Digitális marketingszakemberek lásd a séma strukturált adatátvitelt a SEO-n túl

Peter

Érdekes vita alakult ki a Twitteren, amelyet Jono Alderson cikke inspirált. A cikk azt javasolja, hogy gondolkodjunk el a Schema.org strukturált adatjelölésén, mint a feltörekvő mesterséges intelligencia technológiák számára, hogy jobban megértsék és felszínre hozzák a közzétett internetes tartalmakat.

Schema.org strukturált adatjelölés

A webhelyen található tartalmat strukturálatlan adatoknak nevezzük, mivel nincs olyan formális szervezett struktúra, amely a tartalom minden részét gépi olvasható módon címkézné. A strukturált adatok viszont pontosan ugyanazt a tartalmat jelentik, de címkékkel vannak rendezve, amelyek azonosítják a képeket, a szerzőket és a tartalmat, hogy a gép azonnal megértse azokat.

A Schema.org strukturált adatjelölést a kiadók és a keresőoptimalizálási közösség általában olyan dolognak tekintik, amelyet arra kell használni, hogy egy weboldal jogosult legyen a Google bővített találati funkcióira. Ez a gondolkodásmód megnyilvánul a számos SEO és Schema.org WordPress beépülő modulban, amelyek strukturált adatok kiadására korlátozódnak, amelyeket a Google a gazdag találatok megjelenítésére használhat fel.

Megérkeztek az új mesterséges intelligencia-technológiák, amelyek képesek strukturált adatokat használni, és megkövetelik a keresési marketingszakembereket, hogy fontolják meg a strukturált adatok alkalmazásának új megközelítését. Jono arra ösztönzött a cikkben, hogy a strukturált adatokra úgy gondoljon, mint egy olyan „adat-első alap” létrehozására, amely készen áll a közeljövőre.

A cikk azt javasolja, hogy gondoljunk a Schema.org jelölésére, mint annak közlésére, hogy miről szól egy weboldal, és hogyan kapcsolódik a webhely minden másához. Jono írja:

„De ne riadjon vissza egy tágabb, „leíró” séma összekapcsolt grafikonjának felépítésétől, csak azért, mert a Google nem mutat azonnali megtérülést. Ezek a „leíró” típusok és kapcsolatok a tartalom és a jövő mesterséges intelligencia modelljei közötti mentőöv lehet.”

Jono Twitteren írt az X-en (korábban Twitteren) írt cikkéről, Martha van Berkel, a SchemaApp alapítója pedig egyetértett Jono cikkével abban, hogy a Schema strukturált adatjelölés szerepe megváltozik.

Twitteren ezt írta:

„Egyetértek Önnel abban, hogy a sémajelölés szerepe megváltozik. Tudásdiagram felépítése annak kezelésére, hogy webhelye/tartalma hogyan értelmezhető a sémával, majd kérdések feltevése fontosabb lesz, mint a bővített eredményekre vagy a Google-ra való optimalizálás.”

Ammon Johns ezt írta a Twitteren:

„A Schema legnagyobb problémája az, hogy nagyrészt önbevallás, lényegében nem különbözik a META-tartalomtól, és tudjuk, hogy a Google mennyire megbízhatónak ítélte ezt a cuccot. Tehát a Google használni fogja, de nem valószínű, hogy teljesen megbíznak benne.”

Ammonnak természetesen igaza van abban, hogy a strukturált adatokban nem lehet vakon megbízni. A probléma megoldásának egyik módja a jó minőségű webhelyek kisebb indexének használata, mint a wa Perplexity AI.

Gagan Ghotra tweetelte, hogy néha miként szeretnék kiterjeszteni a strukturált adatok felhasználását, de korlátozzák a SEO és a strukturált adatok eszközei által kínált lehetőségeket.

Olvassa el Jono Alderson X vitáját itt.

Olvassa el Jono cikkét:

Mi van, ha a Schema.org csak… címkék?

A szerzőről

Peter, az eOldal.hu tapasztalt SEO szakértője és tartalomgyártója. Több mint 10 éve foglalkozik keresőoptimalizálással és online marketinggel, amelyek révén számos magyar vállalkozás sikerét segítette elő. Cikkeiben részletes és naprakész információkat nyújt az olvasóknak a legfrissebb SEO trendekről és stratégiákról.