A nevezés megszerzése akár munkahelyi, akár szervezeti projektekhez nehéz lehet, de a SEO projektek esetében még nagyobb kihívást jelenthet, mivel nem mindig könnyű eredményhez kötni a SEO munkát.
A nevezési díj javítása érdekében a SEO-n kívüli soft skillek keresése jelentheti a különbséget.
Ha ismerjük soft készségeinket, és mi az erősségeink, akkor megérthetünk másokat, és jobban tudunk velük kommunikálni. Ez akkor segít, ha nevezési díjat szeretnénk szerezni projektekhez, beleértve a SEO-t is.
Ebben a cikkben áttekintünk néhány olyan kulcsfontosságú területet, amelyekkel foglalkozni kell, hogy segíthessünk abban, hogy bekerüljön a vállalatba, mint például a kommunikáció és a bizalom kiépítésének képessége.
Lágy készségek
Sok időt töltünk technikai SEO fejlesztésével vagy kulcsszókutatással és jelentéskészítéssel, különösen a Google Analytics 4 (GA4) használatával, de mennyi időt fordítunk soft skilljeink fejlesztésére? Tudjuk, hogy mik az erősségeink?
A SEO területén és a szélesebb csapattal végzett munka során a soft skillek fontossá válnak.
A puha készségek, más néven interperszonális készségek, nem technikai jellegűek, és nemcsak a munkahelyi teljesítményedre, hanem a magánéletedre is hatással vannak.
Ide tartozik, hogyan gazdálkodj az időddel, hogyan kommunikálj másokkal, hogyan oldd meg a konfliktusokat, és hogyan hallgatj meg másokat, hogy csak néhányat említsünk.
A CliftonStrengths segít az egyéneknek arra összpontosítani, amiben természetesen jók. Segít felmérni puha készségeidet, beleértve azt is, hogy mennyire vagy empatikus, ami nagyszerű vezetői és csapatjátékos készség.
Empátia
Tom Critchlow azt mondta, hogy a nevezés megszerzéséhez vezetői empátiára van szükség. Kifejtette, hogy „a vezetői jelenlét annak művészete, hogy valaki más szemszögéből lássuk a problémát”.
Arra kell késztetnünk az érintetteket, mint a vezérigazgató vagy a pénzügyi igazgató, hogy törődjenek a SEO-val, és azzal, hogy az hogyan segítheti őket céljaik és a tágabb üzleti céljaik elérésében.
Az empátia azt jelenti, hogy belehelyezkedünk egy másik ember helyébe, és az ő oldalukról nézzük. Ezt nem csak a fő érdekelt felekre kell alkalmazni, hanem a fejlesztőcsapatra vagy a tervezőcsapatra és másokra is, akik az Ön legnagyobb szövetségeseivé válnak.
Bizalom
Az empátia kulcsfontosságú része a bizalmi háromszögnek, és magában foglalja a hitelességet és a logikát is.
A bizalom kiépítése sok időt vesz igénybe, és ha elveszik, az legtöbbször valamelyikük összeomlására vezethető vissza.
Kollégái és a legfontosabb érdekelt felek megbíznak Önben, ha:
- Érzik, hogy törődsz velük, ami az empátia.
- Bíznak az Ön kompetenciájában, ez a logika (és miért fontos, hogy a SEO munka eredményeit egyértelműen mutassuk)
- Azt hiszik, hogy kapcsolatba lépnek a valódi önnel, ami a hitelesség.
Jelentés
Ha azt szeretnénk, hogy az érintettek a következő negyedévben vagy akár a következő évben több költségvetést fordítsanak a keresőoptimalizálásra, tekintse át azokat a korábbi jelentéseket, amelyeken Ön és csapata dolgozott, és amelyeket az év során megosztott velük.
Milyen jelentéseket olvastak? Melyiket hagyták figyelmen kívül?
Győződjön meg arról, hogy havonta vagy legalább negyedévente kap visszajelzést arról, hogy az érdekelt felek milyen jelentéseket találnak hasznosnak, és mely mutatókat szeretnének többet látni a jövőben.
Senki sem akar jelentéseket látni – az érintettek elfoglalt emberek. Arra kell összpontosítania, hogy jelentést készítsen számukra a legfontosabb KPI-kről.
Vannak, akiknek minimális idejük van a SEO teljes megértésére (például a vezérigazgató és a pénzügyi igazgató) azt gondolhatják, hogy az organikus forgalom adott, és a kevesebb befektetés nem feltétlenül jelent kevesebb forgalmat.
Ezért mindig fontos megmutatni, mit csinált a SEO csapat, és egyértelmű eredményeket biztosítani.
Például, mondd el nekik: „megalkottuk a tartalmi stratégiát és a blogot X témában, és ez X%-kal növelte a forgalmat és a bevételt”. A SEO közvetlen hatásának bemutatása segít igazolni a SEO csapatot és munkájukat.
CSÓK
A KISS a Keep It Simple, Stupid rövidítése. Bár ezt a keretet elsősorban a tervezési térben használják, szélesebb körben is alkalmazható.
Sok vállalatnál alkalmazták, például az Apple-nél az iPhone-nal. Nehéz valamit koncentráltnak és egyszerűnek tartani.
Alkalmazhatjuk a KISS elvet a SEO-nál is, és nevezési díjhoz juthatunk, ha eltávolítjuk az ezzel járó zsargont – csak arra koncentrálunk, hogy mi lesz a hatás.
Például ahelyett, hogy azt mondanánk, hogy sok 404-es állapotkódunk van, amikor a termékek elfogytak, mutassuk meg az érdekelt feleknek, hogy a termékoldalak üres oldalt adnak vissza. Az oldalon nincs semmi, ami a felhasználót ott tartaná.
Mutassa meg e kulcsfontosságú termékoldalak forgalmát, és ha elfogy, számítsa ki, mennyi bevételkiesés.
A KISS visszatér a jelentési elemhez. A jelentések legyenek egyszerűek, és csak azt mutassák meg, amit az érdekelt felek fontosnak tartanak. Ne használjon több száz kulcsszó nyomon követését, ha azok nem generálnak kattintásokat.
Koncentráljon azokra a főbb kifejezésekre, amelyek kattintásokat és megjelenítéseket generálnak a Google Search Console-ban. Használja a GA4 eseményeit annak megjelenítésére, hogy a webhely és az oldalak hány konverziót generáltak.
Nyílt kommunikációs vonal
Ügyeljen arra, hogy az év során beszéljen az érdekelt felekkel, ne csak akkor, amikor a jelentések esedékesek, vagy amikor több költségvetésre van szüksége.
Oszd meg velük a híreket, például a Google frissítéseit vagy a keresőoptimalizálási munka bármely pozitív hatását, amely a bevételek és a konverziók növekedését jelentette.
A Google-frissítések továbbra is fontosak ahhoz, hogy megosszák, érintett-e webhelyét. Jobb, ha az érdekelt felek tájékozódhatnak ezekről a frissítésekről a SEO csapatától, mint az ügyfélszolgálati csapattól vagy azoktól, akik nem a SEO-val foglalkoznak.
A megosztandó további kulcselemek a konferenciákon szerzett betekintések. Milyen kezdeményezéseik voltak sikeresek? Ezek közül néhány ugyanaz a kezdeményezés, amelyet meg akart valósítani, de volt ellenállás?
Van olyan céges hírlevél, amelyet megjeleníthet, vagy van olyan marketing hírlevél, amelyhez hozzájárulhat? Ossza meg ezeket az érintettekkel.
Ha Ön vagy a csapat harmadik felek webhelyére ír, ossza meg ezeket a cikkeket belsőleg.
Alternatív megoldásként, ha volt olyan webinárium, amelyen a SEO csapata részt vett, és amelyen sok megtekintés és lájk volt, küldje el ezt az érintetteknek.
Integrálja a SEO-t a vállalaton belül
Tedd mindenki felelősségére a SEO-t.
Az érintettekkel folytatott megbeszéléseken vagy beszélgetéseken emelje ki, hogy az oldal migrációja, az oldal kezdőlapjának megváltoztatása vagy a tartalomkezelő rendszer (CMS) módosítása nem csak a SEO csapat munkája. Ez az egész cég felelőssége.
Például a webhely migrációja nem hajtható végre péntek este, vagy az értékesítési időszakok során nem szabad drasztikusan megváltoztatni a kezdőlapot.
A SEO-t soha nem szabad kiegészítőnek tekinteni, és a marketingstratégia szerves részét kell képeznie.
Sajnos sok szervezetben a SEO stratégia kívül állhat a terméken és a marketingstratégián. Szerezzen szövetségeseket a marketing- és termékcsapatban. Mutassa meg nekik, hogy a SEO hogyan befolyásolja és befolyásolja KPI-jüket, és hogyan segíthet a SEO ezek javításában.
A szövetségesek létrehozása visszatér a puha készségeid fejlesztéséhez.
Még akkor is megélhetjük ezeket a „vízhűtős pillanatokat” vagy kötetlen beszélgetéseket, még akkor is, ha távolról dolgozunk. Kérdezd meg tőlük, hogy telt a hétvégéjük, mi a hobbijuk, van-e a közelben családjuk.
Ezekben az informális csevegésekben megtudhatja a fájdalompontjaikat is. Mivel küszködnek? Hogyan segíthet nekik a SEO?
Amikor elkezdi közösen felépíteni a KPI-ket és segíti egymást, ez csapatmunkát épít ki a közvetlen csapaton kívül, és elősegíti a bizalom kiépítését.
Versenytárs elemzés
Nem sokan örülnek annak, ha közvetlen versenytársaik megverik őket bevételben és forgalomban.
A versenytárs vagy piacelemzés mindig segít megmutatni, mit csinálnak mások. Láthatjuk a forgalom becslését, az általuk megjelenített fizetett hirdetéseket, valamint a harmadik féltől származó eszközök használatával rangsorolt feltételeket.
A kontextust azonban nem szabad alábecsülni. Előfordulhat, hogy a webhelyén tapasztalt forgalom és bevétel csökkenése nem csak az Ön webhelye. Egyes iparágak visszaesést, míg mások növekedést tapasztalhatnak.
Például a COVID-19 idején az utazás és a vendéglátás visszaesett, míg a Zoom és az online alkalmazások és játékok eladásai növekedtek.
Az AI miatt manapság egyre nehezebb követni az ügyfeleket. És ez jövőre sem lesz könnyebb mivel a keresési környezet folyamatosan változik. Ezért mindig ne felejtse el feltüntetni az iparág kontextusát, amikor jelentést készít webhelye teljesítményérőlg.
Mutassa meg, mit csinálnak mások a piacon, beleértve az új kezdeményezéseket is. Ez segít kiépíteni és megőrizni a kulcsfontosságú érdekelt felek bizalmát.
Lágy készségek elsajátítása a SEO vásárlás biztosításához
Soha nem szabad alábecsülni a puha készségeket, amikor megpróbálunk nevezési díjakat szerezni a projektekhez. Megérteni az érintettek és a szélesebb csapat igényeit.
Töltsön időt velük kapcsolatépítésre, és tanulja meg kihívásaikat, valamint azt, hogy a SEO és csapata hogyan tud együtt dolgozni, hogy többet érjen el, mintha külön-külön dolgoznának.
Ha azonban olyan helyzetben találja magát, hogy senki sem figyel oda a SEO-ra, tervezze meg, hogy elkezdi tesztelni annak különböző elemeit, hogy mit szeretne megváltoztatni a webhelyen, például a kategóriák megváltoztatásával vagy a kezdőlap megváltoztatásával.
Használjon olyan eszközt, mint például a SEO tesztelés, amely lehetővé teszi különböző URL-ek tesztelését; végezhet osztott tesztelést és időalapú tesztelést. Ha az adatok birtokában vannak, mutassa be azokat az érdekelt feleknek, hogy megmutassák nekik az eredményeket.
A SEO egy olyan iparág, ahol nehéz bejutni, és nehezebb a költségvetés jóváhagyása. De dolgozzon a puha készségein – az empátián és a bizalomon –, hogy olyan csapatot építsen, amely hisz a SEO-ban, és 100%-ban támogatja Önt.
További források: