Mit akar egy vállalati ügyfél SEO ügynökségétől

Peter

A tartós kapcsolat egy vállalati ügyféllel jót tesz az üzleti életnek. Felhatalmazást ad Önnek, bemutatja a személyzetet a nagy szervezetek működésének, és legyen egy pénzügyi elem is.

De a pálya megnyerése csak a kezdet. Sok ügynökség elköveti azt a súlyos hibát, hogy félreérti a kapcsolatban betöltött szerepét, és ez a következő: A kapcsolat tranzakciós jellegű – legalábbis eleinte.

Erre van szüksége egy vállalati ügyfélnek:

  • Világos, következetes kommunikáció.
  • Összhang az üzleti célokkal.
  • Rugalmasság.
  • Integritás.
  • Működési hatékonyság és válaszkészség.
  • Proaktív problémamegoldás.

Ez a hat dolog sok szempontból átfedi a Venn-diagramot. És ha sikerül, akkor nem külső szállítónak, hanem saját magunk kiterjesztésének tekintjük majd.

1. Világos, tömör kommunikáció

A vállalati ügyfelek nem csak e-maileket vagy jelentéseket szeretnének. Világosságot, igazodást és magabiztosságot akarnak abban, hogy ugyanazon az oldalon van.

Ha nem találgatják, mi történik, akkor kudarcot vall.

Mindig kérdezd meg magadtól: Mi az az üzenet, amelyet közvetíteni szeretnél?

Sokszor a kevesebb több.

Egy hosszadalmas e-mail helyett néha egy 15 perces Teams-hívás nemcsak a témával foglalkozik, hanem a nagyobb képről és a következő lépésekről is. Ez azonban nem jelenti azt, hogy a hosszú e-maileknek ne lenne helyük – van.

A kontextus minden.

Értem – ez tisztán szubjektív az egyik érintkezési ponttól a másikig. De ez a játék neve.

Legyen alkalmazkodóképes, és ne feltételezze. Forduljon hozzá, és kérdezze meg, hogy az Ön kapcsolattartója hogyan szeretne kommunikálni.

Minden elköteleződés kezdetén, még akkor is, amikor ügynökségi oldal voltam, egyértelmű útmutatást kértem a munkavégzés módjáról.

És végül, mielőtt megnyomnád a küldést, tedd fel magadnak a kérdést: Ezt most meg kell említeni/kérni/megkérdőjelezni?

Hogyan lehet ezt hatékonyan megtenni:

  • Előzetes felolvasást küldj előre. Törekedjen két munkanappal előbbre, 24 órával rosszabb esetben.
  • Minden prezentáció elején tartalmazzon egy vezetői összefoglalót. Nincs annál rosszabb, mint összefoglaló nélkül végigolvasni a diákkal teli paklit. elfoglalt vagyok. A főnököm elfoglalt; a főnökük elfoglalt. Ha igyekezett létrehozni egy prezentációs csomagot, tegyen nekünk egy TL;DR-t az elején.
  • Regisztráljon, hogy ugyanazt a csapatmunka-alkalmazást használja, mint az ügyfele a gyors frissítések érdekében. A legtöbben nem válaszolnak azonnal az e-mailekre. Azonnali üzenetküldés, például a Slack vagy a Teams? Teljesen más szabályok. Ráadásul személyes tapasztalatból mondom, hogy egy Slack-üzenet készítése egy dedikált csatornán sokkal kevesebb mentális sávszélességet igényel, mint egy e-mail elkészítése. A legjobb az egészben az, hogy mindkét irányban működik, tehát mindenki nyer!

Íme az igazság: A nagyszerű kommunikáció csökkenti a súrlódásokat, bizalmat épít, és folyamatosan tájékozódik, amikor a prioritások megváltoznak.

2. Az üzleti célokhoz való igazodás

A negyedévről negyedévre növekvő forgalom szép. Menő a rangsor. De ha nem a tényleges üzleti céljaik – bevétel, vevőmegtartás, piaci részesedés – felé mozgatja a tűt, akkor csak zaj.

A legnagyobb lecke, amit megtanultam, amikor az ügynökség oldaláról ügyféloldalra helyeztem át a következőt: Ha az Ön ajánlása nem halad közvetlenül az üzleti célok felé, akkor mindenki idejét vesztegeti kutatásaival, ellenőrzéseivel és ajánlásaival.

És SEO-szakemberekként alapértelmezés szerint a probléma azonosítási módot választjuk, mert a legtöbben így kezdtük. Vagyis keresse meg az adott pillérhez kapcsolódó összes problémát (pl. tartalom, technikai SEO, oldalon kívül), és ezt a listát tévessze meg stratégiának.

Ezt tettem az első héten, amikor elkezdtem az első vállalati SEO szerepkörömet.

Felgyújtottam a Screaming Frogot, és megtaláltam az összes dolgot.

De nem volt összefüggésem azzal kapcsolatban, hogy ki a felelős az egyes kérdések megoldásáért, és mik a prioritásai.

Ami fontos SEO tevékenységnek tűnik, nem biztos, hogy üzleti prioritás.

Hogyan lehet ezt hatékonyan megtenni:

  • Az átláthatóság mindkét irányban érvényesül. Ahogy egy vállalati ügyfél elvárja Öntől az átláthatóságot, Ön is megteheti, ha megkérdezi, mik a stratégiai pillérei a negyedévre vagy évre. Ha egy lépéssel tovább akar lépni, kézzelfogható útmutatást kaphat azáltal, hogy felkéri kapcsolattartóját, mik a céljaik és a legfontosabb eredmények (OKR-ek). Hidd el, meglesznek, mert ilyen a vállalati élet.
  • A megfelelő embereket vigye végig az utazáson. Ha tartalom hozzáadását kívánja javasolni, kérdezze meg kapcsolattartóját, hogy mely érdekelt felek vesznek részt a változtatás végrehajtásában. Ha feltérképezési, indexelési és megjelenítési problémákat észlelt, kérdezze meg, hogy ki módosíthatja a robots.txt fájlt, a fájlt és a kezelőfelület veremét. Valószínű, hogy mindegyik külön csapat, akik saját silóikban és lemaradásaikban dolgoznak.

A tanulság a következő: A te szereped nem az, hogy mindent megjavíts, mert egyszerűen nem tudsz. Ehelyett szánjon egy percet annak megértésére, hogy ki kicsoda, mert még az Ön kapcsolattartója is szószóló, nem hóhér.

Miért számít ez: Az ügyfelek nem akarják, hogy a SEO a silóban maradjon. Olyan stratégiákat akarunk, amelyek a legnagyobb prioritásainkhoz kapcsolódnak.

Miért? Mert teljesítményértékelésünk és bónuszok ezekre támaszkodnak. Tehát beszéljen a nyelvünkön, és mutassa meg, hogyan segít nekünk nyerni a SEO.

3. Rugalmasság

Változnak a piacok. A vezetés irányt változtat. A nagyvállalati ügyfelek olyan partnereket szeretnének, akik minden ütemet kihagyás nélkül tudnak alkalmazkodni a változó szükségleteikhez.

Nem érdekel, hogy 80 órát belesüllyedtél valamibe, amire kértem. Engem csak az érdekel, ami jelenleg a legfontosabb.

Semmi személyes. Valószínűleg frusztráltnak érzem magam, akárcsak te. De a prioritások változnak, ezért tanulj meg haladni az áramlattal, és legyél jó eszköz a blokkoló helyett.

Amikor az én hátamat kaptad, én is a tiédet, mert együtt vagyunk ebben.

A kulcs: Legyen mozgékony. Mutasd meg, hogy nem csak egy tervkövető vagy, hanem egy olyan partner is, aki anélkül tud fordulni, hogy elveszítené az eredményekre való összpontosítást.

4. Integritás

Az integritás a bizalom pénzneme. A vállalati ügyfeleknek tudniuk kell, hogy támaszkodhatnak Önre az igazság kimondásában, még akkor is, ha az kényelmetlen vagy kényelmetlen.

Ha hiba van, birtokolja azt. Ha csúsznak az időbeosztások, korán foglalkozz vele. Ha úgy gondolja, hogy az ügyfél kérése nem működik, mondja ki – és támassza alá adatokkal vagy érveléssel. A legrosszabb, amit tehetsz, hogy túl ígéred és alulteljesíted.

Nemrég egy szállító azt hibáztatta, hogy nem fértek hozzá egy Sharepoint-fájlhoz.

Talán igaz volt; A Sharepoint ingatag lehet a külső szállítóknál. De az a tény, hogy ez volt a magyarázatuk, amikor megkérdeztem, miért késett a szállítás, nagyot csalódott.

Gondolatban azt feltételeztem, hogy túlterheltek, és nem jutottak el a feladathoz.

Van egy nagyon egyszerű megoldás: minden alkalommal, amikor az ügyfél megoszt Önnel egy fájlt, nyissa meg, és ellenőrizze, hogy rendelkezik-e a szükséges hozzáféréssel. Ne várjon két héttel később, mert az már túl késő, és nagyon rossz üzenetet küld.

Hasonlóképpen, nem minden kampány megy a terv szerint. Például előfordulhat, hogy digitális PR-kampánya nem hozta meg a várt eredményeket. Ez rendben van.

A második legrosszabb dolog, amit tehetsz, hogy hazudsz róla. A legrosszabb, amit tehetsz, hogy visszamutató hivatkozásokat vásárolsz a számok betöméséhez.

A vállalati keresési marketingszakemberek tudják, hogy a Google semmiféle garanciát nem vállal. A főnököm, a főnökük és a főnökük elvárása a tanulás.

Mit tanultunk ebből a gyakorlatból?

Mit tehetünk legközelebb jobban?

Dokumentáltuk-e wikiben, hogy mit és miért nem terveztünk, hogy ne fektessünk be ugyanannyit valamibe, ami nem működik?

Ennek az a másik oldala, hogy kiállsz magadért, mert nem lakájt keresek. Nem minden ötletem helyénvaló, és azt várom – nem, támaszkodj rá –, hogy akkor is elmondd az igazat, ha az kényelmetlen vagy kényelmetlen.

5. Működési hatékonyság és válaszkészség

A vállalati projektek a mozgó alkatrészek szimfóniája, és egy területen a késések káoszba torkollhatnak. Az Ön feladata, hogy gyors, precíz munkát végezzen a szűk keresztmetszetek minimalizálása mellett.

Azt hiszem, a legtöbb vállalati SEO szakember egyetért velem ebben – betelt a naptáram. Egyes napokon ez szó szerint egymást követő találkozók különböző érdekelt felekkel.

Nincs időm vagy szellemi sávszélességem, hogy megfogjam a kezed.

Amikor feladatot adok, a gyorsaság számít – nem csak a végrehajtás, hanem az elismerés miatt is. Egy egyszerű „Rengeteg vagyunk, itt van az, amikor számíthatsz frissítésre” nagyban megmutatja, hogy megbízható vagy.

A hatékonyság nem csak a gyors munkáról szól, hanem az okos munkáról. Egyszerűsítse a folyamatokat, távolítsa el a redundanciákat, és hozza káoszba a struktúrát. Segítsen nekünk úgy érezni, hogy alkalmas kezekben vagyunk, függetlenül attól, hogy mennyire kisiklik a projekt.

A színdarab: Gyors, precíz munkát végezzen, és legyen készséges. Folyamatosan visszatérnek ahhoz az ügynökséghez, amelyik elvégzi.

6. Proaktív problémamegoldás a belső adatokhoz való hozzáférés nélkül

A vállalati ügyfelek gyakran silókban működnek, és külső ügynökségként ritkán kap közvetlen hozzáférést analitikai platformjainkhoz.

A belső adatokhoz való korlátozott hozzáférés a norma, de ez nem mentesíti a problémák azonosítása vagy megoldások bemutatása alól.

A legjobb ügynökségek korlátok között boldogulnak. Ha nem fér hozzá a belső adatokhoz, legyen kreatív a proxykkal. Használjon nyilvánosan elérhető eszközöket, versenyelemzést és trendadatokat az ajánlások elkészítéséhez.

Ha lehetséges, javasoljon olyan módszereket, amelyekkel az ügyfél megoszthatja az összesített betekintést vagy anonimizált adatokat, amelyek védik a belső szabályzatokat, miközben elegendő munkát biztosítanak Önnek.

Célja annak bemutatása, hogy meg tud oldani problémákat anélkül, hogy mindent látnia kellene. És ha az adathiányok kockázatokat jelentenek, jelezze azokat korán.

Legyen proaktív megoldások javaslata, például adattiszta szobák vagy integrációk, amelyek a megfelelő betekintést nyújtanak a megfelelőség megsértése nélkül.

Inkább tegye ezt: Használjon külső adatforrásokat.

Ha valamit tudok a működő ügynökség oldaláról, az az, hogy hozzáférhet az összes eszközhöz. Tehát más adatforrásokból nyerjen betekintést a minták és lehetőségek azonosításához.

Miért számít ez: A belső felektől származó adatok kiváltság, nem adott. Azzal, hogy megmutatja, hogy a korlátok ellenére értéket tud nyújtani, rugalmas, találékony partnerként pozicionálja magát, aki nem hagyja, hogy akadályok álljanak az eredmények útjában.

A vállalati SEO sikerének 6 pillére

A vállalati ügyfelek nem csak szállítókat akarnak. Hosszú távú partnereket szeretnénk, mert a beszerzés és a beépítés fájdalmas.

Íme, amit a legjobban értékelünk:

  • Világos kommunikáció, amely összehangolja és inspirálja.
  • Az üzleti eredményekhez közvetlenül kapcsolódó stratégiák.
  • Agilitás a változó prioritásokkal szemben.
  • Integritás és átláthatóság minden interakcióban.
  • Hatékonyság, amely tiszteletben tartja időnket és erőforrásainkat.
  • Kreatív problémamegoldás, amely korlátok mellett is eredményt hoz.

Sajátítsa el ezt a hat pillért, és több lesz, mint egy szolgáltató. Partner leszel, akiért harcolunk.

További források:


A szerzőről

Peter, az eOldal.hu tapasztalt SEO szakértője és tartalomgyártója. Több mint 10 éve foglalkozik keresőoptimalizálással és online marketinggel, amelyek révén számos magyar vállalkozás sikerét segítette elő. Cikkeiben részletes és naprakész információkat nyújt az olvasóknak a legfrissebb SEO trendekről és stratégiákról.