Meddig tart vissza egy háttérellenőrzés?

Peter

Az, hogy a háttér-ellenőrzés milyen messzire megy, attól függ, hogy milyen kategóriájú információra van szükség. Például a bűnügyi háttérellenőrzések indulhatnak hét év határozatlan időre, csődök ameddig tíz évés így tovább.

Mivel a munkaadók 87%-a végez háttérellenőrzést a munkavállalás előtti követelményként, fontos tudni, hogy meddig tartanak a visszatekintési időszakok az elvárások megfogalmazásához és az esetleges pontatlanságok tisztázásához.

Ez a cikk a visszatekintési időszakok sajátosságaival foglalkozik bizonyos háttérellenőrzési kategóriák esetében, valamint számos állam megfelelő szabályozásával.

Kezdjük.

🔑Kulcs elvitelek

  • A háttérellenőrzések általában hét évre nyúlnak vissza. A tényleges visszatekintési időszak a háttérellenőrzés típusától és céljától függ.
  • A Fair Credit Reporting Act szabályokat ír elő arra vonatkozóan, hogy a munkáltatók milyen mértékben vizsgálhatják meg a kérelmező személyes adatait szövetségi szinten.
  • Az államok olyan törvényeket alkothatnak, amelyek túlmutatnak az FCRA hatályán olyan rendelkezésekkel, amelyeket a szövetségi törvény nem korlátoz.

A háttérellenőrzések visszatekintési időszaka

A háttérellenőrzések általában hét évnyi bírósági és bűnügyi nyilvántartást tartalmaznak. A szövetségi és állami foglalkoztatási törvények azonban korlátozhatják a visszatekintési időszakot.

A visszatekintési időszakot befolyásolhatja a jelölt és a kereső tartózkodási helye. Az is tényező, hogy milyen háttérellenőrzést végeznek, és mennyi előzményt lehet jogszerűen keresni és felhasználni.

  az egyes háttérellenőrzési típusok hossza:

Íme az egyes háttérellenőrzési típusok hossza:

Munkavállalás előtti háttérellenőrzés Általában hét évet kell visszamenni. A kormányrendeletektől és a keresett keresés konkrét típusától függően tovább is terjedhetnek.
Csődellenőrzések Ez akár tíz évre is visszanyúlhat.
Hiteltörténeti ellenőrzések Ez minimum 7 évet takarhat. A jelölt várható fizetésétől és az állam szabályaitól függően több előzmény is elérhető lehet.
Egyes államok megtilthatják bizonyos típusú hiteladatokon alapuló foglalkoztatási döntéseket, vagy teljesen megtilthatják a hitelinformációkat a háttérellenőrzésekhez.
Bűnügyi háttérellenőrzés Attól függően, hogy a jelölt melyik államban lakik vagy dolgozik, az elmarasztaló ítéleteket határozatlan időre vagy csak hét évre lehet bejelenteni.
Szabálysértések és kisebb szabálysértések A vétségek határozatlan időre vagy korlátozott időtartamra, 3, 5 vagy 7 évre jelenthetők.
Vezetési nyilvántartás ellenőrzése Míg egyes államok három évig tárolhatják a rekordokat, mások öt, hét vagy tíz évre visszamenőleg tárolják a DMV rekordokat.
Neveléstörténet Ez a jelölt élete során ellenőrizhető. Előfordulhat azonban, hogy egyes háttérellenőrző szolgáltatók hétéves előzménykorlátot szabnak.
Foglalkoztatási előzmények Határozatlan ideig terjedhet, de bizonyos háttérellenőrző szolgáltatók csak hét évre tekinthetnek vissza.
Szakmai engedély ellenőrzése Határozatlan ideig terjedhet, de bizonyos háttérellenőrző szolgáltatók korlátozhatják a hét év előzményeinek összegyűjtését.
Bérlői háttérellenőrzés A bérbeadók hét-tíz évre tekinthetnek vissza.

Szövetségi törvényként a Fair Credit Reporting Act (FCRA) minden államra kiterjed a háttérellenőrzéssel kapcsolatban. Az államok FCRA-szerű törvényeket fogadhatnak el, amennyiben azok túlmutatnak a szövetségi törvény hatályán.

További információ az FCRA-ról a következő részben.

👍 Hasznos cikkek:
Tekintse meg a Techjury cikkét arról, hogy miből áll a háttérellenőrzés, és ismerje meg az egyes lekérdezési kategóriákhoz gyűjtött konkrét információkat.

FCRA háttérellenőrzés

A Fair Credit Reporting Act (FCRA) azért jött létre, hogy megvédje az emberek személyes adatait a munkavállalás előtti és más típusú háttérellenőrzések során. Ez a törvény a következőkre terjed ki:

  • Foglalkoztatási előzmények;
  • Hiteltörténet;
  • Bűnügyi nyilvántartások; és
  • Számlák fizetési előzményei.
🎉 Érdekes tény:
Önnek joga van 12 havonta egyszer ingyenesen ellenőrizni a hitelképességi jelentést. A hiteljelentés áttekintése nem befolyásolja negatívan hitelképességét.

Az FCRA értelmében a munkáltatónak írásbeli hozzájárulást kell szereznie a kérelmező háttérellenőrzésének elvégzése előtt. Lehetővé kell tenniük azt is, hogy a jelölt válaszoljon minden olyan felfedezésre, amely megakadályozza alkalmazását vagy előléptetését.

A visszatekintési időszakokkal kapcsolatban az FCRA megtiltja, hogy a fogyasztói jelentéstevő ügynökségek (CRA-k), például a nemzeti hitelirodák és a külső háttérellenőrző szolgáltatók nyilvánosságra hozzák a következőket:

  • Csődök, amelyek több mint tíz éve történtek a jelentés időpontjában;
  • Polgári perek és ítéletek, valamint a jelentés keltétől számított hét évnél régebbi feljegyzések;
  • A jelentés keltétől hét évnél régebbi fizetett adózálogjog;
  • Hét évnél régebbi beszedési számlákra utalt kifizetetlen számlák;
  • Minden egyéb kedvezőtlen információ, amely hét évnél régebbi, kivéve a büntetőjogi ítéleteket.
✅ Pro tipp:
Válasszon olyan szűrési szolgáltatót, amely megkapta a Professional Background Screening Association akkreditációját, hogy biztosítsa az FCRA-nak való megfelelést – az egyik ilyen szolgáltató a First Advantage.
Olvassa el a Techjury First Advantage áttekintését, hogy többet megtudjon erről az akkreditált hitelinformációs ügynökségről.

Másrészt lehetővé teszi a háttérellenőrző szolgáltatók számára, hogy nyilvánosságra hozzák a következőket:

  • Legfeljebb hét évre szóló letartóztatás, még akkor is, ha nem emelnek vádat, és
  • Bírósági eljárás, amely akár hét évig is ártatlan ítéletet hozott.

Ezek a „nem elítélések” a következők lehetnek:

  • A vádemelés a tárgyalás előtt;
  • Nem bűnös perek eredménye; vagy
  • Amikor egy személy az elterelő program befejezése után jogosult a vádemelésre.

Egyes államok azonban megszüntetik a 7 éves korlátozást, ha valaki meghatározott bérért folyamodik. Például a háttérellenőrzés csak hét évig engedélyezett Kansasben és Marylandben, kivéve, ha a várható bevétel évi 20 000 dollár.

Nézzük meg, mennyi ideig tartanak a háttérellenőrzések a különböző állapotokban.

Visszatekintési időszakok különböző államokban

A munkaadók tetszés szerint ellenőrizhetik a jelölt büntetett előéletét. A régebbi bűncselekmények azonban nem mindig olyan súlyúak, mint a közelmúltbeliek.

A különböző államoknak azonban megvannak a saját szabályai. Íme azoknak az államoknak a listája, amelyek további korlátozásokkal rendelkező törvényeket hoztak:

Állami Követelmények
Kalifornia A Kaliforniai Munka Törvénykönyve 432.7 §-a megtiltja a munkaadóknak, hogy érdeklődjenek a kérelmező korábbi letartóztatásairól, amelyek nem eredményeztek elítélést, lezárt vagy elbocsátott ítéleteket, vagy bármilyen befejezett eltérítési programot.
Általában csak hét év áll rendelkezésre a büntetőítéletek közzétételére.
A kivételek a következők:
A munkaadók tíz évre tekinthetnek vissza 125 000 dollár feletti fizetéssel. Nem jelenthetők be az olyan letartóztatások, amelyek nem eredményeznek elítélést vagy teljes körű kegyelmet. A marihuánával kapcsolatos vétségeket csak a rendelkezés időpontjától számított két évig lehet feljelenteni. Törvénybe ütközik, ha a munkáltatók ezt az információt keresik vagy figyelembe veszik a felvételi döntéseik során. A közlekedési hálózatok lehetővé teszik a fogyasztói jelentéstevő ügynökségek számára, hogy a jelentések elkészítésekor figyelembe vegyék a több mint hét évvel ezelőtt történt ítéleteket. A még bíróságon lévő bűnügyeket nem lehet feljelenteni.
Grúzia Az első bűnelkövetőkről szóló törvény kimondja, hogy a munkáltatók nem utasíthatják el a jelöltet a megfelelően törölt büntetett előélet alapján.
Vannak kivételek bizonyos foglalkozásokra, például a következőkre:
Gyermekekkel vagy veszélyeztetett csoportokkal való munka; és béketiszti állások.
Hawaii A Hawaii Revised Statutes 378-2.5 §-a megtiltja a munkáltatóknak, hogy ellenőrizzék a jelölt bűnügyi előéletét, mielőtt feltételes állásajánlatot tennének. A munkaadóknak tilos hét éven felüli bűncselekmények és öt évnél idősebb vétség miatti büntetések kiszabása is.
A munkáltatóknak csak akkor szabad mérlegelniük az ítéleteket, ha azok közvetlenül kapcsolódnak a munkaköri követelményekhez.
Kansas A munkáltatók nem tekinthetik a hét évnél régebbi büntetett előéletet. Kivételt képez, ha a pozíció évente 20 000 dollárt vagy többet fizet.
Maryland A munkáltatók nem tekinthetnek hét évnél régebbi bűnügyi múltra. Ez alól kivételt képez, ha egy állásért 20 000 dollárt vagy többet fizetnek évente.
Kentucky A Kentucky Revised Statute 367.310. §-a értelmében a háttérellenőrzések nem tartalmazhatnak elmarasztaló ítéleteket. Csak időbeli korlátozás nélkül jelenthet be ítéleteket.
Massachusets A Massachusettes General Law 151B 4. § (9) bekezdése megtiltja a munkáltatóknak, hogy a következőkről érdeklődjenek:
olyan letartóztatás vagy vádemelés, amely nem vezetett elítélésre; egy meghatározott bűncselekmény miatt első alkalommal hozott ítélet; vagy három éven túli vétség miatt van elítélve.
Montana Csak hét év áll rendelkezésre a büntetőítéletek közzétételére. Ha a fizetés nem éri el vagy meghaladja a 20 000 dollárt, a korlátozás hét évre szól bûncselekmények esetén és három évre vétségek esetén.
New Hampshire A munkáltatók nem tekinthetnek hét évnél régebbi büntetett előéletet. Ez nem vonatkozik arra az esetre, ha a kérdéses foglalkoztatás éves kompenzációja legalább 20 000 USD.
Michigan A 2020-ban elfogadott „Tiszta lap” törvényjavaslatok korlátozzák azokat az adatokat, amelyekhez a munkáltatók hozzáférhetnek a jelölt bűnözői hátterének vizsgálatakor.
Ha egy személy hét évig elítélt nélkül maradt, néhány erőszakmentes ítéletet törölni fognak a nyilvános büntetett előéletéből. A tíz évnél idősebb minősített bűncselekmények és a hét évnél régebbi vétségek automatikusan hatályon kívül helyezésre kerülnek.
Új-Mexikó Az Új-Mexikói Statútum 56-3-6 §-a törvénytelenné teszi az adott időpontnál régebbi bejelentéseket.
Ez a következőket tartalmazza:
A belépéstől és a letartóztatástól számított hét évnél hosszabb perek; és több mint hét éve tartó ítéletek.
A hét éves korlát azonban nem alkalmazható, ha a fizetés legalább 20 000 USD.
New York A munkaadók nem érdeklődhetnek olyan letartóztatásról vagy vádemelésről, amely a New York-i emberi jogi törvény 296.16. §-a értelmében nem vezetett elítéléshez. A munkáltatók nem tekinthetik a hét évnél régebbi büntetett előéletet, kivéve, ha a fizetésük évi 75 000 dollár vagy több.
Texas A munkaadók nem tekinthetik a hét évnél régebbi büntetett előéletet, hacsak a pozíció fizetése nem haladja meg a 20 000 dollárt évente.
Wisconsin A Wisconsin Statútum 111.322. §-a értelmében a munkáltatók nem kezelhetnek másként egy személyt letartóztatásuk vagy elítélésük miatt.
A 111.335. § (3) bekezdése azonban lehetővé teszi a munkáltatók számára, hogy figyelembe vegyék a foglalkoztatáshoz szorosan kapcsolódó bűnügyi nyilvántartásokat.
Washington A munkaadók nem tekinthetnek hét évnél régebbi büntetett előéletet, kivéve, ha az éves kompenzáció 20 000 dollár vagy több.
Colorado Kivéve azokat az eseteket, amikor a jövedelem eléri a 75 000 dollárt vagy annál nagyobb, a határ hét év.

Összefoglalva, az Egyesült Államok államai „hétéves” vagy „tízéves államokra” oszthatók. A fent említett államok mindegyike a „hétéves államhoz” tartozik, kivéve Georgia, Colorado és Kentucky államot.

A többi állam a „tízéves államokhoz” tartozik, bár ez a kifejezés félrevezető lehet, mivel ezekre a területekre vonatkozó visszatekintési időszak a végtelenségig tarthat.

Becsomagolás

Az államok eltérő törvényekkel rendelkeznek arra vonatkozóan, hogy meddig végezhetnek háttérellenőrzést. Olyan elemeket tartalmaz, mint a háttér-ellenőrzés típusa, a munkakörre vonatkozó és a kompenzáció.

A pályázó sikerének maximalizálása érdekében a jelentkezőknek őszintéknek kell lenniük háttérinformációikkal kapcsolatban, és pontos információkat kell megadniuk.

GYIK

  1. Mennyi ideig tart a legtöbb háttérellenőrzés?

    A háttérellenőrzés általában két-öt munkanapot vesz igénybe. Minden ember háttere egyedi, és a körülmények meghosszabbíthatják ezt az időtartamot.

  2. Mik a piros zászlók a háttérellenőrzésnél?

    A munkáltatóknak meg kell keresniük a lehetséges piros zászlókat, ideértve a munkával kapcsolatos büntetőítéleteket, a csalárd foglalkoztatási vagy oktatási múltat, a személyes adatok eltéréseit vagy a negatív szakmai preferenciákat.

  3. A háttérellenőrzés megjeleníti a keresési előzményeket?

    Bár az olyan kifejezések, mint a „nagy adat” és a „dolgok internete” azt a benyomást kelthetik, hogy minden, amit online csinál, nyomon követhető, a háttérellenőrzések nem fedik fel keresési előzményeit a keresőmotorokban.

A szerzőről

Peter, az eOldal.hu tapasztalt SEO szakértője és tartalomgyártója. Több mint 10 éve foglalkozik keresőoptimalizálással és online marketinggel, amelyek révén számos magyar vállalkozás sikerét segítette elő. Cikkeiben részletes és naprakész információkat nyújt az olvasóknak a legfrissebb SEO trendekről és stratégiákról.