21 kulcsfontosságú HR statisztika, amit tudnod kell 2024-ben

Peter

A mai bejegyzés a humánerőforrás-trendekről és az adatokról szól, amelyek sok mindenre fényt derítenek a világ üzleti és nagyvállalatainál. Átkutattuk a weben a legjobb HR statisztikákat.

Merüljünk el!

Érdekes HR statisztika

Mielőtt mélyebben megvizsgálná az összes adatot, íme egy áttekintés a legérdekesebb HR-tényekről, amelyeket sikerült kiásnunk:

  • a cégek 58%-a a HR-technológiáktól függ a tehetségek toborzása és megtartása
  • Az újonnan felvett személyek 30%-a a felvételt követő három hónapon belül hagyja el a céget
  • A karrier növekedési lehetőségek hiánya ahhoz vezet a fiatalabb alkalmazottak 13%-a elhagyni a munkahelyeket
  • Felett a HR-esek egyharmada elismerik, hogy hiányzik a megfelelő beépítési technológia
  • Ha egy cég foglalkozik aggályaival, az alkalmazottak 75%-a tovább marad ott
  • Éppen a vállalkozások 50%-a alatt aktívan fektessen be a HR menedzsmentbe
  • A HR-szoftver-tárhely piac értéke meghaladja a 13,8 milliárd dollárt
  • A standard arány az 100 alkalmazottra 1,4 HR alkalmazott jut.

Hány HR alkalmazottnak kell lennie egy cégnek?

Általános szabály, hogy egy vállalatnak minden 100 alkalmazottra 1,4 HR-je legyen.

(Valóban)

A vállalatok HR/alkalmazott aránya átlagosan 2,57. A kisvállalkozások aránya 3,40, a középvállalkozásoké 1,22, a nagyvállalatoké 1,03.

Általános HR statisztika

A dolgokat néhány szórakoztató HR-ténnyel indítjuk, amelyek az iparág általános hatókörét mutatják be. Megpróbáltunk lefedni néhány aktuális trendet és még sok mást:

1. A HR-esek 36%-a nem rendelkezik megfelelő technológiával.

(Északkeleti Egyetem)

A HR-szakemberek körülbelül egyharmada a technológia hiányát okolja beépítési problémáiért. Azt állítják, hogy nincs elég technológia a vállalkozásukban ahhoz, hogy segítenék őket hatékonyabb bevezető programok kidolgozásában.

2. A vállalatok mindössze 49%-a fektetett be a HR-menedzsment fejlesztésébe.

(Kenjo blog)

Egy több mint 1000 HR-szakember bevonásával készült tanulmány kimutatta, hogy alig felük aktívan fektet be a HR-menedzsment fejlesztésébe. Az egyik legfontosabb tény a HR-rel kapcsolatban, hogy a múltban kevés befektetés történt. Az idők azonban változnak, és remélhetőleg egyre több vállalat kezd javítani ezen a területen.

3. A HR szoftverpiac értéke meghaladja a 13,8 milliárd dollárt.

(Pénzügyek online)

Ez a Hosted HR-szoftverek piacának tervezett teljes értéke. Az előrejelzések azt is jósolják, hogy a piacon 10,4%-os összetett éves növekedési ütem várható.

4. A globális HR-piac az előrejelzések szerint 2027-re eléri a 38,17 milliárd dollárt.

(Pénzügyek online)

A következő néhány év várhatóan hatalmas lesz a HR világában. Minden jelenlegi humánerőforrás-adat a kiszolgáló HR-szoftverek piacának hatalmas növekedésére utal. 2025-re akár 30 milliárd dollárra is emelkedhet, ami arra utal, hogy a technológia minden bizonnyal az egyik legnagyobb HR-trend.

5. Az alkalmazottak mindössze 18%-a gondolja úgy, hogy annyi célt nyer a munkája, amennyit szeretne.

(Mckinsey)

Ez kritikus státusz, mivel a magasan elkötelezett alkalmazottakkal rendelkező vállalatok termelékenyebbek, mint a nélkülözők. Ez az egyik kulcsfontosságú szempont, hangsúlyozva a kiváló alkalmazotti menedzsment és beépítés fontosságát.

Toborzási statisztika

A toborzás a HR kritikus eleme, ezért egy részt teljes egészében a toborzási folyamatokkal kapcsolatos humánerőforrás-statisztikának szentelünk:

6. A HR-szakemberek 86%-a úgy gondolja, hogy a toborzás inkább marketing.

(Üvegajtó)

Több ezer HR-szakembert kérdeztek meg, és kérdeztek meg a különböző toborzási trendekről. Ez ahhoz a megdöbbentő tényhez vezetett, hogy a HR-ben dolgozók közel 90%-a úgy gondolja, hogy a toborzás jobban összpontosít az üzlet marketingjére, mint bármi másra.

7. A férfiak és nők többsége nem fog rossz hírű cégeknél dolgozni.

(Üvegajtó)

Az álláskeresőket és a jelenleg foglalkoztatott személyeket egyaránt megkérdezték, hogy csatlakoznának-e egy rossz közhírű céghez. A nők 86%-a mondott nemet, csakúgy, mint a férfiak 67%-a. Ez újabb bizonyíték arra, hogy a vállalatoknak a marketingre és a márkaépítésre kell összpontosítaniuk, amikor új tehetségeket próbálnak toborozni.

8. A HR-vezetők 20%-a a jólétet a munka átalakítása során prioritásként kezelte.

(Deloitte)

Ezt a nem HR vezetők 15%-ával hasonlították össze, akik részt vettek ugyanabban a felmérésben. Ez egyike azoknak az érdekes HR-statisztikáknak, amelyek egy kulcsfontosságú iparági trendet mutatnak. A toborzók most arra összpontosítanak, hogy megmutassák az álláskeresőknek, milyen egészségügyi előnyökkel jár a cégüknél végzett munka, így ösztönözve őket a csatlakozásra.

9. Az emberek 86%-a áttekinti az értékeléseket és értékeléseket, mielőtt új állásra jelentkezne.

(Üvegajtó)

A jelenlegi HR-trendek azt mutatják, hogy minden toborzási stratégia központi eleme a jelenlegi és korábbi alkalmazottak pozitív értékeléseinek sokasága kell, hogy legyen. Ellenkező esetben a vállalkozások a tehetségállomány 86%-át elveszíthetik!

10. Az alkalmazottak 70%-a a vállalkozásoktól függ a céltudatosság biztosítása érdekében.

(McKinsey)

A dolgozók közel háromnegyede céltudatosságból fog a munkahelye felé fordulni. A HR-menedzsereknek és vezetőknek most módosítaniuk kell toborzási és irányítási politikájukat, hogy meggyőzzék az álláskeresőket arról, hogy cégük megadja nekik azt a beteljesülést, amit keresnek.

11. Az álláskeresők 90%-a úgy gondolja, hogy a munkahelyi légkör döntő tényező, amikor úgy dönt, hogy csatlakozik egy céghez.

(Karrier Plug)

Ez volt a legfontosabb tényező a legtöbb álláskereső számára, és az interjú tapasztalata a második helyre került. Kiemeli annak fontosságát, hogy jó élményt teremtsenek a jelöltek számára, amikor meglátogatják a vállalkozást, mielőtt eldöntenék, csatlakozzanak-e.

12. A rivális vállalkozások versenye a legfőbb ok, amiért a HR-esek küzdenek a megfelelő alkalmazottak felvétele érdekében.

(SHRM)

A munkaerő-felvételi statisztikák azt mutatják, hogy sok vállalkozás küzd azért, hogy megfelelő tehetségeket toborozzon a szervezetéhez, és 49%-uk állítja, hogy a többi munkaadó versenye a legnagyobb probléma.

13. A jelentkezők nagy valószínűséggel abbahagyják a jelentkezések kitöltését, ha azok túl bonyolultak.

(SHRM)

Ez a szempont sokat elárul arról, hogy sok HR-esnek milyen nehézségekkel kell szembenéznie a toborzás során. Ha egy kérelem túl hosszú és túl sok bonyolult kérdést tartalmaz, a jelentkezők 92%-a valószínűleg abbahagyja a kitöltését. Ez azt jelenti, hogy a munkaadók kihagyhatják a legjobb tehetségeket.

14. Csak a jelöltek 36%-a gondolja úgy, hogy a munkaköri leírások egyértelműek.

(HR meghajtó)

Kitűnő HR-tényeket mutatunk be, de ez zseniális, mivel van egy második része is, amely bemutatja a HR-szakemberek és a jelöltek közötti szakadást. Míg a jelöltek mindössze 36%-a gondolta úgy, hogy a munkaköri leírások egyértelműek, a HR-esek 72%-a mondta azt, hogy úgy gondolja, hogy érthető leírásokat készítettek. Nyilvánvaló, hogy nagy különbség van aközött, amit a jelöltek és a toborzók „egyértelműnek” tartanak.

Felvétel és megtartás Statisztika

Ez a következő válogatás néhány munkaerő-felvételi statisztikát, valamint az alkalmazottak megtartásával kapcsolatos kulcsfontosságú adatokat vizsgál.

15. Az alkalmazottak 88%-a úgy gondolja, hogy nem kaptak megfelelő bevezető programot.

(Gallup)

Ez az elképesztő adat megmagyarázza azt a kulcsfontosságú problémát, amellyel sok vállalat új alkalmazottak felvételekor szembesül. A legtöbb új dolgozó nem gondolja úgy, hogy a beiskolázási folyamat elég jó, ami azt jelentheti, hogy nehezen tudnak beilleszkedni, és nekivágnak a talajnak, ami befolyásolhatja a megtartási arányt.

16. Az alkalmazottak 71%-a felkészültebbnek érzi magát a munkája elvégzésére egy jó bevezető program után.

(Sapling HR)

A TalentLMS felmérést végzett, amely érdekes részleteket fedezett fel a sok vállalat által alkalmazott felvételi folyamatról. Kiderült, hogy az alkalmazottak több mint 71%-a felkészültnek érzi magát a munkája elvégzésére egy hosszadalmas betanítási program után, amely segít nekik megtanulni a kötelet.

17. Az újonnan felvett személyek 30%-a három hónapon belül távozik.

(Jobvite)

Rengeteg hihetetlen statisztika van a mezőnyben, de ez az egyik legszemetnyitóbb. Megdöbbentő, hogy az újonnan felvett személyek közel egyharmada az első 90 napon belül elhagyja a munkahelyét.

18. Az újonnan felvett személyek 43%-a távozik, mert szerepük nem az elvárásoknak megfelelően alakult.

(Jobvite)

Ez tökéletesen kapcsolódik az egyik korábbi statisztikához arról, hogy a munkaköri leírások nem egyértelműek. Az újonnan felvett személyek 30%-a, akik a felvételt követő három hónapon belül távoznak, 43%-a nyilatkozott úgy, hogy azért távozott, mert napi tevékenységei nem a felvételi folyamat során leírtak szerint történtek.

19. A fiatalabb munkavállalók 13%-a azért hagyja el a munkáját, mert nem lát előre növekedést.

(Embereket irányító emberek)

A karrier növekedése manapság kulcsfontosságú tényező a munkaerő-felvételben és -megtartásban – különösen a fiatalabb generáció körében. Ha nem látják előre a növekedést, a fiatalabb munkavállalók valószínűleg távoznak.

20. Az alkalmazottak 75%-a olyan cégnél marad, amelyik foglalkozik a munkavállalói aggályokkal.

(Ultimate Software)

Úgy gondolják, hogy ez pozitívabb munkavállalói élményhez vezet, mivel jobban érzik magukat a munkahelyükön. Növekszik a munkával való elégedettség, ami azt jelenti, hogy a vállalat megtartási aránya is emelkedik.

21. A vállalkozások 58%-a használ HR-szoftvert a tehetségek felkutatására és megtartására.

(Nesuite)

Ebből két dolgot tanulhatunk. Először is, a humánerőforrás-statisztikák egyértelműen azt jelzik, hogy elmozdulás történt a szoftver, mint alkalmazottak felvételi és bevonási módszere felé. Másodszor, a szoftver az alkalmazottak megtartásának javításában is kulcsot jelenthet.

Tekerje fel

Reméljük, hogy tetszettek ezek a HR statisztikák, és értékesnek találta őket. Az iparág határozottan átmeneti szakaszokon megy keresztül, és egyre több szakember kezdi meg a HR-szoftverek bevezetését a bevezetési és felvételi folyamataiba. Azt is felfedeztük, hogy az álláspályázatok és a toborzási folyamat kritikus fontosságúak abban, hogy a vállalatok megtalálják a megfelelő tehetségeket. A munkával való elégedettség fejlesztése a jólétre és a karrier növekedésére összpontosítva számos vállalkozás megtartását is javítja.

A szerzőről

Peter, az eOldal.hu tapasztalt SEO szakértője és tartalomgyártója. Több mint 10 éve foglalkozik keresőoptimalizálással és online marketinggel, amelyek révén számos magyar vállalkozás sikerét segítette elő. Cikkeiben részletes és naprakész információkat nyújt az olvasóknak a legfrissebb SEO trendekről és stratégiákról.