1. Keresse meg webhelye legjobb kulcsszavait
A kulcsszavak jelentik a SEO alapját. Bár a tartalom a király, a kulcsszavak az elsők: ezek döntik el, hogy milyen típusú felhasználók találnak rád a keresés során. És mivel szeretné, hogy a megfelelő felhasználók megtalálják, jobb, ha okosan választja meg kulcsszavait.
Milyen kulcsszavak jók az Ön webhelyén?
- Nagy a keresési mennyiségük.
Nem SEO kifejezésekkel ez azt jelenti, hogy sokan beírják ezeket a kulcsszavakat a keresősávokba. Havi néhány száz keresés jó, de a magasabbra lépés mindig bátorított. Minél több, annál jobb.
- Pontosan rögzítik a keresési szándékot.
Az oldal tulajdonosa és a felhasználók közötti kapcsolat úgy működik, mint minden üzleti tranzakció: ha nem kínálod meg nekik azt, amit szeretnének, akkor nem fogadják el.
Mintha új cipőt vennénk. Ha felnőtt vagy 7,5-ös mérettel, akkor nem fogsz gyerekcipőt venni (egyébként nem magadnak). És az általános cipők keresése anélkül, hogy bármire konkrétan gondolna, örökre meg fogja találni azt, amire valóban szüksége van.
A kulcsszavak nagyjából ugyanazok. Ha van egy online áruháza, ahol cipőket árul, akkor a „7,5-ös női cipő” kulcsszóra optimalizált termékoldal sokkal jobban teljesít, mint az, amelyik „női cipők” vagy akár csak „cipők” feliratú. A lényeg: olyan kulcsszavakat használjon, amelyek pontosan leírják, hogy a célközönség mit szeretne megtalálni.
- Nem túl versenyképesek.
A kulcsszavakért folytatott nagy verseny azt jelenti, hogy sok más webhely már rangsorol a kulcsszavakért – és nem lesz könnyű őket legyőzni. De nagyjából minden kulcsszónak van kevésbé versenyképes verziója. Csak meg kell találnia és használnia kell.
Hogyan találja meg azokat a kulcsszavakat, amelyek megfelelnek ezeknek a feltételeknek?
A keresési szándékhoz nagyon jól kell ismernie célközönségét és igényeit, majd a legjobb döntést kell hoznia. Más tényezők is számokkal ábrázolhatók, és itt jönnek be a SEO eszközök, például a WebCEO Kulcsszójavaslatok eszköze.
Vannak saját kulcsszóötletei? Írja be őket a mezőbe, és nyomja meg a Keresés gombot. Az eszköz létrehoz egy táblázatot a kapcsolódó kulcsszavakról, majd csak kiválasztja a legígéretesebbeket.
2. Optimalizálja oldalait kulcsszavakkal
Megvannak a kulcsszavak? Nagy. Most meg kell győződnie arról, hogy megfelelően használja őket.
A maximális hatékonyság érdekében webhelye oldalain a következő helyeken kell szerepelniük kulcsszavaknak:
- Oldal URL-je
- Oldal címe
- Meta leírás
- H1-H4 címsorok (még jobb, ha van tartalomjegyzéked)
- Magán a szövegen keresztül
- Képfájlnevek és ALT szövegek (a Google Képkeresőhöz)
- Videó átiratok (ha vannak videóid)
Vizsgálja át webhelye oldalait a WebCEO céloldali keresőoptimalizáló eszközével, hogy ellenőrizze a kulcsszavak elhelyezésének állapotát.
Ha az eszköz olyan helyet talál, amelyet kulcsszavakkal meg lehet tölteni, tegye meg, és futtasson utána egy újabb vizsgálatot. Azonnali javulás a szemed előtt!
Még egy dolog: bár kulcsszavak kötelezőek, ne ess túlzásba velük. Általában elég oldalanként egy kapcsolódó kulcsszókészlet, vagy akár egy kulcsszó oldalanként. Ezután természetes hangzású módon fűzze bele a kulcsszavakat a szövegébe. A tartalom arany szabványa általában a hasznos információkat tartalmazó írott szöveg.
3. Optimalizálja webhelye szerkezetét
Webhelyét könnyen összezavarhatja, ha nem tudja, mit csinál.
Amikor te csináld Ha tudja, mit csinál, segíthet a legfontosabb oldalainak jelentős helyezési emelkedésben – pusztán a hivatkozások helyes elhelyezésével.
A felhasználók is értékelni fogják. Ki ne szeretné, ha az összes szükséges tartalom kéznél van?
Tehát íme a recept az optimális webhelyszerkezethez:
- Oldalhierarchia. Képzeljen el egy fát: a kezdőlap gyökérként, a céloldalak (pl. céloldalak, termékoldalak, blogcikkek) pedig az ágak végén.
- Témacsoportok. Jó gyakorlat a kapcsolódó témáknak szentelt oldalak összekapcsolása.
- Navigációs sáv. Egy sáv a képernyő tetején (kevésbé általában a bal oldalon), amely linkeket tartalmaz a webhely legfontosabb oldalaira (pl. kezdőlap, Rólunk, Kapcsolatfelvétel).
- Lábléc sáv. Egy másik sáv az oldal alján, amely ugyanazokat a hivatkozásokat tartalmazza a navigációból, valamint néhány másikat, az Ön belátása szerint. A lábléc gyakran tartalmaz közösségi média hivatkozásokat.
- Zsemlemorzsa. Láttál már egy csomó linket egymás után, valami ilyesmit Otthon » Kategória » Alkategória » Oldal? Ezeket kenyérmorzsának nevezik, és segítenek a felhasználóknak nyomon követni, hogy pontosan hol tartózkodnak a webhelyen.
- Három kattintás szabály. Egy kimondatlan szabály szerint a felhasználóknak képesnek kell lenniük bármelyik A oldalról bármelyik másik B oldalra eljutni három vagy kevesebb kattintással.
Ahhoz azonban, hogy a webhelyén lévő hivatkozásokat profi módon használhassa, pontosan tudnia kell, mekkora tekintélye van weboldalainak. És ezt megtudhatja a megfelelő SEO-eszközökkel.
Vizsgálja át webhelyét a WebCEO belső hivatkozások eszközével, hogy megszerezze ezeket az információkat.
Ez az eszköz felfedi azokat az oldalakat, amelyeknél a legtöbb hivatkozás található. Folytassa, és ossza meg legértékesebb oldalaival, pusztán úgy, hogy hivatkozik rájuk a nagy tekintélyű oldalakról.
Ez a gyakorlat akkor a leghatékonyabb, ha az összekapcsolt oldalak témájukon keresztül kapcsolódnak egymáshoz, vagyis amikor témacsoportot alkotnak. Például egy oldal a legjobb fogkefékről, egy másik pedig a legjobb fogkrémekről. Természetes, hogy a kettőt összekapcsolják, így garantált a helyezés enyhe emelkedése mindkettőn.
4. Maximális betöltési sebesség
Mennyi a túl hosszú? Öt másodperc talán nem tűnik soknak, de ha ennyi ideig tart az oldal betöltése, akkor a legtöbb felhasználó már elment.
Emberek gyűlölet lassan betöltődő oldalak. Az emberek általában utálnak várni. Bármi legyen is a hely vagy a webhely, mindenki azt szeretné, ha késedelem nélkül kiszolgálnák.
És a Google is egyetért. Ezért a webhely betöltési sebessége fontos rangsorolási tényező, amelyet semmiképpen sem szabad figyelmen kívül hagynia.
És ez az egyik legkönnyebben javítható!
Először ellenőrizze webhelyét a WebCEO sebességoptimalizáló eszközével.
Nemcsak az oldalak betöltési sebességét és az alapvető webes vitalértékeket méri, hanem építő kritikát is kínál azáltal, hogy észleli, mi lassítja webhelyét. Csak kövesse a jelentés tippjeit, és nézze meg, hogyan szárnyal webhelye.
És ne feledje, hogy folyamatosan éber legyen a webhely lassú betöltése esetén. Állítsa be a Sebességoptimalizáló eszközt úgy, hogy rendszeres jelentéseket küldjön Önnek, és ha olyan oldalt talál, amely húzza a lábát, segítsen neki fellendülni.
5. Vizsgálja meg webhelyét a hibák miatt – és javítsa ki azokat
Semmi sem tökéletes, még a világ legjobb weboldala sem. Eltörnek a dolgok, hibák jelennek meg. De egyetlen magát tisztelő webhelytulajdonos sem hagyja, hogy a dolgok tönkremenjenek – ez a recept az ügyfelek elvesztéséhez!
Te is jobb vagy ennél. Vizsgálja meg webhelyét hibákért most a WebCEO Technical Audit eszközével.
Ez az eszköz mindenféle akadozást észlel, a hibás hivatkozásoktól a komolyabb problémákig, például a szerverhibákig. Tekintse meg jelentését, és ne essen kétségbe. Ez csak a javítható dolgok listája.
Ezeket a problémákat saját maga is megoldhatja, vagy elküldheti a jelentést webhelye adminisztrátorának, és hagyhatja, hogy ő kezelje. A munka elvégzése után ellenőrizze újra a webhelyet, és készítsen egy másik jelentést, amely a hibák számának csökkenését mutatja. Ügyfele imádni fogja.
És igen, a Technical Audit eszköz automatizált ütemezett jelentéseket is küldhet.
6. Ellenőrizze a backlinkek minőségét
Ön szerint mi az első számú helyezési tényező? Melyikük adhatja a legmagasabb helyezést?
A tipp ott van a fenti címsorban. Így van: visszalinkek.
Más webhelyekről származó linkek, amelyek a tiédre mutatnak. Ha webhelye nem szerepel a Google első számú oldalán, akkor valószínűleg a jó visszamutató linkek hiánya az oka (feltéve, hogy minden más rendben van).
Ahhoz, hogy megtudja, van-e visszalinkelési probléma, ellenőriznie kell linkprofilja aktuális állapotát.
Hogyan teheted ezt? Vizsgálja át webhelyét a WebCEO Backlink Checker segítségével.
Mit kell ott keresni?
- Összes backlink és link domain. A köztük lévő arány hozzávetőleges képet ad arról, hogy az egyes domainek átlagosan hány hivatkozást adnak. Ha ez az arány túl magas (pl. 1000 link domainenként), akkor ezeknek a linkeknek a többsége valószínűleg rossz minőségű.
- Visszahivatkozások elvesztése. Néha a webhelyek nem hivatkoznak rád. Lehet, hogy találtak valakit, aki jobb tartalommal rendelkezik, mint a tied, esetleg leszedték az oldalt a backlink-el, vagy akár az ő oldaluk is meghalt. Bármi legyen is az ok, ez negatívan befolyásolhatja a rangsorolását.
- Visszamutató szövegek. A jó horgonyszöveg elmondja a felhasználóknak, hogy mit fognak találni a hivatkozás másik oldalán. Ha ez nem sikerül, kevesebben kattintanak a linkre. Keressen olyan nem leíró jellegű horgonyszövegeket (például „kattintson ide”), amelyek rontják a rangsorolást – ezeknek a szövegeknek a megváltoztatása lehet, hogy éppen amire szüksége van.
- Káros visszalinkek. Az alacsony minőségű webhelyekről származó spam jellegű linkek nem tesznek szívességet. Ha túl sok mérgező linkje van, akkor le kell vennie őket.
A linkprofil állapotának ismerete két különböző utat nyit meg annak javításához: a linképítést és a linkméregtelenítést. Kezdjük az előbbivel.
7. Tekintse át és bővítse linképítését
Ha új visszamutató linkeket szeretne szerezni, és növelni szeretné webhelye helyezéseit, érdemes egy kis linképítést végeznie.
Mely oldalak adják a legjobb backlinkeket?
- Nagyon tekintélyesek;
- Ezek aktuálisan kapcsolódnak az Ön webhelyéhez.
És minél jobban megfelelnek ezeknek a kritériumoknak, annál nehezebb lesz a backlinkeket oda irányítani. Ezek az oldalak magas színvonalúak.
A linképítés egy önálló kihívás – de erre rengeteg jó stratégia létezik.
Hogy csak néhányat említsünk:
- Legyen jó minőségű (és ideális esetben egyedi) tartalom a webhelyén, amelyre mások is hivatkozni szeretnének;
- Keresse meg a hibás hivatkozásokat más webhelyeken, és ajánlja fel e webhelyek tulajdonosainak, hogy ehelyett hivatkozzanak az Ön tartalmára;
- Keresse meg webhelye vagy márkája nem összekapcsolt említéseit, és ajánlja fel egy backlink hozzáadását;
És határozottan javasoljuk, hogy próbáljon ki még többet. Előfordulhat, hogy néhány linképítési stratégiát könnyebb vagy hatékonyabb, mint mások.
Mi a helyzet a 8-14. lépésekkel?
Fogadjunk, hogy ez csak a kezdet. Szeretnél még több SEO technikát alkalmazni a 2025-ös felkészüléshez?
Jó hír: a teljes SEO útmutató kizárólag a WebCEO felhasználók számára érhető el PDF formátumban, és teljesen ingyenes. Töltse le most, és szerezzen előnyt versenytársaihoz képest!