Sok multinacionális SEO kampány bukik, amikor a stratégia csupán egy kulcsszócsoport megcélzása, a hreflang beállítása és tartalom létrehozása.
A helyi szokások, nyelv és fogyasztói magatartás megértése kulcsfontosságú a piacra jutáshoz és a márkarezonancia megteremtéséhez.
A multinacionális SEO-stratégia létrehozása nem csak nemzetközi SEO-t jelent.
A multinacionális SEO a kulturális normák figyelembevételét, a célpiac felhasználói és versenyszempontból való megértését, a vásárlóerő, a vásárlási ciklusok és a piacspecifikus törvényszerűségek megértését jelenti.
Mivel a keresőoptimalizálásnak olyan új kihívásokkal kell szembenéznie, mint a mesterséges intelligencia és a megnövekedett multimodális felhasználói viselkedés, nemzetközi stratégiáinknak is el kell kezdeniük figyelembe venni a szélesebb körű adatpontokat és információkat az általános üzleti marketingmixben.
5Cs keretrendszer a multinacionális keresőoptimalizáláshoz
Számos különböző modell és keretrendszer használható a multinacionális nemzeti SEO-stratégia kidolgozásakor, de egy viszonylag stabil keretrendszer, amely szélesebb körű üzleti részvételt igényel, az 5C elemzés.
Ez a keretrendszer segít a termékmarketingeseknek azonosítani termékeik egyedi értékesítési pontjait, és megérteni, mit tanulhatnak meg vállalkozásukról, termékeikről/szolgáltatásaikról és a potenciális piaci illeszkedésről.
Vállalat
Ha szélesebb körű üzleti érdekelt felekkel dolgozik, meg kell vizsgálnia a kínálati portfóliót, értékelnie kell azt a versenytársakhoz képest, meg kell találnia a különbségeket, és meg kell határoznia, hogyan felel meg a legjobban az ügyfelek igényeinek és csökkenti a súrlódási pontjaikat.
A folyamat során azonosítja azokat a területeket is, ahol a versenytárs termékek előnyben vannak az Önével szemben.
Ez magában foglalja a versenyképesség megőrzéséhez szükséges innováció vagy fejlesztés értékelését is. Figyelembe kell vennie a márka identitását és hírnevét is – hogyan látják a vállalatot a célpiacon.
Néha az észlelést olyan változók alakítják ki, amelyek az Ön közvetlen irányításán kívül esnek, és akár a vállalat származási országával kapcsolatos politikai attitűdökből vagy a versenytársak negatív piaci fellépéseiből is fakadhat.
Ügyfelek
Az ügyfelek vásárlási magatartásának és döntéshozatali folyamatainak elemzése kulcsfontosságú annak megértéséhez, hogy a fogyasztók hogyan viszonyulnak a termékek vagy szolgáltatások megvásárlásához.
Ez azt jelenti, hogy az ügyfelek hogyan kutatnak, értékelnek, és végül hogyan választanak a különböző lehetőségek közül.
Ezen magatartások mélyreható ismerete lehetővé teszi a vállalkozások számára, hogy finomítsák marketingstratégiájukat, hogy jobban igazodjanak az ügyfelek igényeihez.
Néha az ügyfelek preferenciái olyan történelmi marketing- és reklámkampányokból származnak, amelyek formálják a piacokat. Jó példa erre a Ploughman’s Lunch az Egyesült Királyságban és a KFC, mint karácsonyi hagyomány Japánban.
A versenyzők
A kulcsfontosságú versenytársak azonosítása elengedhetetlen a piaci helyzet egyértelmű megértéséhez.
Ez a folyamat magában foglalja az azonos ügyfélbázist megcélzó főbb szereplők felismerését, valamint piaci részesedésük, növekedési potenciáljuk és versenyelőnyeik felmérését.
A versenyzőket négy fő típusba sorolhatjuk:
- Közvetlen.
- Közvetett.
- Potenciális.
- Csere.
A különböző típusok befolyásolhatják a vállalat piaci pozícióját és általános stratégiáját.
Jó példa ezekre a versenytársak típusaira a zabtej.
Az Egyesült Államok piacára belépő zabtejmárkaként olyan közvetlen versenytársak lennének, mint az Oatly, a Planet Oat és a Minor Figures.
Az Ön közvetett versenytársai olyan klasszikus tejtermékek márkák lennének, mint a Dannon és a Kirkland.
A potenciális versenytársak ilyenkor olyan márkák lennének, amelyek hasonló termékeket kínálnak, és portfólióbővítésként lépnek be a zabtej piacára, mint például a Milkadamia és a Chobani, valamint olyan márkák, amelyek más, nem állati eredetű termékeket kínálnak ugyanazon közönség számára.
Végül a helyettesítő versenytársak más, nem tejtermékekből származó tejmárkák, például a Malibu Mylk és a Flax USA.
Az 5C keretrendszer ezen szakaszából a felismerés, amelyhez eljut, az a felismerés, hogy a lehetséges teljes címezhető piacnak (TAM) csak egy százaléka keresi közvetlenül az Ön pontos termékét, de vannak más termékek is, amelyek szintén megfelelnek ugyanazoknak az igényeknek, bár különböző hosszúságúra és különböző módon.
Együttműködők
Számos tényező játszik szerepet, amikor teljes körűen értékeljük, hogyan helyezkedik el valami a piacon.
Az értékesítési csatornák, az online és fizikai jelenlét, a forgalmazás módja, a beszállítóival való kapcsolat, az ár és a marketingstratégia olyan változók, amelyek egy cikk piaci teljesítményére vonatkoznak.
A termék elosztásának módja arról beszél, hogyan jut el a végső fogyasztóhoz.
Vannak-e kizárólagos megállapodások meghatározott forgalmazókkal, vagy a termék számos külső csatornán keresztül elérhető?
Az elosztói hálózat megértése segít felmérni, hogy a terméket valójában mennyire szállítják több piacon és régióban.
A diverzifikáltabb disztribúciós modell mélyebb piaci behatolást eredményezhet, míg az exkluzív partnerségek magasabb haszonkulcsot biztosíthatnak.
Egy másik kulcsfontosságú elem, amelyet meg kell érteni, hogy vannak-e már meglévő importőrei vagy viszonteladói termékeinek és szolgáltatásainak a célpiacon.
Éghajlat
Az éghajlat lefedhető a PEST keretrendszer használatával.
A PEST elemzés segít a vállalkozásoknak felmérni a környezetüket befolyásoló politikai, gazdasági, társadalmi és technológiai tényezőket.
Ez a megközelítés világosabb képet ad a vállalatoknak a külső kihívásokról és lehetőségekről.
Politikai példák
|
Gazdasági példák
|
Társadalmi példák
|
Technológiai példák
|
A piaci trendek további elemzése segít azonosítani a felmerülő lehetőségeket vagy veszélyeket.
A vállalkozások például kihasználhatják az e-kereskedelem növekedését, vagy kínálatuk átalakításával megfelelhetnek a fenntarthatósági igényeknek.
Annak megértése, hogy a gazdasági feltételek hogyan befolyásolják a vásárlóerőt, lehetővé teszi a vállalatok számára, hogy jobban előre jelezzék a keresletet és módosítsák a stratégiát.
A vásárlóerő az egyének vagy csoportok azon képességét jelenti, hogy árukat és szolgáltatásokat vásároljanak, amelyet a jövedelem, az árak és az infláció befolyásol. Ennek megértése kulcsfontosságú az új piacokra való belépéshez.
A magasabb vásárlóerő nagyobb költési képességet jelez, ami vonzóbbá teszi a piacot. Az alacsony vásárlóerő-piacok kockázatot jelenthetnek, ha a fogyasztók nem engedhetik meg maguknak a terméket.
Az „ökológiai siker” meghatározása
Minden piacnak megvannak a sajátosságai, és a globális sikermutatók azon téves feltevés alapján történő alkalmazása, hogy a piacok egyformák, gyakran torzulást eredményez.
A sikermutatóknak alkalmazkodniuk kell az egyes piacok sajátosságaihoz.
Ha megpróbáljuk összehasonlítani az egyik piacot a másikkal, és ugyanazokat a SEO KPI-ket és sikermutatókat tartani, az olyan lehet, mint az alma és a körte összehasonlítása.
A siker meghatározása és a vásárláshoz vezető felhasználói útvonal megértése
Kulcsfontosságú, hogy megértse a felhasználó által a vásárláshoz vagy a leadhez vezető utat.
A vásárlási ciklusok a különböző régiókban eltérőek lehetnek; ezért előfordulhat, hogy a felhasználó viselkedése nem ugyanazt az utat követi minden területen.
Ezeket a különbségeket fel kell ismerni a siker meghatározásakor. Ami működik az egyik piacon, nem biztos, hogy működik a másikon. A vásárlási ciklus egyes piacokon hosszabb vagy bonyolultabb lehet, mint másokon.
Az egyik régió felhasználója gyors döntéshozatali folyamaton megy keresztül, míg egy másik régióban hosszabb ideig tart, és több érintkezési pontot igényel. Ezt figyelembe kell venni a kampány sikerének mérésében.
Multimodális keresési különbségek
Egyes piacokon a felhasználók különböző keresőmotorokat vagy platformokat is használhatnak.
Multimodális platformokat – más szóval a közösségi média, a keresőmotorok és a videóplatformok kombinációját – fogják használni az új információk felfedezésére.
Azt is fontos megérteni, hogy mely platformok indexelik túl a célközönséget, és melyek az alulindexelést bizonyos régiókban.
Például egy több divat- és ruházati terméket értékesítő vállalkozás azt tapasztalja, hogy a „Christmas Jumper” közönsége túlindexel a TikTokon és a Facebookon, a „karácsonyi ruha” közönsége viszont a TikTokon és az Instagramon (megelőzve a Facebookot).
Tekintettel a mesterséges intelligenciával kapcsolatos termékek felfutására számos platformon, például a Meta AI-n, annak megértése, hogy a célszegmensek hogyan kutatnak és fedeznek fel termékeket, megváltoztatja az organikus siker definícióit.
További források: