HTTP állapotkódok A Google törődik (és azok, amelyeket figyelmen kívül hagynak)

Peter

A Google keresési kapcsolatok csapata nemrégiben megosztotta betekintést arról, hogy a keresőmotor hogyan kezeli a HTTP állapotkódokat a „Keresés a rekord keresése” podcast során.

Gary Illyes és Martin Splitt a Google -ból több státuszkabeátot tárgyaltak, amelyeket a SEO szakemberek gyakran félreértettek.

Hogyan nézi meg a Google bizonyos HTTP állapotkódokat

Míg a podcast nem fedte le az összes HTTP állapotkódot (nyilvánvalóan 200 OK továbbra is alapvető), olyan kategóriákra összpontosított, amelyek gyakran zavart okoznak a SEO gyakorlók körében.

Splitt hangsúlyozta a vita során:

„Ezek az állapotkódok valóban fontosak a webhelytulajdonosok és a SEO -k számára, mert egy történetet mesélnek el arról, hogy mi történt, amikor egy adott kérés bejött.”

A podcast számos figyelemre méltó pontot tárt fel arról, hogy a Google hogyan dolgozza fel a meghatározott állapotkód kategóriákat.

Az 1xx -es kódok: teljesen figyelmen kívül hagyva

A Google feltérképezői figyelmen kívül hagyják az 1xx tartományban szereplő összes állapotkódot, beleértve az újabb funkciókat, mint például a „korai tippek” (HTTP 103).

Illyes magyarázta:

– Csak átmegyünk [1xx status codes] Egyébként anélkül, hogy észrevennénk, hogy valami a 100 tartományban volt. Csak a következő nem 100 állapotkódot vesszük észre. ”

Ez azt jelenti, hogy a korai tippek végrehajtása segíthet a felhasználói élményben, de nem fog közvetlenül előnyben részesíteni a SEO -t.

Átirányítások: egyszerűbb, mint sok SEO hisz

Míg a SEO szakemberek gyakran megvitatják, hogy mely típusokat használják (301, 302, 307, 308), a Google megközelítése elsősorban arra összpontosít, hogy az átirányítások állandóak -e vagy ideiglenesek -e.

Illyes kijelentette:

„Különösen a Google -kereséshez ez olyan, mint:„ Igen, ez egy átirányítás ”. Valahogy törődünk a kanonikalizációval, függetlenül attól, hogy valami ideiglenes vagy állandó volt -e, de egyébként csak mi [see] Átirányítás volt. ”

Ez nem azt jelenti, hogy az átirányítás megvalósítása nem fontos, de azt sugallja, hogy az állandó és ideiglenes megkülönböztetés kritikusabb, mint az adott kódszám.

Ügyfél hibakódok: Standard feldolgozás

A 4xx állapotkódok tartománya nagyrészt a várt módon működik.

A Google megfelelően feldolgozza a standard kódokat, mint például a 404 (nem talált) és a 410 (eltűnt), amelyek nélkülözhetetlenek a megfelelő feltérképezés kezeléséhez.

A csapat humorosan megemlítette a 418 -as állapotkódot („Teapot vagyok”), egy április bolond viccét a szabványokban, amelynek nincs SEO -hatása.

Hálózati hibák a keresési konzolban: Mélyebben nézve

Számos titokzatos hálózati hiba a Search Console -ban a HTTP alatti mélyebb műszaki rétegekből származik.

Illyes magyarázta:

„Időről időre megkapja ezeket a furcsa üzeneteket a keresési konzolban, mint amilyen volt valami a hálózattal … és ez valóban megtörténhet ezekben a rétegekben, amelyekről beszélünk.”

Amikor a hálózathoz kapcsolódó feltérképezési hibákat látja, előfordulhat, hogy meg kell vizsgálnia az alacsonyabb szintű protokollokat, mint például a TCP, az UDP vagy a DNS.

Amit még nem tárgyaltak, de még mindig számít

A podcast nem fedte le sok olyan állapotkódot, amelyek határozottan számítanak a Google számára, beleértve:

  • 200 ok (a szokásos sikeres válasz)
  • 500 szintű szerverhibák (amelyek befolyásolhatják a mászást és az indexelést)
  • 429 Túl sok kérés (kamatláb -korlátozás)
  • Különböző más speciális kódok

Gyakorlati elvitel

Noha ez nem volt átfogó útmutató a HTTP állapotkódokhoz, a vita számos gyakorlati betekintést tárt fel:

  • Az átirányítások esetében elsősorban az állandó és ideiglenes megkülönböztetésre összpontosítson
  • Ne fektessen be erőforrásokat az 1xx válaszok kifejezetten a Google számára történő optimalizálásához
  • A hálózati hibák hibaelhárításakor nézze meg a HTTP -n túl a mélyebb protokollrétegeket
  • Folytassa a szabványos állapotkódok helyének végrehajtásának folytatását, ideértve azokat is, amelyeket nem kifejezetten tárgyaltak

Ahogy a webes technológia fejlődik a HTTP/3 és a QUIC segítségével, annak megértése, hogy a Google hogyan dolgozza fel ezeket a jeleket, elősegítheti a hatékonyabb műszaki SEO stratégiák kiépítését anélkül, hogy a megvalósítás túl bonyolult lenne.


A szerzőről

Peter, az eOldal.hu tapasztalt SEO szakértője és tartalomgyártója. Több mint 10 éve foglalkozik keresőoptimalizálással és online marketinggel, amelyek révén számos magyar vállalkozás sikerét segítette elő. Cikkeiben részletes és naprakész információkat nyújt az olvasóknak a legfrissebb SEO trendekről és stratégiákról.