Ezen a héten tegyünk fel egy SEO kérdést:
„A keresőoptimalizálóknak inkább a digitális PR-re kellene összpontosítaniuk, mint a hagyományos linképítésre?”
A digitális PR jelenleg a linképítés szinonimája, mivel a keresőoptimalizálónak új módra volt szüksége ugyanazon szolgáltatás csomagolására és viszonteladására. A tényleges PR-munka mindig értékesebb lesz, mint a kapcsolatépítés, mivel a PR, legyen az akár digitális, akár hagyományos, az ügyfelek fő közönségére és meghatározott demográfiai adatok elérésére összpontosít. Ez hozzáadott értéket ad a vállalkozásnak és növeli a bevételt.
Ezzel együtt a következőképpen definiálnám a digitális PR és a linképítést, ha egy ügyfél megkérdezné, mi a különbség.
- Digitális PR: A márkaismertség növelése és a tartalomból származó forgalom növelése érdekében a márkaismertség növelése és a márkahivatkozások elérése olyan médiában, szűk körű kiadványokban, szakmai folyóiratokban, niche-blogokban és webhelyeken, amelyek nem teszik lehetővé vendég bejegyzéseket, fizetett linkeket vagy ellenőrizetlen közreműködőket.
- Linképítés: Hivatkozások lekérése webhelyekről, hogy megpróbálja növelni a SERP-rangsort. Nem követik nyomon a linkekről érkező forgalmat, a linkekből származó eladásokat stb., és a weboldal minősége is megkérdőjelezhető.
A digitális PR mindig jobb lesz, mint a linképítés, mert Ön üzletként kezeli a technikát, nem pedig egy sémaként, amellyel megpróbálja kijátszani a ranglistát. A linképítés évekkel ezelőtt rossz gyakorlattá vált, mivel a linkek kevésbé relevánsak, továbbra is fontosak, ezért szeretném biztosítani, hogy ez ne kerüljön ki a kontextusból, és a linképítéssel teljesen leálltunk. A minőségi tartalom természetesen vonzza a linkeket, beleértve a média említéseit is. Ha ez természetes módon történik, a webhely emelkedni kezd, mivel a webhely nagy értéket képvisel a felhasználók számára, és a keresőmotorok meg tudják mondani, hogy a webhely mikor minőségi.
Ha úgy épít linkeket, hogy nem értékeli azok forgalmi és értékesítési hatását, akkor valószínűleg kudarcra állítja webhelyét. A rengeteg link megszerzése, akárcsak tömeges tartalom létrehozása mesterséges intelligencia/LLM-ekkel vagy cikkforgatókkal, gyorsan bővítheti a webhelyet. Ez az URL/domain ezután ugyanolyan gyorsan a földre éghet.
Éppen ezért, amikor linket, hirdetést vásárolunk, vagy partnerséget kötünk, mindig feltesszük magunknak a következő kérdéseket:
- Van-e ezen a weboldalon olyan aktív közönség, amely a márkás információkeresésen keresztül is visszatér a webhelyre?
- Az ezen a webhelyen lévő közönség az ügyfélkörünkhöz tartozik?
- Hasznos lesz-e a felhasználó számára az a cikk, amelyben bemutatunk vagy amelyben szerepelünk, és a termékünk vagy szolgáltatásunk természetes, vagy kényszerű bejegyzés része?
- Megengedjük, hogy a link nofollow vagy szponzorált legyen, ha fizetünk a felvételért?
Ha erre a négy kérdésre igen a válasz, akkor nyugodtan tesszük a linket. A webhely aktív közönsége és a márkanévvel visszatérő emberek azt jelentik, hogy van egy közönség, amely megbízik bennük az információért. Ha az olvasóközönség, a látogatók vagy a vásárlók hasonlóak vagy ugyanolyan demográfiai összetételűek, mint a felhasználói bázisunk, akkor logikus, hogy előttük akarunk lenni, ahol információért keresnek.
Lehetnek olyan ismereteink, amelyek a felhasználó számára hasznosak, de ha nem a poszton belüli témához tartozik, akkor nincs ok arra, hogy átjöjjön és igénybe vegye szolgáltatásainkat, megvásárolja termékeinket, vagy feliratkozzon hírleveleinkre. Ehelyett megvárjuk, amíg megtaláljuk a megfelelőt, így közvetlen „kapcsolat” jön létre az általunk közzétett vagy szakértői tartalom és a weboldalunk között.
Az utolsó kérdésnél mindig a forgalom és az ügyfélszerzés a célunk, nem a link megszerzése. A weboldal tulajdonosa szabályozza ezt, és ha követni akarja a Google legjobb gyakorlatait (amit természetesen javasolunk), akkor is örülünk, ha szponzoráltként vagy nofollowként jelöli meg. A kérdések közül ez a legfontosabb. A játékhoz a SERP-ekhez való hivatkozások építése rossz ötlet; Olyan márka felépítése, amelyet az emberek név szerint keresnek, a hét bármely napján felülmúlja a linkeket. Mindig ez a célunk, ha digitális PR-ról és linképítésről van szó. A márkás keresés vezetése.
Tehát felveti a kérdést, hogy hol kezdjük a digitális PR-t?
Források digitális PR-említések és linkek beszerzéséhez
Amikor digitális PR-kampányt indítunk, listákat készítünk a következő célpontokról.
- Tömegkommunikációs eszközök: Háztartási nevek, például magazinok, hírwebhelyek és helyi média, ahol mindenki név szerint ismeri őket a környéken, az ügyfelek, az ország vagy a világ. Az egyetlen kikötés, amit akkor alkalmazunk, ha van aktív kategóriájuk, míg csak néhány cikk itt-ott. Az aktív kategória azt jelenti, hogy elég érdekes az olvasói körük számára ahhoz, hogy befektessenek, így ügyfeleink ott lehetnek.
- Kereskedelmi kiadványok: A konferenciák, egyesületek és non-profit szervezetek, valamint az iparági bennfentesek weboldalakat és nyomtatott kiadványokat fognak kapni, amelyeket a tagok kapnak. A Search Engine Journal kereskedelmi kiadványnak tekinthető a SEO és a PPC iparág számára, ugyanúgy, mint a SEO Roundtable, és néhány közösség, például a Webmaster World. Közvetlenül releváns tartalmakat tesznek közzé keresőmarketingesek számára, és aktív felhasználókkal rendelkeznek, így ha SEO szolgáltató vagy eszköz lennék, akkor itt keresnék kiemelt és ideális esetben linkeket.
- Niche webhelyek és bloggerek: Nincs hiány szűkös oldalakban és tartalomgyártókban. A trükk az, hogy megtaláljuk azokat, amelyek nyilvánosan nem engedélyezik a vendégek hozzájárulását, hirdetéseit stb., és amelyek nem hivatkoznak nem szűk körű webhelyekre és tartalomra. Ide tartoznak azok a webhelyek is, amelyeket feltörtek, és amelyeken link-injektálások történtek. Még ha a „tekintélyük” nulla, akkor is van értéke, ha minőségellenőrzést végeznek, és minden hivatkozást és említést kiérdemelnek.
- Befolyásolók: Legyen szó YouTube-ról, Facebook-csoportvezetőkről, feltérképezhető LinkedInről vagy más csatornákról, ha előfizetőkkel és aktív közönséggel rendelkező emberekről tudósítanak, a keresőmotorok visszakúszhatják a linket az Ön webhelyére. Lehet, hogy nem javítja a helyezését, de az ügyfeleket Önhöz irányítja, és segít az oldalak felfedezésében, ha a link feltérképezésre kerül. Az LLM-ek is hivatkoznak a tartalmukra forrásként, így az AIO számára is értékes lehet.
A linképítés semmi esetre sem halt meg; a linkek még mindig számítanak. Csak már nem kell megépíteni őket. Koncentráljon a minőségre ott, ahol aktív közönség van, és ahol van esélye forgalomra és bevételre. Ez az, ami hosszú távon mozgatja a tűt, és elősegíti a fontos SERP-k növekedését.
