Mi a küszöb a kulcsszókitöltés és az optimalizálás között?

Peter

Az e heti Ask An SEO-ban Bre a következőket kérdezi:

„Mi a küszöb a kulcsszavak megtöltése és az optimalizálás között? Van valami varázslatos szabály arra vonatkozóan, hogy milyen gyakran kell használni a fő kulcsszót és a kapcsolódó kulcsszavakat egy 2000 szavas oldalon? A fő kulcsszónak a fejlécekben ÉS a törzsben kell lennie ugyanabban a részben?”

Remek kérdés!

A kulcsszavak és az ismétlések tekintetében nincs olyan, hogy „optimalizáltnak lenni”. Ez hasonló a domainek „hatósági” pontszámainak vizsgálatához. Az Ön által kapott optimalizálási pontszámok olyan mérések, amelyek egy SEO-eszköz véleménye szerint adják meg a domain bizalmát, nem pedig a tényleges keresőmotorokon vagy az LLM- és AI-rendszereken. Az ismétlésre szoruló kulcsszó ötlete a kulcsszósűrűségnek nevezett SEO koncepcióból származik, amely a SEO eszközök eredménye.

Minden eszköznek más a mondanivalója, ha eléggé megismétel egy szót vagy kifejezést ahhoz, hogy „SEO-barát” legyen, és mivel az emberek megbíznak az eszközökben, bíznak abban, hogy ez érvényes rangsorolási tényező vagy jel a keresőmotor számára. Nem azért, mert a keresők nem figyelnek arra, hogy hányszor szerepel egy szó egy oldalon vagy egy bekezdésben, mert az nem ad jó élményt.

A Panda csökkentette az alacsony minőségű, kulcsszavakkal teli tartalmak hatékonyságát, a Google későbbi fejlesztései, a BERT és a MUM pedig lehetővé tették a kontextus, a kifejezések közötti kapcsolatok és az oldal általános szerkezetének jobb megértését. A Google most sokkal jobban tudja értelmezni a jelentést anélkül, hogy ismétlődő pontos egyezésű kulcsszavakra hagyatkozna.

Ezzel együtt a kulcsszavak fontosak.

A kulcsszavak segítenek jelzést küldeni a keresőnek az oldal témájával kapcsolatban. Használhatók fejlécekben, szövegben, belső hivatkozásként, címcímkéken, sémán belül és az URL-struktúrában. De ha aggódik a kulcsszó SEO célokra történő használata miatt, az bajhoz vezethet. Tehát definiáljuk a kulcsszótömeget e bejegyzés kedvéért.

A kulcsszótömés az, amikor egy kulcsszót vagy kulcsszókifejezést a tartalomba, a fejlécekbe és az URL-ekbe erőltet, kizárólag a keresőoptimalizálás céljából.

Ha egy kulcsszót belekényszerít a bejegyzésbe, vagy a fejlécbe kényszeríti, azzal rontja a felhasználói élményt. Bár a keresőmotor tudni fogja, hogy mi alapján szeretne rangsorolni, a nyelv nem lesz természetes. Ahelyett, hogy azon aggódna, hogy hányszor mondja ki a kulcsszót, gondoljon a szinonimákra és a könnyen érthető dolgok kimondásának egyéb módjaira. Sok keresőmotor egyre jobban megérti, hogyan kapcsolódnak egymáshoz a témák, szavak, mondatok és kifejezések. Nem kell többé ugyanazokat a szavakat ismételgetned.

Ha a Google-ban keresi a „fürdőruha” szót, valószínűleg látni fogja néhány címcímkében, de a „fürdőruha” szót is. Most írja be a „fürdőruhák” szót, valószínűleg nem fogja látni a címcímkék tömkelegében, de a címcímkéken a „fürdőruha” és más szinonimák szerepelnek, bár a „fürdőruhák” népszerű elnevezése ugyanannak a terméknek.

Most próbálja ki a „fodrászat a közelemben” szót, és valószínűleg nem fogja látni a „fodrászat” kifejezést a legtöbb találat között, de látni fogja a „fodrászat” és hasonló típusú vállalkozásokat. Ennek az az oka, hogy a keresőmotorok megoldásokat kínálnak a problémákra, és ha megértik, hogy az oldalon van megoldás, akkor nem kell folyamatosan ismételgetnie a kulcsszavakat.

Például ahelyett, hogy azt mondanám „kulcsszótöltés” ebben a bejegyzésben azt mondhatnám, hogy „túlzott kifejezések a SEO-hoz”. Ugyanazt jelenti. A rovat olvasói elég gyorsan megunják, ha folyamatosan azt mondom, hogy a kulcsszótömés, és ha összekeverem, meg tudom tartani az érdeklődésüket, és a keresők továbbra is képesek megállapítani, hogy ez egy az egyben. Ez vonatkozik a fejléccímkékre is.

Erre nincs szilárd bizonyítékom, de úgy tűnik, ügyfeleink és az általunk készített tartalom számára jól működik, és több mint 10 éve működik. Ha a fő kulcsszó a H1 címkében van, legyen szó akár menüpontról, akár blogbejegyzésről, nem foglalkozunk azzal, hogy a H2-be, H3-ba, stb.-be helyezzük. Nem fogok ideges lenni, ha a kulcsszó természetesen megjelenik, hiszen az jó UX-t teremt.

Az elmélet szerint a fejlécek a témát és a témát az alábbi szakaszokon keresztül hordozzák. Ha a legfelső szintű fejlécben a „kék” szó szerepel, akkor abból indulok ki, hogy a „kék” téma végigviszi az oldalt, és a H2 címkére vonatkozik, mivel a H2 a „kék” altéma. A kék „H2” lehet „póló” és „rövidnadrág”.

Ha ez igaz, ha a H1 „kék”, a H2 pedig „rövid nadrág”, a keresőmotor tudni fogja, hogy „kék rövidnadrág”, és nagyon bízom benne, hogy a felhasználók is ezt fogják tenni. Kéket kattintottak, vagy SERP-t találtak a kék ruhákhoz, rövidnadrágot pedig a menüből vagy görgetésből találtak rájuk.

Ha minden hivatkozásba és fejlécbe „kéket” töltünk, a felhasználó számára bosszantó, ha újra és újra látja. De sok büntetésben részesülő webhelyen „kék cargo short”, „kék chino short”, „kék workout short” stb. található. Szebbnek tűnik, ha csak a rövidnadrág stílusát mondjuk, például „cargo” vagy „chino”, és a keresőmotorok valószínűleg már tudják, hogy kék, mert egy szinttel feljebb a H címkében szerepel. Valószínűleg a „kék” rész is megtalálható a kenyérmorzsában, a webhely szerkezetében, a termékleírásokban stb.

Egy dolog, amit semmiképpen nem szeretne megtenni, az az, hogy milliónyi lábléclinkje legyen, amelyek megfelelnek a navigációnak vagy kulcsszavakkal vannak kitöltve. Ez régen működött, de most már csak spam. Ez nem előnyös a felhasználó számára; a keresőmotorok számára nyilvánvaló, hogy a SEO érdekében csinálod. Azok a webhelyek, amelyek kulcsszavakat töltenek be, szintén ezt az elavult taktikát használják, ezért szeretném ide sorolni.

Remélem, ez segít megválaszolni a konkrét témák vagy kifejezések túlzott használatával kapcsolatos kérdését. Ez csak boldoggá teszi az eszközt; ez nem jelenti azt, hogy jó felhasználói élményt fog létrehozni a felhasználók vagy a keresőmotorok számára. Ha arra összpontosít, hogy a fogyasztója számára írjon, és természetesen beépítsen egy kulcsszót vagy kifejezést, akkor valószínűleg jutalmat kap.


A szerzőről

Peter, az eOldal.hu tapasztalt SEO szakértője és tartalomgyártója. Több mint 10 éve foglalkozik keresőoptimalizálással és online marketinggel, amelyek révén számos magyar vállalkozás sikerét segítette elő. Cikkeiben részletes és naprakész információkat nyújt az olvasóknak a legfrissebb SEO trendekről és stratégiákról.