Miért nem indexelnek az oldalaim?

Peter

A heti kérdés Xaris -tól származik, aki azt kérdezi:

„Miért, annak ellenére, hogy helyesen összeállítottam és összekapcsoltam a webhelytérképet az ügyfél webhelyével, és mindent ellenőriztem, néhány cikkben indexelési problémák vannak -e, nem mindegyik, még a Google és a Google Keresési konzol ismételt kérései után is. Mi lehet a probléma? Nem tudom kitalálni.”

Ez messze nem egyedülálló problémától; Mindannyian megtapasztaltuk! „Mindent megtettem, amire gondolok, de a Google még mindig nem indexeli az oldalaimat.”

Határozottan nem indexelt?

A legelső ellenőrzés az, hogy az oldal valóban nem indexelt -e, vagy egyszerűen nem rangsorolva.

Lehet, hogy az oldal nem indexeltnek tűnik, mert nem találja azt, amit a releváns kulcsszavaknak tart. Ez azonban nem azt jelenti, hogy nem indexelt.

Ennek a kérdésnek a céljából tanácsot fogok adni neked, hogyan kell kezelni mindkét körülményt.

Mi lehet a probléma?

Számos oka van annak, hogy egy oldalt valószínűleg nem indexálják, vagy a Google -on nem rangsorolják. Beszéljük meg a főbbeket.

Műszaki kérdés

Vannak technikai okok, mind a hibák, mind a tudatos döntések, amelyek megakadályozhatják a GoogleBot elérését az oldal elérésében és az indexelésben.

A robots.txt -ben blokkolt botok

A Google -nak képesnek kell lennie arra, hogy elérje az oldal tartalmát, ha megérti az oldal értékét, és végül a releváns kérdések keresési eredményeként szolgálja.

Ha a GoogleBot el van akadályozva, hogy ezeket az oldalakat a robots.txt webhelyen látja el, ez megmagyarázhatja, hogy miért nem indexeli őket.

Technikailag továbbra is indexelhet egy olyan oldalt, amelyhez nem fér hozzá, de nem tudja meghatározni az oldal tartalmát, ezért külső jeleket, például linkeket kell használnia annak relevanciájának meghatározására.

Ha nem tudja feltérképezni az oldalt, még akkor is, ha tudja, hogy létezik a webhelytérképen, akkor továbbra is valószínűtlen, hogy rangsoroljon.

Az oldal nem lehet megjeleníteni

Hasonló módon, ha a bot képes feltérképezni az oldalt, de nem tudja megtenni a tartalmat, akkor dönthet úgy, hogy nem indexeli. Ez minden bizonnyal nem valószínű, hogy jól rangsorolja az oldalt, és nem tudja elolvasni az oldal tartalmát.

Az oldalnak nem indexcímke van

Nyilvánvaló, de gyakran figyelmen kívül hagyott kérdés az, hogy az oldalra NoIndex címkét alkalmaztak. Ez szó szerint arra utasítja a GoogleBot -ot, hogy ne indexelje az oldalt.

Ez egy irányelv, vagyis valami, amit a GoogleBOT elkötelezett az elfogadás mellett.

Szerverszintű bot blokkolás

Lehet, hogy a szerver szintjén van egy olyan probléma, amely megakadályozza a GoogleBot weboldalának mászását.

Lehet, hogy a szerver vagy a CDN szintjén beállított szabályok vannak beállítva, amelyek megakadályozzák a GoogleBot újbóli mászását és felfedezését az új oldalakon.

Ez valami olyan általános kérdés lehet, amikor a SEO-ban nem jól ismeretes csapatok felelősek a weboldal műszaki karbantartásáért.

Nem 20000 szerver válaszkódok

A webhelytérképhez hozzáadott oldalak valószínűleg visszaküldhetnek egy szerver állapotkódot, amely megzavarja a GoogleBotot.

Például, ha egy oldal 4xx kódot ad vissza, annak ellenére, hogy láthatja az oldal tartalmát, akkor a GoogleBot úgy dönt, hogy ez nem élő oldal, és nem indexeli azt.

Lassú betöltési oldal

Lehet, hogy a weboldalai nagyon lassan töltenek be. Ennek eredményeként csökkenthetők lehetnek minőségük észlelése.

Az is lehet, hogy olyan sokáig tartanak a betöltéshez, hogy a robotoknak annyit kell prioritást élvezniük az oldalakon, hogy annyira másznak, hogy az újabb oldalaid nem másznak.

Oldalminőség

Vannak olyan problémák is, amelyek maguk a weboldal tartalma vannak, amelyek megakadályozhatják az oldal indexelését.

Alacsony belső linkek, amelyek alacsony értékű oldalt javasolnak

Az egyik módja annak, hogy a Google meghatározza, hogy érdemes -e egy oldalt magas rangsorolni, a belső linkek révén. A webhelyén lévő oldalak közötti linkek egyaránt jelezhetik az oldal tartalmát, amelyhez kapcsolódnak, hanem azt is, hogy az oldal fontos része -e a webhelyének. Lehet, hogy egy olyan oldal, amelynek kevés belső linkje van, nem tűnik elég értékesnek ahhoz, hogy jól rangsoroljon.

Az oldalak nem adnak hozzáadott értéket

Az egyik fő oka annak, hogy egy oldalt nem indexeli a Google, az, hogy nem úgy tekintik, hogy elég magas színvonalú.

A Google nem mászik és indexel minden olyan oldalt, amelyre csak tud. A Google az egyedi, vonzó tartalmat prioritást élvez.

Ha az oldalak vékonyak, vagy nem igazán adnak hozzáadott értéket az internethez, akkor lehet, hogy nem indexelnek, még akkor is, ha technikailag lehetnek.

Másolatok vagy másolatok közelében vannak

Hasonló módon, ha a Google úgy érzékeli, hogy az oldalak pontos vagy nagyon közel állnak a meglévő oldalak másolatához, akkor valószínűleg nem indexeli az újat.

Még akkor is, ha jelezte, hogy az oldal egyedi, ha beilleszti azt az XML webhelytérképbe, és egy önreferencia-kanonikus címkét használ, a Google továbbra is saját értékelését fogja elvégezni arról, hogy érdemes-e egy oldalt indexelni.

Kézi akció

Az is fennáll annak a lehetősége, hogy weboldalát kézi műveletnek vették alá, és ezért nem indexeli a Google.

Például, ha azok az oldalak, amelyeket Ön a Google indexelésére próbál elérni, az „vékony társult oldalak”, akkor előfordulhat, hogy nem tudja rangsorolni őket kézi büntetés miatt.

A kézi műveletek viszonylag ritkák, és általában a szélesebb körű területeket érintik, de érdemes ellenőrizni a keresési konzol kézi műveleteit, hogy ezt kizárják.

Azonosítsa a kérdést

Annak ismerete, hogy mi lehet a kérdés oka, csak a csata fele. Nézzük meg, hogyan lehet potenciálisan szűkíteni a problémát, majd hogyan javíthatja meg.

Ellenőrizze a Bing webmester eszközeit

Első javaslatom az, hogy ellenőrizze, hogy az oldalad indexálódik -e a Bing -ben.

Lehet, hogy nem sokat koncentrál a Bing-re a SEO stratégiájában, de ez egy gyors módja annak meghatározására, hogy ez egy Google-központú kérdés, mint például kézi fellépés vagy rossz rangsor, nem pedig a webhelyén található valami, amely megakadályozza az oldal indexálását.

Lépjen a Bing Webmaster Tools elemre, és írja be az oldalt az URL -ellenőrző eszközbe. Innentől megnézheti, hogy a Bing indexeli -e az oldalt. Ha igen, akkor tudod, hogy ez csak a Google -t érinti.

Ellenőrizze a Google Search Console „Page” jelentését

Ezután látogasson el a Google Search Console -ra. Vizsgálja meg az oldalt, és nézze meg, hogy valóban nem indexelt -e. Ha nem indexelt, akkor a Google magyarázatot kell adnia arra, hogy miért.

Például lehet, hogy az oldal az alábbiak:

Kizárta a „noIndex”

Ha a Google NoIndex címkét észlel az oldalon, akkor nem indexeli. Az URL -ellenőrzési eszköz eredményei alapján azt fogja mondani, hogy az „oldal nem indexel: a„ noIndex ”címke kizárja”

Ha ezt az eredményt kapja az oldalakhoz, akkor a következő lépés a NoIndex címke eltávolítása és a GoogleBot által feltárt oldal újbóli benyújtása.

Felfedezve – Jelenleg nem indexelt

Az ellenőrző eszköz megmondhatja, hogy az „oldal nem indexelt: jelenleg nem indexelt”.

Ha ez a helyzet, akkor biztosan tudod, hogy ez egy indexálási kérdés, és nem a rossz rangsorolás problémája, az az, hogy az oldal nem jelenik meg a Google Search -ben.

A Google elmagyarázza, hogy a „felfedezett – jelenleg nem indexelt” URL:

„Az oldalt a Google találta meg, de még nem mászott fel. Általában a Google az URL -t akarta feltérképezni, de ez várhatóan túlterheli a webhelyet; ezért a Google áttervezte a feltérképezést. Ez az oka annak, hogy az utolsó feltérképezés dátuma üres a jelentésben.”

Ha ezt az állapotot látja, nagy esély van arra, hogy a Google megvizsgálta a webhely más oldalait, és úgy ítélte meg, hogy nem érdemes hozzáadni az indexhez, és mint ilyen, nem költenek erőforrásokat ezeknek a többi oldalnak a feltérképezésével, amelyről tisztában van, mert elvárja, hogy olyan alacsony minőségűek legyenek.

A probléma megoldásához jelölnie kell egy oldal minőségét és relevanciáját a GoogleBot -ra. Ideje kritikusan megnézni a webhelyét, és azonosítani, hogy vannak -e okok, hogy a Google miért tarthatja az oldalait alacsony minőségűnek.

Az oldal fejlesztésének további részleteiért olvassa el a korábbi cikkemet: „Miért fedezik fel az oldalaimat, de nem indexálva?”

Mászott – jelenleg nem indexelt

Ha az ellenőrzött oldalad visszaadja a „mászott – jelenleg nem indexelt” státuszt, ez azt jelenti, hogy a Google tisztában van az oldalról, mászott, de nem látja, hogy hozzáadja azt az indexhez.

Ha megkapja ezt az állapotkódot, akkor a legjobban keresi az oldal minőségének javításának lehetőségeit.

Másolatú, a Google a felhasználót választott, mint a felhasználót

Előfordulhat, hogy riasztást lát az Ön által megvizsgált oldalról, amely azt mondja, hogy ez az oldal „másolat, a Google a felhasználótól eltérő kanonikus választást választott.”

Ez azt jelenti, hogy az URL -t egy meglévő oldal szoros másolataként látja, és az ellenőrzött oldal helyett a SERP -kben megjelenő másik oldalt választja, annak ellenére, hogy helyesen állította be a kanonikus címkét.

A Google ösztönzésének módja a SERP -k mindkét oldalának megjelenítésére, hogy megbizonyosodjon arról, hogy egyediek, elegendő tartalommal rendelkezzenek, hogy hasznosak legyenek az olvasók számára.

Alapvetően meg kell adnia a Google -nak mindkét oldal indexelését.

A problémák megoldása

Bár az oldalak nem indexálnak egy vagy több okból, a javítások mind nagyon hasonlóak.

Valószínű, hogy van egy műszaki probléma a webhelyen, mint például egy hibás kanonikus címke, vagy egy robot.txt blokk, amely megakadályozza az oldal helyes mászását és indexelését.

Vagy van egy probléma az oldal minőségével kapcsolatban, amely miatt a Google nem látja elég értékesnek az indexáláshoz.

Kezdje a lehetséges technikai okok áttekintésével. Ezek segítenek abban, hogy gyorsan azonosítsa, hogy ez egy „gyors” javítás, amelyet Ön vagy fejlesztői megváltoztathatnak.

Miután kizárta a műszaki kérdéseket, valószínűleg a minőségi problémákat vizsgálja.

Attól függően, hogy mit gondol, az az oka, hogy az oldal nem jelenik meg a SERP -kben, előfordulhat, hogy maga az oldalnak minőségi problémái vannak, vagy a webhely nagyobb része.

Ha ez az előbbi, vegye figyelembe az oldalt, az oldal egyediségét az internet hatályában, és hogyan jelölheti az oldal fontosságát, például a releváns linkek révén.

Ha ez az utóbbi, akkor érdemes tartalom -ellenőrzést végeznie, hogy segítsen szűkíteni a minőségének általános észlelésének javítását a webhelyen.

Összefoglalás

Kicsit vizsgálatot kell végezni annak azonosításához, hogy az oldal valóban nem indexelt -e, vagy ha a Google csak úgy dönt, hogy nem rangsorolja azt a kérdésekhez, amelyek relevánsak.

Miután ezt azonosította, elkezdheti bezárni azt, hogy ez egy műszaki vagy minőségi kérdés, amely befolyásolja az oldalakat.

Ez egy frusztráló kérdés, hogy megvan, de a javítások meglehetősen logikusak, és a vizsgálatnak remélhetőleg több módszert kell feltárni a webhely mászásának és indexelésének javítására.


A szerzőről

Peter, az eOldal.hu tapasztalt SEO szakértője és tartalomgyártója. Több mint 10 éve foglalkozik keresőoptimalizálással és online marketinggel, amelyek révén számos magyar vállalkozás sikerét segítette elő. Cikkeiben részletes és naprakész információkat nyújt az olvasóknak a legfrissebb SEO trendekről és stratégiákról.