Az Ahrefs adatok a márkaemlítéseket mutatják az AI keresési rangsorának növelése érdekében

Peter

A legújabb Ahrefs podcast megosztja azokat az adatokat, amelyek azt mutatják, hogy a márka említése harmadik felek webhelyein javítja a láthatóságot a mesterséges intelligencia keresési felületein. Azt találták, hogy a márka említései szorosan korrelálnak a mesterséges intelligencia keresésben elért jobb helyezéssel, ami azt jelzi, hogy határozottan az oldalakon kívüli SEO új korszakában vagyunk.

A képzési adatokat idézik

Tim Soulo, az Ahrefs piacgazdasági igazgatója elmondta, hogy az oldalakon kívüli tevékenység, amely megnövekszik, ha más webhelyeken említést tesz, javítja a láthatóságot a mesterséges intelligencia keresési eredményeiben, mind a képzési adatokon alapuló, mind az élő keresési eredményekből származó eredményekben. Az oldalon kívüli SEO végrehajtásának előnyei mindkettőre érvényesek. Az egyetlen különbség az, hogy a képzési adatok nem kerülnek azonnal az LLM-be.

Tim azt javasolja, hogy azonosítsa, hol említik iparágát:

„Csak azt kell látnia, hol említik a versenytársait, hol emlegetik Önt, hol az iparágát.

És ott kell említést kapnia, mert ha az AI chatbot keresést végez, és megtalálja azokat az oldalakat, és az ezeken az oldalakon látottak alapján létrehozza a választ, akkor ez egy dolog.

De ha egyes mesterségesintelligencia-szolgáltatók úgy döntenek, hogy a teljes modelljüket átképzik egy frissebb internetes pillanatfelvételen, akkor lényegében ugyanazokat az oldalakat fogják használni.”

Tim felhívta a figyelmet arra, hogy az AI-cégek nem használnak fel új webes adatokat a képzéshez, és hónapok is eltelnek aközött, hogy a nagy nyelvi modellek milyen gyakran kapnak friss képzési adatokat az internetről.

Megjelenik hiteles webhelyeken

Bár Tim nem említett konkrét taktikákat a márkaemlítések megszerzésére, véleményem szerint az oldalakon kívüli linképítési stratégiáknak nem kell sokat változniuk ahhoz, hogy a márkaemlítéseket kiépítsék.

Tim hangsúlyozta a hiteles webhelyeken való megjelenés fontosságát:

„Tehát igen… lényegében nem arról van szó, hogy ezekhez a dolgokhoz különböző taktikákat kell alkalmazni. Ugyanazt csinálod, úgy jelensz meg, mint a hiteles weboldalakon, de igen, folytassuk.”

Az egyetlen dolog, amit hozzátennék, az az, hogy ebben a helyzetben az a mérvadó, ha egy webhelyet megemlít az AI-keresés. De a másik, amire érdemes gondolni, ha egy webhely egyszerűen egy bizonyos típusú információ, relevancia keresésére szolgál

A márkaemlítések aktualitása

A másik szóba került a márkaemlítések aktualitása, vagyis az a kontextus, amelyben a márkáról szó esik. Ryan Law, az Ahrefs tartalommarketing igazgatója azt mondta, hogy a márka említésének kontextusa fontos, és ezzel egyetértek. Nem mindig tudod irányítani a narratívát, de itt jön be a régimódi PR-elfogadás, ahol idézeteket és így tovább lehet a megfelelő kontextus kialakítása érdekében.

A törvény magyarázata:

– Nos, ez nagyon jól illeszkedik ahhoz, ami szerintem talán a leghasznosabb diszkrét taktika, amit megtehetsz, és ez a helyszínen kívüli említések építése.

Annak, hogy az LLM-ek hogyan értik meg, miről szól a márkája, és mikor kell ajánlania, és milyen kontextusban kell beszélnie Önről, nagyrészt azon alapul, hogy hol jelenik meg a képzési adataiban, és hol jelenik meg a weben.

  • Milyen témák mellett szoktak emlegetni?
  • Milyen más márkákat említenek még?

Azt hiszem, Patrick Stox ezt az oldalon kívüli SEO korszakaként emlegette. Bizonyos szempontból a saját webhelyén lévő tartalom nem olyan értékes, mint az Önről szóló tartalom az internet más oldalain.”

Law megemlítette, hogy ezeknek az oldalakon kívüli említéseknek nem kell linkek formájában lenniük ahhoz, hogy hasznosak legyenek az AI-keresésben való rangsoroláshoz.

A tesztelés azt mutatja, hogy a márka említése fontos

Law kifejtette, hogy adataik azt mutatják, hogy a márka említése fontos a rangsoroláshoz. Megemlíti a 0,67-es korrelációs együtthatót, amely azt méri, hogy két változó milyen erősen kapcsolódik egymáshoz.

Íme a korrelációs együttható skálák:

  • 1,0 = tökéletes pozitív korreláció (két dolog függ össze).
  • 0,0 = nincs korreláció.
  • –1,0 = tökéletes negatív korreláció (például minden vezetési percre csökken a távolság, negatív korreláció).

Tehát a 0,67-es korrelációs együttható azt jelenti, hogy a megfigyelések között erős kapcsolat van.

A törvény magyarázata:

„És ezt valóban teszteltük egy kis kutatással.

Tehát megvizsgáltuk ezeket a tényezőket, amelyek korrelálnak azzal, hogy egy márka hányszor jelenik meg a mesterséges intelligencia áttekintéseiben, rengeteg különféle dolgot teszteltünk, és messze a legerősebb, nagyon-nagyon erős korrelációt, majdnem 0,67-et, a márkás webes említések jelentik.

Tehát ha a márkáját rengeteg helyen említik az interneten, az nagyon szorosan összefügg azzal, hogy a márkáját is sok mesterséges intelligencia-beszélgetésben említik.”

A továbbiakban azt javasolja, hogy azonosítsa azokat az iparági tartományokat, amelyekre általában hivatkoznak a mesterséges intelligencia keresése során, és próbáljon meg említést tenni ezeken a webhelyeken.

A törvény azt is javasolta, hogy említést tegyenek a felhasználók által generált tartalommal foglalkozó webhelyeken, például a Reddit és a Quora esetében. Ezt követően azt javasolta, hogy az átiratokban említsék meg a felülvizsgálati oldalakon és a YouTube-videókon, mivel a YouTube-videókat nagymértékben idézi az AI-keresés.

Ahrefs Brand Radar Tool

Végül megvitatták a Brand Radar nevű Ahrefs eszközüket, amely hasznos az AI-keresési felületeken gyakran emlegetett tartományok azonosítására.

A törvény magyarázata:

„És nyilvánvalóan van egy eszközünk, amely pontosan ezt teszi. Valójában segít megtalálni a leggyakrabban hivatkozott domaineket. …ha bármilyen rést helyez el, amely érdekli, nem csak a leggyakrabban említett domaineket láthatja az általunk indexelt ezer, százezer, millió beszélgetés során. Megtekintheti a leggyakrabban említett oldalakat is.

Nyilvánvaló, hogy ha ezeken az oldalakon el tudja juttatni a márkáját, igen, azonnal drámai módon meg fog emelkedni a mesterséges intelligencia láthatósága.”

Az idézetek az új visszamutató linkek

Tim Soulo az idézeteket a mesterséges intelligencia keresési korszakának új visszamutató linkjeinek nevezte, és a Brand Radar eszközt ajánlotta annak meghatározására, hogy hol kaphat említést. Véleményem szerint, ha bárhol megemlítenek egy márkát, amely releváns a felhasználók vagy ügyfelei számára, az is hasznos lehet a normál keresésben, valamint az AI-ban (Olvassa el: Google Branded Search Patent) történő rangsorolásban.

Nézze meg az Ahrefs podcastot körülbelül 6:30 perckor:

Hogyan lehet nyerni az AI-keresésben (valós adatok, hype nélkül)

A szerzőről

Peter, az eOldal.hu tapasztalt SEO szakértője és tartalomgyártója. Több mint 10 éve foglalkozik keresőoptimalizálással és online marketinggel, amelyek révén számos magyar vállalkozás sikerét segítette elő. Cikkeiben részletes és naprakész információkat nyújt az olvasóknak a legfrissebb SEO trendekről és stratégiákról.