A Top SEO megosztja, hogyan lehet nyerni a Google AI korszakában

Peter

Jono Alderson, a Yoast és most a Meta-nál a SEO volt vezetője a Majestic Podcastról beszélt a SEO állapotáról, betekintést nyújtva a hagyományos tartalmi stratégiák hanyatlására és az AI-vezérelt keresés növekedésére. Megosztotta, mit kell tennie a SEO -knak most a siker érdekében, hogy a sikerhez 2025 -ben sikeres legyen.

Az általános SEO tartalom hanyatlása

Az általános kulcsszó-központú SEO-tartalom, valamint minden SEO taktika mindig is lassú hanyatlásban volt, vitathatatlanul a statisztikai elemzéssel, a gépi tanulással, majd az AI-alapú keresés korában. A Google idézetek most pontosabbak és multimodálisak.

Alderson a következő pontokat adja meg:

  • A tartalom írása a rangsorolás érdekében elavulttá válik, mivel az AI-vezérelt keresési eredmények megadják ezeket a választ.
  • Számos iparág és téma, például a fogorvosok és a receptek webhelyei szinte azonos tartalmat túlteljesítenek, amelyek nem adnak hozzáadott értéket.

Alderson szerint:

„… Minden egyes fogorvosi oldalon, amelyet néztem, volt egy unalmas blogja, amelyet egyértelműen kiszervezett egy helyi ügynökségnek, amelynek egy cikke volt a kozmetikai fogászat 8 legfontosabb tippjéről stb.

Lehet, hogy kicsinyíted, hogy hány fogorvos van a világ minden városában, hány országban, igaz? Ezen weboldalak minden egyes középszerű cikkével rendelkezik, mint valaki néhány kulcsszó -kutatást. Észrevette a rést, amelyről azt gondolják, hogy tudnak írni, ami valamivel jobb, mint a versenytársak. És mégis, összesen 10 millió oldalt hoztunk létre, amelyek közül egyik sem mutatja a célt, amelyek mindegyike alapvetően azonos, amelyek egyike sem nagyon jó, egyikük sem ad új értéket az internet holttestéhez.

Mindez abbahagyja a működést, mert a Google csak az ilyen típusú kérdésekre tud válaszolni. ”

A Google a redundáns tartalmat megsemmisíti

Egy másik jó pont, amelyet az, hogy azok a napok, amikor a redundáns oldalaknak esélyük van, eltűnnek. Például Danny Sullivan elmagyarázta a Search Central Live New York -ban, hogy az AI áttekintéseiben bemutatott számos link nem kapcsolódik a kulcsszó -kifejezéshez, hanem a témához kapcsolódik, hozzáférést biztosítva a következő típusú információkhoz, amelyekre a felhasználó érdekli, miután a kérdésre válaszoltak. Tehát ahelyett, hogy öt vagy nyolc linket mutatnának az oldalakra, amelyek lényegében azt mondják, hogy ugyanaz a dolog, amelyet a Google most a különféle témákhoz mutat. Ez egy fontos dolog, amit a kiadóknak és a SEO -nak meg kell tekerniük a fejüket, amelyet itt olvashat: Google Search Central Live NYC: Insights a SEO -ba az AI áttekintésekhez.

Alderson elmagyarázta:

„Úgy gondolom, hogy abba kell hagynunk azt a feltételezést, hogy a tartalom előállítása egyfajta alapvető vagy akár szükséges része a modern SEO -nak. Úgy gondolom, hogy mindannyiunknak meg kell vizsgálnunk a tartalommarketing stratégiáink és a playbook -okat, és valóban felteszik a kérdéseket, hogy mi a tartalom és cikkek szerepe a chatgpt és az AI eredmények világában, és ahol a Google képes szintetizálni, anélkül, hogy szükség lenne a bemeneteinkre.

… És valójában az egyik dolog, amelyet a Google határozottan keres, és az egyik olyan dolog, amely bizonyos mértékben biztonságos lesz az AI forradalomból, ha közzéteheti, ha gyorsan mozoghat, ha jobb mélységben tud előállítani a cuccokat, mint a Google, csak akkor képes szintetizálni, ha azonosíthatja, felfedezheti, új információkat és új értéket hozhat létre.

Mindig van hely az ilyen típusú tartalomra, de határozottan nincs érték, ha azt mondod: „Minden hónapban négy cikket készítünk egy adott kulcsszóra összpontosítva”, amikor mind a 10 000 versenytársunk olyan személyt alkalmaz, aki úgy néz ki, mint mi ugyanazt a cikket készítjük. „

Hogyan lehet használni az AI -t a tartalomhoz

Alderson elriasztotta az AI használatát a tartalom előállításához, mondván, hogy hajlamos egy „szólevest” előállítani, amelyben az eredeti ötletek eltévednek a zajban. Igaza van, mindannyian tudjuk, hogy néz ki az AI által generált tartalom, amikor meglátjuk. De azt hiszem, hogy sok ember nem veszi észre az AI által használt extra szemetes szavakat és kifejezéseket, amelyek elveszítették a túlzott használat következményeit. A hatásos írás támogatja az elkötelezettséget, és az eredeti ötletek az, ami a tartalmat elválasztja. Ez az a két dolog, ami az AI abszolút szemét.

Alderson megjegyzi, hogy a Google valószínűleg az AI által generált tartalom támadásait várhatja az EEAT hangsúlyozásával (tapasztalat, szakértelem, tekintélyképesség és megbízhatóság, és azt állítja, hogy az AI hasznos lehet.

Megfigyelte:

„És sok olyan változás, amelyet a Google -ban látunk, valószínűleg előre láthatja ezt a jövőt. Az összes eat cucc, az összes termék -áttekintő cucc egy olyan világ leküzdésére szolgál, ahol végtelen mennyiségű rekurzív ostobaság van.

Tehát feltétlenül kerülje el a kísértést, hogy az eszközöket csak előállításához használja. Használja őket segítségként és múzeumként, hogy ötleteket ugráljon körül, majd végezze el a nehéz gondolkodást. ”

A tartalomtermelésről a tartalomkiadásra való áttérés

Jono arra ösztönözte a tartalomkiadókat, hogy összpontosítsanak az eredeti kutatás, a szakértői betekintés létrehozására, hogy mutassák meg a figyelmen kívül hagyott dolgokat. Azt javasolta, hogy a sikeres kiadók azok, akik kijutnak a világon, és megtapasztalják azt, amit írnak az eredeti kutatás révén. Arra is ösztönözte, hogy a hiteles hangokra összpontosítson, ahelyett, hogy az általános tartalomra helyezkedne.

Elmagyarázta:

„Úgy gondolom, hogy határozottan van hely a jó tartalom közzétételére és a közzétételre. 2015 -h Mindenki azt mondta, hogy kiadóvá válik, és az egész iparág tévesen értelmezte, hogy sok cikket írni. Amikor valójában a sikeres kiadókra nézzen, az eredeti kutatások, a szakértők, a híreket, megkeresik a helyeket. közzéteszi.

És valójában az egyik dolog, amelyet a Google határozottan keres, és az egyik olyan dolog, amely bizonyos mértékig biztonságos lesz az AI forradalomból, ha közzéteheti, ha közzéteheti, ha közzéteheti
Gyorsan mozoghat, ha jobb mélységben tud előállítani cuccokat, mint a Google, csak szintetizálhat. ”

Mit jelent ez egy tartalmi stratégia szempontjából? Az egyik dolog, ami zavar engem, a tartalom eredetiségének hiánya. Olyan dolgok, mint például a bekezdések befejezése olyan címsorokkal, mint a „Miért érdekelünk”, őrült, mert számomra ez a tartalom rote megközelítését jelzi.

Megvizsgáltam, hogyan lehet ízesíteni a garnélarát a pirításhoz, és minden recepthely azt mondja, hogy a garnélarákra szórja egy gyors pirítás előtt egy közepes magas hőmérsékleten, amely égeti a fűszereket. A több ezer recept -helyszín közül odakinn nem lehet kitalálni, hogy meg lehet tölteni a garnélarát, hozzáadhat egy fokhagymát, majd ha elkészült, adja hozzá az ízesítést, miután kikapcsolja a lángot? És ha megkérdezi az AI -t, hogyan kell csinálni, akkor az AI azt fogja mondani, hogy égesse meg a fűszereket, mert ezt mindenki más mondja.

Mindez azt jelenti, hogy a kiadóknak és a SEO-knak a gyakorlati eredeti kutatásokra és az egyedi betekintésre kell összpontosítaniuk, ahelyett, hogy mindenki más mondaná azt. Ha követi az utasításokat, és rosszul jön ki, akkor az utasítások helytelenek, és ez egy lehetőség valami eredeti megtételére.

A SEO szerepe a márkaépítésben és a közönség elkötelezettségében

Arra a kérdésre, hogy milyen szerepet játszik a tartalom olyan világban, ahol az AI összefoglalókat hoz létre, Alderson azt javasolta, hogy a kiadóknak és a SEO -knak el kell lépniük azon a ponton, ahol a fogyasztók kérdéseket tesznek fel, visszatérnek, mielőtt felteszik ezeket a kérdéseket.

Válaszolt:

„Igen, ez nagyon bonyolult, mert az a fajta tartalom, amelyet előállítunk, megváltozik. Nem lesz a„ 8 tipp az X -re ”abban a reményben, hogy a közönség 2% -a konvertál. Ez már nem fog működni.

Sokkal magasabbra kell menned a tölcsér és sokkal korábban a kutatási ciklusba. És a tartalom szerepének meg kell változnia ahhoz, hogy ne próbálja meg átalakítani azokat az embereket, akik a vásárlási ponton vagy készen állnak a döntés meghozatalára, hanem befolyásolják, hogy mi történik az embereknél, akik az ezen utazások kezdetén vannak.

Tehát mit tehetsz, például tudom, hogy ez radikális, de a közönségkutatás megtudja, milyen kérdéseket tett az ágazatban az embereknek hat hónapja a vásárlás előtt, vagy milyen frusztrációk és kihívások- mit szeretnének, ha tudják, amikor elkezdték részt venni ezeket a folyamatokban? ”

Ha ezt stratégiává alakítják, ez azt jelentheti, hogy a SEO -k és a kiadók el akarnak távolodni a kizárólag a tranzakciós kulcsszavakra való összpontosításról és a márka bizalmának korai felépítésének tartalmának fejlesztéséről. Amint Jono javasolja, végezzen közönség kutatását annak meghatározására, hogy a potenciális ügyfelek milyen hónapokkal gondolkodnak, mielőtt készen állnak a vásárlásra, majd létrehozzanak olyan tartalmat, amely hosszú távú ismereteket épít fel.

A SEO mutatók és hozzárendelés változó jellege

Alderson folytatja a kritikát a konverziós alapú mutatók, mint például a Last Click Attribution túlzott mértékű támasztásáról. Azt javasolja, hogy a siker bizonyítására összpontosítson azzal, hogy megmutatja, hogy a felhasználó nem tér vissza a keresési eredmények oldalra, mivel a SEO -nak befolyásolnia kell az ügyfél utazásának korábbi szakaszait

„Megvizsgálja azt a fajta, hogy egyre növekvő hit, hogy a hozzárendelés egésze egy kicsit álnév, és mivel a technológia nehezebben nyomon követi az összes darabot, egyre lehetetlenebbé válik, hogy átfogó képet készítsen ezeknek a daraboknak a hatásáról.

Vissza kell mennie a hagyományos marketinghez … valójában meg kell vizsgálnod, ez befolyásolja azt, amit az emberek gondolnak és éreznek a márkánkról, a logónkról és a visszahívásunkról, ahelyett, hogy „hány kattintást kaptunk ki, hány benyomás és hány eladás?” Mert ha ott versenyezel, akkor valószínűleg késő vagy.

Sokkal magasabbra kell befolyásolnia az embereket. Tehát, igen … minden, mindent, amit valaha is megtanultunk a tizenkilenc ötvenes és hatvanas években a marketingről, így mérjük meg, hogy néz ki a jó SEO. Igen, úgy tűnik, hogy talán vissza kell lépnünk a hagyományosabb intézkedésekből. ”

Ennek stratégiává történő átalakítása azt jelenti, hogy ez talán jó gyakorlat a hagyományos siker mutatók átgondolására, és inkább az ügyfelek érzelmeinek megvizsgálására, nem pedig a keresési rangsorba.

Radikális ötletek a történelem fordulópontjához

Jono Alderson előírta a közönségkutatásának javaslatát a következő kifejezéssel: „Tudom, hogy ez radikális…”, és amit javasol, az valóban radikális, de nem abban az értelemben, hogy valami extrémet javasol. Javaslatai radikálisak abban az értelemben, hogy rámutat arra, hogy a SEO-ban a józan ész volt (mint például a kulcsszó-kutatás, a kötetvezérelt tartalomtermelés, az utolsó kattintás hozzárendelése) egyre inkább elveszíti relevanciáját abban, hogy az emberek miként keresnek információkat ma. Az elvihető az, hogy az adaptálás azt jelenti, hogy a SEO átgondolását arra a pontra, hogy visszatér a marketing gyökereihez.

Nézze meg, hogy Jono Alderson beszéljen a Majestic SEO podcaston:

Hagyja abba, hogy feltételezi, hogy a „tartalom előállítása” a modern SEO – Jono Alderson szükséges alkotóeleme

https://www.youtube.com/watch?v=avasdgtw9k0

A szerzőről

Peter, az eOldal.hu tapasztalt SEO szakértője és tartalomgyártója. Több mint 10 éve foglalkozik keresőoptimalizálással és online marketinggel, amelyek révén számos magyar vállalkozás sikerét segítette elő. Cikkeiben részletes és naprakész információkat nyújt az olvasóknak a legfrissebb SEO trendekről és stratégiákról.