Hogyan lehet szervezete megvalósítani egy strukturált adatstratégiát

Peter

Az egyre inkább változó keresési marketing tájban releváns stratégia összeállítása a szervezete számára nehezebb, mint valaha.

Annak érdekében, hogy segítse a szervezetet ezen az úton keresztül, ez az útmutató betekintést nyújt arra, hogy miért elengedhetetlen a séma jelölése, és hogyan lehet végrehajtani egy strukturált adatjelzési stratégiát, hogy támogassa a szervezet ebben az évben céljait.

Mi az a séma (más néven strukturált adatok)?

A séma, amelyet a strukturált adatokkal is felcserélhetően használnak, olyan géppel olvasható adatokra utal, amelyeket a webhelyére hozzáadhat a tartalom leírására.

A séma valójában az ipari standard szókincs, amelyet a strukturált adatok megjelölésére használnak. Ez segít a keresőmotoroknak megérteni a webhelyének tartalmát a márkájával összefüggésben, így tartalmát jobban láthatóvá teszi a célközönség számára.

A webhely optimalizálása olyan, mint a tartalom fordítása a keresőmotorok és gépek nyelvére.

Engedélyezze a magasabb láthatóságot a keresésben

A strukturált adatjelölés megvalósításával feloldja a tartalmának olyan lehetőségeit, hogy gazdag eredményként jelenjen meg a Google keresési listájában.

Ezek a gazdag eredmények-amelyek olyan további információkat mutatnak be, mint például a termékárak, a csillagok besorolása, az álláshirdetési részletek és a videó miniatűrök-több ingatlant vesznek fel a keresési eredmények során, nagyobb figyelmet fordítanak, és magasabb átkattintási arányokhoz (CTR) és nagyobb forgalmat eredményeznek a webhelyén.

A séma jelölése elősegíti, hogy webhelye gazdag eredményeket érjen el, támogatva a megnövekedett láthatóságot és átalakítást a keresőmotorok eredményoldalaiból (SERP), ami nagyobb forgalmat és vezetést eredményez.

1. tipp: maximalizálja a gazdag eredményeket a webhelyén

A strukturált adatstratégia végrehajtásakor összpontosítson az elérhet gazdag eredmények számának maximalizálására. Ezek az eredmények jelentősen javíthatják webhelyének láthatóságát és konverziós arányát a keresőmotor eredményoldalán

A legjobban teljesítő gazdag eredmények tartalmazzák a termékeket, véleményeket, kérdéseket és válaszokat, valamint az álláshirdetéseket.

A csapatának áttekintése a jelenlegi tartalmát, hogy azonosítsa a gazdag eredmények meglévő lehetőségeit.

A Google útmutatója példákat mutat a csapat elindításához. Ezenkívül keressen lehetőségeket a tartalom frissítésére az új gazdag eredmény lehetőségeinek feloldása érdekében.

Például, ha van egy termékoldala árképzési információkkal, fontolja meg annak bővítését további ajánlott ingatlanokkal, például a rendelkezésre állás, a szállítási részletek, a besorolások és a felülvizsgálatokkal. Ez segíthet a keresési eredmények részletesebb kereskedői listájának elérésében.

Javasoljuk, hogy jelölje meg nem csupán a szükséges mezőket.

Tartalmazza a Google által ajánlott tulajdonságokat a gazdag eredmények elérésének esélyének növelésére, valamint más tulajdonságokkal, amelyek bemutatják a tartalom vagy termékek egyediségét. Ez elősegíti a keresőmotorok tájékoztatását a tartalmáról, és összekapcsolja azokat a konkrét lekérdezésekkel.

Noha a gazdag eredmények egy ideje fennállnak, továbbra is hatékony eszköz a nulla kattintással kapcsolatos keresések korában, hogy a webhely forgalmát mozdítsák. A tartalom optimalizálásának felgyorsítását a séma jelöléssel e gazdag eredmények elérése érdekében prioritásnak kell lennie.

Kezelje márkáját szemantikai adatréteggel

Az AI áttekintések bevezetésével a Google -ban, valamint a generatív AI platformok, például a CHATGPT, a PoLEXity és az Ikrek növekedésével, a célközönség egyre inkább kölcsönhatásba lép a webhely adataival, mielőtt még a webhelyén található weboldalon is meglátogatna.

Azok az adatok, amelyekkel ezek az AI modellek kölcsönhatásba lépnek, a webhely tartalmából származnak. Miközben ellenőrzi a webhely tartalmát, kevés ellenőrzéssel rendelkezik az AI platformok értelmezésében és megértésében.

Amikor az AI „hallucinál”, akkor helytelen információkat eredményezhet a keresési tapasztalatokban, és ezek a pontatlanságok károsíthatják márkád hírnevét.

Noha nem egyértelmű, hogy ezeket az AI -platformokat jelenleg képzik -e a séma jelölésére, a szemantikai séma jelölést hozzáadva, amely szemantikai adatréteghez vezet, forrást biztosít a gépekhez te Azt akarja, hogy a tartalma megértse. Ez a szemantikai adatréteg ellenőrzési pontot ad a márkájának bemutatásában ezeknek a gépeknek.

A nagy nyelvi modellek (LLMS) és az AI eszközök minden nap előrehaladnak és változnak.

Ahogy az ezen modellek által táplált tapasztalatok fejlődnek, a webtartalma állandó marad. Biztos lehet benne, hogy az adatok készen állnak a mászáshoz és a fogyasztáshoz – és a strukturált adatjelölés lehetővé teszi, hogy ezt megtegye.

2. tipp: Változtassa meg a csapatot a kulcsszavakról az entitásokra a strukturált adatjelöléssel

A szemantikai adatréteg létrehozásához a csapatának át kell váltania a kulcsszavak gondolkodását az entitásokra való gondolkodásig. Érték van, ha a „dolgokat” a webhelyen a kontextusban írja le.

A fejlett keresőmotorok ebben a világában gondoljon a kulcsszavakra, mint egydimenziós, és az entitások többdimenziós.

Például én, Martha van Berkel, én vagyok, és én entitásként definiálhatunk a szerző oldalamon.

Az oldalon szereplő szavak olyan dolgokról beszélnek, amelyeket az emberek meg akarnak tudni rólam, és a séma jelölési struktúrák ezeket az adatokat a gépek számára meg kell érteni.

A szerző oldalamon található séma -jelölés elmagyarázza, ki vagyok, kapcsolatom a szervezetemmel, és információkat a szakterületemről.

Példa Martha Van Berkel szerzői oldalára, amelyet a séma jelölésbe fordítottak

Ezzel megfordítja a strukturálatlan tartalmat géppel olvasható adatokra, javítva a szemantikai adatrétegét.

Tehát a gazdag eredmények elérése mellett a schema.org szókincset a legteljesebben ki kell használnia, hogy elmagyarázza, miről szól a webhely tartalma, és létrehoznia kell egy szemantikai adatréteget.

Adjon hozzá séma -jelölést az egész webhelyéhez, hogy azonosítsa és leírja az entitásait – a legfontosabb témákat vagy a „dolgokat” a tartalmán belül.

3. tipp: Csatlakoztassa a webhelyén található dolgokat séma jelöléssel

A webhelyén lévő entitások azonosítása és leírása csak az első lépés. Az Ön webhelyén számos entitás meghatározható a webhely más dolgokkal való kapcsolatával és az interneten is.

Ezért fontos, hogy a csapata strukturált adatjelöléssel határozza meg a webhelyén lévő entitásokat és témákat, és magyarázza meg kapcsolataikat.

Például én, Martha van Berkel, a Schema alkalmazás alapítója. Én is a Schema alkalmazás weboldalán néhány blogcikk szerzője vagyok.

A séma alkalmazás és ezek a blogcikkek mind egyedi entitások. Használhatjuk a séma jelölést az ezekkel az entitásokkal való kapcsolatom megfogalmazására.

Példa Martha kapcsolatának más entitásokkal való kapcsolatáról séma jelöléssel

Ezenkívül a Markup lehetővé teszi az entitások összekapcsolását az interneten, nagyobb kontextust biztosítva a keresőmotorokhoz és az AI -hez.

Ez az entitás összekötő néven ismert folyamat nemcsak az entitások meghatározását segíti, hanem tisztázza azok jelentését is.

Folytatjuk a példánkat: Én, Martha van Berkel, tudtam a tudás grafikonjait. Könnyen megtéveszthetjük azt a tudásdiagramot, amelyről a Google tudásgrafikonként beszélünk.

Annak tisztázása érdekében, hogy milyen „tudásdiagramra” hivatkozunk, összekapcsolhatjuk a „tudásdiagramok” kifejezést a megfelelő entitással olyan hiteles tudásbázisokban, mint a Wikidata, ahol a strukturált adatok kifejezést már meghatározzák és megértik a tartalmat fogyasztó gépek.

Példa az entitás összekapcsolására séma jelöléssel

A szemantikai adatréteg felépítése mellett a Schema alkalmazásban a kapcsolódó lekérdezések növekedését tapasztaltuk az entitás összekapcsolása után.

Például a „közeli én” lekérdezések növekedtek, miután a helyalapú entitás összekapcsolását a helyszínre valósítottuk.

Azáltal, hogy az entitásokat mind a webhelyén, mind az interneten belül összekapcsolja a strukturált adatjelöléssel, akkor hatékonyan kidolgozza a tartalomtudás grafikont.

Ez a szemantikai adatréteg biztosítja, hogy a keresőmotorok, az AI és más adatfogyasztók megértsék az Ön webhelyén lévő entitásokat és kapcsolataikat – messze csak a kulcsszavakon túl.

Felkészülés az AI -re a szervezeten belül

Számos szervezet feladata az AI stratégiák kidolgozása a jövőre való felkészüléshez. A jó hír az, hogy a kereséshez épített tartalomtudás -grafikon ugyanolyan értékes, ha lehetővé teszi a belső AI -innovációkat.

2024 februárjában Gartner 30 olyan feltörekvő technológiát értékelt, amelyekbe a vállalatoknak befektetniük kell, hogy relevánsak maradjanak ebben az új AI világban.

A „tudásdiagramokat” a generációs AI kritikus elősegítőjeként nevezték el. A tudásgrafikonok támogathatják az AI generációs elfogadását azáltal, hogy az LLM -et tényleges információkkal megalapozzák, csökkentve a hallucinációkat.

Ezenkívül a Data.World újabb kutatása azt mutatta, hogy a tudásdiagramok használata a vállalkozások válaszaihoz javítja a GPT-4 pontosságát 16% -ról 54% -ra.

A digitális táj gyorsan változik, és most sokféle módon lehet a fogyasztók és a vállalkozások „keresést”. Ezen új élmények középpontjában a márka webhelyének tartalma vagy a webhely adatainak adatainak középpontjában áll.

Azáltal, hogy befektet az Ön webhelyének optimalizálásába a séma jelöléssel és egy dinamikus tartalomtudás -grafikon felépítésével, előkészíti a szervezet webes adatait a belső AI kezdeményezésekhez.

Amikor szemantikai séma -jelölést végez, a webes adatok újrafelhasználhatók és adaptálhatók a jövőbeli technológiákhoz.

4. tipp: Kihívja a SEO szakembereket, hogy az oldalak optimalizálásától a webes adatok optimalizálásáig váltsanak

Csakúgy, mint a tartalmi csapatoknak, hogy elmozdulniuk a kulcsszavak gondolkodásától, a SEO csapatoknak gondolkodniuk kell a webes adatok optimalizálásáról és a weboldalukról.

Kihívja a SEO -szakembereket, hogy gondolkodjanak el az entitásairól és azok kapcsolatairól az Ön webhelyén a Schema Markup segítségével. Ez a váltás megköveteli a csapatoktól, hogy gondolkodjanak el arról, hogy mennyire strukturálták a webes adataikat, és hogyan tudják könnyen hozzáférhetővé tenni a feltérképezést és a megértést.

A SEO szakembereknek úgy kell gondolkodniuk, mint az Data Architects, hogy biztosítsák a márka weboldaladatait, hogy jövőbiztossá váljanak annak érdekében, hogy mi jön a következő keresésben és az AI-ben a szervezeten belül és azon kívül.

A webes adatok kezelése a jövőre való felkészüléshez

A strukturált adatjelzési stratégia végrehajtása nem csak a keresési láthatóság optimalizálásának célja. Arról is szól, hogy meghatározzuk és összekapcsolják az entitások meghatározását a márka szemantikai adatrétegének felépítésére.

A keresési táj folyamatosan fejlődik, és az AI technológiák jönnek és mennek.

Ezért a SEO csapatainak meg kell használniuk ezt a lehetőséget, hogy kiaknázzák a séma jelölését szemantikai értékükhöz, és kidolgozzák egy olyan tartalomtudás -grafikont, amely elkészíti a márkáját a következőre.


A szerzőről

Peter, az eOldal.hu tapasztalt SEO szakértője és tartalomgyártója. Több mint 10 éve foglalkozik keresőoptimalizálással és online marketinggel, amelyek révén számos magyar vállalkozás sikerét segítette elő. Cikkeiben részletes és naprakész információkat nyújt az olvasóknak a legfrissebb SEO trendekről és stratégiákról.