Az e heti Ask An SEO-ban Bre a következőket kérdezi:
„Mi a küszöb a kulcsszavak megtöltése és az optimalizálás között? Van valami varázslatos szabály arra vonatkozóan, hogy milyen gyakran kell használni a fő kulcsszót és a kapcsolódó kulcsszavakat egy 2000 szavas oldalon? A fő kulcsszónak a fejlécekben ÉS a törzsben kell lennie ugyanabban a részben?”
Remek kérdés!
A kulcsszavak és az ismétlések tekintetében nincs olyan, hogy „optimalizáltnak lenni”. Ez hasonló a domainek „hatósági” pontszámainak vizsgálatához. Az Ön által kapott optimalizálási pontszámok olyan mérések, amelyek egy SEO-eszköz véleménye szerint adják meg a domain bizalmát, nem pedig a tényleges keresőmotorokon vagy az LLM- és AI-rendszereken. Az ismétlésre szoruló kulcsszó ötlete a kulcsszósűrűségnek nevezett SEO koncepcióból származik, amely a SEO eszközök eredménye.
Minden eszköznek más a mondanivalója, ha eléggé megismétel egy szót vagy kifejezést ahhoz, hogy „SEO-barát” legyen, és mivel az emberek megbíznak az eszközökben, bíznak abban, hogy ez érvényes rangsorolási tényező vagy jel a keresőmotor számára. Nem azért, mert a keresők nem figyelnek arra, hogy hányszor szerepel egy szó egy oldalon vagy egy bekezdésben, mert az nem ad jó élményt.
A Panda csökkentette az alacsony minőségű, kulcsszavakkal teli tartalmak hatékonyságát, a Google későbbi fejlesztései, a BERT és a MUM pedig lehetővé tették a kontextus, a kifejezések közötti kapcsolatok és az oldal általános szerkezetének jobb megértését. A Google most sokkal jobban tudja értelmezni a jelentést anélkül, hogy ismétlődő pontos egyezésű kulcsszavakra hagyatkozna.
Ezzel együtt a kulcsszavak fontosak.
A kulcsszavak segítenek jelzést küldeni a keresőnek az oldal témájával kapcsolatban. Használhatók fejlécekben, szövegben, belső hivatkozásként, címcímkéken, sémán belül és az URL-struktúrában. De ha aggódik a kulcsszó SEO célokra történő használata miatt, az bajhoz vezethet. Tehát definiáljuk a kulcsszótömeget e bejegyzés kedvéért.
A kulcsszótömés az, amikor egy kulcsszót vagy kulcsszókifejezést a tartalomba, a fejlécekbe és az URL-ekbe erőltet, kizárólag a keresőoptimalizálás céljából.
Ha egy kulcsszót belekényszerít a bejegyzésbe, vagy a fejlécbe kényszeríti, azzal rontja a felhasználói élményt. Bár a keresőmotor tudni fogja, hogy mi alapján szeretne rangsorolni, a nyelv nem lesz természetes. Ahelyett, hogy azon aggódna, hogy hányszor mondja ki a kulcsszót, gondoljon a szinonimákra és a könnyen érthető dolgok kimondásának egyéb módjaira. Sok keresőmotor egyre jobban megérti, hogyan kapcsolódnak egymáshoz a témák, szavak, mondatok és kifejezések. Nem kell többé ugyanazokat a szavakat ismételgetned.
Ha a Google-ban keresi a „fürdőruha” szót, valószínűleg látni fogja néhány címcímkében, de a „fürdőruha” szót is. Most írja be a „fürdőruhák” szót, valószínűleg nem fogja látni a címcímkék tömkelegében, de a címcímkéken a „fürdőruha” és más szinonimák szerepelnek, bár a „fürdőruhák” népszerű elnevezése ugyanannak a terméknek.
Most próbálja ki a „fodrászat a közelemben” szót, és valószínűleg nem fogja látni a „fodrászat” kifejezést a legtöbb találat között, de látni fogja a „fodrászat” és hasonló típusú vállalkozásokat. Ennek az az oka, hogy a keresőmotorok megoldásokat kínálnak a problémákra, és ha megértik, hogy az oldalon van megoldás, akkor nem kell folyamatosan ismételgetnie a kulcsszavakat.
Például ahelyett, hogy azt mondanám „kulcsszótöltés” ebben a bejegyzésben azt mondhatnám, hogy „túlzott kifejezések a SEO-hoz”. Ugyanazt jelenti. A rovat olvasói elég gyorsan megunják, ha folyamatosan azt mondom, hogy a kulcsszótömés, és ha összekeverem, meg tudom tartani az érdeklődésüket, és a keresők továbbra is képesek megállapítani, hogy ez egy az egyben. Ez vonatkozik a fejléccímkékre is.
Erre nincs szilárd bizonyítékom, de úgy tűnik, ügyfeleink és az általunk készített tartalom számára jól működik, és több mint 10 éve működik. Ha a fő kulcsszó a H1 címkében van, legyen szó akár menüpontról, akár blogbejegyzésről, nem foglalkozunk azzal, hogy a H2-be, H3-ba, stb.-be helyezzük. Nem fogok ideges lenni, ha a kulcsszó természetesen megjelenik, hiszen az jó UX-t teremt.
Az elmélet szerint a fejlécek a témát és a témát az alábbi szakaszokon keresztül hordozzák. Ha a legfelső szintű fejlécben a „kék” szó szerepel, akkor abból indulok ki, hogy a „kék” téma végigviszi az oldalt, és a H2 címkére vonatkozik, mivel a H2 a „kék” altéma. A kék „H2” lehet „póló” és „rövidnadrág”.
Ha ez igaz, ha a H1 „kék”, a H2 pedig „rövid nadrág”, a keresőmotor tudni fogja, hogy „kék rövidnadrág”, és nagyon bízom benne, hogy a felhasználók is ezt fogják tenni. Kéket kattintottak, vagy SERP-t találtak a kék ruhákhoz, rövidnadrágot pedig a menüből vagy görgetésből találtak rájuk.
Ha minden hivatkozásba és fejlécbe „kéket” töltünk, a felhasználó számára bosszantó, ha újra és újra látja. De sok büntetésben részesülő webhelyen „kék cargo short”, „kék chino short”, „kék workout short” stb. található. Szebbnek tűnik, ha csak a rövidnadrág stílusát mondjuk, például „cargo” vagy „chino”, és a keresőmotorok valószínűleg már tudják, hogy kék, mert egy szinttel feljebb a H címkében szerepel. Valószínűleg a „kék” rész is megtalálható a kenyérmorzsában, a webhely szerkezetében, a termékleírásokban stb.
Egy dolog, amit semmiképpen nem szeretne megtenni, az az, hogy milliónyi lábléclinkje legyen, amelyek megfelelnek a navigációnak vagy kulcsszavakkal vannak kitöltve. Ez régen működött, de most már csak spam. Ez nem előnyös a felhasználó számára; a keresőmotorok számára nyilvánvaló, hogy a SEO érdekében csinálod. Azok a webhelyek, amelyek kulcsszavakat töltenek be, szintén ezt az elavult taktikát használják, ezért szeretném ide sorolni.
Remélem, ez segít megválaszolni a konkrét témák vagy kifejezések túlzott használatával kapcsolatos kérdését. Ez csak boldoggá teszi az eszközt; ez nem jelenti azt, hogy jó felhasználói élményt fog létrehozni a felhasználók vagy a keresőmotorok számára. Ha arra összpontosít, hogy a fogyasztója számára írjon, és természetesen beépítsen egy kulcsszót vagy kifejezést, akkor valószínűleg jutalmat kap.
