Hogyan lehetne javítani az ügyfelek tapasztalatait

Peter

Mindannyian hallottuk a „Az ügyfél mindig igaza” kifejezést. Ez egy általános mantra az ügyfélszolgálatban és a vendéglátásban – és azt állítanám, hogy át kell vinnie a SEO világába is!

Végül is, mi, SEO profik, nemcsak a Google kedvelésével foglalkoznak, hanem a leendő fogyasztók igényeinek és érdekeinek is.

Az ügyfelek elvégzik a keresést, navigálnak a webhelyén, és végül eldöntik, hogy a márkáját érdemes -e vásárolni.

Noha sok SEO taktika a rangsorokra és a kattintásokra összpontosít, az ügyfél-központú SEO azt állítja, hogy a helyszíni felhasználói élménynek kell lennie a legfontosabb prioritásnak.

Tehát, ha javítani kívánja az ügyfelek tapasztalatait és kiépítse a márkahűségeket, fontolja meg ezeket az ügyfél-első SEO stratégiákat.

Mi az ügyfél-központú SEO?

Az ügyfél-központú SEO prioritást élvez a felhasználó online tapasztalatainak, kezdve a webhely navigálásától a tartalomig, amely vonzza az igényeiket és érdekeiket.

Ahelyett, hogy a SEO fejlesztéseit a teljesítménymutatók vagy a rangsorok kedvéért valósítaná meg, az ügyfél-központú SEO ötvözi az optimalizálási bevált gyakorlatokat a felhasználói viselkedés és az ügyfélcélok mélyebb, célzott megértésével.

A felhasználói élmény (UX) fontossága a SEO -ban, nem kis részben, a Google Search Console Analytics (2021. április, most leértékelődött) és a Google oldal tapasztalatainak frissítésének, 2021 májusában történő bevezetése miatt.

SEO fejlesztések az ügyfelek élményének, viselkedésének javítása érdekében

Egy nagyszerű UX weboldal megtervezése és az értékes tartalom biztosítása az ügyfél-központú SEO két fontos szempontja, ám sok más tényező befolyásolhatja a felhasználói viselkedést, a bizalmat és a márka lojalitását.

Íme néhány módszer a felhasználói élmény javítására, a konverziók növelésére és a hűséges ügyfélkör felépítésére.

1.

A barátságos felhasználói élmény megkönnyítésének egyik legjobb módja az egyszerű, szervezett webhely -navigáció révén.

A weboldal felépítését nem szabad felidézni; Inkább megkönnyítenie kell a felhasználók számára az információk keresését, a kapcsolódó oldalakhoz való navigációt, a termékek vagy szolgáltatások megismerését, valamint a vizsgálat vagy a vásárlás folytatását.

A rossz webhely navigációjának példája tartalmazhat egy zsúfolt menüt, amely túl sok legördülő lehetőséggel, törött linkekkel, amelyek 404 oldalt eredményeznek, egyértelmű kategóriák vagy aktuális hierarchiák hiányát, vagy a keresősáv hiánya, amely segíti a felhasználókat a konkrét információk megtalálásában.

Másrészt a felhasználóbarát webhely-navigáció intuitív menüvel rendelkezik, tiszta oldalkategóriákkal (pl. Szolgáltatások, termékek, rólunk stb.), A zsemlemorzsa, amely jelzi, hogy a felhasználók hol vannak a webhelyen, és egy olyan keresési funkció, amely segít az embereknek gyorsan megtalálni.

Ezenkívül fenntartja a sekély oldal mélységét, megőrizve a felhasználók számára a fontos oldalakhoz való hozzáféréshez szükséges kattintások számát.

Az optimalizált webhely -navigáció nem csak a gyorsabb keresőmotorok mászásának és indexelésének lehetővé teszi, hanem csökkenti a súrlódást a webhely látogatói vásárlás útján is.

2. Csökkentse a vizuális puffadás és az oldalsebesség problémáit

Nem titok, hogy az oldalsebesség fontos tényező a felhasználói élményben és a keresőmotorok rangsorában.

A mai fogyasztók egy gyors és könnyen használható weboldalt várnak el, és a keresőmotorok általában prioritást élveznek a gyors betöltési sebességgel rendelkező webhelyek prioritásakor.

A Pagespeed Insights az a teszt, hogy felmérje a webhely betöltési sebességét és élményét az asztali és mobil eszközökön.

Ha egy weboldal alacsony pontszámot (kevesebb, mint 60/100) ad, ez egy lassú betöltési időt jelöl, amely visszatarthatja a leendő ügyfeleket.

Egyes tényezők, amelyek hozzájárulhatnak a lassú betöltési sebességhez, a nem optimalizált oldalkódot (CSS, felesleges JavaScript stb.), A vizuális puffadás nagy képek és videofájlok révén, a webhelyet egy lassú tárhely-szerveren tárolják, valamint más render-blokkoló szkriptek/stíluslemezek jelenlétét, amelyek késleltetik a főoldal tartalmának betöltését.

Ennek ellenére még sok más elem akadályozhatja meg a webhely sebességét és megjelenítését, ezért feltétlenül értékelje az Ön webhelyét, és vizsgálja felül az PagePeed Insights jelentésben vázolt elemeket.

A Page Sebesség -jelentés adatai azt mutatják, hogy az online vásárlók közel 70% -a tényező a betöltési időben, mielőtt vásárolna.

Az ügyfélközpontú SEO felhasználói élményként prioritást élvez a betöltési sebességgel, tudva, hogy a lassú webhely óriási visszatartó ereje lehet az új webhely látogatói számára.

3. Az időszerűség és a relevancia ellenőrzési tartalma

A SEO térben erőteljes vonzás az örökzöld tartalom felé, mivel ígéri a hosszú távú ökológiai forgalmat.

Míg az Evergreen tartalmának megvan a helye, néha szolgaságot tesz az új webhely látogatói számára, ha nem rendszeresen frissítik és karbantartják.

Például egy korábban közzétett „közösségi média marketing bevált gyakorlatok” oldal is tartalmazhatott releváns statisztikákat 2023-tól, de az új látogatók valószínűleg időszerűbb információkat, naprakész példákat és jelenlegi forrásokat keresnek.

Ezért a meglévő tartalom ellenőrzésének és frissítésének folyamatos gyakorlatnak kell lennie az ügyfél-központú SEO-ban. Ez lehetővé teszi az elavult információk azonosítását, a legfrissebb forrásokhoz való hivatkozást, az információk hozzáadását relevánsnak, és nagyobb értéket képviselnek a leendő ügyfelek számára.

Íme néhány dolgot, amelyet meg kell keresni a régi tartalom frissítése során:

  • Az információ még mindig pontos és releváns a mai közönség számára?
  • Vannak -e elavult statisztikák, cikkek vagy referenciák, amelyeket frissíteni kell?
  • Az összes belső és külső link továbbra is működik? A legjobb forrásokra mutatnak?
  • Megváltozott a keresési szándék? A tartalom továbbra is igazodik -e a felhasználói elvárásokhoz?
  • Van -e új betekintés, esettanulmány vagy példák, amelyek javíthatják a tartalmat?
  • Van -e lehetőség a formázás és az olvashatóság javítására (pl. Képek, videók vagy golyópontok hozzáadása)?
  • A tartalom tükrözi -e a legfrissebb ipari irányelveket és/vagy technológiai frissítéseket?
  • Van -e lehetőség a tartalom kibővítésére vagy konszolidálására a jobb egyértelműség érdekében?
  • A metaadatokat továbbra is optimalizálják a kattintások meghajtására a keresési eredményekben?

Nagyon javaslom, hogy végigfuthassa ezeket a kérdéseket, például egy ellenőrző listát, legalább negyedévben.

Ez nemcsak lehetővé teszi, hogy elkapja a hiányzó SEO lehetőségeket (a tartalom hossza, a metaadat -frissítések stb. Szempontjából), hanem azt is biztosítja, hogy tartalma továbbra is releváns és értékes legyen a bejövő látogatók számára.

4. Végezzen el egy mobil első weboldal-tervezést

2024 -ben a mobil eszközök az összes globális weboldal -forgalom többségét (64,54%) generálták.

Mivel oly sok felhasználó mobil eszközökön (okostelefonok, táblagépek stb.) Révén keres információt, elengedhetetlen egy mobilbarát webhely birtoklása.

Amellett, hogy biztosítja a gyors terhelési sebességet, a webhelyének reagálónak kell lennie (helyesen terheljen, könnyen navigáljon stb.) Az összes típusú eszköznél.

A mobilbarátság bevált gyakorlatai között szerepel a behatoló pop-upok letiltása és a megjelenítési hirdetések, a webhely mobil verziójának formázása a különféle képernyőméretekhez való alkalmazkodáshoz, valamint a nagy és könnyen „kattintható” gombok használatához, hogy a felhasználók navigálhassanak a webhelyén.

Az egyik jelentős elem, amely gyakran változik a webhely asztali és mobil verziói között, a navigáció.

A webhely mobil verzióján található menüsor nagyobb lehet; Tartalmazzon egy tömörített hamburger menüt, és talán nagyobb szöveget. Ez megkönnyíti a felhasználók számára a menüelemekre kattintást, még egy kisebb képernyő használatakor is.

A mobilbarátság nem „kedves, hogy van. Ebben a gyors tempójú világban a felhasználók pozitív élményt várnak el, függetlenül attól, hogy hol keresnek. Ez teszi a mobil optimalizálást az ügyfél-központú SEO alapvető szempontjává.

5. Helyezze a bizalmi tényezőket az élen jár

Az információk könnyű megtalálásának témájának megfelelően a webhely esettanulmányai, áttekintéseinek és beszámolóknak is élvonalban kell lenniük.

Kerülje el a fontos információk – amit „bizalmi tényezőknek” nevezem – fészkel, mélyen a webhelyén (mint sokan a weboldal alján).

Ehelyett beágyazza a tartalmába stratégiailag a beszámolókat. Kísérje ezeket a beszámolókat termék- vagy szolgáltatási példákkal, ügyfélnevekkel és akár videókkal, amelyek hozzáadják a vizuális vonzerőt.

Készítsen robusztus esettanulmányokat, amelyek elmagyarázzák, hogyan működnek a termékei/szolgáltatásai, és milyen előnyökkel járnak az ügyfeleknek.

Azáltal, hogy ezt az információt jól láthatóvá teszi, gyorsabban felépítheti a potenciális ügyfelekkel a bizalmat, kiküszöbölve annak szükségességét, hogy a webhelyén keresztül keressék meg a hitelesség igazolását.

6. A tartalom leépíthetővé és jól szervezetté

A weboldal és a blogbejegyzés tartalmának tekintetében az ügyfél-központú SEO megkönnyíti a testtartalom szkennelését és megemésztését.

Ez azt jelenti, hogy olyan stratégiai címsorokat adunk hozzá, amelyek hierarchiát hoznak létre a szakaszok között, és felsorolt ​​vagy számozott listákat adunk hozzá a szöveg jobb megszervezéséhez.

Kevés ember akar elolvasni egy szövegfalat, amely inkább esszé, mint informatív útmutató.

A formázás az olvasók számára „légzőkészüléket” biztosít, amikor az információkat megsemmisítik, fontolgatják a megadott értéket, és referenciákat keresnek az Ön tartalmán belül.

Ideális esetben a tartalmát úgy kell formázni, hogy az olvasók:

  • Azonnal tudja, mi a tartalom (azaz egyértelmű cím).
  • Könnyen beolvassa a legfontosabb szakaszokat, amelyeket egyértelműen megcímkézhetünk meghatározott fejlécekkel.
  • Könnyen megtalálja a hivatkozott források és a kapcsolódó tartalomhoz való belső linkek.

7. Cro a CTA -k

A cselekvésre ösztönzés (CTA) gyakran hajtóereje annak érdekében, hogy a felhasználók cselekedjenek az Ön webhelyén-függetlenül attól, hogy az Ön vállalkozását hívja, regisztrálja a hírlevelét, vagy vásároljon.

Az ügyfél-központú SEO segítségével ellenőrizze, hogy ezek a CTA-k kiemelkedőek, tömörek és könnyen navigálhatók.

Először is, ott van a CTA -k tervezési aspektusa. Vizuálisan vonzóak? A szín kontrasztja olyan, hogy a felhasználók könnyen megtalálják őket? Kiemelkednek -e a tartalom más részeiből?

Akkor ott van maga a szöveg. Világos -e a CTA, hogy milyen műveletet szeretne megtenni a felhasználóknak? A szöveg azt jelenti -e, hogy a felhasználót a következő irányba rendezik? Használja a cselekvési igeket a kattintások kényszerítésére?

A rossz CTA -k néhány példája tartalmazhat:

  • – Lásd itt.
  • „Több.”
  • „Olvas.”

Néhány további vonzó CTA azonban tartalmazhat:

  • – Böngésszen a termékekről.
  • – Foglaljon egy ingyenes bemutatót.
  • „Ütemezze a konzultációt.”
  • „Olvassa el a kapcsolódó cikkeket.”

Mind a vizuális kialakítás, mind a szöveg fontos a felhasználók számára való vonzásban és a kívánt művelet vezetésében.

8. A szöveget a médiaelemekkel és a szemet gyönyörködtető grafikákkal bontsa fel

Adjon hozzá érdeklődést tartalmához azáltal, hogy feloszlatja a szövegfalakat egyedi grafikákkal, videókkal, letölthetőekkel, GIF -ekkel és más típusú médiákkal.

Számos tanulmány rámutatott a tartalom képeinek értékére, jelezve, hogy az elkötelezettség aránya javul, ha kiváló minőségű látványt használnak.

A média növeli a tartalom vizuális vonzerejét, de SEO előnyeit is eredményezheti.

Például a webhelyére beágyazott és a YouTube-ra töltött előre rögzített videók további forgalmat vezethetnek keresőmotorokon, a YouTube-keresésen és a hasonló módszereken keresztül.

Van egy akadálymentesség -összetevő is.

A leíró ALT szöveggel optimalizált média az e-olvasók könnyebben elérhetőek, eszközök, amelyeket a látássérült egyének használnak az interneten lévő tartalom megértéséhez. Ez egy SEO bevált gyakorlat és a felhasználói élmény legjobb gyakorlata.

Magabiztos jövő az ügyfél-központú SEO-ban

Valószínű, hogy a SEO bevált gyakorlatok közül sok, amelyeket eddig alkalmazott, a felhasználói élmény szem előtt tartásával tervezték.

A keresőmotorok hosszú történelemmel veszik figyelembe a felhasználói élményt, az algoritmusváltozásoktól kezdve a feltörekvő technológiákig az elemző eszközökben.

Vannak azonban felmerülő gyakorlatok is-olyanok is, amelyeket a SEO profik elutasítanak a jövőbeli előretekintési stratégiák elhanyagolására.

Az ügyfél-központú SEO egy olyan filozófia, amely az ügyfelet első helyezi.

Az optimalizáláson kívül, az optimalizálás kedvéért célzott változásokkal jár, hogy a felhasználó élményét élvezetesebbé tegye.

Ez kézzelfogható előnyöket hozhat a márka számára – a forgalom és az értékesítés szempontjából -, valamint a felhasználó számára értelmes előnyöket, a könnyű használat, az akadálymentesség és a bizalom szempontjából.


A szerzőről

Peter, az eOldal.hu tapasztalt SEO szakértője és tartalomgyártója. Több mint 10 éve foglalkozik keresőoptimalizálással és online marketinggel, amelyek révén számos magyar vállalkozás sikerét segítette elő. Cikkeiben részletes és naprakész információkat nyújt az olvasóknak a legfrissebb SEO trendekről és stratégiákról.