A Google Gary Illyes megvitatta a „központi tartalom” fogalmát, hogy miként azonosítják azt, és miért a lágy 404 -ek a legkritikusabb hiba, amely akadályozza a tartalom indexálását. A vita kontextusában a Google Search Central Deep Dive esemény volt Ázsiában, amint azt Kenichi Suzuki összefoglalta.
Fő testtartalom
Gary Illyes szerint a Google nagymértékben megy, hogy azonosítsa a weboldal fő tartalmát. A „fő tartalom” kifejezés ismert lesz azok számára, akik elolvasták a Google keresési minőség -értékelési irányelveit. A „fő tartalom” fogalmát először az iránymutatások 1. részében vezetik be, egy olyan szakaszban, amely megtanítja a fő tartalom azonosítását, amelyet a fő tartalomminőség leírása követ.
A minőségi iránymutatások a fő tartalmat (más néven MC) határozzák meg:
„A fő tartalom az oldal bármely része, amely közvetlenül segít az oldalnak a cél elérésében. Az MC lehet szöveg, képek, videók, oldalfunkciók (pl. Számológépek, játékok), és a weboldal felhasználói által létrehozott tartalom, például videók, áttekintések, cikkek, a felhasználók által közzétett megjegyzések stb. Még több információt eredményeznek (pl. Ügyfél vélemények), és néha az MC részének tekinthetők.
Az MC az oldal tetején található címet is tartalmazza (példa). A leíró MC -címek lehetővé teszik a felhasználók számára, hogy megalapozott döntéseket hozzanak arról, hogy mely oldalakat látják. Hasznos címek foglalják össze az MC -t az oldalon. ”
A Google illvyái a fő tartalmat a középpont tartalmának nevezték, mondván, hogy azt „rangsorolásra és visszakeresésére” használják. A weboldal ezen szakaszának tartalma nagyobb súlyú, mint a lábléc, a fejléc és a navigációs területek tartalma (beleértve az oldalsáv navigációt).
Suzuki összefoglalta, amit Illyes mondott:
„A Google rendszerei erősen rangsorolják a„ fő tartalmat ”(amelyet szintén„ középpontnak ”hívnak) egy oldal rangsorolására és visszakeresésére.
Tartalom helyének elemzése a fő tartalom azonosításához
Az Illyes bemutatásának ez a része fontos a helyesbítéshez. Gary Illyes elmondta, hogy a Google elemzi a megjelenített weboldalt a tartalom elhelyezésére, hogy a megfelelő súlyt hozzárendelje a fő tartalomban található szavakhoz.
Ez nem a kulcsszavak helyzetének azonosításáról az oldalon. Csak a tartalom azonosításáról szól egy weboldalon.
Íme, amit Suzuki átírt:
„A Google pozicionális elemzést végez a megjelenített oldalon, hogy megértse, hol található a tartalom. Ezután ezeket az adatokat arra használja, hogy fontossági pontszámot hozzárendeljen az oldalon lévő szavakhoz.
Betekintés: A szemantikai HTML kiváló módja annak, hogy segítse a Google -t a fő tartalom és a kevésbé fontos területek azonosításában. A szemantikai HTML a weboldalakat kevésbé félreérthetővé teszi, mivel HTML elemeket használ a weboldal különböző területeinek azonosítására, például a felső fejléc szakasz, a navigációs területek, a láblécek, sőt olyan reklám- és navigációs elemek azonosítására, amelyek beágyazhatók a fő tartalmi területbe. Ezt a műszaki SEO -folyamatot, amely szerint a weboldalt kevésbé kétértelművé teszik, egyértelműnek nevezzük.
Összefüggő:
3. A tokenizáció a Google indexének alapja
Az AI technológiák manapság prevalenciája miatt sok SEO tisztában van a tokenizáció fogalmával. A Google tokenizációt is használ a szavak és kifejezések konvertálására géppel olvasható formátumba az indexeléshez. Amit a Google indexében tárolnak, nem az eredeti HTML; Ez a tartalom tokenizált ábrázolása.
Lásd még: Bevezetés az LLM -be a SEO -hoz, példákkal
4. „A lágy 404 -esek kritikus hiba
Ez a rész azért fontos, mert a 404 -es soft 404 -et kritikus hibának tekinti. A lágy 404 -es oldalak olyan oldalak, amelyeknek 404 választ adnak vissza, ehelyett 200 OK választ adnak vissza. Ez akkor fordulhat elő, amikor egy SEO vagy kiadó átirányítja a hiányzó weboldalt a kezdőlapra, hogy megőrizze a PageRankot. Időnként a hiányzó weboldal átirányítja egy olyan hibaoldalt, amely 200 OK választ ad vissza, amely szintén helytelen.
Sok SEO tévesen hiszi, hogy a 404 válaszkód olyan hiba, amelyet javítani kell. A 404 -es olyasmi, amelyet csak akkor kell javítani, ha az URL megszakad, és állítólag egy másik URL -re mutat, amely a tényleges tartalommal él.
De egy olyan weboldal URL -je esetén, amely eltűnt, és valószínűleg soha nem tér vissza, mert nem váltotta fel más tartalommal, a 404 -es válasz a helyes. Ha a tartalmat egy másik weboldal cserélte vagy cserélte, akkor helyénvaló a régi URL -t átirányítani az URL -re, ahol a csere -tartalom létezik.
Ennek lényege az, hogy a Google számára a Soft 404 kritikus hiba. Ez azt jelenti, hogy az SEO-k, akik megpróbálnak egy olyan nem-hibás eseményt javítani, mint egy 404-es válasz, az URL átirányításával a kezdőlapra, valójában kritikus hibát okoznak.
Suzuki megjegyezte, amit Illyes mondott:
„Egy olyan oldal, amely egy 200 OK állapotkódot ad vissza, de hibaüzenetet jelenít meg, vagy nagyon vékony/üres fő tartalmával rendelkezik,„ lágy 404 ”-nek tekinthető. A Google aktívan azonosítja és debioritálja ezeket az oldalakat, mivel pazarolják a feltérképezés költségvetését, és rossz felhasználói élményt nyújtanak.
Összefüggő: A Google figyelmezteti a lágy 404 hibákat és azok hatását a SEO -ra
Elvitel
- Fő tartalom
A Google prioritást élvez egy adott weboldal fő tartalmi részének. Noha Gary Illyes nem említette, hasznos lehet a szemantikai HTML használatával egyértelműen felvázolni, hogy az oldal mely részei a fő tartalom, és mely részek nem. - A Google tokenizálja a tartalmat az indexeléshez
A Google tokenizációs használata lehetővé teszi a lekérdezések és a tartalom szemantikai megértését. A SEO fontossága az, hogy a Google már nem támaszkodik nagymértékben a pontos mérkőzés kulcsszavaira, amelyek felszabadítják a kiadókat és a SEO-kat, hogy a témák (nem kulcsszavak) írására összpontosítsanak arra a szempontból, hogy miként hasznosak a felhasználók számára. - A lágy 404 -esek kritikus hiba
A 404 -es lágy 404 -et általában úgy gondolják, hogy elkerülhető, ám ezeket általában nem értik olyan kritikus hibaként, amely negatívan befolyásolhatja a feltérképezés költségvetését. Ez megemeli a lágy 404 -esek elkerülésének fontosságát.
Lásd még: Hogyan használja a Bing AI keresés a weboldal tartalmát