Érdekes vita alakult ki a Twitteren, amelyet Jono Alderson cikke inspirált. A cikk azt javasolja, hogy gondolkodjunk el a Schema.org strukturált adatjelölésén, mint a feltörekvő mesterséges intelligencia technológiák számára, hogy jobban megértsék és felszínre hozzák a közzétett internetes tartalmakat.
Schema.org strukturált adatjelölés
A webhelyen található tartalmat strukturálatlan adatoknak nevezzük, mivel nincs olyan formális szervezett struktúra, amely a tartalom minden részét gépi olvasható módon címkézné. A strukturált adatok viszont pontosan ugyanazt a tartalmat jelentik, de címkékkel vannak rendezve, amelyek azonosítják a képeket, a szerzőket és a tartalmat, hogy a gép azonnal megértse azokat.
A Schema.org strukturált adatjelölést a kiadók és a keresőoptimalizálási közösség általában olyan dolognak tekintik, amelyet arra kell használni, hogy egy weboldal jogosult legyen a Google bővített találati funkcióira. Ez a gondolkodásmód megnyilvánul a számos SEO és Schema.org WordPress beépülő modulban, amelyek strukturált adatok kiadására korlátozódnak, amelyeket a Google a gazdag találatok megjelenítésére használhat fel.
Megérkeztek az új mesterséges intelligencia-technológiák, amelyek képesek strukturált adatokat használni, és megkövetelik a keresési marketingszakembereket, hogy fontolják meg a strukturált adatok alkalmazásának új megközelítését. Jono arra ösztönzött a cikkben, hogy a strukturált adatokra úgy gondoljon, mint egy olyan „adat-első alap” létrehozására, amely készen áll a közeljövőre.
A cikk azt javasolja, hogy gondoljunk a Schema.org jelölésére, mint annak közlésére, hogy miről szól egy weboldal, és hogyan kapcsolódik a webhely minden másához. Jono írja:
„De ne riadjon vissza egy tágabb, „leíró” séma összekapcsolt grafikonjának felépítésétől, csak azért, mert a Google nem mutat azonnali megtérülést. Ezek a „leíró” típusok és kapcsolatok a tartalom és a jövő mesterséges intelligencia modelljei közötti mentőöv lehet.”
Jono Twitteren írt az X-en (korábban Twitteren) írt cikkéről, Martha van Berkel, a SchemaApp alapítója pedig egyetértett Jono cikkével abban, hogy a Schema strukturált adatjelölés szerepe megváltozik.
Twitteren ezt írta:
„Egyetértek Önnel abban, hogy a sémajelölés szerepe megváltozik. Tudásdiagram felépítése annak kezelésére, hogy webhelye/tartalma hogyan értelmezhető a sémával, majd kérdések feltevése fontosabb lesz, mint a bővített eredményekre vagy a Google-ra való optimalizálás.”
Ammon Johns ezt írta a Twitteren:
„A Schema legnagyobb problémája az, hogy nagyrészt önbevallás, lényegében nem különbözik a META-tartalomtól, és tudjuk, hogy a Google mennyire megbízhatónak ítélte ezt a cuccot. Tehát a Google használni fogja, de nem valószínű, hogy teljesen megbíznak benne.”
Ammonnak természetesen igaza van abban, hogy a strukturált adatokban nem lehet vakon megbízni. A probléma megoldásának egyik módja a jó minőségű webhelyek kisebb indexének használata, mint a wa Perplexity AI.
Gagan Ghotra tweetelte, hogy néha miként szeretnék kiterjeszteni a strukturált adatok felhasználását, de korlátozzák a SEO és a strukturált adatok eszközei által kínált lehetőségeket.
Olvassa el Jono Alderson X vitáját itt.
Olvassa el Jono cikkét:
Mi van, ha a Schema.org csak… címkék?