A linképítés nem csupán az e-mailek szétszórását jelenti. Van olyan beszélgetés is, amely akkor történik, amikor valaki e-mailben válaszol egy szkeptikus kérdéssel. A következő taktikákat a szkeptikus válaszok leküzdésére használhatjuk.
Véleményem szerint mindig pozitív jel, ha valaki válaszol egy e-mailre, még akkor is, ha szkeptikus. Szinte minden e-mail-választ arra utaló jelnek tekintek, hogy egy hivatkozás megtörténik. Ez az oka annak, hogy egy jó stratégia, amely előrevetíti a gyakori kérdéseket, segít linkekké alakítani a szkeptikus válaszokat.
Sok válasz általában kérdés. A sorok között azt kérik, hogy segítsen nekik legyőzni a gyanújukat. Bármikor, amikor szkeptikus választ kap, próbálja meg úgy tekinteni, mintha azt kérdeznék: „Segítsen megérteni, hogy Ön legitim, és egy legitim webhelyet képvisel, amelyre hivatkoznunk kell.”
A kérdés a sorok között hangzik el. A választ hasonlóan kell megválaszolni a sorok között. Az esetek kilencvenkilenc százalékában a sorok közötti kérdésre nem szabad közvetlenül válaszolni. E kérdések megválaszolásának tökéletes módja, a mögöttes probléma megoldásának tökéletes módja, ha ugyanúgy válaszolunk rá, a sorok között.
Gyakori és furcsa kérdések, amelyeket korábban kaptam, a következők voltak:
- ki vagy te?
- Kinek dolgozol?
- Hogyan kaptam meg az email címemet?
Mielőtt megvitatnám, hogyan válaszolok ezekre a kérdésekre, szeretnék megemlíteni valami fontosat, amit nem teszek meg. Nem próbálom meg az első válaszadásban aktívan megtéríteni a válaszolót. A megkeresésemre adott válaszukban soha nem kérem meg őket, hogy hivatkozzanak az oldalra.
A linkelés kérdése már a levegőben lóg, és ez az önnek szóló e-mail tárgya – ezt nem kell felhozni. Ha válaszában ismét arra kéri őket, hogy hivatkozzanak az Ön webhelyére, az vissza fogja dönteni, hogy gyanakodjanak Önre, ami növeli a link elvesztésének esélyét.
A pisztránghorgászatnál a sikeres horgász úgy görnyed, hogy a pisztráng ne lásson. A sikeres horgász még olyan ruhát is viselhet, amely segít a háttérbe olvadni. A legjobb horgászok a darut utánozzák, egy halevő madarat, amely tökéletesen mozdulatlanul áll, és észrevétlenül közeledik zsákmányához. Ez azért történik, hogy ne vegyék észre. Válaszának utánoznia kell a darut vagy az álcázott horgászt. Bele kell helyeznie magát minden más gondolkodásmódjába, csak nem egy marketingszakember, aki linket kér.
A válasza nem lehet az, hogy azonnal kér egy linket, mert véleményem szerint azzal csak elveszíti a linket. Szóval még ne csináld.
Törzsi rokonság
Az egyik módszer, amelyet korábban sikeresen használtam, az az úgynevezett Tribal Affinity megközelítés. Egy építkezéssel/lakással/ingatlannal kapcsolatos kampánynál korábban a lakástulajdonos gondolkodásmódjával közelítettem meg. Nem mondanám, hogy lakástulajdonos vagyok (bár az voltam), csak azon gondolkodnék, hogy mit mondanék háztulajdonosként, aki kapcsolatba lép egy céggel, hogy ingatlant vagy lakásjavítást javasoljon. A hibás linkben vagy a linkstratégia javaslatában azt mondanám, hogy a linkoldalukhoz javasolt három link hasznos volt számomra.
Legyen Tükör
A törzsi affinitásra adott válasz, ami hasznos volt számomra, az, hogy tükrözzem azt a személyt, akit megszólítok, és feltételezem annak a személynek a gondolkodásmódját, akinek válaszolok. Így például, ha ők játékgyűjtők, akkor az Ön gondolkodásmódja is lehet játékgyűjtő. Ha az elérési célpont egy klubtag, akkor az Ön ismeretterjesztési gondolkodásmódja lelkesedhet bármiért is, amiről a klub szól. Soha nem tartok igényt semmilyen szervezetben, klubban vagy egyesületben való tagságra. Affinitásomat arra korlátozom, hogy ugyanazt a közös gondolkodásmódot tükrözzem, mint az a személy, akit megszólítok.
Tegyük fel a Gondolkodásmódot
Egy másik megközelítés az, ha feltételezzük valakinek a gondolkodásmódját, aki a linkoldalon hibás hivatkozással találkozott, vagy hiányzik egy jó minőségű link. Amikor belemerül a gondolkodásmódba, az e-mail szövege természetesebb lesz.
Így, ha valaki úgy válaszol, hogy kihív engem, és megkérdezi, hogyan találtam rá a webhelyére, vagy hogy kinek a munkámért dolgozom, csak ragaszkodjak a háztulajdonosról alkotott felfogásomhoz, és ennek megfelelően válaszoljak.
És valójában az történik, hogy nem igazán kérdezik, hogyan találta meg az oldalukat. Valójában azt kérdezik a sorok között, hogy Ön valamilyen marketingszakember-e. Mehetsz előre, és azt mondhatod, hogy igen, az vagy. Vagy válaszolhat a sorok között, és azt mondhatja, hogy Ön csak egy háztulajdonos. Rajtad múlik.
Ennek a megközelítésnek számos változata létezik. A fontos pontok a következők:
- Az Önt kihívást jelentő válaszok nem feltétlenül ellenségesek, de gyakran megtörténésre váró linkkonverziók.
- Soha ne válaszolj a válaszra úgy, hogy linket kérsz.
- Helyezze magát a megfelelő gondolkodásmódba. A marketingszakemberként való gondolkodás általában konverziócsillapító reakcióhoz vezet.
- Tedd magad abba a gondolkodásmódba, amely tükrözi azt a személyt, akihez eljutsz.
Lépjen be abba a gondolkodásmódba, amely elfogadható okot ad arra, hogy megtalálja webhelyüket, és a linkkéréshez a legjobb szavak maguk íródnak.
