1) A „nagy szétválasztás”: megjelenítések felfelé, kattintások lefelé
„Az idei év nagy története… az úgynevezett nagy szétválasztás a Google-keresésben… van egy lefelé mutató kék vonal – ez a kattintások – és van egy felfelé mutató rózsaszín vonal – és ez a benyomások… sokan azt látják, hogy a megjelenítések száma nő, és a kattintások száma csökken. Ezt pedig elsősorban az AI áttekintések vezérlik… mert sok webhelyen a kattintások jelentik a konverziót.”
„Ezt láthatod [AI overviews are] Nagyjából felfelé haladva ezzel a megjelenítési sorral, ami szintén negatívan korrelál a kattintások sorával… mivel egyre több kulcsszó kapott AI áttekintést… ezek a megjelenítések általában nem eredményeznek kattintást.”
Tekintse meg a diagram áttekintését, és hogyan diagnosztizálhatja ezt az adatokban. Nézze meg az igény szerinti webináriumot.
2) Az 1. pozíciót az AI áttekintések újraírják
„Ha az első helyet nézzük… a mesterséges intelligencia áttekintése az első helyen végzett eredmények 10%-áról az első helyen elért eredmények 19%-ára nőtt… ez 90%-os növekedés… de gondolni kell arra is, hogy az organikus termékek esetében 49-ről 41-re csökkenjen.”
„Ha csak az információs oldalt nézzük – csak a tölcsér tetejét –, akkor sokkal nagyobb abszolút különbséget látok… az organikus 36%-ról 23%-ra esett vissza… Ha a tölcsér tetején elhelyezkedő organikus kategóriában versenyezne, akkor 50%-ot veszített.”
Hasonlítsa össze az AIO és az organikus rang-1 eltolódásokat és a leginkább érintett lekérdezéstípusokat: nézze meg az igény szerinti webináriumot.
3) Ami még mindig működik: helyi csomagok és kereskedelmi bio (egyelőre)
„Helyi csomagok [are] meglehetősen stabil az első pozíció százalékában… amikor láttuk, hogy a Google kísérletezett a mesterséges intelligencia helyi funkcióival, ezek ugyanazokon a mögöttes adatokon alapulnak. Szóval úgy gondolom, hogy a helyi SEO taktikailag egyelőre elég stabil marad.”
„Az első organikus pozíció a reklámban tulajdonképpen rendben van… [AIOs] sokat kerestek a kereskedelmi lekérdezésekre, de… főként azáltal, hogy az organikustól eltérő dolgokat kannibalizáltak az első pozícióban lévő elhelyezéseknél.”
Tekintse meg, hogy mely helyi/kereskedelmi forgatókönyvek generálják még mindig a kattintásokat, és hogyan optimalizálhatja őket igény szerinti webinárium.
4) AI mód ≠ Keresés helyettesítése (még)
„Az AI mód alapvetően a ChatGPT versenytársa… az elmúlt néhány évben már láttuk, hogy a ChatGPT növekedése nem igazán ártott az organikusnak. Ez egy más típusú lekérdezés… a ChatGPT-t használó emberek többsége… továbbra is a hagyományos organikus módszert használja, ahogyan korábban is.”
„Még egy ideig a bevezetés után is kevésbé népszerű az AI-mód, mint a Hírek lap – és a Hírek lap már így is híresen népszerűtlen.”
„Az AI mód… úgy néz ki, mint egy kiegészítő, nem helyettesíti a szokásos keresést.”
Ismerje meg a használati trendeket, hogy miért egészíti ki az AI mód a keresést, és hol nyernek még mindig a klasszikus SERP-k; nézze meg az igény szerinti webináriumot.
5) Két stratégiai út: Kattintások optimalizálása, illetve megjelenítések optimalizálása
„Örüljön a változásnak és… optimalizáljon a megjelenítésekre – kezdje el a SEO-t ne teljesítménymarketing-csatornának tekinteni, hanem márkamarketing-csatornának… diverzifikálja… a márka tekintélyének felépítése érdekében… valószínűleg érdekli a GEO, mert a GEO csak az említésekről szól.”
„Döntő különbség… a modellen belüli és a külső modell válaszai… ha nyomon követi a Google-keresést… ez az, ami sokkal jobb helyzetben van ahhoz, hogy taktikailag befolyásolja – és ezt nevezik külső modellnek vagy megalapozott válasznak.”
„Az említéseket keressük, nem a domaineket. Igazán nem szeretném, ha az idézett embereket úgy akarnák idézni, mintha ez lenne a cél… Az idézés taktikai. A cél az, hogy a márkáját említsék – ez egy márkamarketing csatorna.”
„A mesterséges intelligencia keresését a nagyon-nagyon-nagyon hosszú farok uralja… Egy tipp… A People Is Ask adatok nagyon tanulságosak lehetnek… egy támpont arra, hogy az emberek milyen dolgokat kérdezhetnek az AI-keresés során.”
Válassza ki az utat, optimalizálja a kattintásokra vagy a megjelenítésekre konkrét útmutatók és példák segítségével. Nézze meg az igény szerinti webináriumot.
Tekintse meg az alábbi diákat, vagy tekintse meg a teljes webináriumot minden részletért.
Csatlakozzon hozzánk következő webináriumunkra!
Az adatok feltárják: Hogyan szerez több ügyfelet a mesterséges intelligencia, és hogyan tölti fel vállalkozását
Nem tudod élőben csinálni? Mindenképpen regisztrálj! A felvételt elküldjük!