A bejelentkezési oldalak árthatnak a SEO teljesítményének

Peter

A Google keresési kapcsolatok csapata szerint az általános bejelentkezési oldalak megzavarhatják az indexelést és megsérthetik a rangsorolást.

Amikor sok privát URL -ek ugyanazt a csupasz bejelentkezési űrlapot mutatják, a Google másolatként kezelheti őket, és megjelenítheti a Bejelentkezés oldalt a keresésben.

John Mueller és Martin Splitt egy nemrégiben a „Search Off the Record” epizódban elmagyarázta, hogyan történik ez és mit kell tennie.

Miért történik ez

Ha a különböző privát URL -ek mindegyike ugyanazt a bejelentkezési képernyőt tölti be, akkor a Google ezeket az URL -eket ugyanazon oldalnak tekinti.

Mueller mondta a podcaston:

„Ha van egy nagyon általános bejelentkezési oldala, akkor ezeket az URL -eket látni fogjuk, amelyek megmutatják azt a bejelentkezési oldalt, amely a bejelentkezési oldalra átirányítja, mint másolat … összecsukjuk őket másolatként, és a bejelentkezési oldal indexelésére összpontosítunk, mert ez az, amit adsz nekünk az indexhez.”

Ez azt jelenti, hogy a márkáját kereső emberek hasznos információk helyett a bejelentkezési oldalra szállhatnak le.

„Rendszeresen látjuk, hogy a Google szolgáltatásai ezt tévednek” – ismerte be Mueller, megjegyezve, hogy sok csapattal – mindig ilyen helyzetekben futtatsz. „

A Search Console ezt úgy javította, hogy naplózott látogatókat küld egy marketing oldalra egy tiszta bejelentkezési linkkel, amely indexelhető kontextust adott a Google-nak.

Ne támaszkodjon a robots.txt -ra, hogy elrejtse a privát URL -eket

Az érzékeny területek blokkolása a robotokban.txt továbbra is hagyhatja, hogy ezek az URL -ek megjelenjenek a keresésben, kivonat nélkül. Ez kockázatos, ha az URL -ek felhasználóneveket vagy e -mail címeket tesznek ki.

Mueller figyelmeztette:

„Ha valaki olyan dolgot csinál, mint egy webhely -lekérdezés az Ön webhelyére, a Google és más keresőmotorok olyanok lehetnek, ó, tudom ezekről az URL -ekről. Nincs információm arról, hogy mi van ott, de bátran próbáld ki őket alapvetően.”

Ha ez privát, kerülje a részletek szivárgását az URL -ben, és használja a noIndex -et vagy a robots.txt helyett a NoIndex -et vagy a bejelentkezési átirányítást.

Mit kell tennie

Ha a tartalomnak privátnak kell maradnia, akkor szolgáljon fel egy noIndex -et a privát végpontokon, vagy átirányítsa a kéréseket egy dedikált bejelentkezési vagy marketing oldalra.

Ne töltse be a privát szöveget az oldalra, majd rejti el a JavaScript segítségével. A képernyőolvasók és a robotok továbbra is hozzáférhetnek hozzá.

Ha korlátozott oldalakat indexel, használja a Paywall strukturált adatokat. Ez lehetővé teszi a Google számára, hogy a teljes tartalmat lekérje, miközben megérti, hogy a rendszeres látogatók elérik a hozzáférési falat.

A Paywall strukturált adatok nem csak a fizetett tartalomra vonatkoznak – magyarázza Mueller:

„Nem kell, hogy olyan legyen, ami mögött van, mint egy világos fizetési dolog. Ez csak egy bejelentkezés vagy más mechanizmus lehet, amely alapvetően korlátozza a tartalom láthatóságát.”

Végül adjon hozzá kontextust a bejelentkezési tapasztalatokhoz. Tartalmazza a termék rövid leírását vagy a részét, amelyet valaki megpróbál elérni.

Ahogyan Mueller tanácsolta:

„Helyezzen néhány információt arról, hogy mi a szolgáltatás a bejelentkezési oldalon.”

Egy gyors teszt

Nyissa meg az inkognitó ablakot. A bejelentkezés közben keresse meg a márkáját vagy szolgáltatását, és kattintson a legfontosabb eredményekre.

Ha a csupasz bejelentkezési oldalakra szállsz, kontextus nélkül, akkor valószínűleg frissítésekre van szüksége. A fiókterületekről ismert URL -mintákat is kereshet, hogy megnézze, mi jelenik meg.

Előre nézve

Mivel egyre több vállalkozás használ előfizetéseket és kapu tapasztalatait, a hozzáférés kialakítása befolyásolja a SEO -t.

Használjon tiszta mintákat (noIndex, megfelelő átirányítások és szükség esetén a falfalált jelölés), és ellenőrizze, hogy a nyilvános belépési pontok elegendő kontextust biztosítsanak a megfelelő lekérdezések rangsorolásához.

A bejelentkezési oldalak és az átirányítások kis változtatása megakadályozhatja a duplikált csoportosítást, és javíthatja a webhely megjelenésének módját.


A szerzőről

Peter, az eOldal.hu tapasztalt SEO szakértője és tartalomgyártója. Több mint 10 éve foglalkozik keresőoptimalizálással és online marketinggel, amelyek révén számos magyar vállalkozás sikerét segítette elő. Cikkeiben részletes és naprakész információkat nyújt az olvasóknak a legfrissebb SEO trendekről és stratégiákról.