Figyelj, ez nem egy szórakoztató téma vagy cikk.
Munkavállalói pályafutásom során sok mindenen mentem keresztül. Most, mint ügynökség tulajdonosa, megértem, hogy a gazdasági tényezők, a leállások és más hullámzások milyen nagy hatással lehetnek nemcsak a költségvetésre, hanem a karrierre és az életre is.
A leállások, visszaesések és minden, a gazdasággal kapcsolatos negatív dolog sokat jelenthet a marketingesek számára.
Akár a gyors visszaállítás azonnali szükségessége, akár a hosszabb távú digitális marketingstratégiákra való összpontosítás hiánya, vagy az a tény, hogy összefüggésbe hozható a szélesebb marketingköltségvetések visszahúzásával, a SEO-t gyakran befolyásolja, ha egy vállalat leállásokkal találkozik. .
Ha zsugorodó költségvetéssel, a szükségesnél kevesebb erőforrással kell szembenéznie, és nyomást érez a SEO-eredmények elérése érdekében, nagy az empátiám.
SEO-szakértőkként már most is sokat dolgozunk azért, hogy megszerezzük a szükséges dollárokat, szoftvereket, erőforrásokat és elkötelezettséget a rövid távú cselekvések eléréséhez, amelyek hosszú távú teljesítményhez vezetnek.
Remélem, hogy ez a nyolc lépés segít Önnek a legtöbbet kihozni bármilyen típusú SEO-leállásból, amellyel szembesülhet, és előrelendül.
1. A helyzetmegértés fejlesztése
Egyes esetekben előfordulhat, hogy teljes mértékben várakozik, és leállást vagy gazdasági körülményeket érez. Ez magában foglalhatja a globális gazdaságokat, és ennek számos különböző oka lehet.
Más helyzetekben előfordulhat, hogy egy adott régióban, iparágban vagy ágazatban találkozott és tapasztalt.
Más esetekben azonban az állásidő kevésbé szélsőséges és meglepőbb lehet. Ettől nem lesz jobb, és ez azt jelenti, hogy ennek megfelelően módosítania kell stratégiáját.
Házon belüli SEO vagy digitális marketingszakértőként, külső tanácsadóként vagy ügyfeleit kiszolgáló ügynökségi szakemberként szituációs ismeretekkel kell rendelkeznie a visszaesés mögött meghúzódó „mit” és a „miért” körül.
Ez nem jelenti azt, hogy közgazdásznak vagy politikai szakértőnek kell lenned.
Valószínűleg arra kérik majd, hogy kevesebbel csináljon annyit vagy többet egy visszaesés idején.
Tehát, mielőtt elmélyülhetne abban a „hogyan”-ban, amelyet SEO szemszögből teljesítenie kell, kellőképpen meg kell értenie, hogy mivel néz szembe, milyen hatással van a vállalatára/ügyfelére, és hogy ez hogyan alakítja át a szervezet, piactér és általánosságban a munka világa.
2. Keresletelemzés
Ha elmélyül a részletekben, és újra felveszi a SEO kalapját, a legfontosabb, hogy megértsük, hogy a költségvetést befolyásoló tényezők kapcsolódnak-e az üzleti és piaci feltételekhez, és milyen hatással vannak a keresletre.
Ha Ön a márkaoldalon áll, vagy olyan ügynökségnél vagy tanácsadó cégnél dolgozik, amely egyetlen iparágra összpontosít, akkor valószínűleg van néhány ötlete.
Ha azonban a SEO költségvetését csökkentik vagy csökkentik, és kevesebbet kell tennie többel, akkor el kell végeznie néhány elemzést annak megértéséhez, hogy a kereslet összességében csökken-e terméke, szolgáltatása vagy piaca iránt.
Kevesen keresnek? Kevesen mennek keresztül a tölcséren vagy az ügyfél útján? Van valami új leszállási pont, ami korábban nem volt?
3. Tekintse meg újra a célokat
A keresletelemzéshez hasonlóan tágabb értelemben is újra kell tekintenie a célokat.
Még akkor is, ha a piac ugyanaz, ha kevesebb költségvetést vagy kevesebb erőforrást kap a munkához, újra meg kell határoznia saját – és az érdekelt felek – elvárásait.
Ennyit meg tud csinálni kevesebb dollárral, mint korábban? Dolgozhat kevesebb belső és külső erőforrással – és így is sikeressé teheti a SEO-t?
Ha csökkentenie kell a tartalmat, a technikai támogatást vagy akár a SEO kutatást és stratégiát, akkor is, ha a piaci kereslet nem csapott le, feltételezheti, hogy a kimenetek és az eredmények nem lesznek ugyanazok.
Tekintse át újra a céljait, kommunikálja azokat, és tegye azokat a lehető legobjektívebbé, költségvetéshez és erőforrásokhoz kötötté. Ha többet vagy kevesebbet kérnek tőled, az rendben van, de tudd, hogy ez megy!
A mesterséges intelligencia jelenleg egy nagyszerű eszköz, amellyel többet érhet el kevesebbel, ezért intelligens és minőségi módon használja ki, ahol csak tudja.
4. Keskeny digitális lábnyom
Utálom ezt a tippet, de fontos.
Általában arra törekszem, hogy jobb legyen, ha jó minőségű – legyen szó tartalomról, funkciókról, funkcionalitásról vagy az ügyfelek által elért útvonalak és csatornák szempontjairól.
A szűkös időkben vagy korlátozott erőforrások mellett azonban korlátoznia kell digitális lábnyomát.
Akár az erőforrások ésszerűsítésének, akár a saját fókuszának és költségvetésének köszönhető, vissza kell lépnie. Ha a piaci kereslet csökken, nullázza be, hogy az emberek hol keresnek még, és hol vannak igényeik.
Ez azt jelentheti, hogy le kell rövidíteni a témát és a kulcsszólistát, hogy a csatorna azon részére vonatkozzon, amelynél erős szeretne lenni a legjövedelmezőbb termék- vagy szolgáltatáskínálatban.
Szűkebb összpontosítással és kevesebb erőforrással a webhely erőforrásigényét is csökkentheti.
Függetlenül attól, hogy egy bizonyos szekció, alszakasz, aldomain vagy mikrowebhely esetében válik igazán részletessé, valószínűleg olyan döntéseket, stratégiai és taktikai döntéseket kell hoznia, amelyeket sokszor nem tenne meg.
Előfordulhat, hogy nem tudja optimalizálni a teljes webhelyet, ezért legyen olyan szűk, amennyire szüksége van, és összpontosítsa oda a figyelmét.
5. Fókuszban az erőforrások
A SEO lehetetlen úgy, hogy egy ember viseli az összes kalapot, hacsak nem egyszarvú helyzetben van.
Ehhez olyan erőforrásokra van szükség, mint az IT, webfejlesztők, felhasználói felhasználói élmény, tartalomírók, márkastratégiák, jogi/megfelelőségi és/vagy vezetői jóváhagyások.
És lehet, hogy valamit hiányolok a fenti listából!
Annak idején, amikor a 2000-es évek közepén elkezdtem SEO-val foglalkozni, körülbelül 80%-ot egyedül tudtam elvégezni. Most jó okokból sokkal több együttműködésre van szükség.
Amikor azonban a költségvetés csökken, nagyon arra kell összpontosítania, hogy hová kerül a fennmaradó pénz.
Bizonyos esetekben előfordulhat, hogy ezt diktálják neked. Ha azonban továbbra is elegendő kontrollal rendelkezik, akkor fontossági sorrendbe kell állítania a költségvetést és az erőforrásokat.
Ez azt jelenti, hogy előnyben kell részesíteni a tartalmat a technikai frissítésekkel szemben. Vagy műszaki, mint UX. Vagy CRO linképítés felett.
Legyen okos, alkalmazza frissített stratégiáját és céljait, és használja fel erőforrásait oly módon, hogy ne feszítse túl magát.
6. Cél rövid távú győzelem
Mit lehet nyerni rövid távon? Az Ön piaci körülményei, céljai és a korlátozó költségvetések végső mértéke segítenek ennek megszabásában.
Már csak néhány dollárod van? Tedd a legmagasabb lehetőséget és elsőbbséget élvező elemekre.
Tudom, hogy ez nyilvánvalóan hangzik, de a SEO nagy és összetett. Hajlamosak vagyunk nyúlösvényeken járni.
Sok a zavaró tényező. Maradjon fegyelmezett, tudja, mit kell tennie és mit kell elérnie rövid távon, és tegyen meg mindent, hogy elfelejtse a hosszú távú dolgokat.
Ha igyekszik égve tartani a lámpákat, elérni a megtérülést rövid távon, és átvészelni ezt a szezont, hogy a költségvetések ismét növekedjenek, válasszon olyan dolgokat, amelyeknek a legnagyobb esélye van a rövid távú sikerre.
Ez jelentheti a helyi keresőoptimalizálást, a tartalommal való partnerségeket/kapcsolatokat, a kulcsszó- és tartalomfókuszban a csatorna aljára jutást, vagy a SEO teljes hatókörét/skáláját, de a témák/kifejezések nagyon rövid listáján.
7. Gondolkozz hosszú távon
Ha megvan a luxusa, hogy hosszú távú stratégián gondolkodjon, vagy nagyobb valószínűséggel sújtja a kereslet csökkenése, de még mindig van némi SEO költségvetése, akkor olyan dolgokat tehet, amelyek a jövőre építenek.
Hosszú távú összpontosítással és stratégiával megelőzheti azokat a versenytársakat, akik teljes mértékben csökkentik a költségvetésüket, vagy a rövid távú gondolkodásra összpontosítanak, még akkor is, ha nincs kereslet.
Tapasztalatból tudok beszélni a múltbeli hanyatlásban élő ügyfelekről, akikkel akkor is együttműködtünk, amikor a kereslet lelassult, és úgy döntöttünk, hogy befektetnek olyan hosszabb távú játékok építésébe, amelyek a kereslet növekedése után a csúcsra helyezik őket.
Dolgok, amikbe érdemes befektetni, ha van némi költségvetése, még akkor is, ha nincs rá kereslet, és a jövőben gondolkodni szeretne: a webhelyek technológiája, az infrastruktúra, a tartalom alapja, a gondolatvezetési platform, és a teljes csatorna kiszolgálása hatóság az Ön iparágában.
Ha a kereslet rövid távon csökken, akkor hajlandó vagyok fogadni, hogy a versenytársai leveszik a lábukat a gázról, ami lehetőséget ad arra, hogy elhaladjon mellettük, és erősebben lépjen ki a másik oldalon – ha még nem vagy a legfelső pozícióban a kulcsfontosságú témákban és kifejezésekben.
8. Mérje meg az erőfeszítéseket
Soha ne hagyja abba annak mérését, ami történik. Saját teljesítményadat-készlettel szeretne rendelkezni, hogy tárgyiasítson mindent, amit csak lehet.
Ez azt jelenti, hogy a költségvetés, a piacok és az egyéb erőforrások csökkenése és a teljesítmény között összefüggéseket kell levonni, ahol csak lehetséges.
Lehetővé teszi, hogy tovább (vagy elkezdje) ismerje a visszaesések, a befektetések csökkenésének és a piaci tényezők valódi hatását a SEO erőfeszítéseire. Ezenkívül referenciaadatokat is ad a jövőre vonatkozóan.
Ha vannak múltbeli visszaesésekkel vagy költségvetési csökkentésekkel kapcsolatos adatok, ezeket is használja iránymutatásként!
Ne csináljon semmit előrejelzések, elvárások és mérések nélkül.
Legyen szó tőzsdén jegyzett cégről vagy kisvállalkozásról, az adatok olyan célt szolgálnak, amely a lehető legtöbb szürke területet eltávolítja.
Következtetés
Noha a vállalkozások hasonló megközelítést alkalmazhatnak az állásidőkkel kapcsolatban, nincs két egyforma helyzet.
Függetlenül attól, hogy csökkentett költségvetést, csapatot vagy összességében erőforrás-készletet kap, továbbra is előreléphet a SEO-célok és a siker felé.
Nem azt mondom, hogy ez egy szórakoztató szezon, de arra szeretnélek biztatni, hogy ha megérted a helyzetet, újrakalibrálod az igényeket és az elérhető célokat, és szűkített fókuszban és megvalósítható tervvel haladsz előre, akkor átláthatod a dolgokat a másik oldalon.
Néha a szűkös idők jobban megértik, mi működik és mi nem.
Igen, a mérés, az elemzés és a megfelelő hozzárendelés a SEO nagy részét képezik. Mindazonáltal, amíg meg nem nyomjuk, gyakran figyelmen kívül hagyjuk a hatékonyság hiányát és az erőforrások és erőfeszítések elpazarlását a kevésbé stresszes időkben.
Arra biztatom, hogy törekedjen előre az állásidőben. Ezek komoly növekedési lehetőségeket jelenthetnek Önnek szakmailag, személyesen és szervezete számára, miközben kitart, és felülmúlja azokat, akiknek nincs tervük vagy elkötelezettségük a SEO hosszabb távú aspektusa iránt.
További források: