OpenAI Reddit AMA és SEO a ChatGPT kereséshez

Peter

Sam Altman vezérigazgató és az OpenAI vezetői Reddit AMA-t tartottak, hogy válaszoljanak a kérdésekre, beleértve a ChatGPT Search-re vonatkozókat is, és betekintést nyújtanak a működésébe. Válaszaik betekintést nyújtanak abba, hogyan nézhet ki a SEO a közeljövőben.

Az OpenAI munkatársai válaszolnak a kérdésekre:

  • Sam Altman, vezérigazgató
  • Kevin Weil, termékigazgató
  • Mark Chen, a kutatási alelnök
  • Srinivas Narayanan, mérnöki alelnök

Miért fontos a ChatGPT keresés?

A ChatGPT Search nem kereső, hanem egy AI chatbot kereséssel, ami azt jelenti, hogy nem versenyez a Google-lel, mint kereső, egyszerűen lecseréli valami másra, amit az emberek már használnak munkára és szórakozásra. Mostantól további segédprogrammal rendelkezik a mindennapi életben és a keresésben.

A ChatGPT Search másik előnye, hogy nem jelenít meg hirdetéseket, és nem követi a felhasználókat az interneten. A felhasználók már bíznak a ChatGPT-ben személyes és üzleti adatokkal, így már jóindulatú a felhasználókkal.

A ChatGPT Search fenyegetést jelent a Google számára az, hogy a felhasználók már ismerik a ChatGPT-t, és jó érzéseik vannak vele kapcsolatban. Mivel már használatban van, nem lehet letérni a Google-ról, hogy megszakítsuk a Google-lel való keresés szokását.

Sam Altman arról, hogy miért jobb a ChatGPT keresés

A Reddit Ask Me Anything (AMA) szekciójában egy Redditor megkérdezte az OpenAI vezérigazgatóját, hogy mi a ChatGPT Search értéke más keresőmotorokhoz képest.

Az illető megkérdezte:

„A kérdésem a ChatGPT Search által kínált értékre vonatkozik a népszerű keresőmotorokhoz képest. Melyek a ChatGPT Search egyedi előnyei vagy legfontosabb megkülönböztető jellemzői, amelyek miatt egy tipikus keresőmotor-felhasználónak megéri ezt választani?

Sam Altman így válaszolt:

„Sok lekérdezés esetén azt találom, hogy gyorsabb/egyszerűbb módja a keresett információk megszerzésének. Azt hiszem, ezt különösen azoknál a lekérdezéseknél fogjuk látni, amelyek összetettebb kutatást igényelnek. Várom azt a jövőt is, ahol egy keresési lekérdezés dinamikusan képes megjeleníteni egy egyéni weboldalt válaszul!”

Az „egyéni weboldalról” érdemes figyelni, mert a felhasználó által keresett személyre szabottságra utal.

Az összetett lekérdezések a ChatGPT előnye

Altman válasza a ChatGPT Search összetett lekérdezések kezelésével kapcsolatban a Google-lal szembeni előnyre hívja fel a figyelmet. A ChatGPT-felhasználók hozzászoktak a természetes nyelvhasználathoz, míg a Google-felhasználók általában kulcsszavas keresést használnak. A kulcsszavas keresések hátrányosan érintik a Google-t, mert nehezebb megérteni ezeket a lekérdezéseket, ezért jeleníti meg a Google a People also Ask funkciókat a Keresésben.

A természetes nyelvű lekérdezések az a mód, ahogyan a felhasználók interakcióba lépnek a ChatGPT-vel, és ez előnyt jelent a ChatGPT Search számára.

Földelés a jobb válaszokért

A következő kérdés az OpenAI fejlődéséről szólt a ChatGPT kitalálásának (más néven hallucinációnak) megakadályozása terén, valamint arról, hogyan fog friss adatokat beépíteni az indexbe.

Mindkét problémát általában a Retrieval-Augmented Generation (RAG) nevű technológiával és technikával közelítik meg, amely kiválasztja az adatokat egy naprakész adatbázisból, például egy keresési indexből vagy egy tudásgráfból, majd továbbítja az LLM-alapú chatbotnak, hogy összefoglalja és felhasználja. válasz alapja.

Ez a kérdés:

„A hallucinációk állandó jelenségek lesznek? Miért van az, hogy egy „gondolat” végéhez közeledve még az o1-előzetes is egyre jobban hallucinál?

Hogyan kezeli a régi (akár 2 éves) adatokat, amelyek mára már nem „igazak”? Folyamatos modellképzés vagy valamilyen szemétszállítás? Ez nagy probléma az igazságosság szempontjából.”

A választ Mark Chen, a kutatási alelnök adta meg

„Nagyon nagy hangsúlyt fektetünk a hallucinációk csökkentésére, de ez alapvetően nehéz probléma – modelljeink ember által írt szövegekből tanulnak, és az emberek néha magabiztosan kijelentenek olyan dolgokat, amelyekben nem biztosak.”

Mark Chen azzal folytatta válaszát, hogy egyre jobbak a „földelés” használatával, amiben a Retrieval-Augmented Generation (RAG) segítséget nyújt a nagy nyelvi modelleknek. Chen azt is felfedi, hogy úgy vélik, hogy a megerősítési tanulás (RL) segítségével a modellek megállíthatják a hallucinációt.

A megerősítő tanulás (RL) egy módja annak, hogy egy gépet tapasztalattal tanítsunk, jutalmazzuk, ha helyes, és visszatartjuk a jutalmat, ha nem helyes, így megerősítve a jó válaszokat. A gép úgy „tanul”, hogy olyan döntéseket hoz, amelyek maximalizálják a jutalmat. A hallucinációkkal összefüggésben a jutalom lehet egy pont vagy jel, amely azt jelzi, hogy a válasz tényszerű (és ezt emberi visszajelzési pontszámok is biztosíthatják).

Mark Chen folytatta válaszát:

„Modelljeink fejlődnek az idézés terén, ami megbízható forrásokra alapozza válaszaikat, és hiszünk abban is, hogy az RL segít a hallucinációkban is – ha programozottan ellenőrizni tudjuk, hogy a modellek hallucinálnak-e, jutalmazhatjuk, ha nem így tesz.”

A ChatGPT Search használja a Binget?

A következő kérdés az, hogy milyen keresési adatokat használ a ChatGPT Search.

A feltett kérdés:

„A ChatGPT Search továbbra is a Binget használja keresőként a színfalak mögött?”

A választ Rinivas Narayanan, az OpenAI mérnöki alelnöke adta meg:

„Szolgáltatásokat használunk, és a Bing fontos szolgáltatás.”

Ez egy érdekes válasz, mert általában azt feltételezik, hogy a Bing az egyetlen keresőmotor. A válasz jelezte, hogy a ChatGPT Search több „szolgáltatást” használ, és a Bing a legfontosabb. Milyen egyéb szolgáltatásokat vehet igénybe a ChatGPT? Ez nyitott kérdés.

Mit mond az OpenAI a SEO-ról a ChatGPT kereséshez?

Valaki feltette azt a fontos kérdést, hogy hogyan lehet optimalizálni a tartalmat a ChatGPT Search számára a helyezés javítása érdekében. A kérdésre Kevin Weill válaszolt, aki azt mondta, hogy még mindig kitalálják, ami azt jelentheti, hogy nem tudják, vagy még csak azon gondolkodnak, mit mondjanak az optimalizálásról.

Kevin Weill, termékigazgató így válaszolt:

„Ez egy nagyszerű kérdés – a termék csak ma került piacra, így még mindig sokat kell kitalálni, hol lesz hasonló a keresés, és hol lesz más a mesterséges intelligencia világában. Örülnék minden visszajelzésnek!”

Elvihető – SEO a ChatGPT kereséshez

Kevin Weill termékigazgató-helyettesnek igaza van, még mindig a keresés kezdeti napjai vannak, és még sok minden változhat. Az OpenAI Reddit AMA első tippeket ad arra vonatkozóan, hogy mivé fejlődik a SEO.

Egyéb meglátások:

  • A Bing a ChatGPT Search által használt fő szolgáltatás, de vannak más szolgáltatások is, amelyeket használ. Emiatt a Bing egy fontos keresőmotor, amelyben rangsorolni kell.
  • A ChatGPT-felhasználók hozzászoktak a természetes nyelvi interakciókhoz, és a munkanapjuk során használhatják a ChatGPT-keresést.
  • Az OpenAI egy bizonyos ponton használhatja a megerősítési tanulást, hogy jobban kezelje a hallucinációkat.
  • A személyre szabás a jövőben valamikor megérkezhet egy dinamikusan megjelenített weboldal formájában.

Ezen túlmenően az a szempont, hogy az OpenAI nem versenyez közvetlenül a Google-lal egy önálló keresőmotorral, hanem teljesen más élményt teremtett az interneten való kereséshez.

A szerzőről

Peter, az eOldal.hu tapasztalt SEO szakértője és tartalomgyártója. Több mint 10 éve foglalkozik keresőoptimalizálással és online marketinggel, amelyek révén számos magyar vállalkozás sikerét segítette elő. Cikkeiben részletes és naprakész információkat nyújt az olvasóknak a legfrissebb SEO trendekről és stratégiákról.