük, hogy a tesztcsoport elkezd-e emelkedni vagy megnő a forgalom, miközben a kontrollcsoport ugyanaz marad.

A második teszt, amelyet lefuttathat, feltételezve, hogy rendelkezik egy ésszerűen megbízható rangkövető eszközzel, hogy figyelemmel kísérje, hány új kulcsszó van a tartalmi csoportban az első 100, a 20 és a 10 legjobb pozícióban néhány hónap után. Ha a kulcsszavaknak és kifejezéseknek ugyanaz a felhasználói szándéka, mint a témának (azaz vásárlás vs. hogyan kell valamit csinálni vs. informatív és oktató jellegű), akkor úgy tűnik, jól döntött. Ezen felül keressen olyan gazdag eredményeket, mint például az Emberek is kérdeznek és a mesterséges intelligencia áttekintése. Ez annak a jele, hogy az új tartalom jó minőségű lehet, és hogy helyesen döntött.

Összegzés

Remélem, ez segít válaszolni kérdésére. Frissítsen, ha a tartalom elavult, esetleg jobban formázható, vagy mert bolyhos és nem ad értéket. Új oldalak hozzáadása, ha van megoldás egy problémára vagy válasz egy kérdésre, és az elég egyedi egy meglévő oldalhoz képest, hogy igazolja az oldal létezését. A SEO kulcsszavak és a keresési mennyiségek ezt nem indokolják; egy tényleges egyedi megoldás igen.


A szerzőről

Peter, az eOldal.hu tapasztalt SEO szakértője és tartalomgyártója. Több mint 10 éve foglalkozik keresőoptimalizálással és online marketinggel, amelyek révén számos magyar vállalkozás sikerét segítette elő. Cikkeiben részletes és naprakész információkat nyújt az olvasóknak a legfrissebb SEO trendekről és stratégiákról.