Az, hogy a háttér-ellenőrzés milyen messzire megy, attól függ, hogy milyen kategóriájú információra van szükség. Például a bűnügyi háttérellenőrzések indulhatnak hét év határozatlan időre, csődök ameddig tíz évés így tovább.
Mivel a munkaadók 87%-a végez háttérellenőrzést a munkavállalás előtti követelményként, fontos tudni, hogy meddig tartanak a visszatekintési időszakok az elvárások megfogalmazásához és az esetleges pontatlanságok tisztázásához.
Ez a cikk a visszatekintési időszakok sajátosságaival foglalkozik bizonyos háttérellenőrzési kategóriák esetében, valamint számos állam megfelelő szabályozásával.
Kezdjük.
🔑Kulcs elvitelek
- A háttérellenőrzések általában hét évre nyúlnak vissza. A tényleges visszatekintési időszak a háttérellenőrzés típusától és céljától függ.
- A Fair Credit Reporting Act szabályokat ír elő arra vonatkozóan, hogy a munkáltatók milyen mértékben vizsgálhatják meg a kérelmező személyes adatait szövetségi szinten.
- Az államok olyan törvényeket alkothatnak, amelyek túlmutatnak az FCRA hatályán olyan rendelkezésekkel, amelyeket a szövetségi törvény nem korlátoz.
A háttérellenőrzések visszatekintési időszaka
A háttérellenőrzések általában hét évnyi bírósági és bűnügyi nyilvántartást tartalmaznak. A szövetségi és állami foglalkoztatási törvények azonban korlátozhatják a visszatekintési időszakot.
A visszatekintési időszakot befolyásolhatja a jelölt és a kereső tartózkodási helye. Az is tényező, hogy milyen háttérellenőrzést végeznek, és mennyi előzményt lehet jogszerűen keresni és felhasználni.
Íme az egyes háttérellenőrzési típusok hossza:
Munkavállalás előtti háttérellenőrzés | Általában hét évet kell visszamenni. A kormányrendeletektől és a keresett keresés konkrét típusától függően tovább is terjedhetnek. |
Csődellenőrzések | Ez akár tíz évre is visszanyúlhat. |
Hiteltörténeti ellenőrzések | Ez minimum 7 évet takarhat. A jelölt várható fizetésétől és az állam szabályaitól függően több előzmény is elérhető lehet. Egyes államok megtilthatják bizonyos típusú hiteladatokon alapuló foglalkoztatási döntéseket, vagy teljesen megtilthatják a hitelinformációkat a háttérellenőrzésekhez. |
Bűnügyi háttérellenőrzés | Attól függően, hogy a jelölt melyik államban lakik vagy dolgozik, az elmarasztaló ítéleteket határozatlan időre vagy csak hét évre lehet bejelenteni. |
Szabálysértések és kisebb szabálysértések | A vétségek határozatlan időre vagy korlátozott időtartamra, 3, 5 vagy 7 évre jelenthetők. |
Vezetési nyilvántartás ellenőrzése | Míg egyes államok három évig tárolhatják a rekordokat, mások öt, hét vagy tíz évre visszamenőleg tárolják a DMV rekordokat. |
Neveléstörténet | Ez a jelölt élete során ellenőrizhető. Előfordulhat azonban, hogy egyes háttérellenőrző szolgáltatók hétéves előzménykorlátot szabnak. |
Foglalkoztatási előzmények | Határozatlan ideig terjedhet, de bizonyos háttérellenőrző szolgáltatók csak hét évre tekinthetnek vissza. |
Szakmai engedély ellenőrzése | Határozatlan ideig terjedhet, de bizonyos háttérellenőrző szolgáltatók korlátozhatják a hét év előzményeinek összegyűjtését. |
Bérlői háttérellenőrzés | A bérbeadók hét-tíz évre tekinthetnek vissza. |
Szövetségi törvényként a Fair Credit Reporting Act (FCRA) minden államra kiterjed a háttérellenőrzéssel kapcsolatban. Az államok FCRA-szerű törvényeket fogadhatnak el, amennyiben azok túlmutatnak a szövetségi törvény hatályán.
További információ az FCRA-ról a következő részben.
👍 Hasznos cikkek: Tekintse meg a Techjury cikkét arról, hogy miből áll a háttérellenőrzés, és ismerje meg az egyes lekérdezési kategóriákhoz gyűjtött konkrét információkat. |
FCRA háttérellenőrzés
A Fair Credit Reporting Act (FCRA) azért jött létre, hogy megvédje az emberek személyes adatait a munkavállalás előtti és más típusú háttérellenőrzések során. Ez a törvény a következőkre terjed ki:
- Foglalkoztatási előzmények;
- Hiteltörténet;
- Bűnügyi nyilvántartások; és
- Számlák fizetési előzményei.
🎉 Érdekes tény: Önnek joga van 12 havonta egyszer ingyenesen ellenőrizni a hitelképességi jelentést. A hiteljelentés áttekintése nem befolyásolja negatívan hitelképességét. |
Az FCRA értelmében a munkáltatónak írásbeli hozzájárulást kell szereznie a kérelmező háttérellenőrzésének elvégzése előtt. Lehetővé kell tenniük azt is, hogy a jelölt válaszoljon minden olyan felfedezésre, amely megakadályozza alkalmazását vagy előléptetését.
A visszatekintési időszakokkal kapcsolatban az FCRA megtiltja, hogy a fogyasztói jelentéstevő ügynökségek (CRA-k), például a nemzeti hitelirodák és a külső háttérellenőrző szolgáltatók nyilvánosságra hozzák a következőket:
- Csődök, amelyek több mint tíz éve történtek a jelentés időpontjában;
- Polgári perek és ítéletek, valamint a jelentés keltétől számított hét évnél régebbi feljegyzések;
- A jelentés keltétől hét évnél régebbi fizetett adózálogjog;
- Hét évnél régebbi beszedési számlákra utalt kifizetetlen számlák;
- Minden egyéb kedvezőtlen információ, amely hét évnél régebbi, kivéve a büntetőjogi ítéleteket.
✅ Pro tipp: Válasszon olyan szűrési szolgáltatót, amely megkapta a Professional Background Screening Association akkreditációját, hogy biztosítsa az FCRA-nak való megfelelést – az egyik ilyen szolgáltató a First Advantage. Olvassa el a Techjury First Advantage áttekintését, hogy többet megtudjon erről az akkreditált hitelinformációs ügynökségről. |
Másrészt lehetővé teszi a háttérellenőrző szolgáltatók számára, hogy nyilvánosságra hozzák a következőket:
- Legfeljebb hét évre szóló letartóztatás, még akkor is, ha nem emelnek vádat, és
- Bírósági eljárás, amely akár hét évig is ártatlan ítéletet hozott.
Ezek a „nem elítélések” a következők lehetnek:
- A vádemelés a tárgyalás előtt;
- Nem bűnös perek eredménye; vagy
- Amikor egy személy az elterelő program befejezése után jogosult a vádemelésre.
Egyes államok azonban megszüntetik a 7 éves korlátozást, ha valaki meghatározott bérért folyamodik. Például a háttérellenőrzés csak hét évig engedélyezett Kansasben és Marylandben, kivéve, ha a várható bevétel évi 20 000 dollár.
Nézzük meg, mennyi ideig tartanak a háttérellenőrzések a különböző állapotokban.
Visszatekintési időszakok különböző államokban
A munkaadók tetszés szerint ellenőrizhetik a jelölt büntetett előéletét. A régebbi bűncselekmények azonban nem mindig olyan súlyúak, mint a közelmúltbeliek.
A különböző államoknak azonban megvannak a saját szabályai. Íme azoknak az államoknak a listája, amelyek további korlátozásokkal rendelkező törvényeket hoztak:
Állami | Követelmények |
Kalifornia | A Kaliforniai Munka Törvénykönyve 432.7 §-a megtiltja a munkaadóknak, hogy érdeklődjenek a kérelmező korábbi letartóztatásairól, amelyek nem eredményeztek elítélést, lezárt vagy elbocsátott ítéleteket, vagy bármilyen befejezett eltérítési programot. Általában csak hét év áll rendelkezésre a büntetőítéletek közzétételére. A kivételek a következők: A munkaadók tíz évre tekinthetnek vissza 125 000 dollár feletti fizetéssel. Nem jelenthetők be az olyan letartóztatások, amelyek nem eredményeznek elítélést vagy teljes körű kegyelmet. A marihuánával kapcsolatos vétségeket csak a rendelkezés időpontjától számított két évig lehet feljelenteni. Törvénybe ütközik, ha a munkáltatók ezt az információt keresik vagy figyelembe veszik a felvételi döntéseik során. A közlekedési hálózatok lehetővé teszik a fogyasztói jelentéstevő ügynökségek számára, hogy a jelentések elkészítésekor figyelembe vegyék a több mint hét évvel ezelőtt történt ítéleteket. A még bíróságon lévő bűnügyeket nem lehet feljelenteni. |
Grúzia | Az első bűnelkövetőkről szóló törvény kimondja, hogy a munkáltatók nem utasíthatják el a jelöltet a megfelelően törölt büntetett előélet alapján. Vannak kivételek bizonyos foglalkozásokra, például a következőkre: Gyermekekkel vagy veszélyeztetett csoportokkal való munka; és béketiszti állások. |
Hawaii | A Hawaii Revised Statutes 378-2.5 §-a megtiltja a munkáltatóknak, hogy ellenőrizzék a jelölt bűnügyi előéletét, mielőtt feltételes állásajánlatot tennének. A munkaadóknak tilos hét éven felüli bűncselekmények és öt évnél idősebb vétség miatti büntetések kiszabása is. A munkáltatóknak csak akkor szabad mérlegelniük az ítéleteket, ha azok közvetlenül kapcsolódnak a munkaköri követelményekhez. |
Kansas | A munkáltatók nem tekinthetik a hét évnél régebbi büntetett előéletet. Kivételt képez, ha a pozíció évente 20 000 dollárt vagy többet fizet. |
Maryland | A munkáltatók nem tekinthetnek hét évnél régebbi bűnügyi múltra. Ez alól kivételt képez, ha egy állásért 20 000 dollárt vagy többet fizetnek évente. |
Kentucky | A Kentucky Revised Statute 367.310. §-a értelmében a háttérellenőrzések nem tartalmazhatnak elmarasztaló ítéleteket. Csak időbeli korlátozás nélkül jelenthet be ítéleteket. |
Massachusets | A Massachusettes General Law 151B 4. § (9) bekezdése megtiltja a munkáltatóknak, hogy a következőkről érdeklődjenek: olyan letartóztatás vagy vádemelés, amely nem vezetett elítélésre; egy meghatározott bűncselekmény miatt első alkalommal hozott ítélet; vagy három éven túli vétség miatt van elítélve. |
Montana | Csak hét év áll rendelkezésre a büntetőítéletek közzétételére. Ha a fizetés nem éri el vagy meghaladja a 20 000 dollárt, a korlátozás hét évre szól bûncselekmények esetén és három évre vétségek esetén. |
New Hampshire | A munkáltatók nem tekinthetnek hét évnél régebbi büntetett előéletet. Ez nem vonatkozik arra az esetre, ha a kérdéses foglalkoztatás éves kompenzációja legalább 20 000 USD. |
Michigan | A 2020-ban elfogadott „Tiszta lap” törvényjavaslatok korlátozzák azokat az adatokat, amelyekhez a munkáltatók hozzáférhetnek a jelölt bűnözői hátterének vizsgálatakor. Ha egy személy hét évig elítélt nélkül maradt, néhány erőszakmentes ítéletet törölni fognak a nyilvános büntetett előéletéből. A tíz évnél idősebb minősített bűncselekmények és a hét évnél régebbi vétségek automatikusan hatályon kívül helyezésre kerülnek. |
Új-Mexikó | Az Új-Mexikói Statútum 56-3-6 §-a törvénytelenné teszi az adott időpontnál régebbi bejelentéseket. Ez a következőket tartalmazza: A belépéstől és a letartóztatástól számított hét évnél hosszabb perek; és több mint hét éve tartó ítéletek. A hét éves korlát azonban nem alkalmazható, ha a fizetés legalább 20 000 USD. |
New York | A munkaadók nem érdeklődhetnek olyan letartóztatásról vagy vádemelésről, amely a New York-i emberi jogi törvény 296.16. §-a értelmében nem vezetett elítéléshez. A munkáltatók nem tekinthetik a hét évnél régebbi büntetett előéletet, kivéve, ha a fizetésük évi 75 000 dollár vagy több. |
Texas | A munkaadók nem tekinthetik a hét évnél régebbi büntetett előéletet, hacsak a pozíció fizetése nem haladja meg a 20 000 dollárt évente. |
Wisconsin | A Wisconsin Statútum 111.322. §-a értelmében a munkáltatók nem kezelhetnek másként egy személyt letartóztatásuk vagy elítélésük miatt. A 111.335. § (3) bekezdése azonban lehetővé teszi a munkáltatók számára, hogy figyelembe vegyék a foglalkoztatáshoz szorosan kapcsolódó bűnügyi nyilvántartásokat. |
Washington | A munkaadók nem tekinthetnek hét évnél régebbi büntetett előéletet, kivéve, ha az éves kompenzáció 20 000 dollár vagy több. |
Colorado | Kivéve azokat az eseteket, amikor a jövedelem eléri a 75 000 dollárt vagy annál nagyobb, a határ hét év. |
Összefoglalva, az Egyesült Államok államai „hétéves” vagy „tízéves államokra” oszthatók. A fent említett államok mindegyike a „hétéves államhoz” tartozik, kivéve Georgia, Colorado és Kentucky államot.
A többi állam a „tízéves államokhoz” tartozik, bár ez a kifejezés félrevezető lehet, mivel ezekre a területekre vonatkozó visszatekintési időszak a végtelenségig tarthat.
Becsomagolás
Az államok eltérő törvényekkel rendelkeznek arra vonatkozóan, hogy meddig végezhetnek háttérellenőrzést. Olyan elemeket tartalmaz, mint a háttér-ellenőrzés típusa, a munkakörre vonatkozó és a kompenzáció.
A pályázó sikerének maximalizálása érdekében a jelentkezőknek őszintéknek kell lenniük háttérinformációikkal kapcsolatban, és pontos információkat kell megadniuk.
GYIK
-
Mennyi ideig tart a legtöbb háttérellenőrzés?
A háttérellenőrzés általában két-öt munkanapot vesz igénybe. Minden ember háttere egyedi, és a körülmények meghosszabbíthatják ezt az időtartamot.
-
Mik a piros zászlók a háttérellenőrzésnél?
A munkáltatóknak meg kell keresniük a lehetséges piros zászlókat, ideértve a munkával kapcsolatos büntetőítéleteket, a csalárd foglalkoztatási vagy oktatási múltat, a személyes adatok eltéréseit vagy a negatív szakmai preferenciákat.
-
A háttérellenőrzés megjeleníti a keresési előzményeket?
Bár az olyan kifejezések, mint a „nagy adat” és a „dolgok internete” azt a benyomást kelthetik, hogy minden, amit online csinál, nyomon követhető, a háttérellenőrzések nem fedik fel keresési előzményeit a keresőmotorokban.