Mindannyian hallottuk a „Az ügyfél mindig igaza” kifejezést. Ez egy általános mantra az ügyfélszolgálatban és a vendéglátásban – és azt állítanám, hogy át kell vinnie a SEO világába is!
Végül is, mi, SEO profik, nemcsak a Google kedvelésével foglalkoznak, hanem a leendő fogyasztók igényeinek és érdekeinek is.
Az ügyfelek elvégzik a keresést, navigálnak a webhelyén, és végül eldöntik, hogy a márkáját érdemes -e vásárolni.
Noha sok SEO taktika a rangsorokra és a kattintásokra összpontosít, az ügyfél-központú SEO azt állítja, hogy a helyszíni felhasználói élménynek kell lennie a legfontosabb prioritásnak.
Tehát, ha javítani kívánja az ügyfelek tapasztalatait és kiépítse a márkahűségeket, fontolja meg ezeket az ügyfél-első SEO stratégiákat.
Mi az ügyfél-központú SEO?
Az ügyfél-központú SEO prioritást élvez a felhasználó online tapasztalatainak, kezdve a webhely navigálásától a tartalomig, amely vonzza az igényeiket és érdekeiket.
Ahelyett, hogy a SEO fejlesztéseit a teljesítménymutatók vagy a rangsorok kedvéért valósítaná meg, az ügyfél-központú SEO ötvözi az optimalizálási bevált gyakorlatokat a felhasználói viselkedés és az ügyfélcélok mélyebb, célzott megértésével.
A felhasználói élmény (UX) fontossága a SEO -ban, nem kis részben, a Google Search Console Analytics (2021. április, most leértékelődött) és a Google oldal tapasztalatainak frissítésének, 2021 májusában történő bevezetése miatt.
SEO fejlesztések az ügyfelek élményének, viselkedésének javítása érdekében
Egy nagyszerű UX weboldal megtervezése és az értékes tartalom biztosítása az ügyfél-központú SEO két fontos szempontja, ám sok más tényező befolyásolhatja a felhasználói viselkedést, a bizalmat és a márka lojalitását.
Íme néhány módszer a felhasználói élmény javítására, a konverziók növelésére és a hűséges ügyfélkör felépítésére.
1.
A barátságos felhasználói élmény megkönnyítésének egyik legjobb módja az egyszerű, szervezett webhely -navigáció révén.
A weboldal felépítését nem szabad felidézni; Inkább megkönnyítenie kell a felhasználók számára az információk keresését, a kapcsolódó oldalakhoz való navigációt, a termékek vagy szolgáltatások megismerését, valamint a vizsgálat vagy a vásárlás folytatását.
A rossz webhely navigációjának példája tartalmazhat egy zsúfolt menüt, amely túl sok legördülő lehetőséggel, törött linkekkel, amelyek 404 oldalt eredményeznek, egyértelmű kategóriák vagy aktuális hierarchiák hiányát, vagy a keresősáv hiánya, amely segíti a felhasználókat a konkrét információk megtalálásában.
Másrészt a felhasználóbarát webhely-navigáció intuitív menüvel rendelkezik, tiszta oldalkategóriákkal (pl. Szolgáltatások, termékek, rólunk stb.), A zsemlemorzsa, amely jelzi, hogy a felhasználók hol vannak a webhelyen, és egy olyan keresési funkció, amely segít az embereknek gyorsan megtalálni.
Ezenkívül fenntartja a sekély oldal mélységét, megőrizve a felhasználók számára a fontos oldalakhoz való hozzáféréshez szükséges kattintások számát.
Az optimalizált webhely -navigáció nem csak a gyorsabb keresőmotorok mászásának és indexelésének lehetővé teszi, hanem csökkenti a súrlódást a webhely látogatói vásárlás útján is.
2. Csökkentse a vizuális puffadás és az oldalsebesség problémáit
Nem titok, hogy az oldalsebesség fontos tényező a felhasználói élményben és a keresőmotorok rangsorában.
A mai fogyasztók egy gyors és könnyen használható weboldalt várnak el, és a keresőmotorok általában prioritást élveznek a gyors betöltési sebességgel rendelkező webhelyek prioritásakor.
A Pagespeed Insights az a teszt, hogy felmérje a webhely betöltési sebességét és élményét az asztali és mobil eszközökön.
Ha egy weboldal alacsony pontszámot (kevesebb, mint 60/100) ad, ez egy lassú betöltési időt jelöl, amely visszatarthatja a leendő ügyfeleket.
Egyes tényezők, amelyek hozzájárulhatnak a lassú betöltési sebességhez, a nem optimalizált oldalkódot (CSS, felesleges JavaScript stb.), A vizuális puffadás nagy képek és videofájlok révén, a webhelyet egy lassú tárhely-szerveren tárolják, valamint más render-blokkoló szkriptek/stíluslemezek jelenlétét, amelyek késleltetik a főoldal tartalmának betöltését.
Ennek ellenére még sok más elem akadályozhatja meg a webhely sebességét és megjelenítését, ezért feltétlenül értékelje az Ön webhelyét, és vizsgálja felül az PagePeed Insights jelentésben vázolt elemeket.
A Page Sebesség -jelentés adatai azt mutatják, hogy az online vásárlók közel 70% -a tényező a betöltési időben, mielőtt vásárolna.
Az ügyfélközpontú SEO felhasználói élményként prioritást élvez a betöltési sebességgel, tudva, hogy a lassú webhely óriási visszatartó ereje lehet az új webhely látogatói számára.
3. Az időszerűség és a relevancia ellenőrzési tartalma
A SEO térben erőteljes vonzás az örökzöld tartalom felé, mivel ígéri a hosszú távú ökológiai forgalmat.
Míg az Evergreen tartalmának megvan a helye, néha szolgaságot tesz az új webhely látogatói számára, ha nem rendszeresen frissítik és karbantartják.
Például egy korábban közzétett „közösségi média marketing bevált gyakorlatok” oldal is tartalmazhatott releváns statisztikákat 2023-tól, de az új látogatók valószínűleg időszerűbb információkat, naprakész példákat és jelenlegi forrásokat keresnek.
Ezért a meglévő tartalom ellenőrzésének és frissítésének folyamatos gyakorlatnak kell lennie az ügyfél-központú SEO-ban. Ez lehetővé teszi az elavult információk azonosítását, a legfrissebb forrásokhoz való hivatkozást, az információk hozzáadását relevánsnak, és nagyobb értéket képviselnek a leendő ügyfelek számára.
Íme néhány dolgot, amelyet meg kell keresni a régi tartalom frissítése során:
- Az információ még mindig pontos és releváns a mai közönség számára?
- Vannak -e elavult statisztikák, cikkek vagy referenciák, amelyeket frissíteni kell?
- Az összes belső és külső link továbbra is működik? A legjobb forrásokra mutatnak?
- Megváltozott a keresési szándék? A tartalom továbbra is igazodik -e a felhasználói elvárásokhoz?
- Van -e új betekintés, esettanulmány vagy példák, amelyek javíthatják a tartalmat?
- Van -e lehetőség a formázás és az olvashatóság javítására (pl. Képek, videók vagy golyópontok hozzáadása)?
- A tartalom tükrözi -e a legfrissebb ipari irányelveket és/vagy technológiai frissítéseket?
- Van -e lehetőség a tartalom kibővítésére vagy konszolidálására a jobb egyértelműség érdekében?
- A metaadatokat továbbra is optimalizálják a kattintások meghajtására a keresési eredményekben?
Nagyon javaslom, hogy végigfuthassa ezeket a kérdéseket, például egy ellenőrző listát, legalább negyedévben.
Ez nemcsak lehetővé teszi, hogy elkapja a hiányzó SEO lehetőségeket (a tartalom hossza, a metaadat -frissítések stb. Szempontjából), hanem azt is biztosítja, hogy tartalma továbbra is releváns és értékes legyen a bejövő látogatók számára.
4. Végezzen el egy mobil első weboldal-tervezést
2024 -ben a mobil eszközök az összes globális weboldal -forgalom többségét (64,54%) generálták.
Mivel oly sok felhasználó mobil eszközökön (okostelefonok, táblagépek stb.) Révén keres információt, elengedhetetlen egy mobilbarát webhely birtoklása.
Amellett, hogy biztosítja a gyors terhelési sebességet, a webhelyének reagálónak kell lennie (helyesen terheljen, könnyen navigáljon stb.) Az összes típusú eszköznél.
A mobilbarátság bevált gyakorlatai között szerepel a behatoló pop-upok letiltása és a megjelenítési hirdetések, a webhely mobil verziójának formázása a különféle képernyőméretekhez való alkalmazkodáshoz, valamint a nagy és könnyen „kattintható” gombok használatához, hogy a felhasználók navigálhassanak a webhelyén.
Az egyik jelentős elem, amely gyakran változik a webhely asztali és mobil verziói között, a navigáció.
A webhely mobil verzióján található menüsor nagyobb lehet; Tartalmazzon egy tömörített hamburger menüt, és talán nagyobb szöveget. Ez megkönnyíti a felhasználók számára a menüelemekre kattintást, még egy kisebb képernyő használatakor is.
A mobilbarátság nem „kedves, hogy van. Ebben a gyors tempójú világban a felhasználók pozitív élményt várnak el, függetlenül attól, hogy hol keresnek. Ez teszi a mobil optimalizálást az ügyfél-központú SEO alapvető szempontjává.
5. Helyezze a bizalmi tényezőket az élen jár
Az információk könnyű megtalálásának témájának megfelelően a webhely esettanulmányai, áttekintéseinek és beszámolóknak is élvonalban kell lenniük.
Kerülje el a fontos információk – amit „bizalmi tényezőknek” nevezem – fészkel, mélyen a webhelyén (mint sokan a weboldal alján).
Ehelyett beágyazza a tartalmába stratégiailag a beszámolókat. Kísérje ezeket a beszámolókat termék- vagy szolgáltatási példákkal, ügyfélnevekkel és akár videókkal, amelyek hozzáadják a vizuális vonzerőt.
Készítsen robusztus esettanulmányokat, amelyek elmagyarázzák, hogyan működnek a termékei/szolgáltatásai, és milyen előnyökkel járnak az ügyfeleknek.
Azáltal, hogy ezt az információt jól láthatóvá teszi, gyorsabban felépítheti a potenciális ügyfelekkel a bizalmat, kiküszöbölve annak szükségességét, hogy a webhelyén keresztül keressék meg a hitelesség igazolását.
6. A tartalom leépíthetővé és jól szervezetté
A weboldal és a blogbejegyzés tartalmának tekintetében az ügyfél-központú SEO megkönnyíti a testtartalom szkennelését és megemésztését.
Ez azt jelenti, hogy olyan stratégiai címsorokat adunk hozzá, amelyek hierarchiát hoznak létre a szakaszok között, és felsorolt vagy számozott listákat adunk hozzá a szöveg jobb megszervezéséhez.
Kevés ember akar elolvasni egy szövegfalat, amely inkább esszé, mint informatív útmutató.
A formázás az olvasók számára „légzőkészüléket” biztosít, amikor az információkat megsemmisítik, fontolgatják a megadott értéket, és referenciákat keresnek az Ön tartalmán belül.
Ideális esetben a tartalmát úgy kell formázni, hogy az olvasók:
- Azonnal tudja, mi a tartalom (azaz egyértelmű cím).
- Könnyen beolvassa a legfontosabb szakaszokat, amelyeket egyértelműen megcímkézhetünk meghatározott fejlécekkel.
- Könnyen megtalálja a hivatkozott források és a kapcsolódó tartalomhoz való belső linkek.
7. Cro a CTA -k
A cselekvésre ösztönzés (CTA) gyakran hajtóereje annak érdekében, hogy a felhasználók cselekedjenek az Ön webhelyén-függetlenül attól, hogy az Ön vállalkozását hívja, regisztrálja a hírlevelét, vagy vásároljon.
Az ügyfél-központú SEO segítségével ellenőrizze, hogy ezek a CTA-k kiemelkedőek, tömörek és könnyen navigálhatók.
Először is, ott van a CTA -k tervezési aspektusa. Vizuálisan vonzóak? A szín kontrasztja olyan, hogy a felhasználók könnyen megtalálják őket? Kiemelkednek -e a tartalom más részeiből?
Akkor ott van maga a szöveg. Világos -e a CTA, hogy milyen műveletet szeretne megtenni a felhasználóknak? A szöveg azt jelenti -e, hogy a felhasználót a következő irányba rendezik? Használja a cselekvési igeket a kattintások kényszerítésére?
A rossz CTA -k néhány példája tartalmazhat:
- – Lásd itt.
- „Több.”
- „Olvas.”
Néhány további vonzó CTA azonban tartalmazhat:
- – Böngésszen a termékekről.
- – Foglaljon egy ingyenes bemutatót.
- „Ütemezze a konzultációt.”
- „Olvassa el a kapcsolódó cikkeket.”
Mind a vizuális kialakítás, mind a szöveg fontos a felhasználók számára való vonzásban és a kívánt művelet vezetésében.
8. A szöveget a médiaelemekkel és a szemet gyönyörködtető grafikákkal bontsa fel
Adjon hozzá érdeklődést tartalmához azáltal, hogy feloszlatja a szövegfalakat egyedi grafikákkal, videókkal, letölthetőekkel, GIF -ekkel és más típusú médiákkal.
Számos tanulmány rámutatott a tartalom képeinek értékére, jelezve, hogy az elkötelezettség aránya javul, ha kiváló minőségű látványt használnak.
A média növeli a tartalom vizuális vonzerejét, de SEO előnyeit is eredményezheti.
Például a webhelyére beágyazott és a YouTube-ra töltött előre rögzített videók további forgalmat vezethetnek keresőmotorokon, a YouTube-keresésen és a hasonló módszereken keresztül.
Van egy akadálymentesség -összetevő is.
A leíró ALT szöveggel optimalizált média az e-olvasók könnyebben elérhetőek, eszközök, amelyeket a látássérült egyének használnak az interneten lévő tartalom megértéséhez. Ez egy SEO bevált gyakorlat és a felhasználói élmény legjobb gyakorlata.
Magabiztos jövő az ügyfél-központú SEO-ban
Valószínű, hogy a SEO bevált gyakorlatok közül sok, amelyeket eddig alkalmazott, a felhasználói élmény szem előtt tartásával tervezték.
A keresőmotorok hosszú történelemmel veszik figyelembe a felhasználói élményt, az algoritmusváltozásoktól kezdve a feltörekvő technológiákig az elemző eszközökben.
Vannak azonban felmerülő gyakorlatok is-olyanok is, amelyeket a SEO profik elutasítanak a jövőbeli előretekintési stratégiák elhanyagolására.
Az ügyfél-központú SEO egy olyan filozófia, amely az ügyfelet első helyezi.
Az optimalizáláson kívül, az optimalizálás kedvéért célzott változásokkal jár, hogy a felhasználó élményét élvezetesebbé tegye.
Ez kézzelfogható előnyöket hozhat a márka számára – a forgalom és az értékesítés szempontjából -, valamint a felhasználó számára értelmes előnyöket, a könnyű használat, az akadálymentesség és a bizalom szempontjából.