Javítson bármilyen linképítési stratégiát egyetlen apró változtatással

Peter

A linképítés nem csupán az e-mailek szétszórását jelenti. Van olyan beszélgetés is, amely akkor történik, amikor valaki e-mailben válaszol egy szkeptikus kérdéssel. A következő taktikákat a szkeptikus válaszok leküzdésére használhatjuk.

Véleményem szerint mindig pozitív jel, ha valaki válaszol egy e-mailre, még akkor is, ha szkeptikus. Szinte minden e-mail-választ arra utaló jelnek tekintek, hogy egy hivatkozás megtörténik. Ez az oka annak, hogy egy jó stratégia, amely előrevetíti a gyakori kérdéseket, segít linkekké alakítani a szkeptikus válaszokat.

Sok válasz általában kérdés. A sorok között azt kérik, hogy segítsen nekik legyőzni a gyanújukat. Bármikor, amikor szkeptikus választ kap, próbálja meg úgy tekinteni, mintha azt kérdeznék: „Segítsen megérteni, hogy Ön legitim, és egy legitim webhelyet képvisel, amelyre hivatkoznunk kell.”

A kérdés a sorok között hangzik el. A választ hasonlóan kell megválaszolni a sorok között. Az esetek kilencvenkilenc százalékában a sorok közötti kérdésre nem szabad közvetlenül válaszolni. E kérdések megválaszolásának tökéletes módja, a mögöttes probléma megoldásának tökéletes módja, ha ugyanúgy válaszolunk rá, a sorok között.

Gyakori és furcsa kérdések, amelyeket korábban kaptam, a következők voltak:

  • ki vagy te?
  • Kinek dolgozol?
  • Hogyan kaptam meg az email címemet?

Mielőtt megvitatnám, hogyan válaszolok ezekre a kérdésekre, szeretnék megemlíteni valami fontosat, amit nem teszek meg. Nem próbálom meg az első válaszadásban aktívan megtéríteni a válaszolót. A megkeresésemre adott válaszukban soha nem kérem meg őket, hogy hivatkozzanak az oldalra.

A linkelés kérdése már a levegőben lóg, és ez az önnek szóló e-mail tárgya – ezt nem kell felhozni. Ha válaszában ismét arra kéri őket, hogy hivatkozzanak az Ön webhelyére, az vissza fogja dönteni, hogy gyanakodjanak Önre, ami növeli a link elvesztésének esélyét.

A pisztránghorgászatnál a sikeres horgász úgy görnyed, hogy a pisztráng ne lásson. A sikeres horgász még olyan ruhát is viselhet, amely segít a háttérbe olvadni. A legjobb horgászok a darut utánozzák, egy halevő madarat, amely tökéletesen mozdulatlanul áll, és észrevétlenül közeledik zsákmányához. Ez azért történik, hogy ne vegyék észre. Válaszának utánoznia kell a darut vagy az álcázott horgászt. Bele kell helyeznie magát minden más gondolkodásmódjába, csak nem egy marketingszakember, aki linket kér.

A válasza nem lehet az, hogy azonnal kér egy linket, mert véleményem szerint azzal csak elveszíti a linket. Szóval még ne csináld.

Törzsi rokonság

Az egyik módszer, amelyet korábban sikeresen használtam, az az úgynevezett Tribal Affinity megközelítés. Egy építkezéssel/lakással/ingatlannal kapcsolatos kampánynál korábban a lakástulajdonos gondolkodásmódjával közelítettem meg. Nem mondanám, hogy lakástulajdonos vagyok (bár az voltam), csak azon gondolkodnék, hogy mit mondanék háztulajdonosként, aki kapcsolatba lép egy céggel, hogy ingatlant vagy lakásjavítást javasoljon. A hibás linkben vagy a linkstratégia javaslatában azt mondanám, hogy a linkoldalukhoz javasolt három link hasznos volt számomra.

Legyen Tükör

A törzsi affinitásra adott válasz, ami hasznos volt számomra, az, hogy tükrözzem azt a személyt, akit megszólítok, és feltételezem annak a személynek a gondolkodásmódját, akinek válaszolok. Így például, ha ők játékgyűjtők, akkor az Ön gondolkodásmódja is lehet játékgyűjtő. Ha az elérési célpont egy klubtag, akkor az Ön ismeretterjesztési gondolkodásmódja lelkesedhet bármiért is, amiről a klub szól. Soha nem tartok igényt semmilyen szervezetben, klubban vagy egyesületben való tagságra. Affinitásomat arra korlátozom, hogy ugyanazt a közös gondolkodásmódot tükrözzem, mint az a személy, akit megszólítok.

Tegyük fel a Gondolkodásmódot

Egy másik megközelítés az, ha feltételezzük valakinek a gondolkodásmódját, aki a linkoldalon hibás hivatkozással találkozott, vagy hiányzik egy jó minőségű link. Amikor belemerül a gondolkodásmódba, az e-mail szövege természetesebb lesz.

Így, ha valaki úgy válaszol, hogy kihív engem, és megkérdezi, hogyan találtam rá a webhelyére, vagy hogy kinek a munkámért dolgozom, csak ragaszkodjak a háztulajdonosról alkotott felfogásomhoz, és ennek megfelelően válaszoljak.

És valójában az történik, hogy nem igazán kérdezik, hogyan találta meg az oldalukat. Valójában azt kérdezik a sorok között, hogy Ön valamilyen marketingszakember-e. Mehetsz előre, és azt mondhatod, hogy igen, az vagy. Vagy válaszolhat a sorok között, és azt mondhatja, hogy Ön csak egy háztulajdonos. Rajtad múlik.

Ennek a megközelítésnek számos változata létezik. A fontos pontok a következők:

  • Az Önt kihívást jelentő válaszok nem feltétlenül ellenségesek, de gyakran megtörténésre váró linkkonverziók.
  • Soha ne válaszolj a válaszra úgy, hogy linket kérsz.
  • Helyezze magát a megfelelő gondolkodásmódba. A marketingszakemberként való gondolkodás általában konverziócsillapító reakcióhoz vezet.
  • Tedd magad abba a gondolkodásmódba, amely tükrözi azt a személyt, akihez eljutsz.

Lépjen be abba a gondolkodásmódba, amely elfogadható okot ad arra, hogy megtalálja webhelyüket, és a linkkéréshez a legjobb szavak maguk íródnak.

A szerzőről

Peter, az eOldal.hu tapasztalt SEO szakértője és tartalomgyártója. Több mint 10 éve foglalkozik keresőoptimalizálással és online marketinggel, amelyek révén számos magyar vállalkozás sikerét segítette elő. Cikkeiben részletes és naprakész információkat nyújt az olvasóknak a legfrissebb SEO trendekről és stratégiákról.