A B2B (business-to-business) marketing azokra a stratégiákra vonatkozik, amelyeket a szervezetek az egymással való kommunikációra és az értékesítés növelésére használnak.
A marketing erőfeszítések célja, hogy a potenciális ügyfeleket megismertessük a márkával és a termékkel/szolgáltatással, és tényleges vásárlókká váljanak.
Készen áll a legfrissebb B2B statisztikákra?
Térjünk a dologra:
Kötelező tudni B2B marketingstatisztika 2023-ra
A következő statisztikák a B2B marketing világának csúcspontjait mutatják:
- Az értékesítési ügynökök 54%-a elismeri, hogy a potenciális ügyfelekkel való kapcsolatfelvétel most nehezebb, mint öt évvel ezelőtt.
- A vásárlók 52%-a hajlamosabb arra, hogy a tartalom elolvasása után vásároljon a szállítóktól.
- A marketingköltések első számú területe a webhelyfejlesztés, 51%-kal vezet.
- A marketingesek 46%-a úgy gondolja, hogy a fiókalapú marketing (ABM) a legjobb stratégia 2021-ben.
- 2030-ra a B2B e-kereskedelmi piac várhatóan eléri a 33 317,37 milliárdot.
- Az amerikai B2B digitális hirdetési kiadások az előrejelzések szerint 2023-ban elérik a 15 millió dollárt.
- A B2B marketingesek 86%-a használja a LinkedIn-t az eladások növelésére.
- A Millenárisok hozzák meg az összes B2B vásárlási döntés 73%-át.
- 2022 szeptemberében az Egyesült Államokban a B2B termékmarketingesek arról számoltak be, hogy a vállalat bevételének 7,78%-a marketing erőfeszítésekre irányult.
- A világ B2B marketingeseinek 66%-a azt tervezte, hogy 2022-ben növeli a B2B tartalommarketingre fordított kiadásait.
Általános B2B marketingstatisztika
A vállalkozások közötti vételi és eladási folyamat meglehetősen összetett. Sok szereplőt érint, de a végső szót a döntéshozók mondják ki.
Nézzük meg közelebbről:
1. Átlagosan hat-tíz ember vesz részt egy B2B vásárlási ciklusban.
(Forrás: CEO World)
77% a business-to-business vásárlók egy túl bonyolult utolsó üzlet.
A B2C-vel ellentétben, ahol az eladás másodperceken belül megtörténik, a B2B vásárlás véglegesítése néhány héttől hónapig is eltarthat.
De itt a jó hír:
2. A válaszadók 40%-ánál a B2B vásárlási ciklus mindössze két-három hétig tart.
(Forrás: Marketing Charts)
A legújabb B2B marketing statisztikák azt mutatják, hogy a B2B marketingesek 33%-ánál átlagosan négy-hat hetet vesz igénybe az eladás.
Korábbi kutatások kimutatták, hogy az új ügyfelek eladásainak 74,6%-a legalább négy hónapig tartott.
Tehát a a ciklus egyre rövidebb.
3. A B2B vásárlási döntések 73%-át a Millenárisok hozzák meg.
(Forrás: CEO World)
A B2B vásárlási döntések meghozatalakor a Millenárisok (26–41 évesek) a személyre szabott vásárlási élmény hasonló ahhoz, amit a B2C nyújt.
A B2B marketingstatisztikák azt mutatják, hogy a business-to-business ügyfélélmény-index 50% alatt van, míg a business-to-customer (B2C) márkák 65% és 80% közötti pontszámot értek el.
A B2B iparág is profitálhat az ilyen fogyasztói személyre szabásból – a márkák nyomon követhetik a vásárlási szokásokat, megcélozhatják az ügyfeleket hirdetésekkel, és így több értékesítést végezni.
4. A webhelyfejlesztés volt a legnagyobb marketingköltség 2021-ben.
(Forrás: Sagefrog Marketing Group)
51% A B2B szakemberek 2021-ben a legnagyobb marketingköltségként a webhelyfejlesztést jelzik.
A többi marketing kiadási terület a következő volt:
- Digitális marketing – 44%
- Tartalommarketing – 33%
- Márkaépítés – 27%
- közösségi média – 22%
5. 2021-ben a B2B technológiai vásárlók 60%-a millenniális volt.
(Forrás: Trust Radius)
Tavaly az Y generációsok a B2B technológiai vásárlási döntések reflektorfényében álltak 60%-kal. Gen X -val második helyen végzett 32%.
Baby boom és Z generáció messze hátramaradt, -val 6% és 2%ill.
B2B tartalommarketing statisztika
A tartalom a B2B döntéshozatali folyamatának jelentős részét képezi.
De milyen típusú tartalmat részesítenek előnyben a vásárlók?
És miért olyan fontos a tartalom személyre szabása?
Vizsgáljuk tovább:
6. A vásárlók 52%-a nagyobb valószínűséggel vásárol az eladóktól, miután elolvasta a tartalmat.
(Forrás: Marketing Charts)
Íme, milyen tartalmak befolyásolják leginkább a vásárlási döntéseket:
- A B2B vásárlók 67%-a talál a termék specifikációi és funkcionalitása hasznos.
- 65%-a úgy véli termék-összehasonlítások fontos.
- 61%-a támaszkodik szakértői ajánlásokat és áttekintő webhelyeket.
7. 2022-ben az online forgalom 82%-a videókból származik.
(Forrás: Industrial Marketer)
A videótartalom kiváló eszköz az ember figyelmének megragadására. 82% az online felhasználók hajlamosak arra árukat vagy szolgáltatásokat vásárolni videó megtekintése után.
A B2B videomarketing statisztikái ezt megerősítik a marketingesek 41%-a már használ ilyen tartalmat az eladások ösztönzésére.
8. A MarTech (marketingtechnológia) vásárlók 70%-a megtalálja a szükséges tartalmat a szállítók webhelyein.
(Forrás: Marketing Charts)
A marketingtechnológiát vásárlók további forrásai a következők:
- Internetes keresés – 67%
- Közösségi média – 53%
- Publikációk – 47%
- E-mail – 41%
Nézzünk más lenyűgöző B2B tartalommarketing statisztikákat:
9. A B2B csapatok 63%-a legalább három döntéshozóból áll.
(Forrás: Marketing Charts)
Tartalom személyre szabása jelentős vásárlási tényező a vásárlók számára. Ezért az eladóknak személyre kell szabniuk tartalmukat minden érintett döntéshozó számára.
A döntéshozatali szakasz egy lépéssel az adásvétel véglegesítése előtt van, tehát lenyűgöz minden résztvevőt kulcsfontosságú az üzlet lezárásában.
10. A B2B vásárlók átlagosan tizenhárom tartalmat olvasnak el a vásárlás előtt.
(Forrás: Marketing Charts)
Nyolc abból a tizenhárom tartalomból jön ki közvetlenül az eladótól. A másik öt harmadik féltől származik.
B2B e-kereskedelmi statisztika
A B2B eCommerce a business-to-business elektronikus kereskedelmet jelenti. A cégek árukat/szolgáltatásokat vásárolnak és adnak el egymásnak ezen keresztül online értékesítési portálok. Egy ilyen webhely tökéletes példája az Alibaba.com.
11. A B2B e-kereskedelmi piac mérete a becslések szerint 2022-ben eléri a 7907,04 milliárd dollárt.
(Forrás: Research and Markets)
A közvetítő-orientált modell szegmens továbbra is vezet 2022-ben. Lehetővé teszi a kereskedelmi vevők és eladók számára, hogy piactereken keresztül kommunikáljanak és tranzakciókat bonyolítsanak le egymással.
A B2B piactér tulajdonosai naplót vezetnek a kereskedőkről és vásárlókról, és profitálnak a tranzakciók, listák, hirdetések stb. díjak felszámításából.
12. A globális B2B e-kereskedelmi piac 2030-ra elérheti a 33 317,37 milliárd dollárt.
(Forrás: Research and Markets)
A jövőbeli trendek azt mutatják, hogy a business-to-business e-kereskedelmi piac bőven van terjeszkedésre.
A legújabb B2B e-kereskedelmi statisztikák szerint a összetett éves növekedési ráta (CAGR) 2022 és 2030 között várhatóan eléri 19,7%.
Az ilyen kiváló eredmények a gyors elfogadásból származnak új technológiák a B2B e-kereskedelmi szektorban. A vállalatok nyitottabbá váltak az integrációra online csatornák a bevétel növelése érdekében, különösen a COVID-19 után.
13. A B2B online eladások az Egyesült Államokban az előrejelzések szerint 2023-ban meghaladják az 1800 milliárd dollárt.
(Forrás: Statista)
2023-ban az Egyesült Államokban a B2B eladások 17%-a várhatóan online történik.
2019-ben az Egyesült Államokban a business-to-business ügyleteknek csak 13%-a volt digitális.
B2B e-mail marketing statisztika
A B2B marketingszakemberek különböző módszereket alkalmaznak a potenciális ügyfelek megközelítésére és az értékesítési célok elérésére.
Az egyik az e-mail marketing.
Még mindig népszerű, vagy elhalványul a közösségi média miatt?
Nézzük meg:
14. Az értékesítők 54%-a úgy gondolja, hogy ma nehezebb a potenciális vásárlók elé kerülni, mint öt évvel ezelőtt.
(Forrás: Sales Insights Lab)
Az értékesítési ügynökök erre panaszkodnak a potenciális ügyfelek nem válaszolnak e-mailekre és nem veszik fel a telefonjukat többé. De vannak új módok a potenciális vásárlókkal való kapcsolatfelvételre – ezen keresztül online médiaplatformok.
Az e-mail megközelítést azonban továbbra is széles körben használják:
15. Az e-mail marketing a leginkább alkalmazott B2B taktika, 84%-kal vezet.
(Forrás: Sagefrog Marketing Group)
75% a B2B szakértők használják közösségi média mint a második legjobb marketing taktika.
Tartalommarketing és blogírás szintén az első háromban vannak 69%.
Lássuk a következő lépésben a B2B közösségi média statisztikáit.
B2B közösségi média statisztika
16. A B2B vezetők 84%-a a közösségi médiát használja a vásárlási döntések forrásaként.
(Forrás: Leadspace)
A B2B vásárlók 92%-a használja a közösségi médiát, hogy kapcsolatba lépjen az értékesítési ágazat vezetőivel.
17. A LinkedIn a leggyakrabban használt közösségi média csatorna a B2B marketingben.
(Forrás: Sagefrog Marketing Group)
86% a B2B marketingszakemberek közül azonosítják LinkedIn mint a leggyakrabban használt közösségi média platformjuk.
A Facebookot a B2B marketingesek 79%-a használja, ezt követi a Twitter (60%), az Instagram (60%) és a YouTube (56%).
Csak 5%-uk nem használja a közösségi médiát.
18. Az e-mail marketing a második legjobb forrás a B2B leadek és eladások növelésére.
(Forrás: Sagefrog Marketing Group)
A első számú értékesítési és potenciális ügyfelek forrása természetesen utalások-val 65%.
E-mail marketing második a 38%míg a keresőoptimalizálás (SEO) a harmadik helyen áll 33%-kal.
B2B marketingtrendek 2022-ben
A vállalkozásoknak mindig figyelniük kell az iparág legújabb trendjeit. A pozitív eredmények eléréséhez kulcsfontosságú, hogy releváns és naprakész maradjon az ügyfelek igényeivel.
Íme, mi a trend a B2B marketingben:
19. A marketingszakemberek 46%-a nyilatkozott úgy, hogy 2021-ben a fiókalapú marketing (ABM) volt a B2B stratégiája.
(Forrás: Sagefrog Marketing Group)
Az ABM stratégia a kiválasztott csoportra összpontosít nagy értékű számlák és személyre szabott marketingkampányokkal célozza meg őket.
A másik négy legjobban teljesítő stratégiák az első ötbe kerültek:
- Videómarketing (41%)
- Influencer marketing (38%)
- Mesterséges intelligencia (38%)
- Újracélzás (33%)
20. A B2B ügyfelek kezdenek jobban támaszkodni az internetre, mint az értékesítőkre.
(Forrás: Forbes)
Az alapos online kutatás a 2022-es B2B értékesítési trendek egyike, amely a jövőben csak növekedni fog.
A B2B vásárlók elemzik az eladó online jelenlétét, mielőtt az eladási szakaszba lépnének. Ezért van most az internetes tartalom befolyásosabb, mint valaha.
21. Becslések szerint az amerikai B2B-k 2023-ra több mint 30 milliárd dollárt költenek reklámozásra az Egyesült Államokban.
(Forrás: Insider Intelligence)
Az Egyesült Államok B2B reklámköltése közel 26 milliárd dollár volt 2021-ben.
A digitális reklámozás a B2B marketing trendek egyike 2022-ben, amely 2023-ban is jól fog folytatódni.
2021-ben digitális reklámozás a teljes B2B hirdetés 42%-áért volt felelős az Egyesült Államokban. Által 2023 ez a részesedés az előrejelzések szerint erre fog növekedni 48%.
22. 2023-ban az Egyesült Államok B2B digitális hirdetési kiadásai várhatóan elérik a 15 milliárd dollárt.
(Forrás: Insider Intelligence)
Az előrejelzések szerint az amerikai B2B digitális piac 16,8%-kal fog növekedni, és 2022-ben eléri a 12,65 milliárd dollárt.
In 2023másik 15,1%-os növekedés Az előrejelzések szerint az Egyesült Államok B2B digitális kiadásai 14,57 milliárd dollárt tesznek ki.
Tekerje fel
B2B marketingstatisztikáink megerősítették, hogy a szervezetek mindenre kiterjednek, amikor egymással üzletelnek. A számok emelkednek, miközben új stratégiák és trendek jelennek meg.
Fényes jövő vár a business-to-business szektorra. Mit kérhetünk még?