Hogyan lehet megnyerni a márka láthatóságát az AI-keresésben

Peter

1) A „nagy szétválasztás”: megjelenítések felfelé, kattintások lefelé

„Az idei év nagy története… az úgynevezett nagy szétválasztás a Google-keresésben… van egy lefelé mutató kék vonal – ez a kattintások – és van egy felfelé mutató rózsaszín vonal – és ez a benyomások… sokan azt látják, hogy a megjelenítések száma nő, és a kattintások száma csökken. Ezt pedig elsősorban az AI áttekintések vezérlik… mert sok webhelyen a kattintások jelentik a konverziót.”

„Ezt láthatod [AI overviews are] Nagyjából felfelé haladva ezzel a megjelenítési sorral, ami szintén negatívan korrelál a kattintások sorával… mivel egyre több kulcsszó kapott AI áttekintést… ezek a megjelenítések általában nem eredményeznek kattintást.”

Tekintse meg a diagram áttekintését, és hogyan diagnosztizálhatja ezt az adatokban. Nézze meg az igény szerinti webináriumot.

2) Az 1. pozíciót az AI áttekintések újraírják

„Ha az első helyet nézzük… a mesterséges intelligencia áttekintése az első helyen végzett eredmények 10%-áról az első helyen elért eredmények 19%-ára nőtt… ez 90%-os növekedés… de gondolni kell arra is, hogy az organikus termékek esetében 49-ről 41-re csökkenjen.”

„Ha csak az információs oldalt nézzük – csak a tölcsér tetejét –, akkor sokkal nagyobb abszolút különbséget látok… az organikus 36%-ról 23%-ra esett vissza… Ha a tölcsér tetején elhelyezkedő organikus kategóriában versenyezne, akkor 50%-ot veszített.”

Hasonlítsa össze az AIO és az organikus rang-1 eltolódásokat és a leginkább érintett lekérdezéstípusokat: nézze meg az igény szerinti webináriumot.

3) Ami még mindig működik: helyi csomagok és kereskedelmi bio (egyelőre)

„Helyi csomagok [are] meglehetősen stabil az első pozíció százalékában… amikor láttuk, hogy a Google kísérletezett a mesterséges intelligencia helyi funkcióival, ezek ugyanazokon a mögöttes adatokon alapulnak. Szóval úgy gondolom, hogy a helyi SEO taktikailag egyelőre elég stabil marad.”

„Az első organikus pozíció a reklámban tulajdonképpen rendben van… [AIOs] sokat kerestek a kereskedelmi lekérdezésekre, de… főként azáltal, hogy az organikustól eltérő dolgokat kannibalizáltak az első pozícióban lévő elhelyezéseknél.”

Tekintse meg, hogy mely helyi/kereskedelmi forgatókönyvek generálják még mindig a kattintásokat, és hogyan optimalizálhatja őket igény szerinti webinárium.

4) AI mód ≠ Keresés helyettesítése (még)

„Az AI mód alapvetően a ChatGPT versenytársa… az elmúlt néhány évben már láttuk, hogy a ChatGPT növekedése nem igazán ártott az organikusnak. Ez egy más típusú lekérdezés… a ChatGPT-t használó emberek többsége… továbbra is a hagyományos organikus módszert használja, ahogyan korábban is.”

„Még egy ideig a bevezetés után is kevésbé népszerű az AI-mód, mint a Hírek lap – és a Hírek lap már így is híresen népszerűtlen.”

„Az AI mód… úgy néz ki, mint egy kiegészítő, nem helyettesíti a szokásos keresést.”

Ismerje meg a használati trendeket, hogy miért egészíti ki az AI mód a keresést, és hol nyernek még mindig a klasszikus SERP-k; nézze meg az igény szerinti webináriumot.

5) Két stratégiai út: Kattintások optimalizálása, illetve megjelenítések optimalizálása

„Örüljön a változásnak és… optimalizáljon a megjelenítésekre – kezdje el a SEO-t ne teljesítménymarketing-csatornának tekinteni, hanem márkamarketing-csatornának… diverzifikálja… a márka tekintélyének felépítése érdekében… valószínűleg érdekli a GEO, mert a GEO csak az említésekről szól.”

„Döntő különbség… a modellen belüli és a külső modell válaszai… ha nyomon követi a Google-keresést… ez az, ami sokkal jobb helyzetben van ahhoz, hogy taktikailag befolyásolja – és ezt nevezik külső modellnek vagy megalapozott válasznak.”

„Az említéseket keressük, nem a domaineket. Igazán nem szeretném, ha az idézett embereket úgy akarnák idézni, mintha ez lenne a cél… Az idézés taktikai. A cél az, hogy a márkáját említsék – ez egy márkamarketing csatorna.”

„A mesterséges intelligencia keresését a nagyon-nagyon-nagyon hosszú farok uralja… Egy tipp… A People Is Ask adatok nagyon tanulságosak lehetnek… egy támpont arra, hogy az emberek milyen dolgokat kérdezhetnek az AI-keresés során.”

Válassza ki az utat, optimalizálja a kattintásokra vagy a megjelenítésekre konkrét útmutatók és példák segítségével. Nézze meg az igény szerinti webináriumot.

Tekintse meg az alábbi diákat, vagy tekintse meg a teljes webináriumot minden részletért.

Csatlakozzon hozzánk következő webináriumunkra!

Az adatok feltárják: Hogyan szerez több ügyfelet a mesterséges intelligencia, és hogyan tölti fel vállalkozását

Nem tudod élőben csinálni? Mindenképpen regisztrálj! A felvételt elküldjük!

A szerzőről

Peter, az eOldal.hu tapasztalt SEO szakértője és tartalomgyártója. Több mint 10 éve foglalkozik keresőoptimalizálással és online marketinggel, amelyek révén számos magyar vállalkozás sikerét segítette elő. Cikkeiben részletes és naprakész információkat nyújt az olvasóknak a legfrissebb SEO trendekről és stratégiákról.