14 kötelező dolog, amire fel kell készülni 2025-re

Peter

1. Keresse meg webhelye legjobb kulcsszavait

A kulcsszavak jelentik a SEO alapját. Bár a tartalom a király, a kulcsszavak az elsők: ezek döntik el, hogy milyen típusú felhasználók találnak rád a keresés során. És mivel szeretné, hogy a megfelelő felhasználók megtalálják, jobb, ha okosan választja meg kulcsszavait.

Milyen kulcsszavak jók az Ön webhelyén?

  • Nagy a keresési mennyiségük.

Nem SEO kifejezésekkel ez azt jelenti, hogy sokan beírják ezeket a kulcsszavakat a keresősávokba. Havi néhány száz keresés jó, de a magasabbra lépés mindig bátorított. Minél több, annál jobb.

  • Pontosan rögzítik a keresési szándékot.

Az oldal tulajdonosa és a felhasználók közötti kapcsolat úgy működik, mint minden üzleti tranzakció: ha nem kínálod meg nekik azt, amit szeretnének, akkor nem fogadják el.

Mintha új cipőt vennénk. Ha felnőtt vagy 7,5-ös mérettel, akkor nem fogsz gyerekcipőt venni (egyébként nem magadnak). És az általános cipők keresése anélkül, hogy bármire konkrétan gondolna, örökre meg fogja találni azt, amire valóban szüksége van.

A kulcsszavak nagyjából ugyanazok. Ha van egy online áruháza, ahol cipőket árul, akkor a „7,5-ös női cipő” kulcsszóra optimalizált termékoldal sokkal jobban teljesít, mint az, amelyik „női cipők” vagy akár csak „cipők” feliratú. A lényeg: olyan kulcsszavakat használjon, amelyek pontosan leírják, hogy a célközönség mit szeretne megtalálni.

  • Nem túl versenyképesek.

A kulcsszavakért folytatott nagy verseny azt jelenti, hogy sok más webhely már rangsorol a kulcsszavakért – és nem lesz könnyű őket legyőzni. De nagyjából minden kulcsszónak van kevésbé versenyképes verziója. Csak meg kell találnia és használnia kell.

Hogyan találja meg azokat a kulcsszavakat, amelyek megfelelnek ezeknek a feltételeknek?

A keresési szándékhoz nagyon jól kell ismernie célközönségét és igényeit, majd a legjobb döntést kell hoznia. Más tényezők is számokkal ábrázolhatók, és itt jönnek be a SEO eszközök, például a WebCEO Kulcsszójavaslatok eszköze.

Vannak saját kulcsszóötletei? Írja be őket a mezőbe, és nyomja meg a Keresés gombot. Az eszköz létrehoz egy táblázatot a kapcsolódó kulcsszavakról, majd csak kiválasztja a legígéretesebbeket.

2. Optimalizálja oldalait kulcsszavakkal

Megvannak a kulcsszavak? Nagy. Most meg kell győződnie arról, hogy megfelelően használja őket.

A maximális hatékonyság érdekében webhelye oldalain a következő helyeken kell szerepelniük kulcsszavaknak:

  • Oldal URL-je
  • Oldal címe
  • Meta leírás
  • H1-H4 címsorok (még jobb, ha van tartalomjegyzéked)
  • Magán a szövegen keresztül
  • Képfájlnevek és ALT szövegek (a Google Képkeresőhöz)
  • Videó átiratok (ha vannak videóid)

Vizsgálja át webhelye oldalait a WebCEO céloldali keresőoptimalizáló eszközével, hogy ellenőrizze a kulcsszavak elhelyezésének állapotát.

Ha az eszköz olyan helyet talál, amelyet kulcsszavakkal meg lehet tölteni, tegye meg, és futtasson utána egy újabb vizsgálatot. Azonnali javulás a szemed előtt!

Még egy dolog: bár kulcsszavak kötelezőek, ne ess túlzásba velük. Általában elég oldalanként egy kapcsolódó kulcsszókészlet, vagy akár egy kulcsszó oldalanként. Ezután természetes hangzású módon fűzze bele a kulcsszavakat a szövegébe. A tartalom arany szabványa általában a hasznos információkat tartalmazó írott szöveg.

3. Optimalizálja webhelye szerkezetét

Webhelyét könnyen összezavarhatja, ha nem tudja, mit csinál.

Amikor te csináld Ha tudja, mit csinál, segíthet a legfontosabb oldalainak jelentős helyezési emelkedésben – pusztán a hivatkozások helyes elhelyezésével.

A felhasználók is értékelni fogják. Ki ne szeretné, ha az összes szükséges tartalom kéznél van?

Tehát íme a recept az optimális webhelyszerkezethez:

  • Oldalhierarchia. Képzeljen el egy fát: a kezdőlap gyökérként, a céloldalak (pl. céloldalak, termékoldalak, blogcikkek) pedig az ágak végén.
  • Témacsoportok. Jó gyakorlat a kapcsolódó témáknak szentelt oldalak összekapcsolása.
  • Navigációs sáv. Egy sáv a képernyő tetején (kevésbé általában a bal oldalon), amely linkeket tartalmaz a webhely legfontosabb oldalaira (pl. kezdőlap, Rólunk, Kapcsolatfelvétel).
  • Lábléc sáv. Egy másik sáv az oldal alján, amely ugyanazokat a hivatkozásokat tartalmazza a navigációból, valamint néhány másikat, az Ön belátása szerint. A lábléc gyakran tartalmaz közösségi média hivatkozásokat.
  • Zsemlemorzsa. Láttál már egy csomó linket egymás után, valami ilyesmit Otthon » Kategória » Alkategória » Oldal? Ezeket kenyérmorzsának nevezik, és segítenek a felhasználóknak nyomon követni, hogy pontosan hol tartózkodnak a webhelyen.
  • Három kattintás szabály. Egy kimondatlan szabály szerint a felhasználóknak képesnek kell lenniük bármelyik A oldalról bármelyik másik B oldalra eljutni három vagy kevesebb kattintással.

Ahhoz azonban, hogy a webhelyén lévő hivatkozásokat profi módon használhassa, pontosan tudnia kell, mekkora tekintélye van weboldalainak. És ezt megtudhatja a megfelelő SEO-eszközökkel.

Vizsgálja át webhelyét a WebCEO belső hivatkozások eszközével, hogy megszerezze ezeket az információkat.

Ez az eszköz felfedi azokat az oldalakat, amelyeknél a legtöbb hivatkozás található. Folytassa, és ossza meg legértékesebb oldalaival, pusztán úgy, hogy hivatkozik rájuk a nagy tekintélyű oldalakról.

Ez a gyakorlat akkor a leghatékonyabb, ha az összekapcsolt oldalak témájukon keresztül kapcsolódnak egymáshoz, vagyis amikor témacsoportot alkotnak. Például egy oldal a legjobb fogkefékről, egy másik pedig a legjobb fogkrémekről. Természetes, hogy a kettőt összekapcsolják, így garantált a helyezés enyhe emelkedése mindkettőn.

4. Maximális betöltési sebesség

Mennyi a túl hosszú? Öt másodperc talán nem tűnik soknak, de ha ennyi ideig tart az oldal betöltése, akkor a legtöbb felhasználó már elment.

Emberek gyűlölet lassan betöltődő oldalak. Az emberek általában utálnak várni. Bármi legyen is a hely vagy a webhely, mindenki azt szeretné, ha késedelem nélkül kiszolgálnák.

És a Google is egyetért. Ezért a webhely betöltési sebessége fontos rangsorolási tényező, amelyet semmiképpen sem szabad figyelmen kívül hagynia.

És ez az egyik legkönnyebben javítható!

Először ellenőrizze webhelyét a WebCEO sebességoptimalizáló eszközével.

Nemcsak az oldalak betöltési sebességét és az alapvető webes vitalértékeket méri, hanem építő kritikát is kínál azáltal, hogy észleli, mi lassítja webhelyét. Csak kövesse a jelentés tippjeit, és nézze meg, hogyan szárnyal webhelye.

És ne feledje, hogy folyamatosan éber legyen a webhely lassú betöltése esetén. Állítsa be a Sebességoptimalizáló eszközt úgy, hogy rendszeres jelentéseket küldjön Önnek, és ha olyan oldalt talál, amely húzza a lábát, segítsen neki fellendülni.

5. Vizsgálja meg webhelyét a hibák miatt – és javítsa ki azokat

Semmi sem tökéletes, még a világ legjobb weboldala sem. Eltörnek a dolgok, hibák jelennek meg. De egyetlen magát tisztelő webhelytulajdonos sem hagyja, hogy a dolgok tönkremenjenek – ez a recept az ügyfelek elvesztéséhez!

Te is jobb vagy ennél. Vizsgálja meg webhelyét hibákért most a WebCEO Technical Audit eszközével.

Ez az eszköz mindenféle akadozást észlel, a hibás hivatkozásoktól a komolyabb problémákig, például a szerverhibákig. Tekintse meg jelentését, és ne essen kétségbe. Ez csak a javítható dolgok listája.

Ezeket a problémákat saját maga is megoldhatja, vagy elküldheti a jelentést webhelye adminisztrátorának, és hagyhatja, hogy ő kezelje. A munka elvégzése után ellenőrizze újra a webhelyet, és készítsen egy másik jelentést, amely a hibák számának csökkenését mutatja. Ügyfele imádni fogja.

És igen, a Technical Audit eszköz automatizált ütemezett jelentéseket is küldhet.

6. Ellenőrizze a backlinkek minőségét

Ön szerint mi az első számú helyezési tényező? Melyikük adhatja a legmagasabb helyezést?

A tipp ott van a fenti címsorban. Így van: visszalinkek.

Más webhelyekről származó linkek, amelyek a tiédre mutatnak. Ha webhelye nem szerepel a Google első számú oldalán, akkor valószínűleg a jó visszamutató linkek hiánya az oka (feltéve, hogy minden más rendben van).

Ahhoz, hogy megtudja, van-e visszalinkelési probléma, ellenőriznie kell linkprofilja aktuális állapotát.

Hogyan teheted ezt? Vizsgálja át webhelyét a WebCEO Backlink Checker segítségével.

Mit kell ott keresni?

  • Összes backlink és link domain. A köztük lévő arány hozzávetőleges képet ad arról, hogy az egyes domainek átlagosan hány hivatkozást adnak. Ha ez az arány túl magas (pl. 1000 link domainenként), akkor ezeknek a linkeknek a többsége valószínűleg rossz minőségű.
  • Visszahivatkozások elvesztése. Néha a webhelyek nem hivatkoznak rád. Lehet, hogy találtak valakit, aki jobb tartalommal rendelkezik, mint a tied, esetleg leszedték az oldalt a backlink-el, vagy akár az ő oldaluk is meghalt. Bármi legyen is az ok, ez negatívan befolyásolhatja a rangsorolását.
  • Visszamutató szövegek. A jó horgonyszöveg elmondja a felhasználóknak, hogy mit fognak találni a hivatkozás másik oldalán. Ha ez nem sikerül, kevesebben kattintanak a linkre. Keressen olyan nem leíró jellegű horgonyszövegeket (például „kattintson ide”), amelyek rontják a rangsorolást – ezeknek a szövegeknek a megváltoztatása lehet, hogy éppen amire szüksége van.
  • Káros visszalinkek. Az alacsony minőségű webhelyekről származó spam jellegű linkek nem tesznek szívességet. Ha túl sok mérgező linkje van, akkor le kell vennie őket.

A linkprofil állapotának ismerete két különböző utat nyit meg annak javításához: a linképítést és a linkméregtelenítést. Kezdjük az előbbivel.

7. Tekintse át és bővítse linképítését

Ha új visszamutató linkeket szeretne szerezni, és növelni szeretné webhelye helyezéseit, érdemes egy kis linképítést végeznie.

Mely oldalak adják a legjobb backlinkeket?

  1. Nagyon tekintélyesek;
  2. Ezek aktuálisan kapcsolódnak az Ön webhelyéhez.

És minél jobban megfelelnek ezeknek a kritériumoknak, annál nehezebb lesz a backlinkeket oda irányítani. Ezek az oldalak magas színvonalúak.

A linképítés egy önálló kihívás – de erre rengeteg jó stratégia létezik.

Hogy csak néhányat említsünk:

  • Legyen jó minőségű (és ideális esetben egyedi) tartalom a webhelyén, amelyre mások is hivatkozni szeretnének;
  • Keresse meg a hibás hivatkozásokat más webhelyeken, és ajánlja fel e webhelyek tulajdonosainak, hogy ehelyett hivatkozzanak az Ön tartalmára;
  • Keresse meg webhelye vagy márkája nem összekapcsolt említéseit, és ajánlja fel egy backlink hozzáadását;

És határozottan javasoljuk, hogy próbáljon ki még többet. Előfordulhat, hogy néhány linképítési stratégiát könnyebb vagy hatékonyabb, mint mások.

Mi a helyzet a 8-14. lépésekkel?

Fogadjunk, hogy ez csak a kezdet. Szeretnél még több SEO technikát alkalmazni a 2025-ös felkészüléshez?

Jó hír: a teljes SEO útmutató kizárólag a WebCEO felhasználók számára érhető el PDF formátumban, és teljesen ingyenes. Töltse le most, és szerezzen előnyt versenytársaihoz képest!

A szerzőről

Peter, az eOldal.hu tapasztalt SEO szakértője és tartalomgyártója. Több mint 10 éve foglalkozik keresőoptimalizálással és online marketinggel, amelyek révén számos magyar vállalkozás sikerét segítette elő. Cikkeiben részletes és naprakész információkat nyújt az olvasóknak a legfrissebb SEO trendekről és stratégiákról.