El kell -e prioritást élveznem a piactéren vagy a saját weboldalamon?

Peter

Ezen a heti Tegyen fel egy SEO -kérdést Mike -től a torontói, aki megkérdezi:

„Egy kisvállalkozás számára, amely online termékeket akar eladni, azt tanácsolná nekem, hogy állítsam be saját e -kereskedelem webhelyem, vagy inkább olyan piacot kell használnom, mint az Amazon?

Ez kétségtelenül az egyik leggyakoribb dilemma a kisvállalkozások tulajdonosai számára, amikor úgy döntenek, hogy elkezdenek online értékesítést.

Különösen trükkös mérlegelni, mert az Ön által meghozott döntések meglehetősen nagy hatással lehetnek a stratégiájára az elkövetkező hónapokban vagy akár években.

De ahhoz, hogy a válaszomat elõre adjam, általános tanácsom az, hogy elkezdjem az eladást olyan piacokon, mint az Amazon, az Ebay vagy az Etsy. Ez minimális erőfeszítéssel láthatóságot, értékesítést és majdnem immediate expozíciót biztosít.

Ezután hosszú távon fokozatosan ki kell építenie a saját weboldalát, hagyja, hogy a márkája és a közönség birtokában legyen.

Természetesen itt vannak figyelmeztetések. Egyes termékkategóriák nem hajlamosak jól teljesíteni az online piacokon. Ez gyakran, de nem mindig, magában foglalja a bútorokat, a képzőművészetet, a jármű pótalkatrészeit és így tovább.

A fordított is igaz. Ha könyveket, személyi gondozási termékeket és valamilyen kézzel készített terméket árusít, gyakran értelmesebb ragaszkodni a piacokhoz.

A piacokon történő eladás előnyei és hátrányai

Annak érdekében, hogy mérlegelje, hogy olyan piacokon, mint az Amazon, az Etsy vagy az Ebay, eladja -e vagy sem, itt van az én előnyeim és hátrányaim.

A piactéren történő eladás előnyei

  • Azonnali expozíció: Az online piacok több millió vásárló elé helyezik Önt. Például az Egyesült Királyságban a fogyasztók egy óriási 20% -a vásárol árut az Amazonon hetente, 80% -uk pedig legalább havonta vásárol valamit. Ha termékei a piactéren rendelkezésre állnak, segít az expozíció elérésében anélkül, hogy a forgalmat a semmiből kellene felépítenie.
  • Könnyű beállítás: A termékek felsorolása a megállapított webhelyen sokkal gyorsabb, mint egy tartalomkezelő rendszer (CMS), például a Shopify beállítása. Nagyon kevés műszaki know-how-ra van szüksége a termékek piacon történő felsorolásához, és csak néhány órán belül felállhat és futhat.
  • A Marketplace SEO általában egyszerűbb: A termékleírások, képek és címek optimalizálása a piactéren a keresési algoritmusokhoz sokkal egyértelműbb, mint a Google Search versenyben való megpróbálás (valóban akár a piactérrel is versenyezhet a keresőmotor -eredmények oldalán).
  • Bizalom: Emberek milliói használják a piacokat minden nap. Bíznak ezekben a webhelyekben, és nagyobb valószínűséggel vásárolnak rajtuk keresztül, összehasonlítva egy olyan márkával, amelyről még soha nem hallottak.
  • Logisztikai támogatás: Az online piactér különböző csomagokat kínál az eladók számára, de általában elég sok támogatás áll rendelkezésre a szállítások, a visszatérítések, a visszatérítések és az ügyfelek fizetési feldolgozásához.

A piacokon történő eladás hátrányai

  • Díjak: A Marketplaces különféle díjakat számít fel az eladók számára. Ezek a tranzakciós érték kb. 2% -ától 20% -ig terjedhetnek, vagy néhány termékkategóriában/árkonzervnél. Ez valóban alááshatja a jövedelmezőségét.
  • Nincs márkavezérlés: Amikor a piacokon értékesít, akkor valóban az algoritmusuk, a politikájuk és a szabályok kegyelme. Nagyon keveset tehet, ha a piac úgy dönt, hogy a saját termékeit a tiéd fölé helyezi, vagy bármilyen okból felfüggeszti a fiókját.
  • Nincs ügyfélkapcsolat: Ha piactéren értékesít, akkor nem birtokolja az ügyféladatokat. Ez nagyon megnehezíti a hosszú távú hűség ápolását. A piacon kívüli kedvezményekkel vagy ajánlatokkal is e -mailben nem küldhet e -mailt.
  • A verseny: A piacok intenzíven versenyképesek. Nem csak a résedben sok más kisvállalkozással versenyez, hanem a nagy márkák ellen is felismerheti a névfelismeréssel. Kissé zavaróan, a piacok, mint például az Amazon, saját termékek verzióit is eladják (ékszerektől az édességekig a ruhákig), amelyek közvetlenül versenyezhetnek a tiéddel.
  • Márka láthatóság: Azok az emberek, akik olyan piacokon vásárolnak, mint az Amazon, nem is tudják, hogy márkád létezik. Sok fogyasztó azt feltételezi, hogy maga a piacon vásárol, nem pedig a cégtől.

A saját weboldalának beállításának előnyei és hátrányai

Számos e -kereskedelmi vállalkozástulajdonos álmodik arról, hogy felállítja a saját webhelyeit. Van valami igazán izgalmas abban, hogy a saját üzlete a világ felé tart.

Itt van, amit tudnod kell, mielőtt folytatnád ezt.

A saját e -kereskedelem webhelyének beállításának előnyei

  • Teljes márkavezérlés: Ha saját webhelyét futtatja, akkor mindent birtokol. Ez a webhelyed, az URL -je, a terveid, az árképzés. Ahelyett, hogy egy meglehetősen általános piactér -sablonra támaszkodna, felépíthet egy weboldalt, amely valóban megfelel a vállalat etoszának.
  • Potenciálisan jobb haszonkulcsok: A piaci díjak és jutalékok elkerülésével potenciálisan növelheti a haszonkulcsokat.
  • Jobb ügyfélkapcsolat: Saját webhelyével közvetlen hozzáféréssel rendelkezik az ügyfelek e -mailjeihez és adatokhoz. Ez lehetővé teszi az újratelepítést és a személyre szabást (feltéve, hogy ezek az ügyfelek hozzájárultak a kommunikációhoz).
  • SEO: Ha egy jól optimalizált weboldalt épített, ez behozhatja a Google és más keresőmotorok forgalmát anélkül, hogy fizetnie kellene a hirdetésekért. Alapvetően ez a megfelelő közönség ingyenes expozíciója.
  • Gyorsabb fizetések: Piacok használatakor általában meg kell várnia az ütemezett kifizetési dátumokat (a piacok általában hosszabb ideig tartanak pénzt az ügyfél -panaszok vagy a visszatérítési kérelmek esetén). Saját webhelyével az egyes eladásokból származó pénz gyakran az üzleti bankszámláján leszáll, a következő munkanapon.

A saját e -kereskedelem webhelyének beállításának hátrányai

  • A forgalom kiépítése nehéz: Ha még nincs meglévő közönsége, akkor befektetnie kell a SEO, a hirdetésekbe, a közösségi médiába és a tartalomba, hogy elkezdje vonzani a potenciális ügyfeleket.
  • Műszaki beállítás: Az e -kereskedelem weboldalának felépítése és működtetése technikailag kihívást jelent. Noha a CMS, mint például a Shopify, egy kicsit megkönnyíti, ez sokkal több munka, mint egyszerűen a piacon lévő tőzsdei beállítás.
  • Technikai költségek: Az e -kereskedelem webhelyének felállításának költségei ugyanolyan jelentősek. Vásárolnia kell egy domain nevet, kódolnia kell az oldalakat, meg kell őriznie az adatokat, biztosítania kell, hogy a webhely és az ügyféladatok védelme legyen, karbantartsa a weboldalt, és különféle egyéb műszaki feladatokat végezzen. Hacsak nem biztos benne, hogy ezt maga csinálja, valószínűleg fizetnie kell egy szakembert, hogy ezt megtegye az Ön számára.
  • A bizalom időbe telik: Feltételezve, hogy a márkája meglehetősen kicsi, időbe telik a webhelyen való bizalom. A legjobb módszer erre a társadalmi bizonyítékok révén (például az ügyfelek véleménye vagy a TrustPilot, például a vállalatok). De ez nem történik meg egyik napról a másikra; Hónapok vagy akár évekig is eltarthat.
  • Logisztika: Különböző logisztikai problémák vannak, amelyek tisztában vannak a saját weboldalának beállításakor. Ide tartozik a biztonságos értékesítési pont kiválasztása, a szállítás kezelése, a házirendek beállítása vagy a visszatérítésekkel és a visszatérítésekkel kapcsolatos jogi kérdések megismerése.

A többcsatornás az út

Manapság nagyon gyakori, hogy olyan kis e -kereskedelemmel foglalkozó cégeket találjanak, amelyek több csatornán keresztül értékesítenek, ideértve a nagyobb platformokat, például az Amazon, a Niche Local Marketpaces speciális földrajzi vagy érdekek, valamint a saját webhelyeik és akár a közösségi média.

Kicsit elavult, de egy 2017. évi tanulmány meglehetősen szemléltető. Megállapította, hogy a kkv -k 60% -a az e -kereskedelem értékesítésének több mint felét a piacokon végezte, és egy negyedévben egyenlő megosztás volt a piacok és a saját webhelyeik között.

Csak 12% -uk tette el az összes értékesítést a piacokon, és csak 8% -ot adtak el kizárólag a saját webhelyein keresztül. Alapvetően a legtöbb kkv végül a többcsatornás értékesítést választja.

Mint fentebb említettem, az a véleményem, hogy a legtöbb vállalkozás számára a többcsatornás útvonal a legjobb megoldás.

A piacon kezdve segít az ügyfelek megnyerésében, a láthatóság megszerzésében, és lehetővé teszi az ötlet iránti igény felmérését.

Amint az értékesítés megkezdődik a piacon, ezután elkezdheti befektetést egy olyan weboldalra, amely végül az ajánlatának elsődleges hangsúlyává válik.

Tehát nagyon sok gondolkodni kell, de nagyon bátorítom Önt, hogy lépjen be. Fontos, hogy hosszú távú stratégiát készítsen, de van még sok, amelyet a próba és a hiba révén is felveheti-és az utazás hihetetlenül szórakoztató és kifizetődő lehet.

Sok szerencsét!


A szerzőről

Peter, az eOldal.hu tapasztalt SEO szakértője és tartalomgyártója. Több mint 10 éve foglalkozik keresőoptimalizálással és online marketinggel, amelyek révén számos magyar vállalkozás sikerét segítette elő. Cikkeiben részletes és naprakész információkat nyújt az olvasóknak a legfrissebb SEO trendekről és stratégiákról.