A Google azt mondja, hogy nincs szüksége AEO -ra vagy GEO -ra az AI áttekintések rangsorához

Peter

A Google Gary Illyes megerősítette, hogy az AI -keresés nem igényel speciális optimalizálást, mondván, hogy az „AI SEO” nem szükséges, és hogy a standard SEO -nak csak az AI áttekintése és AI módhoz van szükség.

Az AI keresés mindenütt megtalálható

A standard keresés, ahogyan régen a Link algoritmusok, amelyek erős szerepet játszottak, már nem létezik. Az AI be van ágyazva az organikus keresési eredmények minden lépésébe, a mászástól az indexelésig és a rangsorig. Az AI tíz évig tartott a Google keresésében, kezdve a RankBrain -rel, és onnan bővült.

A Google Gary Illyes világossá tette, hogy az AI be van ágyazva a mai keresési rangsorolási folyamat minden lépésébe.

Kenichi Suzuki (LinkedIn profil) részletes összefoglalót tett közzé arról, amit Illyes megvitatott, és négy fő pontot fedez:

Az AI keresési funkciók ugyanazt az infrastruktúrát használják, mint a hagyományos keresés

  1. AI keresési optimalizálás = SEO
  2. A Google a tartalom minőségére összpontosít, és agnosztikus, hogy miként jött létre
  3. Az AI mélyen beágyazódik a keresés minden szakaszába
  4. A Generative AI egyedi tulajdonságokkal rendelkezik a megbízhatóság biztosítása érdekében

Nincs szükség AEO -ra vagy GEO -ra

A SEO közösség megpróbálta az AI -keresés köré tekerni a fejét, és néhányan ragaszkodnak ahhoz, hogy az AI -keresésben a rangsorolás olyan optimalizáláshoz szükséges megközelítést igényel, amely annyira különbözik a SEO -tól, hogy indokolja a saját rövidítését. Más SEO -k, köztük egy SEO Rockstar, ragaszkodtak ahhoz, hogy az AI -keresés optimalizálása alapvetően megegyezik a szokásos kereséssel. Nem azt mondom, hogy az egyik SEO -csoportnak igaza van, a másik pedig rossz. A SEO közösség, amely egy témát tárgyal, és a különféle következtetések levonása, azon kevés dolog egyike, amely nem változik a keresési marketingben.

A Google szerint az AI áttekintésekben és az AI módban a rangsorolás csak szokásos SEO gyakorlatokat igényel.

Suzuki megosztotta, hogy az AI keresés miért nem igényel eltérő optimalizálási stratégiákat:

„Alapvető üzenetük az, hogy az új AI-alapú funkciók, mint például az AI áttekintések és az AI mód, ugyanazon alapvető folyamatokra épülnek, mint a hagyományos keresés. Ugyanazt a lánctalpat (GoogleBot), ugyanazt a mag indexet használják, és ugyanazok a rangsorolási rendszerek befolyásolják.

Ismételten hangsúlyozták ezt a „fent, mint a fenti” kifejezéssel, hogy jelezzék, hogy az „AI SEO” különálló, különálló stratégiája felesleges. Az elsődleges hangsúly továbbra is a magas színvonalú, hasznos tartalom létrehozásának alapja. ”

A tartalom minősége nem arról szól, hogy miként jött létre

A második pont, amelyet a Google készített, az volt, hogy rendszereiket a tartalomminőség azonosítására kell igazítani, és annak meghatározására, hogy a tartalmat egy ember vagy AI hozza létre -e, nem része ennek a minőségi értékelésnek.

Gary Illyes -t idézik:

„Nem próbáljuk megkülönböztetni az eredet alapján”.

Kenichi szerint a cél a következő:

„… Azonosítsa és jutalmazza a magas színvonalú, hasznos és megbízható tartalmat, függetlenül attól, hogy egy ember vagy az AI segítségével teremtette-e.”

Az AI be van ágyazva a keresés minden szakaszába

A harmadik pont, amelyet a Google hangsúlyozott, az, hogy az AI szerepet játszik a keresés minden szakaszában: mászás, indexelés és rangsorolás.

A rangsorolást illetően Suzuki írta:

„A RankBrain segít az új kérdések értelmezésében, míg a Multitask Unified Model (MUM) megérti az információkat a különböző formátumokban (szöveg, képek, videó) és 75 különböző nyelven.”

A generatív AI szolgáltatások egyedi folyamata

A Google hangsúlyozott negyedik pontja az, hogy elismerje, hogy az AI áttekintése két különböző dolgot tesz a rangsorban:

  1. Lekérdezés rajongói-out
    Több lekérdezést generál annak érdekében, hogy mélyebb válaszokat adjon a lekérdezésekre, a lekérdezés rajongói-out technikával.
  2. Földelés
    Az AI áttekintések ellenőrzik a generált válaszokat az online forrásokkal szemben, hogy megbizonyosodjanak arról, hogy ténylegesen pontosak -e, a földelésnek nevezett folyamat.

Suzuki elmagyarázza:

„Ezután egy„ földelés ”elnevezésű eljárást használ a generált szöveg ellenőrzésére a keresési indexben szereplő információkkal szemben, amely kritikus lépés, amelynek célja a tények ellenőrzése és az AI hallucinációk kockázatának csökkentése.”

Elfogadás:

Ai SEO vs. hagyományos SEO

  • A Google kifejezetten kijelenti, hogy a speciális „AI SEO” nem szükséges.
  • A szokásos SEO gyakorlatok továbbra is elegendőek az AI-vezérelt keresési tapasztalatok rangsorolásához.

Az AI integrálása a Google keresésbe

  • Az AI technológia mélyen be van ágyazva a Google organikus keresése minden szakaszában: mászás, indexelés és rangsorolás.
  • Az olyan technológiák, mint a RankBrain és a Multitask Unified Model (MUM), alapvető fontosságúak a Google jelenlegi keresési rangsorrendszerének.

A Google hangsúlyozása a tartalom minőségére

  • A Google tartalomminőség -értékelése semleges abban, hogy az emberek vagy az AI előállítják -e a tartalmat.
  • Az elsődleges cél továbbra is a magas színvonalú, hasznos és megbízható tartalmat azonosítja.

Generatív AI-specifikus technikák

  • A Google AI áttekintése olyan speciális folyamatokat alkalmaz, mint például a „Query Fan-Out” a lekérdezések alapos megválaszolásához.
  • A „földelés” elnevezésű technikát használják a ténybeli pontosság biztosítására a generált tartalom keresztellenőrzésével az indexált információkkal szemben.

A Google tisztázta, hogy nincs szükség AEO/GEO -ra a Google AI áttekintéshez és az AI módhoz. A standard keresőmotor optimalizálása minden, amire szükség van a standard és az AI-alapú keresés rangsorolásához. A tartalom minősége továbbra is fontos része a Google algoritmusainak, és hangsúlyozták, hogy nem ellenőrzik, hogy a tartalmat egy ember vagy AI hozza létre -e.

A szerzőről

Peter, az eOldal.hu tapasztalt SEO szakértője és tartalomgyártója. Több mint 10 éve foglalkozik keresőoptimalizálással és online marketinggel, amelyek révén számos magyar vállalkozás sikerét segítette elő. Cikkeiben részletes és naprakész információkat nyújt az olvasóknak a legfrissebb SEO trendekről és stratégiákról.