17 Érdekes és kötelező kiszervezési statisztika 2024-re

Peter

Üzleti gyakorlatként az elmúlt években az outsourcing a világ iparágait zúdította a munkaerőpiac közelmúltbeli ingadozásaival szembeni ellenálló képessége miatt.

Emiatt megvizsgáljuk a legfrissebb kiszervezési statisztikákat, hogy megértsük, miért vesznek fel a vállalatok külső tehetségeket mindennapi üzleti tevékenységeikhez.

A szerkesztő választása: Legjobb outsourcing statisztikák

  1. AZT kiszervezési kiadások becslések szerint meghaladja 1,3 billió dollár 2023 végéig.
  2. A számítási felhő piac várhatóan eléri 1241 milliárd dollár 2027-ig.
  3. Az induló szoftverfejlesztési outsourcing mértéke növekedni fog 70% 2023-ban.
  4. A BPO piac az előrejelzések szerint az érték majdnem eléri 530 milliárd dollár 2030-ra.
  5. 27% a kisvállalkozások 2022-ben kiszervezték informatikai szolgáltatásaikat.
  6. Vel 28,7% a teljes termelésből Kína még mindig a világ gyártási nagyhatalma.
  7. Nike termelését kiszervezi 500 000 munkás Délkelet-Ázsiában.

Az elmúlt évtizedben az IT-outsourcing a bolygó legkeresettebb outsourcing szektorává vált, és ez egyhamar meg fog állni. Lássuk, mitől olyan értékes.

1. Az IT-outsourcing kiadások a becslések szerint 2023 végére meghaladják az 1300 milliárd dollárt.

(Forrás: Imaginovation)

A versenyelőnyt és a termelékenység növelését keresve a vállalatok világszerte 2024-re várhatóan 1,3 billió dollár fölé emelik az IT-outsourcing piacot. Ezen túlmenően a jelenlegi előrejelzések szerint a piac 2027-re 7,7%-os CAGR-növekedést mutat.

2. A Forbes Global 2000 vállalatainak 92%-a használt IT-outsourcingot 2019-ben.

(Forrás: Exploding Topics)

A legújabb ISG-kutatások kimutatták, hogy a világ 2000 legnagyobb vállalata közül 10-ből több mint 9-nek volt IT-outsourcing szerződése 2019-ben – ez a szám a COVID után minden bizonnyal növekedett.

3. A számítási felhő piaca 2027-re várhatóan eléri az 1241 milliárd dollárt.

(Forrás: MarketsandMarkets)

A MarketsandMarkets szerint a felhőalapú számítástechnikai szektor 2022-ben 545,8 milliárd dollárt ért el, de folyamatosan, 17,9%-os CAGR-rel növekszik, és 2027-re eléri az 1240 milliárd dollárt.

4. A kisvállalkozások 37%-a kiszervezte informatikai szolgáltatásait 2019-ben.

(Forrás: Kuplung)

A Clutch – egy piackutató cég – feltárta, hogy 2019-ben még a kisvállalkozások is támaszkodtak informatikai outsourcingra (közel 40%-uk), mivel gyakran hiányzik a házon belüli szakértelem a komoly projektek határidőre és költségvetése alatti befejezéséhez.

5. Az induló szoftverfejlesztési outsourcing 2023-ban 70%-kal emelkedik.

(Forrás: Business Wire)

A Commit 2022-es műszaki állapotjelentése szerint az induló vállalkozások 2023-ban 70%-kal több szoftverfejlesztési feladatot fognak kiszervezni, mint 2022-ben. Végső soron ez a szám a vállalat szoftveres személyzetének átlagosan több mint egyharmadát teszi ki.

Operatív kiszervezési statisztika

Ez a szektor, más néven Business Process Outsourcing (BPO), a mindennapi műveletek kiszervezésével foglalkozik, az üzleti tevékenység alapvető stratégiáján kívül.

Például a vállalatok gyakran kiszervezik front-office és back-office feladataikat, hogy minden erőfeszítésüket új termékek és szolgáltatások fejlesztésére összpontosítsák.

Míg az előbbi a műszaki támogatásra, a marketingre és az értékesítésre vonatkozik, a back-office kiszervezés a számvitelre, a HR-re, a minőségbiztosításra, a jogi, informatikai támogatásra és a fizetések feldolgozására vonatkozik.

6. A BPO piaci értéke az előrejelzések szerint 2030-ra majdnem 526 milliárd dollárra emelkedik.

(Forrás: Grand View Research)

A Grand View Research legfrissebb jelentése szerint a globális BPO piac mérete 262 milliárd dollár volt 2022-ben, és a CAGR 9,4%-os növekedése várhatóan 2030-ra meghaladja az 525 milliárd dollárt.

7. Az RPA-t használó vállalatok 27%-a 10-20%-os működési költségmegtakarításról számolt be.

(Forrás: Deloitte)

A Deloitte 2020-as globális kiszervezési felmérése kimutatta, hogy a Robotic Process Automation (RPA) – a BPO-piac egy részét – használó vállalatok közel 30%-a csökkenti működési költségeit 20%-kal. Ennek ellenére néhányan (2%) 60%-os megtakarítást is elértek.

8. A kisvállalkozások 27%-a kiszervezte informatikai szolgáltatásait 2022-ben.

(Forrás: Kuplung)

A 2021–2022-es felmérésével a Clutch azt is felfedezte, hogy a kisvállalkozások 24%-a kiszervezte digitális marketing osztályát, míg a jogi és pénzügyi feladatokat a válaszadók 23%-a. A fejlesztés (21%) és az Ügyfélszolgálat (19%) a kihelyezett csapatok által kezelt egyéb üzletágak voltak.

9. A globális call center piac 2030-ra eléri a 741,7 milliárd dollárt.

(Forrás: Research and Markets)

Egy kutatási és piackutatási jelentés szerint a COVID világszerte a call centerek számának növekedését idézte elő. Míg 2022-ben több mint 461 milliárd dollárra becsülik, ez a szegmens 2030-ra várhatóan eléri a 742 milliárd dollárt – ami 6,1%-os CAGR-növekedést jelent.

10. A BPO pénzügyi szolgáltatások szegmensének értéke több mint 130 milliárd dollár.

(Forrás: Fortunly)

A Fortunly jelenlegi kutatása szerint a BPO pénzügyi szolgáltatások szegmense világszerte 130 dollárt ér. Ráadásul a legfrissebb amerikai statisztikák a közeljövőben 7,5%-os éves növekedést mutatnak.

11. A bankszektor az ügyfélszolgálati pozícióinak több mint 40%-át kiszervezi.

(Forrás: Orient Software)

Az Orient Software kutatásából kiderül, hogy a bankszektorban minden ötödik help desk pozíciót kiszerveznek. Ennek az üzleti döntésnek a valószínű oka a rövidebb válaszidő, az éjjel-nappali támogatás és a jobb híváskezelési képességekkel rendelkező szakértők alkalmazása.

12. 45%-kal a HR-tanácsadás a leggyakoribb szolgáltatás, amelyet a HRO-szervezetek kínálnak.

(Forrás: ExtensisHR)

Az ExtensisHR – a legmagasabb szintű HR-szolgáltató – feltárta, hogy a HRO iparág által kínált öt legkeresettebb szolgáltatás a következők: HR tanácsadás (45%), juttatások adminisztrációja (36%), időkövetés (24%), biztosítási szolgáltatások ( 19%) és a teljesítménymenedzsment (10%).

Gyártási outsourcing statisztika

A gyártás minden termékközpontú üzlet magja. Az áruk előállításának kiszervezése azonban 15%-os költségmegtakarítást is jelent a cégeknek, így a mai vállalatok inkább csak a terméktervezésre és -fejlesztésre koncentrálnak. Az alábbiakban ennek a gyakorlatnak az eredményeit láthatjuk.

13. A teljes termelés 28,7%-ával Kína még mindig a világ gyártási hatalma.

(Forrás: Safeguard Global)

Egy 2019-es ENSZ-jelentés alapján a Safeguard Global HR szakértői úgy találták, hogy Kína még mindig a lista élén áll a világ árutermelésének csaknem 30%-ával. Az Egyesült Államok a második helyen végzett több mint tíz százalékponttal kevesebbel, annak ellenére, hogy 2010-ig a legnagyobb feldolgozóiparral rendelkezett.

14. A Nike Délkelet-Ázsiában 500 000 munkavállalóra bízza a termelését.

(Forrás: Outsource Accelerator)

Az Outsource Accelerator szerint a Nike sikere (47%-os piaci részesedése) közvetlen következménye a kiszervezési politikájuknak, azaz a gyártóüzemek bezárásának és a teljes termelésnek a Fülöp-szigeteken, Kínában, Vietnámban, Tajvanon és Indonéziában 500 000 dolgozónak való átadása.

15. A COVID közel 750 000 gyártási munkahelyet szüntetett meg az Egyesült Államokban

(Forrás: Public Citizen)

A Public Citizen alapos kutatása feltárta a munkaerőpiac zord valóságát a COVID-járvány idején és után, amely több mint 740 000 amerikai gyártói pozíciót szüntetett meg.

16. Az Apple beszállítóinak 85%-a Ázsiában működik.

(Forrás: Verdict)

Az Apple anyag-, gyártási és összeszerelési költségeinek nagy részét (98%) 200 beszállítóhoz osztották ki 2020-ban. Ezen túlmenően e beszállítók 85%-ának gyártási központja Ázsiában, különösen Kínában található (a teljes termelés 42%-ával).

17. A legutóbbi felmérés szerint 2022-ben a vállalatok fele növelte gyártási kiszervezését.

(Forrás: Fictiv)

A Fictiv által készített legfrissebb gyártási helyzetjelentés megerősíti, hogy 2022-ben az összes vállalat csaknem 50%-a kiszervezte termelési erőfeszítéseit.

Háromnegyedük az outsourcing-ot is hatékony gyakorlatnak tekinti, amely csökkenti a költségeket és növeli a sebességet anélkül, hogy befolyásolná a termék minőségét.

Bottom Line

Amint az a fenti, szemrevételező statisztikákból is kitűnik, az outsourcing piac soha nem látott fellendülést él át a COVID utáni korszakban. Ez a működési váltás nagymértékben előnyös a KKV-knak, amelyeknek csökkenteniük kell költségeiket a relevancia és a növekedés fenntartása érdekében.

Az outsourcing ugyanakkor ingatag és dinamikus piac is, amely a munkaerőhiánnyal szembeni ellenálló képessége ellenére buktatókat rejthet. A jó hír az, hogy az outsourcing partnerekkel való kapcsolatok megszakítása sokkal könnyebb, mint a házon belüli csapatok átstrukturálása.

GYIK

  1. Melyek az outsourcing általános típusai?

    Az outsourcing az elmúlt évtizedekben számos szegmensre fejlődött, az IT-outsourcingtól a projekt-, folyamat-, gyártás- és működési kiszervezésig.

  2. Hogyan működik az outsourcing?

    Az outsourcing olyan üzleti gyakorlat, amely külső szakemberek felvételét jelenti meghatározott feladatok elvégzésére, a napi műveletektől az áruk gyártásáig és az ügyfélszolgálatig.

  3. Mik az outsourcing előnyei?

    Az outsourcing előnyei közé tartozik a működési költségek csökkentése, a munka hatékonyságának növelése, az alapvető stratégiákra való összpontosítás, valamint a további készségekhez és erőforrásokhoz való hozzáférés.

A szerzőről

Peter, az eOldal.hu tapasztalt SEO szakértője és tartalomgyártója. Több mint 10 éve foglalkozik keresőoptimalizálással és online marketinggel, amelyek révén számos magyar vállalkozás sikerét segítette elő. Cikkeiben részletes és naprakész információkat nyújt az olvasóknak a legfrissebb SEO trendekről és stratégiákról.