A Google azt mondja, mit mondjon azoknak az ügyfeleknek, akik SEO-t akarnak az AI-hoz

Peter

Google-é Danny Sullivan tanácsokat adott azoknak a keresőoptimalizálóknak, akiknek ügyfeleik frissítéseket kértek arról, hogy mit fognak tenni az AI SEO terén. Elismerte, hogy könnyebb tanácsot adni, mint elmondani az ügyfeleknek, de azt is elmondta, hogy a tartalomkezelő rendszerek fejlődése háttérbe szorítja a technikai SEO-t, lehetővé téve a keresőoptimalizálóknak és a kiadóknak, hogy a tartalomra összpontosítsanak.

Mit kell mondani az ügyfeleknek

Danny Sullivan elismerte, hogy a keresőoptimalizálók nehéz helyzetben vannak az ügyfelekkel. Nem javasolt konkrétumokat arra vonatkozóan, hogy miként lehet jobb helyezést elérni az AI-keresésben (bár később a podcastban javaslatokat tett arra vonatkozóan, hogy mit tegyen, hogy jobb helyezést érjen el az AI-keresésben).

De javaslatokat tett arra, hogy mit mondjon az ügyfeleknek.

Danny elmagyarázta:

„És a másik dolog, és sok embert láttam ezzel kapcsolatban megjegyezni, az az aggodalom, hogy nos, én csináltam SEO-t, de most egyre több ügyfelek vagy emberek azt mondják nekem, de szükségem van az új dolgokra. Szükségem van az új dolgokra. És nem mondhatom el nekik, hogy ugyanazok a régi dolgok.

Szóval nem tudom, hogy úgy érzed-e, hogy fel kell-e öltöztetned egy kicsit, de úgy gondolom, hogy úgy öltözteted fel, hogy azt mondod: ezek továbbra is azok a dolgok, amelyek hosszú távon sikeressé tesznek téged. Értem, hogy a divatos, új típusú dolgokat akarod, de a történelem az, hogy a divatos új típusú dolgok nem mindig maradnak meg, ha elmegyünk, és ilyen típusú dolgokat csinálunk…

Figyelem, de jelenleg a legjobb tanács, amit elmondhatok, ha arról van szó, hogyan leszünk sikeresek az AEO-val, hogy folytassuk azt a tevékenységet, amit eddig is csináltunk, mert ez az, amire épül.

Amit könnyű kimondanom, mert nincs olyan, hogy valaki kopogtatna az ajtón, hogy azt mondaná: Nos, valójában mi. És hát ezt tesszük.

Ez az oka annak, hogy a podcast részeként csak azért, hogy megnyugtassam, hogy nézd, csak azért, mert a formátumok változnak, nem jelenti azt, hogy mindent meg kell változtatnod, amit meg kellett tenned, és mindent meg kellett változtatnod.”

Az AEO/GEO előnyben részesítésének hátránya az AI-keresés láthatósága érdekében

A keresőoptimalizálási közösségben sokan vannak, akik meglehetősen spam jellegű dolgokat javasolnak, hogy jobb helyezést érjenek el az AI chatbotokban, például a ChatGPT-ben, például olyan listák létrehozását, amelyek a legjobbnak ajánlják magukat. Mások olyan dolgokat csinálnak, mint például a kulcsszókifejezések finomhangolása, amit a keresőoptimalizálók 2005-ben vagy 2006-ban abbahagytak.

A tartalom drámai módosításával a chatbotokban való jobb helyezés érdekében az a probléma, hogy a ChatGPT, a Perplexity és az Anthropic Claude keresési forgalmi részesedése mindegyik esetében a százalék töredéke, a Claude közel nulla, a ChatGPT pedig 0,2–0,5%-ra becsülhető.

Tehát egyáltalán nincs értelme az AEO/GEO-nak prioritást adni a Google és a Bing kereséssel szemben, mivel a befektetés megtérülése közel nulla. Más a történet, ha a Google AI áttekintéseiről és az AI-módról van szó, de a mögöttes rangsorolási rendszer mindkét AI-felület esetében továbbra is a Google klasszikus keresése.

Danny megosztotta, hogy az AI-ra jellemző dolgokra való összpontosítás megbonyolítja azt, aminek egyszerűnek kellene lennie.

A Google Danny Sullivan megosztotta:

„És valójában minél inkább megváltoztatod a dolgokat, és elkezdesz valami teljesen mást csinálni, vagy annál inkább kezded azt gondolni, hogy két különböző dolgot kell csinálnom, annál inkább bonyolultabbá teheted a dolgokat, és nem feltétlenül olyan sikeresek hosszú távon, mint ahogy gondolod.”

Kevesebbre van szükség a technikai SEO-ra?

John Mueller ezt követően megemlítette, hogy a tartalomkezelő rendszerek manapság fejlett állapota azt jelenti, hogy a keresőoptimalizálóknak és a kiadóknak már nem kell annyi időt fordítaniuk a SEO technikai problémáira, mivel a legtöbb CMS-ben a SEO alapjait gyakorlatilag a dobozból kezelik. Danny Sullivan azt mondta, hogy ez felszabadítja a keresőoptimalizálókat és az alkotókat, hogy a tartalmukra összpontosítsanak, és ragaszkodott hozzá, hogy ez hasznos lesz az AI-keresési felületek rangsorolásában.

John Mueller kommentálta:

„Szerintem ennek nagyon sok értelme van. Azt hiszem, az egyik dolog, ami talán egy kicsit kidobja a keresőoptimalizálást, az az, hogy a kezdeti időkben sok olyan volt, mint egy technikai átállás, amikor az embereknek kezdetben sok technikai specifikus dolgot kellett megtenniük, hogy webhelyüket akár a keresés során is elérhetővé tegyék. És egy bizonyos ponton manapság úgy gondolom, hogy ha olyan népszerű CMS-t használsz, mint a WordPress vagy a Wix, akkor gyakorlatilag nem kell aggódnod.

Tehát szinte olyan, mintha a dolgok technikai oldala már sokkal kevésbé lenne előtérben, és tényleg a tartalomra lehet koncentrálni, és a felhasználók valóban ezt keresik. Szóval ez olyan, mint egy átmenet a technikai oldalról a tartalmi oldalra a SEO tekintetében.”

Ez megismételte a podcast korábbi kijelentését, amelyben Danny megjegyezte, hogy egyesek kevésbé kezdtek aggódni a SEO miatt, és a tartalomra összpontosítanak.

Danny azt mondta:

„De valójában csak azt akarjuk, hogy a tartalomra összpontosítson, és ne aggódjon emiatt. Ha a tartalom az interneten található, és általában elérhető, mint a legtöbb ember tartalma, akkor ez az.

Valójában megörvendeztetett, hogy több embert láttam, akik ilyeneket mondanak: Nem is akarok többet gondolni ezekre a SEO dolgokra. Most kezdek újra beleélni a blogírás örömébe.

Igen, nagyszerű vagyok. Ezt akarjuk, hogy tedd. Úgy gondoljuk, hogy itt érheti el a legnagyobb sikert.”

Hallgassa meg Danny Sullivan megjegyzéseit a 8. percnél:

A szerzőről

Peter, az eOldal.hu tapasztalt SEO szakértője és tartalomgyártója. Több mint 10 éve foglalkozik keresőoptimalizálással és online marketinggel, amelyek révén számos magyar vállalkozás sikerét segítette elő. Cikkeiben részletes és naprakész információkat nyújt az olvasóknak a legfrissebb SEO trendekről és stratégiákról.