A B2B Marketing kezdett olyannak tűnni, mint a B2C (és működik)

Peter

A B2B marketingszakemberek egy oldalt vesznek a B2C Playbook -ból, és valódi eredményeket látnak.

A LinkedIn B2B Marketing Benchmark jelentése szerint a stratégiák az üzleti közönség számára, mint például a rövid formájú videó és a befolyásoló kollabumok számára, most központi szerepet játszanak a bizalom kiépítésében és a növekedés ösztönzésében.

A hat ország 1500 vezető marketingszakemberének válaszai alapján a tanulmány megállapította, hogy 94% Becseld a bizalmat a B2B sikerének kulcsa.

De sok márka elmozdul a hagyományos ólom-generációs taktikától, és inkább érzelmileg rezonáns tartalomhoz és hiteles hangokhoz fordul.

Lee Moskowitz, a Growth Marketer és a Podcast házigazdája a Lee2B -nél idézett:

„Az” AI slop „, a hosszú értékesítési ciklusok és a növekvő vásárlási bizottságok korszakában vagyunk. A márkáknak bizalmat kell felépíteniük, be kell bizonyítaniuk szakértelmüket és megszerezniük a helyüket a vásárlási folyamatban.”

Ez a fogyasztói stílusú taktika felé történő elmozdulás nyilvánvaló a videotartalom elfogadásában a B2B csapatokban.

A B2B videó marketing eléri a billenőpontot

A videó most alapvető a B2B Marketing számára, a 78% a marketingszakemberek, beleértve azt a programjukba, és több mint felét tervezik, hogy növeljék az elkövetkező évben a befektetéseket.

A legsikeresebb csapatok nem használják a videót elszigetelten, hanem többcsatornás stratégiákat építenek, amelyek a különböző tölcsér szakaszokra térképeznek.

A LinkedIn adatai szerint a videostratégiával rendelkező marketingszakemberek a következők:

  • 2.2x nagyobb valószínűséggel azt állítja, hogy márkájuk megbízható
  • 1,8x nagyobb valószínűséggel azt mondja, hogy márkájuk jól ismert

A népszerű formátumok közé tartozik a rövid formájú társadalmi klipek, a márka történetmesélés és az ügyfelek beszámolói. A B2C elkötelezettségével hosszú ideig tartó tartalomtípusok most hatékonynak bizonyulnak a B2B -ben.

AJ Wilcox, a B2Linked alapítója, a jelentésben:

„A B2B fő üzletének megragadása bizalmat igényel, és semmi sem növeli a bizalmat gyorsabban, mint a személyes videotartalom. Bízom egy márkában, miután megnéztem egy 1 perces klipet az alapítójukról, mint ha öt blogbejegyzésüket elolvastam.”

A B2B befolyásoló marketing a mainstreambe lép

Ötvenöt százalék A tanulmányban részt vevő marketingszakemberek azt mondták, hogy most befolyásolókkal dolgoznak. A legfontosabb okok között szerepel a bizalom, a hitelesség és a hitelesség.

A B2B befolyásolók általában a tárgy szakértői, gyakorlók vagy tisztelt hangok. És úgy tűnik, hogy hatásaik az üzleti eredményekhez kapcsolódnak: 84% A befolyásoló marketingt használó marketingszakemberek száma várhatóan a költségvetés növekszik a következő évben, összehasonlítva 58% nem használók.

Brendan Gahan, a Creator Authority vezérigazgatója és társalapítója:

„Ez úgy érzi, mint egy YouTube -pillanat. A LinkedIn most ugyanabban a szakaszban lép be. Ez már több heti megjegyzést generál, mint a Reddit. Teremtő ökoszisztémája virágzik és gyorsan növekszik.”

A vásárlók bíznak az emberekben, akikkel kapcsolatban állnak. A marketingszakemberek elmozdítják befolyásoló stratégiáikat, hogy tükrözzék, hogy az igazítás és a hatalom prioritása a követők száma felett.

Mit jelent ez

A bizalmi jelek egyre fontosabbá válnak, különösen mivel a keresőmotorok továbbra is hangsúlyozzák a szakértelemet, a hatalmat és a bizalmat (EEAT). Lehet, hogy önmagában a blogbejegyzésekre támaszkodva már nem lesz elég ahhoz, hogy bemutassa, mit jelent a márka.

A videó lehetőséget ad arra, hogy személyesebb, hitelesebb módon megmutassa a szakértelemet. Függetlenül attól, hogy ez egy alapító, amely elmagyarázza a termékét, vagy egy ügyfél megosztja tapasztalataikat.

A hosszú értékesítési ciklusok és az összetett vásárlási döntések esetében a működés most sokkal emberesebbnek tűnik: hiteles hangok, látható szakértők és tartalom, amelyhez könnyű kapcsolatba lépni.


A szerzőről

Peter, az eOldal.hu tapasztalt SEO szakértője és tartalomgyártója. Több mint 10 éve foglalkozik keresőoptimalizálással és online marketinggel, amelyek révén számos magyar vállalkozás sikerét segítette elő. Cikkeiben részletes és naprakész információkat nyújt az olvasóknak a legfrissebb SEO trendekről és stratégiákról.