Digitális PR vagy hagyományos linképítés, melyik a jobb?

Peter

Ezen a héten tegyünk fel egy SEO kérdést:

„A keresőoptimalizálóknak inkább a digitális PR-re kellene összpontosítaniuk, mint a hagyományos linképítésre?”

A digitális PR jelenleg a linképítés szinonimája, mivel a keresőoptimalizálónak új módra volt szüksége ugyanazon szolgáltatás csomagolására és viszonteladására. A tényleges PR-munka mindig értékesebb lesz, mint a kapcsolatépítés, mivel a PR, legyen az akár digitális, akár hagyományos, az ügyfelek fő közönségére és meghatározott demográfiai adatok elérésére összpontosít. Ez hozzáadott értéket ad a vállalkozásnak és növeli a bevételt.

Ezzel együtt a következőképpen definiálnám a digitális PR és a linképítést, ha egy ügyfél megkérdezné, mi a különbség.

  • Digitális PR: A márkaismertség növelése és a tartalomból származó forgalom növelése érdekében a márkaismertség növelése és a márkahivatkozások elérése olyan médiában, szűk körű kiadványokban, szakmai folyóiratokban, niche-blogokban és webhelyeken, amelyek nem teszik lehetővé vendég bejegyzéseket, fizetett linkeket vagy ellenőrizetlen közreműködőket.
  • Linképítés: Hivatkozások lekérése webhelyekről, hogy megpróbálja növelni a SERP-rangsort. Nem követik nyomon a linkekről érkező forgalmat, a linkekből származó eladásokat stb., és a weboldal minősége is megkérdőjelezhető.

A digitális PR mindig jobb lesz, mint a linképítés, mert Ön üzletként kezeli a technikát, nem pedig egy sémaként, amellyel megpróbálja kijátszani a ranglistát. A linképítés évekkel ezelőtt rossz gyakorlattá vált, mivel a linkek kevésbé relevánsak, továbbra is fontosak, ezért szeretném biztosítani, hogy ez ne kerüljön ki a kontextusból, és a linképítéssel teljesen leálltunk. A minőségi tartalom természetesen vonzza a linkeket, beleértve a média említéseit is. Ha ez természetes módon történik, a webhely emelkedni kezd, mivel a webhely nagy értéket képvisel a felhasználók számára, és a keresőmotorok meg tudják mondani, hogy a webhely mikor minőségi.

Ha úgy épít linkeket, hogy nem értékeli azok forgalmi és értékesítési hatását, akkor valószínűleg kudarcra állítja webhelyét. A rengeteg link megszerzése, akárcsak tömeges tartalom létrehozása mesterséges intelligencia/LLM-ekkel vagy cikkforgatókkal, gyorsan bővítheti a webhelyet. Ez az URL/domain ezután ugyanolyan gyorsan a földre éghet.

Éppen ezért, amikor linket, hirdetést vásárolunk, vagy partnerséget kötünk, mindig feltesszük magunknak a következő kérdéseket:

  • Van-e ezen a weboldalon olyan aktív közönség, amely a márkás információkeresésen keresztül is visszatér a webhelyre?
  • Az ezen a webhelyen lévő közönség az ügyfélkörünkhöz tartozik?
  • Hasznos lesz-e a felhasználó számára az a cikk, amelyben bemutatunk vagy amelyben szerepelünk, és a termékünk vagy szolgáltatásunk természetes, vagy kényszerű bejegyzés része?
  • Megengedjük, hogy a link nofollow vagy szponzorált legyen, ha fizetünk a felvételért?

Ha erre a négy kérdésre igen a válasz, akkor nyugodtan tesszük a linket. A webhely aktív közönsége és a márkanévvel visszatérő emberek azt jelentik, hogy van egy közönség, amely megbízik bennük az információért. Ha az olvasóközönség, a látogatók vagy a vásárlók hasonlóak vagy ugyanolyan demográfiai összetételűek, mint a felhasználói bázisunk, akkor logikus, hogy előttük akarunk lenni, ahol információért keresnek.

Lehetnek olyan ismereteink, amelyek a felhasználó számára hasznosak, de ha nem a poszton belüli témához tartozik, akkor nincs ok arra, hogy átjöjjön és igénybe vegye szolgáltatásainkat, megvásárolja termékeinket, vagy feliratkozzon hírleveleinkre. Ehelyett megvárjuk, amíg megtaláljuk a megfelelőt, így közvetlen „kapcsolat” jön létre az általunk közzétett vagy szakértői tartalom és a weboldalunk között.

Az utolsó kérdésnél mindig a forgalom és az ügyfélszerzés a célunk, nem a link megszerzése. A weboldal tulajdonosa szabályozza ezt, és ha követni akarja a Google legjobb gyakorlatait (amit természetesen javasolunk), akkor is örülünk, ha szponzoráltként vagy nofollowként jelöli meg. A kérdések közül ez a legfontosabb. A játékhoz a SERP-ekhez való hivatkozások építése rossz ötlet; Olyan márka felépítése, amelyet az emberek név szerint keresnek, a hét bármely napján felülmúlja a linkeket. Mindig ez a célunk, ha digitális PR-ról és linképítésről van szó. A márkás keresés vezetése.

Tehát felveti a kérdést, hogy hol kezdjük a digitális PR-t?

Források digitális PR-említések és linkek beszerzéséhez

Amikor digitális PR-kampányt indítunk, listákat készítünk a következő célpontokról.

  • Tömegkommunikációs eszközök: Háztartási nevek, például magazinok, hírwebhelyek és helyi média, ahol mindenki név szerint ismeri őket a környéken, az ügyfelek, az ország vagy a világ. Az egyetlen kikötés, amit akkor alkalmazunk, ha van aktív kategóriájuk, míg csak néhány cikk itt-ott. Az aktív kategória azt jelenti, hogy elég érdekes az olvasói körük számára ahhoz, hogy befektessenek, így ügyfeleink ott lehetnek.
  • Kereskedelmi kiadványok: A konferenciák, egyesületek és non-profit szervezetek, valamint az iparági bennfentesek weboldalakat és nyomtatott kiadványokat fognak kapni, amelyeket a tagok kapnak. A Search Engine Journal kereskedelmi kiadványnak tekinthető a SEO és a PPC iparág számára, ugyanúgy, mint a SEO Roundtable, és néhány közösség, például a Webmaster World. Közvetlenül releváns tartalmakat tesznek közzé keresőmarketingesek számára, és aktív felhasználókkal rendelkeznek, így ha SEO szolgáltató vagy eszköz lennék, akkor itt keresnék kiemelt és ideális esetben linkeket.
  • Niche webhelyek és bloggerek: Nincs hiány szűkös oldalakban és tartalomgyártókban. A trükk az, hogy megtaláljuk azokat, amelyek nyilvánosan nem engedélyezik a vendégek hozzájárulását, hirdetéseit stb., és amelyek nem hivatkoznak nem szűk körű webhelyekre és tartalomra. Ide tartoznak azok a webhelyek is, amelyeket feltörtek, és amelyeken link-injektálások történtek. Még ha a „tekintélyük” nulla, akkor is van értéke, ha minőségellenőrzést végeznek, és minden hivatkozást és említést kiérdemelnek.
  • Befolyásolók: Legyen szó YouTube-ról, Facebook-csoportvezetőkről, feltérképezhető LinkedInről vagy más csatornákról, ha előfizetőkkel és aktív közönséggel rendelkező emberekről tudósítanak, a keresőmotorok visszakúszhatják a linket az Ön webhelyére. Lehet, hogy nem javítja a helyezését, de az ügyfeleket Önhöz irányítja, és segít az oldalak felfedezésében, ha a link feltérképezésre kerül. Az LLM-ek is hivatkoznak a tartalmukra forrásként, így az AIO számára is értékes lehet.

A linképítés semmi esetre sem halt meg; a linkek még mindig számítanak. Csak már nem kell megépíteni őket. Koncentráljon a minőségre ott, ahol aktív közönség van, és ahol van esélye forgalomra és bevételre. Ez az, ami hosszú távon mozgatja a tűt, és elősegíti a fontos SERP-k növekedését.


A szerzőről

Peter, az eOldal.hu tapasztalt SEO szakértője és tartalomgyártója. Több mint 10 éve foglalkozik keresőoptimalizálással és online marketinggel, amelyek révén számos magyar vállalkozás sikerét segítette elő. Cikkeiben részletes és naprakész információkat nyújt az olvasóknak a legfrissebb SEO trendekről és stratégiákról.