13 Black Hat technika, amely árthat egy SEO kampánynak

Peter

Ahhoz, hogy továbbra is a világ legnépszerűbb keresőmotorja maradhasson, a Google-nak folyamatosan frissítenie kell algoritmusát, hogy továbbra is hasznos eredményeket tudjon nyújtani a felhasználóknak.

Ennek érdekében a Google elérhetővé teszi a Google Search Essentials-t is, így a webfejlesztőktől a SEO szakemberekig mindenki ismeri a játékszabályokat.

Természetesen rengetegen vannak, akik a szabályok betartása nélkül szeretnék megnyerni a játékot.

Az általuk használt taktikák black hat SEO néven ismertek.

Fekete kalap SEO nevét a régi cowboyfilmekről kapta, ahol a rosszfiúk fekete kalapot viselnek.

A Black Hat SEO szakemberek ismerik a keresőoptimalizálás szabályait, és ezt a tudást olyan parancsikonok megtételére használják, amelyek nem pontosan szerepelnek a Google legjobb gyakorlataiban.

Ez szembeállítja a nagy értékű tartalmat népszerűsítő fehér kalapos SEO szakembereket, és mélyreható kulcsszókutatást folytatnak, hogy megnyerjék a SERP-t.

A Google jó a black hat SEO technikák azonosításában és büntetésében, de ez nem akadályozza meg az embereket abban, hogy kipróbálják őket. A technológia fejlődésével új technikákat találnak ki, amelyek arra késztetik a Google-t, hogy fokozza a harcot ellenük.

Íme 13 fekete kalap gyakorlat, amelyet kerülni kell, mert algoritmikus vagy manuális büntetést vonhat maga után.

Ezek közül néhányat megtehet anélkül, hogy szándékában állna, ezért érdemes megismerkednie a black hat SEO-val, hogy tisztában legyen vele.

Black Hat Link technikák

1. Linkek vásárlása

Egy jó minőségű, releváns link forgalmat irányíthat a domainjére, miközben jelzi a Google algoritmusának, hogy Ön megbízható forrás.

Egy jó visszamutató link segíthet a Google-nak abban is, hogy feltérképezze webhelyét, hogy jobb képet kapjon arról, hogy miről van szó, és könnyebben megjelenítheti Önt keresési eredményként.

A link vásárlása azonban ellentétes a Google Search Essentials-szel, és – a Google szerint – nem működik.

Ha elkapják, automatikus és manuális büntetést kaphat, amely bizonyos oldalakat, vagy ami még rosszabb, az egész webhelyet érinti.

A Google nyomon követi azokat a linkeket, amelyeket valószínűleg megvásároltak, és azokat, amelyeket megszerzett.

Ezen túlmenően a linket árusító webhely olyan webhely, amelyről nem szeretne linket vásárolni, mert a Google számára könnyebben azonosíthatja a természetellenes mintákat – még a saját tulajdonai esetében is.

Emiatt a Google létrehozott egy űrlapot, amely segít a linkek visszautasításában.

Ily módon, amikor végignézi a backlinkeket, ki tudja választani magát a nemkívánatos tartományokból.

2. PBN-ek

A PBN-ek olyan webhelyek, amelyek egymásra hivatkoznak.

Az 1990-es években és a 2000-es évek elején sokkal elterjedtebbek voltak, különösen a tévéműsorok, filmek, zenészek stb. rajongói oldalain.

Linksémának tekintik, ha algoritmusok manipulálására tervezték, és a jelenlegi mesterséges intelligencia fejlesztésekkel a keresőmotorok tökéletesek az ilyen minták elkapására.

3. Megjegyzés spam

Blog Megjegyzés Spam

Előfordulhat, hogy megoszthat egy linket a webhelyére egy webhely megjegyzések részében, de ezt kerülje, hacsak nem releváns.

Ellenkező esetben azt kockáztatja, hogy megbüntetik kéretlen levelezőként, mivel a megjegyzések használata linkek létrehozására lényegében nem hatékony.

4. Lábléc hivatkozások

Lábléc hivatkozások

A lábléc a link legfontosabb ingatlana, mert a láblécek minden weboldalon megjelennek.

Ha kereskedelmi horgonyszöveget tartalmazó lábléchivatkozásokat ad hozzá nagy léptékben az eredmények manipulálása érdekében, a Google valószínűleg azonosítani fogja ezeket, és megbünteti ezért.

5. Rejtett hivatkozások

Rejtett linkek

Azt gondolhatja, hogy elrejthet egy linket a webhely szövegében, vagy ha a hivatkozás a háttér színével megegyező színűként jelenik meg, de a Google észreveszi, és megbünteti, ha megpróbálja megjátszani a rendszert.

Ezenkívül, ha elegendő irreleváns linket ad meg, kevesebb okot ad a Google-nak arra, hogy a forgalmat a célközönségéhez irányítsa, mivel ezzel felhígítja a relevanciáját.

A megtévesztően rejtett linkek sértik a Google irányelveit. Ez azt jelenti:

  • Nem lehet szöveget elrejteni a kép mögött.
  • Nem kell a szöveget a képernyőn kívül tartani CSS vagy JavaScript használatával.
  • Ne használjon 0-s betűméretet.
  • Nem lehet egyetlen kis karaktert, például egy időszakot, linket csinálni.

A természetellenes hivatkozástípusok teljes listáját ebben a cikkben találja.

Tartalom Black Hat technikák

6. AI által generált tartalom méretben

Az AI térnyerésével a nagy mennyiségű tartalmat előállító chatbotok könnyebbé váltak, mint valaha.

A Google frissítette irányelveit a mesterséges intelligencia által generált tartalom nagyarányú használatának kezelésére, és azt tanácsolja, hogy a pontosság és megbízhatóság érdekében alaposan felül kell vizsgálni és ellenőrizni kell a tényeket.

Ez azt jelenti, hogy a mesterséges intelligencia használata tartalom tömeges, emberi felügyelet nélküli előállítására sérti a Google irányelveit.

A fekete kalapos SEO-profik azonban a mesterséges intelligencia korai időszakában kihasználták ezeket a technológiákat, és megfelelő emberi felügyelet nélkül nagy mennyiségű tartalmat hoztak létre.

Következésképpen sok ilyen webhelyet eltávolítottak a keresési eredmények közül, amikor a Google frissítette az algoritmusát, és mesterséges intelligencia által generált spam-mintákat észlelt.

Az alábbiakban látható, hogy a Google megbünteti az AI által generált spamért.

Az algoritmus frissítése után eltűnt egy webhely, amely havi 830 000 látogatást ért el a Google keresőjéből.

7. Cikkfonás és kikapart tartalom

Pörgetett tartalom

A cikkpörgetés egy olyan technika, amely magában foglalja a tartalom újraírását szinonimák helyettesítésével, a mondatszerkezet megváltoztatásával vagy a szöveg teljes újraírásával, miközben ugyanazokat az információkat közöl, mint a forrásanyag.

A cikkek pörgetése vagy kaparása manuálisan is elvégezhető, de a modern technikák gyakran mesterséges intelligenciát és kifinomult szoftvereket használnak, ami megnehezíti az észlelést.

Az ilyen cikkek jó okkal rontják az internet minőségét, ezért a Google megbünteti Önt.

8. Álcázás

Az álcázás egy régi fekete kalaptrükk, amelyet a mai napig használnak – használjon flash- vagy animált oldalt, hogy elrejtse a látogatói számára olyan információkat, amelyeket csak a Google láthat a HTML-ben.

Nagyon nehéz félrevezetni a Google-t anélkül, hogy észlelnék. A Google a Google Chrome adatait használja, ami azt jelenti, hogy láthatja, hogy mi jelenik meg a weboldalon a felhasználók oldalán, és összehasonlíthatja azokat arra, ami be van kúszva.

Ha a Google rajtakapja az álcázást, büntetést kap.

9. Ajtóoldalak

Az ajtólapok az álcázás egyik formája.

Úgy tervezték őket, hogy bizonyos kulcsszavakra rangsoroljanak, de aztán más oldalakra irányítsák át a látogatókat.

Más néven:

  • Hídoldalak.
  • Portál oldalak.
  • Ugrás az oldalakra.
  • Átjáró oldalak.
  • Belépő oldalak.

10. Keresési eredmények lekaparása és kattintásszimuláció

A keresési eredmények rang-ellenőrzési célból történő lemásolása vagy a Google Keresés eléréséhez robotok használata ellentétes a spamre vonatkozó irányelveikkel.

Ez gyakran a cikkek kaparásával együtt történik, amikor egy automata szkript lekaparja a Google Keresést, hogy megtalálja az automatikus pörgetéshez az első 10 helyen lévő cikkeket.

A spam másik típusa egy olyan robot programozása, amely hozzáfér a Google-hoz, és rákattint a keresési eredményekre, hogy manipulálja az átkattintási arányt.

Céljuk, hogy félrevezessék a keresőmotorokat, és azt gondolják, hogy bizonyos oldalak népszerűbbek vagy relevánsabbak, mint amilyenek. Ez a manipuláció átmenetileg növelheti a webhely észlelt elköteleződési mutatóit, de súlyosan megsérti a Google irányelveit.

11. Rejtett tartalom

A rejtett hivatkozásokhoz hasonlóan a rejtett tartalom olyan tartalom, amelyet a háttér színével megegyező színűvé tettek, vagy CSS-technikákkal távolítottak el a felhasználók képernyőnézetétől.

Ez egy olyan taktika, amely a lehető legtöbb kulcsszókifejezést, hosszú farkú kulcsszót és szemantikailag kapcsolódó szót kíván felvenni egy oldalon.

Természetesen a Google algoritmusa képes különbséget tenni a bekezdés törzsében lévő és a háttérben rejtett kulcsszavak között.

A rejtett tartalom többféle úton is eljuthat az Ön webhelyére azon túl, hogy a webhely tulajdonosa szándékosan helyezte el őket.

  • Tegyen közzé egy vendég bejegyzést valakitől, aki rejtett tartalmat tartalmaz.
  • Előfordulhat, hogy megjegyzésrendszere nem kellően szigorú, és ennek eredményeként nem veszi fel a rejtett tartalmat.
  • Webhelyét feltörhetik, és a hackerek rejtett tartalmat helyezhetnek el. Ez más néven parazita hosting.
  • Egy jogosult felhasználó véletlenül rejtett tartalmat helyezhet el, mert CSS-stílusú szöveget másolt és illesztett be egy másik forrásból.

Nem minden rejtett tartalommint a harmonika vagy a tabulátor, tilos.

Az alapszabály az, hogy a tartalom mindaddig rendben van, amíg a felhasználó és a keresőmotor számára is látható.

Példa lehet olyan tartalom, amely csak a mobilos látogatók számára látható, de az asztali számítógép látogatói számára rejtett.

12. Kulcsszó töltelék

Kulcsszó töltelék

Ha a SEO csak a kulcsszavak használatáról szólna, akkor csak egy kulcsszóblokk kellene az 1. pozícióhoz.

Mivel azonban a Google jó minőségű eredményeket szeretne nyújtani, tartalomban gazdag szemantikailag kapcsolódó kulcsszavakat keres.

Így az algoritmus nagyobb valószínűséggel biztosít jó minőségű tartalmat, nem pedig olyan tartalmat, amelyen egyszerűen a jó minőségű tartalom felületi jelzései vannak.

13. Rich Snippets Spam

Schema Markup Spam

A bővített kivonatok olyan kivonatok, amelyek több információt tartalmaznak a SERP-oldalakon. A jobb láthatóság növelheti a webhely CTR-jét a SERP-kből, és nagyobb forgalmat generálhat.

De sokféleképpen lehet manipulálni a kódrészletek generálásához használt sémát. Valójában van egy teljes Google-támogatási oldal erre a célra.

Ha azonban kézi műveletet hajt végre a strukturált adatokkal való visszaélés miatt, az nem befolyásolja webhelye rangsorolását. Ehelyett eltávolítja az összes bővített kivonatot a webhelye SERP-ből.

Bottom Line

A fekete kalapút jutalma rövid életű. Etikátlanok is, mert rontják az internetet.

De nem lehet valamit jól csinálni anélkül, hogy ne tudnád, hogyan kell rosszul, ezért minden white hat SEO-nak tudnia kell a fekete kalap útjáról is.

Így tudja, hogyan kerülje el.

És ha véletlenül megbüntetnek, vagy úgy dönt, hogy megváltoztatja gyakorlatát, van mód arra, hogy felépüljön a Google büntetéseiből.

További források:


Kiemelt kép: PeopleImages.com – Yuri A/Shutterstock

A szerzőről

Peter, az eOldal.hu tapasztalt SEO szakértője és tartalomgyártója. Több mint 10 éve foglalkozik keresőoptimalizálással és online marketinggel, amelyek révén számos magyar vállalkozás sikerét segítette elő. Cikkeiben részletes és naprakész információkat nyújt az olvasóknak a legfrissebb SEO trendekről és stratégiákról.