Bing közzétett egy blogbejegyzést arról, hogy az AI-keresés kattintásai hogyan javítják a konverziós arányokat, és elmagyarázza, hogy a fogyasztói út teljes kutatási része a párbeszédes mesterségesintelligencia-keresésbe költözött, ami azt jelenti, hogy a tartalomnak követnie kell ezt a változást ahhoz, hogy releváns maradjon.
Az AI újrahasznosítja a tartalmat
Azt írják:
„Ahelyett, hogy több kattintással és forráson keresztül küldené a felhasználókat, a rendszer kiváló minőségű tartalmat ágyaz be a válaszokba, összefoglalókba és idézetekbe, kiemelve az olyan kulcsfontosságú részleteket, mint az energiahatékonyság, a zajszint és az okosotthon-kompatibilitás. Ez gyorsabban tisztázza és magabiztosabbá teszi az utat, ami erősebb elköteleződést és kisebb súrlódást eredményez.”
Bing előzetes értesítést küldött nekem a blogbejegyzésükről, és többször elolvastam. Nehezemre esett túllépni azon a részen, hogy az AI Search átveszi a fogyasztói út kutatási szakaszát, mert látszólag nulla kattintással hagyja az információs kiadókat. Aztán rájöttem, hogy ennek nem feltétlenül így kell megtörténnie, ahogy a későbbiekben elmagyarázzuk.
Íme, amit mondanak:
„Nem arról van szó, hogy az emberek már nem kattintanak. Csak az utazás későbbi szakaszaiban kattintanak, és sokkal erősebb szándékkal.”
A keresés korábban az internet kapuja volt. Ma az internet (kisbetűs) látszólag az AI-beszélgetések kapuja. Ennek ellenére az emberek szívesen olvasnak tartalmat és tanulnak, tehát nem arról van szó, hogy a közönség elmegy.
Míg a mesterséges intelligencia képes szintetizálni a tartalmat, nem tud olyan szinten örömet szerezni, elkötelezni és meglepni, mint az ember. Ez a mi erősségünk, és rajtunk múlik, hogy ezt szem előtt tartsuk, ha előre haladunk egy egyre kevésbé zavaros jövőben.
Hozzon létre kiváló minőségű tartalmat
A Bing blogbejegyzése szerint a prioritás a jó minőségű tartalom létrehozása:
„Most az a prioritás, hogy megértsük a felhasználói műveleteket, és nagy értékű eredmények felé tereljük az embereket, legyen szó előfizetésről, megkeresésről, bemutatókérésről, vásárlásról vagy más jelentőségteljes tevékenységről.”
De mi értelme jó minőségű tartalmat készíteni a fogyasztók számára, ha a Bing többé nem „küldi el a felhasználókat több kattintáson és forráson keresztül”, mert az AI Search beágyazza ezt a kiváló minőségű tartalmat válaszaikban?
A válasz az, hogy a Bing továbbra is hivatkozik a forrásokra. Ez lehetőséget ad a márkáknak, hogy azonosítsák ezeket a forrásokat, hogy ellenőrizzék, ott vannak-e, és ha hiányoznak, most már tudnak valamit tenni ellene. Az információs webhelyeknek át kell tekinteniük ezeket a forrásokat, és meg kell határozniuk, hogy miért nem szerepelnek ott. Erről alább lesz szó.
Konverziós jelek az AI-keresésben
Az év elején a New York-i Google Search Central Live eseményen a közönség egyik tagja elmondta az összegyűlt Google-alkalmazottaknak, hogy ügyfeleik kattintásai az AI-áttekintések miatt csökkentek, és megkérdezte őket: „Mit mondjak el az ügyfeleimnek?” A közönség tagja kifejezte csalódottságát, amelyet sok e-kereskedelmi üzlet, kiadó és keresőoptimalizáló érez.
A Bing legújabb blogbejegyzése erre a kérdésre próbál választ adni, és arra ösztönzi az online kiadókat, hogy három jelre összpontosítsanak.
- Idézetek
- Benyomások
- Elhelyezés az AI válaszokban.
Ez a magyarázatuk:
„…a legértékesebb jelzések azok, amelyek a láthatósághoz kapcsolódnak. A megjelenítések, a mesterséges intelligencia válaszaiban való elhelyezés és az idézetek nyomon követésével a márkák már a látogatás előtt láthatják, hogy hol jelennek meg a tartalom, ahol megbíznak, és hol veszik figyelembe a tartalmat. Ennél is fontosabb, hogy ezek a jelek megmutatják, hol alakul ki érdeklődés, és hol tud növekedést elérni az optimalizálás, segítve a csapatokat abban, hogy megduplázzák a láthatóságot azokban a pillanatokban, amikor döntéseket hoznak.”
De mi értelme van, ha az emberek már nem kattintanak, kivéve a fogyasztói út későbbi szakaszaiban? A Bing egyértelművé teszi, hogy a kutatási szakasz „egy környezetben” zajlik, de továbbra is hivatkoznak webhelyekre. Ahogy ebben a cikkben egy kicsit tovább fogjuk mutatni, vannak olyan lépések, amelyeket a kiadók megtehetnek annak biztosítására, hogy cikkeik megjelenjenek a mesterséges intelligencia társalgási környezetben.
Azt írják:
„Minden eddiginél kevesebb lépéssel az ügyfél magabiztos döntést hoz, a szándékokhoz igazodó, több forrásból származó tartalom vezérelve, amely tükrözi a márka és a harmadik felek szempontjait. Ez a viselkedésbeli változás, amelyben a felfedezés, a kutatás és a döntés egy környezetben, folyamatosan történik, újradefiniálja azt, hogy a webhelytulajdonosok hogyan értelmezik a konverziót.
…Mivel a mesterséges intelligencia által vezérelt keresés átformálja azt, ahogyan az emberek felfedezik az információkat, az utazás nagyobb része magában az élményben történik.
…A felhasználók az utazás nagyobb részét az AI-élményekben töltik, új módokon alakítva a láthatóságot és az elkötelezettséget. Ennek eredményeként az elköteleződés felfelé (kattintás előtti) tolódik el az összefoglalásokon, összehasonlításokon és beszélgetési finomításokon keresztül, nem pedig többszöri kimenő kattintásokon keresztül.”
Az a változás, amelyben a felfedezés, a kutatás és a döntéshozatal az AI-keresésen belül történik, megmagyarázza, hogy a hagyományos kattintásra összpontosító mutatók miért veszítik el relevanciájukat. Az ügyfél útja a társalgási AI környezetben zajlik, így a leginkább azok a jelek kezdenek számítani, amelyek azelőtt jönnek létre, hogy a felhasználó elérné a webhelyet. A láthatóság mostantól attól függ, hogy a márka információi mennyire járulnak hozzá az összefoglalókhoz, összehasonlításokhoz és beszélgetési finomításokhoz, amelyek az új upstream elkötelezettségi réteget alkotják.
Ez a valóság, ahol most tartunk.
Hogyan lehet alkalmazkodni az új vásárlói utazáshoz
Az AI-keresés lehetővé tette a fogyasztók számára, hogy mélyebb kutatásokat és összehasonlításokat végezzenek a vásárlási ciklus korai és középső szakaszában, ami jelentős változást jelent a fogyasztói magatartásban.
Michael Bonfils (LinkedIn-profil) egy ez év májusi podcastjában érintette a fogyasztói magatartás változását, és hangsúlyozta a jelzések megszerzésének fontosságát a fogyasztói vásárlások mérlegelési szakaszából. Olvas: A 30 éves SEO Pro megmutatja, hogyan lehet alkalmazkodni a Google kattintásmentes kereséséhez
Megfigyelte:
„Van egy tölcsérünk, …ami a tudatosság mérlegelési szakasza … és végül a vásárlási szakasz. A mérlegelési szakasz a tölcsérünk kritikus oldala. Nem kapjuk meg az adatokat. Hogyan fogjuk megszerezni az adatokat?
De ez nagyon fontos információ, amire szükségem van, mert tudnom kell, miről szól ez a beszélgetés. Tudnom kell, miről beszél két ember… mert a tölcsérem középpontjában álló teljes tartalomstratégiám nagymértékben ettől függ.”
Michael azt javasolta, hogy a kulcsszó-paradigma nem megfelelő az AI-keresés valóságához, és a kulcsszavakra való optimalizálás helyett a marketingeseknek és az üzletembereknek az AI Search által felvetett kérdések és összehasonlítások körére kellene optimalizálniuk.
Elmagyarázta:
„Tehát vegyük az egész kérdést, és a lehető legtöbb kérdést, amelyek bármilyen termékről is szólnak, hogy az egész GYIK és a válaszok, a kérdés és a válaszok az a kulcsszó, amelyet mindannyian optimalizálunk a továbblépéshez.
Mert ez a beszélgetés része lesz.”
A Bing blogbejegyzése megerősítette a fogyasztói kutatások és vásárlások ezen aspektusát, megerősítve, hogy a kattintások gyakrabban fordulnak elő a fogyasztói út konverziós részén.
Az AI-metrikák nyomon követése
A Bing azt javasolja, hogy használja a Webmestereszközöket és a Clarity szolgáltatásaikat, hogy jobban betekintést nyerjen abba, hogyan vesznek részt az emberek az AI-keresésben.
Elmagyarázzák:
„A Bing Webmaster Tools folyamatosan fejlődik, hogy segítse a webhelytulajdonosokat, a kiadókat és a keresőoptimalizálókat megérteni, hogyan fedezik fel a tartalmat, és hol jelennek meg a hagyományos keresési eredmények között és az új mesterséges intelligencia által vezérelt tapasztalatok között. A Microsoft Clarity mesterséges intelligencia-hivatkozási betekintéseivel párosítva ezek az eszközök összekapcsolják az upstream láthatóságot a helyszíni viselkedéssel, segítve a csapatokat, hogy meglássák, hogyan lehet felfedezni a felfedezéseket, a belső elköteleződéseket és az összefoglalókat. A több párbeszédet folytató, nulla felhasználói felületű interakciók felé tolva ezek a kombinált jelek világosabb képet adnak a befolyásról, a készenlétről és a konverziós potenciálról.”
A pragmatikus elvihető
A márkák hangsúlya azon van, hogy megjelenjenek az értékelő oldalakon, kapcsolatokat építsenek ki velük, és igyekezzenek minél többet a fogyasztók elé kerülni, és pozitív szájhagyományt építsenek ki.
A hír- és információs webhelyek esetében a Bing azt ajánlja, hogy jó minőségű tartalmat biztosítsanak, amely leköti az olvasókat, és olyan élményt biztosít, amely ösztönzi az olvasókat a visszatérésre.
Bing ezt írja:
„Ahelyett, hogy a termékvezérelt cselekvésekre összpontosítanánk, a siker olyan jeleken múlhat, mint az olvasási mélység, a cikkek befejezése, az olvasói minták visszatérése, a kapcsolódó történetekbe való visszakerülés, valamint a hírlevélre való feliratkozás vagy regisztráció.
Az AI-keresés az utazás korai szakaszában hiteles jelentéseket hozhat létre, és olyan olvasókat vonhat be, akik hajlamosabbak mélyebben foglalkozni a tudósításokkal, vagy visszatérni a történetek nyomon követésére. Ahogy ezek a felfelé irányuló interakciók növekednek, a kiadók számára előnyös, ha átlátják munkájukat a mesterséges intelligencia válaszaiban, összefoglalóiban és összehasonlításaiban, még akkor is, ha a felhasználói út rövidebb vagy kevesebb kattintással jár.”
Több mint huszonöt éve vagyok a SEO közösség tagja, és még soha nem láttam a kiadók számára nagyobb kihívást jelentő időszakot, mint amivel ma szembesülünk. A kihívás a márkaépítés, a márkahűség kialakítása, a hosszú távú összpontosítás.
Olvassa el Bing blogbejegyzését:
Hogyan változtatja meg az AI-keresés a konverziók mérését?
