Üzleti gyakorlatként az elmúlt években az outsourcing a világ iparágait zúdította a munkaerőpiac közelmúltbeli ingadozásaival szembeni ellenálló képessége miatt.
Emiatt megvizsgáljuk a legfrissebb kiszervezési statisztikákat, hogy megértsük, miért vesznek fel a vállalatok külső tehetségeket mindennapi üzleti tevékenységeikhez.
A szerkesztő választása: Legjobb outsourcing statisztikák
- AZT kiszervezési kiadások becslések szerint meghaladja 1,3 billió dollár 2023 végéig.
- A számítási felhő piac várhatóan eléri 1241 milliárd dollár 2027-ig.
- Az induló szoftverfejlesztési outsourcing mértéke növekedni fog 70% 2023-ban.
- A BPO piac az előrejelzések szerint az érték majdnem eléri 530 milliárd dollár 2030-ra.
- 27% a kisvállalkozások 2022-ben kiszervezték informatikai szolgáltatásaikat.
- Vel 28,7% a teljes termelésből Kína még mindig a világ gyártási nagyhatalma.
- Nike termelését kiszervezi 500 000 munkás Délkelet-Ázsiában.
Az elmúlt évtizedben az IT-outsourcing a bolygó legkeresettebb outsourcing szektorává vált, és ez egyhamar meg fog állni. Lássuk, mitől olyan értékes.
1. Az IT-outsourcing kiadások a becslések szerint 2023 végére meghaladják az 1300 milliárd dollárt.
(Forrás: Imaginovation)
A versenyelőnyt és a termelékenység növelését keresve a vállalatok világszerte 2024-re várhatóan 1,3 billió dollár fölé emelik az IT-outsourcing piacot. Ezen túlmenően a jelenlegi előrejelzések szerint a piac 2027-re 7,7%-os CAGR-növekedést mutat.
2. A Forbes Global 2000 vállalatainak 92%-a használt IT-outsourcingot 2019-ben.
(Forrás: Exploding Topics)
A legújabb ISG-kutatások kimutatták, hogy a világ 2000 legnagyobb vállalata közül 10-ből több mint 9-nek volt IT-outsourcing szerződése 2019-ben – ez a szám a COVID után minden bizonnyal növekedett.
3. A számítási felhő piaca 2027-re várhatóan eléri az 1241 milliárd dollárt.
(Forrás: MarketsandMarkets)
A MarketsandMarkets szerint a felhőalapú számítástechnikai szektor 2022-ben 545,8 milliárd dollárt ért el, de folyamatosan, 17,9%-os CAGR-rel növekszik, és 2027-re eléri az 1240 milliárd dollárt.
4. A kisvállalkozások 37%-a kiszervezte informatikai szolgáltatásait 2019-ben.
(Forrás: Kuplung)
A Clutch – egy piackutató cég – feltárta, hogy 2019-ben még a kisvállalkozások is támaszkodtak informatikai outsourcingra (közel 40%-uk), mivel gyakran hiányzik a házon belüli szakértelem a komoly projektek határidőre és költségvetése alatti befejezéséhez.
5. Az induló szoftverfejlesztési outsourcing 2023-ban 70%-kal emelkedik.
(Forrás: Business Wire)
A Commit 2022-es műszaki állapotjelentése szerint az induló vállalkozások 2023-ban 70%-kal több szoftverfejlesztési feladatot fognak kiszervezni, mint 2022-ben. Végső soron ez a szám a vállalat szoftveres személyzetének átlagosan több mint egyharmadát teszi ki.
Operatív kiszervezési statisztika
Ez a szektor, más néven Business Process Outsourcing (BPO), a mindennapi műveletek kiszervezésével foglalkozik, az üzleti tevékenység alapvető stratégiáján kívül.
Például a vállalatok gyakran kiszervezik front-office és back-office feladataikat, hogy minden erőfeszítésüket új termékek és szolgáltatások fejlesztésére összpontosítsák.
Míg az előbbi a műszaki támogatásra, a marketingre és az értékesítésre vonatkozik, a back-office kiszervezés a számvitelre, a HR-re, a minőségbiztosításra, a jogi, informatikai támogatásra és a fizetések feldolgozására vonatkozik.
6. A BPO piaci értéke az előrejelzések szerint 2030-ra majdnem 526 milliárd dollárra emelkedik.
(Forrás: Grand View Research)
A Grand View Research legfrissebb jelentése szerint a globális BPO piac mérete 262 milliárd dollár volt 2022-ben, és a CAGR 9,4%-os növekedése várhatóan 2030-ra meghaladja az 525 milliárd dollárt.
7. Az RPA-t használó vállalatok 27%-a 10-20%-os működési költségmegtakarításról számolt be.
(Forrás: Deloitte)
A Deloitte 2020-as globális kiszervezési felmérése kimutatta, hogy a Robotic Process Automation (RPA) – a BPO-piac egy részét – használó vállalatok közel 30%-a csökkenti működési költségeit 20%-kal. Ennek ellenére néhányan (2%) 60%-os megtakarítást is elértek.
8. A kisvállalkozások 27%-a kiszervezte informatikai szolgáltatásait 2022-ben.
(Forrás: Kuplung)
A 2021–2022-es felmérésével a Clutch azt is felfedezte, hogy a kisvállalkozások 24%-a kiszervezte digitális marketing osztályát, míg a jogi és pénzügyi feladatokat a válaszadók 23%-a. A fejlesztés (21%) és az Ügyfélszolgálat (19%) a kihelyezett csapatok által kezelt egyéb üzletágak voltak.
9. A globális call center piac 2030-ra eléri a 741,7 milliárd dollárt.
(Forrás: Research and Markets)
Egy kutatási és piackutatási jelentés szerint a COVID világszerte a call centerek számának növekedését idézte elő. Míg 2022-ben több mint 461 milliárd dollárra becsülik, ez a szegmens 2030-ra várhatóan eléri a 742 milliárd dollárt – ami 6,1%-os CAGR-növekedést jelent.
10. A BPO pénzügyi szolgáltatások szegmensének értéke több mint 130 milliárd dollár.
(Forrás: Fortunly)
A Fortunly jelenlegi kutatása szerint a BPO pénzügyi szolgáltatások szegmense világszerte 130 dollárt ér. Ráadásul a legfrissebb amerikai statisztikák a közeljövőben 7,5%-os éves növekedést mutatnak.
11. A bankszektor az ügyfélszolgálati pozícióinak több mint 40%-át kiszervezi.
(Forrás: Orient Software)
Az Orient Software kutatásából kiderül, hogy a bankszektorban minden ötödik help desk pozíciót kiszerveznek. Ennek az üzleti döntésnek a valószínű oka a rövidebb válaszidő, az éjjel-nappali támogatás és a jobb híváskezelési képességekkel rendelkező szakértők alkalmazása.
12. 45%-kal a HR-tanácsadás a leggyakoribb szolgáltatás, amelyet a HRO-szervezetek kínálnak.
(Forrás: ExtensisHR)
Az ExtensisHR – a legmagasabb szintű HR-szolgáltató – feltárta, hogy a HRO iparág által kínált öt legkeresettebb szolgáltatás a következők: HR tanácsadás (45%), juttatások adminisztrációja (36%), időkövetés (24%), biztosítási szolgáltatások ( 19%) és a teljesítménymenedzsment (10%).
Gyártási outsourcing statisztika
A gyártás minden termékközpontú üzlet magja. Az áruk előállításának kiszervezése azonban 15%-os költségmegtakarítást is jelent a cégeknek, így a mai vállalatok inkább csak a terméktervezésre és -fejlesztésre koncentrálnak. Az alábbiakban ennek a gyakorlatnak az eredményeit láthatjuk.
13. A teljes termelés 28,7%-ával Kína még mindig a világ gyártási hatalma.
(Forrás: Safeguard Global)
Egy 2019-es ENSZ-jelentés alapján a Safeguard Global HR szakértői úgy találták, hogy Kína még mindig a lista élén áll a világ árutermelésének csaknem 30%-ával. Az Egyesült Államok a második helyen végzett több mint tíz százalékponttal kevesebbel, annak ellenére, hogy 2010-ig a legnagyobb feldolgozóiparral rendelkezett.
14. A Nike Délkelet-Ázsiában 500 000 munkavállalóra bízza a termelését.
(Forrás: Outsource Accelerator)
Az Outsource Accelerator szerint a Nike sikere (47%-os piaci részesedése) közvetlen következménye a kiszervezési politikájuknak, azaz a gyártóüzemek bezárásának és a teljes termelésnek a Fülöp-szigeteken, Kínában, Vietnámban, Tajvanon és Indonéziában 500 000 dolgozónak való átadása.
15. A COVID közel 750 000 gyártási munkahelyet szüntetett meg az Egyesült Államokban
(Forrás: Public Citizen)
A Public Citizen alapos kutatása feltárta a munkaerőpiac zord valóságát a COVID-járvány idején és után, amely több mint 740 000 amerikai gyártói pozíciót szüntetett meg.
16. Az Apple beszállítóinak 85%-a Ázsiában működik.
(Forrás: Verdict)
Az Apple anyag-, gyártási és összeszerelési költségeinek nagy részét (98%) 200 beszállítóhoz osztották ki 2020-ban. Ezen túlmenően e beszállítók 85%-ának gyártási központja Ázsiában, különösen Kínában található (a teljes termelés 42%-ával).
17. A legutóbbi felmérés szerint 2022-ben a vállalatok fele növelte gyártási kiszervezését.
(Forrás: Fictiv)
A Fictiv által készített legfrissebb gyártási helyzetjelentés megerősíti, hogy 2022-ben az összes vállalat csaknem 50%-a kiszervezte termelési erőfeszítéseit.
Háromnegyedük az outsourcing-ot is hatékony gyakorlatnak tekinti, amely csökkenti a költségeket és növeli a sebességet anélkül, hogy befolyásolná a termék minőségét.
Bottom Line
Amint az a fenti, szemrevételező statisztikákból is kitűnik, az outsourcing piac soha nem látott fellendülést él át a COVID utáni korszakban. Ez a működési váltás nagymértékben előnyös a KKV-knak, amelyeknek csökkenteniük kell költségeiket a relevancia és a növekedés fenntartása érdekében.
Az outsourcing ugyanakkor ingatag és dinamikus piac is, amely a munkaerőhiánnyal szembeni ellenálló képessége ellenére buktatókat rejthet. A jó hír az, hogy az outsourcing partnerekkel való kapcsolatok megszakítása sokkal könnyebb, mint a házon belüli csapatok átstrukturálása.
GYIK
-
Melyek az outsourcing általános típusai?
Az outsourcing az elmúlt évtizedekben számos szegmensre fejlődött, az IT-outsourcingtól a projekt-, folyamat-, gyártás- és működési kiszervezésig.
-
Hogyan működik az outsourcing?
Az outsourcing olyan üzleti gyakorlat, amely külső szakemberek felvételét jelenti meghatározott feladatok elvégzésére, a napi műveletektől az áruk gyártásáig és az ügyfélszolgálatig.
-
Mik az outsourcing előnyei?
Az outsourcing előnyei közé tartozik a működési költségek csökkentése, a munka hatékonyságának növelése, az alapvető stratégiákra való összpontosítás, valamint a további készségekhez és erőforrásokhoz való hozzáférés.