5 módszer, amellyel a DOJ-javaslatok árthatnak a vállalkozásoknak és a fogyasztóknak

Peter

A Google válaszolt az Egyesült Államok Igazságügyi Minisztériumának (DOJ) trösztellenes javaslataira, amelyek célja a vállalat felosztása a keresés és az online hirdetések terén fennálló dominanciájának megoldása érdekében, és kijelentette, hogy a jogorvoslatok rontják a felhasználók biztonságát, növelik a fogyasztók költségeit az egyes iparágakban, és elfojtják az AI-innovációt.

A Google válaszában három érvet mutatott be arra vonatkozóan, hogy a DOJ javaslatai miért hatnak vissza a fogyasztókra, és miért akadályozhatják meg az innovációt az iparágakban. A kereséssel és a hirdetéssel kapcsolatban két olyan szempontot is megfogalmaztak, amelyek megkérdőjelezik a széles körben elterjedt véleményeket.

Három ok, amiért a DOJ-javaslatok árthatnak az innovációnak

A Google három érvet hoz fel a DOJ-javaslatokkal kapcsolatban, amelyek felvázolják, hogyan okozhatnak kárt a fogyasztóknak, és hogyan vezethetnek az innováció csökkenéséhez.

1. Adatvédelmi és biztonsági kockázatok

A DOJ egyik javaslata, hogy a Google ossza meg keresési, kattintási és keresési adatait a versenytársakkal. A Google válasza azt állítja, hogy ezen információk megosztása a versenytársakkal adatvédelmi és biztonsági kockázatokat jelent a felhasználók számára, mivel a keresési lekérdezések érzékeny és nagyon személyes adatokat tartalmazhatnak, amelyek veszélyeztethetik a felhasználók biztonságát, növelve annak valószínűségét, hogy rossz szereplők hozzáférhetnek az információkhoz.

A Google válasza a New York Times egy 2006-os cikkére hivatkozott, amely azt dokumentálja, hogy az AOL-nál történt adatszivárgás hogyan mutatta meg, hogy a felhasználó keresési adatai hogyan tárnak fel személyes adatokat annak ellenére, hogy tényleges személyazonossága rejtve van. A riporterek keresési lekérdezések segítségével egy 62 éves özvegyasszony nyomára bukkantak Georgiában.

A New York Times így számolt be:

„Nem igényelt sok nyomozást, hogy nyomon kövessük Thelma Arnoldhoz, egy 62 éves özvegyhez, a 62 éves özvegyhez, Lilburnben, Ga.-ban, és gyakran kutat barátai egészségügyi betegségei után, és szereti három kutyáját. „Ezek az én kereséseim” – mondta, miután egy riporter felolvasta neki a lista egy részét.

Az AOL a hétvégén eltávolította a keresési adatokat a webhelyéről, és elnézést kért a nyilvánosságra hozatalukért, mondván, hogy ez egy olyan csapat jogosulatlan lépése, amely azt remélte, hogy az akadémiai kutatók javára válik.

2. Az AI innováció elfojtásának kockázata

A mesterséges intelligencia jelenlegi fellendülése nagyrészt a Google számos később nyílt forráskódú felfedezésének köszönhető, amelyek nem mélyebbek, mint a 2017-ben feltalált és nyílt forráskódú transzformátortechnológia. Az innováció nyílt forráskódú felhasználásával a Google lefektette az olyan generatív mesterséges intelligencia modellek alapjait, mint pl. A ChatGPT és sok más mesterséges intelligencia-alkalmazás, amelyek ma transzformátorokra támaszkodnak.

A Google azt állítja, hogy a DOJ által keresett jogorvoslatok „visszatartják” az innovációt, mert maga az iparág gyerekcipőben jár, erősen versenyképes, és nincsenek monopóliumok, amelyeknek orvoslásra van szükségük a javításra.

A válasz azt állítja:

„Óriási kockázatai vannak annak, ha a kormány ráteszi a hüvelykujját ennek a létfontosságú iparágnak a méretére – a befektetések elferdítése, az ösztönzők torzítása, a feltörekvő üzleti modellek sántítása –, mindezt éppen abban a pillanatban, amikor ösztönöznünk kell a befektetéseket, az új üzleti modelleket és az amerikai technológiai vezető szerepet. .”

3. A DOJ-javaslatok sok iparágra negatív hatással lesznek

A Google dollármilliárdokat fektetett be az Android és a Chrome, valamint a nyílt forráskódú technológia létrehozására, karbantartására és fejlesztésére, lehetővé téve több iparág és vállalkozás számára, hogy mindkét technológia köré épüljön.

Az Android egy nyílt forráskódú operációs rendszer mobiltelefonokhoz, amely azért vált a világelsővé, mert nyílt forráskódú, és lehetővé teszi, hogy a mobiltelefon-technológia milliárdok számára váljon elérhetővé világszerte elfogadható áron. A Chrome böngésző egy másik nyílt forráskódú technológia, amely más konkurens böngészők alapjául szolgál.

Mind az Android, mind a Chrome számos technológiát és iparágat támogat a televízióktól, fitneszeszközöktől, autóeszközöktől, laptopoktól és alkalmazásökoszisztémáktól kezdve.

A Google azt állítja, hogy a DOJ azon javaslata, hogy leválasztják az Androidot a Google-ról, csökkentené a technológiába való befektetést, és megemelné a jelenleg Androidtól és Chrome-tól függő összes eszköz költségét.

Két állítás, amely megkérdőjelezi a kereséssel és a PPC-vel kapcsolatos feltételezéseket

A Google úgy védi dominanciáját a hirdetésekben és a keresésben, hogy olyan állításokat tesz, amelyek ellentmondhatnak a közkeletű feltételezéseknek, és arra késztetik a vállalkozásokat, hogy gondolják újra, milyen zavart jelent mindkettőben.

1. A keresési terjesztés korlátozásai

A Google megkérdőjelezi a más platformokkal való együttműködésre vonatkozó korlátozásokat, amelyek lehetővé teszik, hogy a Google Keresés legyen az alapértelmezett kereső. A Google azt állítja, hogy ezek a korlátozások túlzóak, és kevesebb bevételhez vezethetnek a nyílt forráskódú újítók, például a Mozilla számára, és a fogyasztók költségeinek növekedéséhez vezethetnek az olyan termékek esetében, mint a mobiltelefonok.

2. Az online reklámozásra vonatkozó javaslatok árthatnak a fogyasztóknak és a vállalkozásoknak

A Google azt állítja, hogy az online hirdetési üzletágának változtatásai kevésbé fogják hasznosítani a vállalkozások számára, és végső soron negatívan érintik a fogyasztókat. Azt is állítják, hogy a jelenlegi rendszer változásai negatív hatással lesznek a kis kiadókra.

Azt írják:

„A Google innovatív hirdetési rendszere kiegyenlítette a versenyfeltételeket a kisvállalkozások és a kiadók számára. A kis hirdetők ugyanúgy érhetik el az ügyfeleket, mint a nagyok – minimális ráfordítás és előzetes kötelezettségvállalások nélkül. Ez a hirdetési rendszer pedig abban segít, hogy a kis webhelyek bevételre tegyenek szert online hirdetésekből, akárcsak a nagy kiadók.”

Mindkét állítás megkérdőjelezi a Google keresési és online hirdetési dominanciájával kapcsolatos sok közkeletű feltételezést.

Google Kereszteződésnél

A DOJ jogorvoslati lehetőségeket kínál a versenyt sértő monopolisztikus gyakorlatok ellen. A Google megcáfolja ezeket az állításokat, és példákat mutat be arra vonatkozóan, hogy innovációik hogyan teremtettek lehetőséget új iparágak növekedésére, versenyteremtésre és a fogyasztók költségeinek csökkentésére.

Olvassa el a Google válaszát itt:

A DOJ radikális és átfogó javaslatai a fogyasztókat, a vállalkozásokat és a fejlesztőket sérthetik

A szerzőről

Peter, az eOldal.hu tapasztalt SEO szakértője és tartalomgyártója. Több mint 10 éve foglalkozik keresőoptimalizálással és online marketinggel, amelyek révén számos magyar vállalkozás sikerét segítette elő. Cikkeiben részletes és naprakész információkat nyújt az olvasóknak a legfrissebb SEO trendekről és stratégiákról.