Google-é Danny Sullivan tanácsokat adott azoknak a keresőoptimalizálóknak, akiknek ügyfeleik frissítéseket kértek arról, hogy mit fognak tenni az AI SEO terén. Elismerte, hogy könnyebb tanácsot adni, mint elmondani az ügyfeleknek, de azt is elmondta, hogy a tartalomkezelő rendszerek fejlődése háttérbe szorítja a technikai SEO-t, lehetővé téve a keresőoptimalizálóknak és a kiadóknak, hogy a tartalomra összpontosítsanak.
Mit kell mondani az ügyfeleknek
Danny Sullivan elismerte, hogy a keresőoptimalizálók nehéz helyzetben vannak az ügyfelekkel. Nem javasolt konkrétumokat arra vonatkozóan, hogy miként lehet jobb helyezést elérni az AI-keresésben (bár később a podcastban javaslatokat tett arra vonatkozóan, hogy mit tegyen, hogy jobb helyezést érjen el az AI-keresésben).
De javaslatokat tett arra, hogy mit mondjon az ügyfeleknek.
Danny elmagyarázta:
„És a másik dolog, és sok embert láttam ezzel kapcsolatban megjegyezni, az az aggodalom, hogy nos, én csináltam SEO-t, de most egyre több ügyfelek vagy emberek azt mondják nekem, de szükségem van az új dolgokra. Szükségem van az új dolgokra. És nem mondhatom el nekik, hogy ugyanazok a régi dolgok.
Szóval nem tudom, hogy úgy érzed-e, hogy fel kell-e öltöztetned egy kicsit, de úgy gondolom, hogy úgy öltözteted fel, hogy azt mondod: ezek továbbra is azok a dolgok, amelyek hosszú távon sikeressé tesznek téged. Értem, hogy a divatos, új típusú dolgokat akarod, de a történelem az, hogy a divatos új típusú dolgok nem mindig maradnak meg, ha elmegyünk, és ilyen típusú dolgokat csinálunk…
Figyelem, de jelenleg a legjobb tanács, amit elmondhatok, ha arról van szó, hogyan leszünk sikeresek az AEO-val, hogy folytassuk azt a tevékenységet, amit eddig is csináltunk, mert ez az, amire épül.
Amit könnyű kimondanom, mert nincs olyan, hogy valaki kopogtatna az ajtón, hogy azt mondaná: Nos, valójában mi. És hát ezt tesszük.
Ez az oka annak, hogy a podcast részeként csak azért, hogy megnyugtassam, hogy nézd, csak azért, mert a formátumok változnak, nem jelenti azt, hogy mindent meg kell változtatnod, amit meg kellett tenned, és mindent meg kellett változtatnod.”
Az AEO/GEO előnyben részesítésének hátránya az AI-keresés láthatósága érdekében
A keresőoptimalizálási közösségben sokan vannak, akik meglehetősen spam jellegű dolgokat javasolnak, hogy jobb helyezést érjenek el az AI chatbotokban, például a ChatGPT-ben, például olyan listák létrehozását, amelyek a legjobbnak ajánlják magukat. Mások olyan dolgokat csinálnak, mint például a kulcsszókifejezések finomhangolása, amit a keresőoptimalizálók 2005-ben vagy 2006-ban abbahagytak.
A tartalom drámai módosításával a chatbotokban való jobb helyezés érdekében az a probléma, hogy a ChatGPT, a Perplexity és az Anthropic Claude keresési forgalmi részesedése mindegyik esetében a százalék töredéke, a Claude közel nulla, a ChatGPT pedig 0,2–0,5%-ra becsülhető.
Tehát egyáltalán nincs értelme az AEO/GEO-nak prioritást adni a Google és a Bing kereséssel szemben, mivel a befektetés megtérülése közel nulla. Más a történet, ha a Google AI áttekintéseiről és az AI-módról van szó, de a mögöttes rangsorolási rendszer mindkét AI-felület esetében továbbra is a Google klasszikus keresése.
Danny megosztotta, hogy az AI-ra jellemző dolgokra való összpontosítás megbonyolítja azt, aminek egyszerűnek kellene lennie.
A Google Danny Sullivan megosztotta:
„És valójában minél inkább megváltoztatod a dolgokat, és elkezdesz valami teljesen mást csinálni, vagy annál inkább kezded azt gondolni, hogy két különböző dolgot kell csinálnom, annál inkább bonyolultabbá teheted a dolgokat, és nem feltétlenül olyan sikeresek hosszú távon, mint ahogy gondolod.”
Kevesebbre van szükség a technikai SEO-ra?
John Mueller ezt követően megemlítette, hogy a tartalomkezelő rendszerek manapság fejlett állapota azt jelenti, hogy a keresőoptimalizálóknak és a kiadóknak már nem kell annyi időt fordítaniuk a SEO technikai problémáira, mivel a legtöbb CMS-ben a SEO alapjait gyakorlatilag a dobozból kezelik. Danny Sullivan azt mondta, hogy ez felszabadítja a keresőoptimalizálókat és az alkotókat, hogy a tartalmukra összpontosítsanak, és ragaszkodott hozzá, hogy ez hasznos lesz az AI-keresési felületek rangsorolásában.
John Mueller kommentálta:
„Szerintem ennek nagyon sok értelme van. Azt hiszem, az egyik dolog, ami talán egy kicsit kidobja a keresőoptimalizálást, az az, hogy a kezdeti időkben sok olyan volt, mint egy technikai átállás, amikor az embereknek kezdetben sok technikai specifikus dolgot kellett megtenniük, hogy webhelyüket akár a keresés során is elérhetővé tegyék. És egy bizonyos ponton manapság úgy gondolom, hogy ha olyan népszerű CMS-t használsz, mint a WordPress vagy a Wix, akkor gyakorlatilag nem kell aggódnod.
Tehát szinte olyan, mintha a dolgok technikai oldala már sokkal kevésbé lenne előtérben, és tényleg a tartalomra lehet koncentrálni, és a felhasználók valóban ezt keresik. Szóval ez olyan, mint egy átmenet a technikai oldalról a tartalmi oldalra a SEO tekintetében.”
Ez megismételte a podcast korábbi kijelentését, amelyben Danny megjegyezte, hogy egyesek kevésbé kezdtek aggódni a SEO miatt, és a tartalomra összpontosítanak.
Danny azt mondta:
„De valójában csak azt akarjuk, hogy a tartalomra összpontosítson, és ne aggódjon emiatt. Ha a tartalom az interneten található, és általában elérhető, mint a legtöbb ember tartalma, akkor ez az.
Valójában megörvendeztetett, hogy több embert láttam, akik ilyeneket mondanak: Nem is akarok többet gondolni ezekre a SEO dolgokra. Most kezdek újra beleélni a blogírás örömébe.
Igen, nagyszerű vagyok. Ezt akarjuk, hogy tedd. Úgy gondoljuk, hogy itt érheti el a legnagyobb sikert.”
