21 Szemet nyitó B2B marketingstatisztika, amelyet tudnia kell 2024-ben

Peter

A B2B (business-to-business) marketing azokra a stratégiákra vonatkozik, amelyeket a szervezetek az egymással való kommunikációra és az értékesítés növelésére használnak.

A marketing erőfeszítések célja, hogy a potenciális ügyfeleket megismertessük a márkával és a termékkel/szolgáltatással, és tényleges vásárlókká váljanak.

Készen áll a legfrissebb B2B statisztikákra?

Térjünk a dologra:

Kötelező tudni B2B marketingstatisztika 2023-ra

A következő statisztikák a B2B marketing világának csúcspontjait mutatják:

  • Az értékesítési ügynökök 54%-a elismeri, hogy a potenciális ügyfelekkel való kapcsolatfelvétel most nehezebb, mint öt évvel ezelőtt.
  • A vásárlók 52%-a hajlamosabb arra, hogy a tartalom elolvasása után vásároljon a szállítóktól.
  • A marketingköltések első számú területe a webhelyfejlesztés, 51%-kal vezet.
  • A marketingesek 46%-a úgy gondolja, hogy a fiókalapú marketing (ABM) a legjobb stratégia 2021-ben.
  • 2030-ra a B2B e-kereskedelmi piac várhatóan eléri a 33 317,37 milliárdot.
  • Az amerikai B2B digitális hirdetési kiadások az előrejelzések szerint 2023-ban elérik a 15 millió dollárt.
  • A B2B marketingesek 86%-a használja a LinkedIn-t az eladások növelésére.
  • A Millenárisok hozzák meg az összes B2B vásárlási döntés 73%-át.
  • 2022 szeptemberében az Egyesült Államokban a B2B termékmarketingesek arról számoltak be, hogy a vállalat bevételének 7,78%-a marketing erőfeszítésekre irányult.
  • A világ B2B marketingeseinek 66%-a azt tervezte, hogy 2022-ben növeli a B2B tartalommarketingre fordított kiadásait.

Általános B2B marketingstatisztika

A vállalkozások közötti vételi és eladási folyamat meglehetősen összetett. Sok szereplőt érint, de a végső szót a döntéshozók mondják ki.

Nézzük meg közelebbről:

1. Átlagosan hat-tíz ember vesz részt egy B2B vásárlási ciklusban.

(Forrás: CEO World)

77% a business-to-business vásárlók egy túl bonyolult utolsó üzlet.

A B2C-vel ellentétben, ahol az eladás másodperceken belül megtörténik, a B2B vásárlás véglegesítése néhány héttől hónapig is eltarthat.

De itt a jó hír:

2. A válaszadók 40%-ánál a B2B vásárlási ciklus mindössze két-három hétig tart.

(Forrás: Marketing Charts)

A legújabb B2B marketing statisztikák azt mutatják, hogy a B2B marketingesek 33%-ánál átlagosan négy-hat hetet vesz igénybe az eladás.

Korábbi kutatások kimutatták, hogy az új ügyfelek eladásainak 74,6%-a legalább négy hónapig tartott.

Tehát a a ciklus egyre rövidebb.

3. A B2B vásárlási döntések 73%-át a Millenárisok hozzák meg.

(Forrás: CEO World)

A B2B vásárlási döntések meghozatalakor a Millenárisok (26–41 évesek) a személyre szabott vásárlási élmény hasonló ahhoz, amit a B2C nyújt.

A B2B marketingstatisztikák azt mutatják, hogy a business-to-business ügyfélélmény-index 50% alatt van, míg a business-to-customer (B2C) márkák 65% és 80% közötti pontszámot értek el.

A B2B iparág is profitálhat az ilyen fogyasztói személyre szabásból – a márkák nyomon követhetik a vásárlási szokásokat, megcélozhatják az ügyfeleket hirdetésekkel, és így több értékesítést végezni.

4. A webhelyfejlesztés volt a legnagyobb marketingköltség 2021-ben.

(Forrás: Sagefrog Marketing Group)

51% A B2B szakemberek 2021-ben a legnagyobb marketingköltségként a webhelyfejlesztést jelzik.

A többi marketing kiadási terület a következő volt:

  • Digitális marketing – 44%
  • Tartalommarketing – 33%
  • Márkaépítés – 27%
  • közösségi média – 22%

5. 2021-ben a B2B technológiai vásárlók 60%-a millenniális volt.

(Forrás: Trust Radius)

Tavaly az Y generációsok a B2B technológiai vásárlási döntések reflektorfényében álltak 60%-kal. Gen X -val második helyen végzett 32%.

Baby boom és Z generáció messze hátramaradt, -val 6% és 2%ill.

B2B tartalommarketing statisztika

A tartalom a B2B döntéshozatali folyamatának jelentős részét képezi.

De milyen típusú tartalmat részesítenek előnyben a vásárlók?

És miért olyan fontos a tartalom személyre szabása?

Vizsgáljuk tovább:

6. A vásárlók 52%-a nagyobb valószínűséggel vásárol az eladóktól, miután elolvasta a tartalmat.

(Forrás: Marketing Charts)

Íme, milyen tartalmak befolyásolják leginkább a vásárlási döntéseket:

  • A B2B vásárlók 67%-a talál a termék specifikációi és funkcionalitása hasznos.
  • 65%-a úgy véli termék-összehasonlítások fontos.
  • 61%-a támaszkodik szakértői ajánlásokat és áttekintő webhelyeket.

7. 2022-ben az online forgalom 82%-a videókból származik.

(Forrás: Industrial Marketer)

A videótartalom kiváló eszköz az ember figyelmének megragadására. 82% az online felhasználók hajlamosak arra árukat vagy szolgáltatásokat vásárolni videó megtekintése után.

A B2B videomarketing statisztikái ezt megerősítik a marketingesek 41%-a már használ ilyen tartalmat az eladások ösztönzésére.

8. A MarTech (marketingtechnológia) vásárlók 70%-a megtalálja a szükséges tartalmat a szállítók webhelyein.

(Forrás: Marketing Charts)

A marketingtechnológiát vásárlók további forrásai a következők:

  • Internetes keresés – 67%
  • Közösségi média – 53%
  • Publikációk – 47%
  • E-mail – 41%

Nézzünk más lenyűgöző B2B tartalommarketing statisztikákat:

9. A B2B csapatok 63%-a legalább három döntéshozóból áll.

(Forrás: Marketing Charts)

Tartalom személyre szabása jelentős vásárlási tényező a vásárlók számára. Ezért az eladóknak személyre kell szabniuk tartalmukat minden érintett döntéshozó számára.

A döntéshozatali szakasz egy lépéssel az adásvétel véglegesítése előtt van, tehát lenyűgöz minden résztvevőt kulcsfontosságú az üzlet lezárásában.

10. A B2B vásárlók átlagosan tizenhárom tartalmat olvasnak el a vásárlás előtt.

(Forrás: Marketing Charts)

Nyolc abból a tizenhárom tartalomból jön ki közvetlenül az eladótól. A másik öt harmadik féltől származik.

B2B e-kereskedelmi statisztika

A B2B eCommerce a business-to-business elektronikus kereskedelmet jelenti. A cégek árukat/szolgáltatásokat vásárolnak és adnak el egymásnak ezen keresztül online értékesítési portálok. Egy ilyen webhely tökéletes példája az Alibaba.com.

11. A B2B e-kereskedelmi piac mérete a becslések szerint 2022-ben eléri a 7907,04 milliárd dollárt.

(Forrás: Research and Markets)

A közvetítő-orientált modell szegmens továbbra is vezet 2022-ben. Lehetővé teszi a kereskedelmi vevők és eladók számára, hogy piactereken keresztül kommunikáljanak és tranzakciókat bonyolítsanak le egymással.

A B2B piactér tulajdonosai naplót vezetnek a kereskedőkről és vásárlókról, és profitálnak a tranzakciók, listák, hirdetések stb. díjak felszámításából.

12. A globális B2B e-kereskedelmi piac 2030-ra elérheti a 33 317,37 milliárd dollárt.

(Forrás: Research and Markets)

A jövőbeli trendek azt mutatják, hogy a business-to-business e-kereskedelmi piac bőven van terjeszkedésre.

A legújabb B2B e-kereskedelmi statisztikák szerint a összetett éves növekedési ráta (CAGR) 2022 és 2030 között várhatóan eléri 19,7%.

Az ilyen kiváló eredmények a gyors elfogadásból származnak új technológiák a B2B e-kereskedelmi szektorban. A vállalatok nyitottabbá váltak az integrációra online csatornák a bevétel növelése érdekében, különösen a COVID-19 után.

13. A B2B online eladások az Egyesült Államokban az előrejelzések szerint 2023-ban meghaladják az 1800 milliárd dollárt.

(Forrás: Statista)

2023-ban az Egyesült Államokban a B2B eladások 17%-a várhatóan online történik.

2019-ben az Egyesült Államokban a business-to-business ügyleteknek csak 13%-a volt digitális.

B2B e-mail marketing statisztika

A B2B marketingszakemberek különböző módszereket alkalmaznak a potenciális ügyfelek megközelítésére és az értékesítési célok elérésére.

Az egyik az e-mail marketing.

Még mindig népszerű, vagy elhalványul a közösségi média miatt?

Nézzük meg:

14. Az értékesítők 54%-a úgy gondolja, hogy ma nehezebb a potenciális vásárlók elé kerülni, mint öt évvel ezelőtt.

(Forrás: Sales Insights Lab)

Az értékesítési ügynökök erre panaszkodnak a potenciális ügyfelek nem válaszolnak e-mailekre és nem veszik fel a telefonjukat többé. De vannak új módok a potenciális vásárlókkal való kapcsolatfelvételre – ezen keresztül online médiaplatformok.

Az e-mail megközelítést azonban továbbra is széles körben használják:

15. Az e-mail marketing a leginkább alkalmazott B2B taktika, 84%-kal vezet.

(Forrás: Sagefrog Marketing Group)

75% a B2B szakértők használják közösségi média mint a második legjobb marketing taktika.

Tartalommarketing és blogírás szintén az első háromban vannak 69%.

Lássuk a következő lépésben a B2B közösségi média statisztikáit.

B2B közösségi média statisztika

16. A B2B vezetők 84%-a a közösségi médiát használja a vásárlási döntések forrásaként.

(Forrás: Leadspace)

A B2B vásárlók 92%-a használja a közösségi médiát, hogy kapcsolatba lépjen az értékesítési ágazat vezetőivel.

17. A LinkedIn a leggyakrabban használt közösségi média csatorna a B2B marketingben.

(Forrás: Sagefrog Marketing Group)

86% a B2B marketingszakemberek közül azonosítják LinkedIn mint a leggyakrabban használt közösségi média platformjuk.

A Facebookot a B2B marketingesek 79%-a használja, ezt követi a Twitter (60%), az Instagram (60%) és a YouTube (56%).

Csak 5%-uk nem használja a közösségi médiát.

18. Az e-mail marketing a második legjobb forrás a B2B leadek és eladások növelésére.

(Forrás: Sagefrog Marketing Group)

A első számú értékesítési és potenciális ügyfelek forrása természetesen utalások-val 65%.

E-mail marketing második a 38%míg a keresőoptimalizálás (SEO) a harmadik helyen áll 33%-kal.

A vállalkozásoknak mindig figyelniük kell az iparág legújabb trendjeit. A pozitív eredmények eléréséhez kulcsfontosságú, hogy releváns és naprakész maradjon az ügyfelek igényeivel.

Íme, mi a trend a B2B marketingben:

19. A marketingszakemberek 46%-a nyilatkozott úgy, hogy 2021-ben a fiókalapú marketing (ABM) volt a B2B stratégiája.

(Forrás: Sagefrog Marketing Group)

Az ABM stratégia a kiválasztott csoportra összpontosít nagy értékű számlák és személyre szabott marketingkampányokkal célozza meg őket.

A másik négy legjobban teljesítő stratégiák az első ötbe kerültek:

  • Videómarketing (41%)
  • Influencer marketing (38%)
  • Mesterséges intelligencia (38%)
  • Újracélzás (33%)

20. A B2B ügyfelek kezdenek jobban támaszkodni az internetre, mint az értékesítőkre.

(Forrás: Forbes)

Az alapos online kutatás a 2022-es B2B értékesítési trendek egyike, amely a jövőben csak növekedni fog.

A B2B vásárlók elemzik az eladó online jelenlétét, mielőtt az eladási szakaszba lépnének. Ezért van most az internetes tartalom befolyásosabb, mint valaha.

21. Becslések szerint az amerikai B2B-k 2023-ra több mint 30 milliárd dollárt költenek reklámozásra az Egyesült Államokban.

(Forrás: Insider Intelligence)

Az Egyesült Államok B2B reklámköltése közel 26 milliárd dollár volt 2021-ben.

A digitális reklámozás a B2B marketing trendek egyike 2022-ben, amely 2023-ban is jól fog folytatódni.

2021-ben digitális reklámozás a teljes B2B hirdetés 42%-áért volt felelős az Egyesült Államokban. Által 2023 ez a részesedés az előrejelzések szerint erre fog növekedni 48%.

22. 2023-ban az Egyesült Államok B2B digitális hirdetési kiadásai várhatóan elérik a 15 milliárd dollárt.

(Forrás: Insider Intelligence)

Az előrejelzések szerint az amerikai B2B digitális piac 16,8%-kal fog növekedni, és 2022-ben eléri a 12,65 milliárd dollárt.

In 2023másik 15,1%-os növekedés Az előrejelzések szerint az Egyesült Államok B2B digitális kiadásai 14,57 milliárd dollárt tesznek ki.

Tekerje fel

B2B marketingstatisztikáink megerősítették, hogy a szervezetek mindenre kiterjednek, amikor egymással üzletelnek. A számok emelkednek, miközben új stratégiák és trendek jelennek meg.

Fényes jövő vár a business-to-business szektorra. Mit kérhetünk még?

A szerzőről

Peter, az eOldal.hu tapasztalt SEO szakértője és tartalomgyártója. Több mint 10 éve foglalkozik keresőoptimalizálással és online marketinggel, amelyek révén számos magyar vállalkozás sikerét segítette elő. Cikkeiben részletes és naprakész információkat nyújt az olvasóknak a legfrissebb SEO trendekről és stratégiákról.