A Google elmagyarázza a fő tartalom indexálásának folyamatát

Peter

A Google Gary Illyes megvitatta a „központi tartalom” fogalmát, hogy miként azonosítják azt, és miért a lágy 404 -ek a legkritikusabb hiba, amely akadályozza a tartalom indexálását. A vita kontextusában a Google Search Central Deep Dive esemény volt Ázsiában, amint azt Kenichi Suzuki összefoglalta.

Fő testtartalom

Gary Illyes szerint a Google nagymértékben megy, hogy azonosítsa a weboldal fő tartalmát. A „fő tartalom” kifejezés ismert lesz azok számára, akik elolvasták a Google keresési minőség -értékelési irányelveit. A „fő tartalom” fogalmát először az iránymutatások 1. részében vezetik be, egy olyan szakaszban, amely megtanítja a fő tartalom azonosítását, amelyet a fő tartalomminőség leírása követ.

A minőségi iránymutatások a fő tartalmat (más néven MC) határozzák meg:

„A fő tartalom az oldal bármely része, amely közvetlenül segít az oldalnak a cél elérésében. Az MC lehet szöveg, képek, videók, oldalfunkciók (pl. Számológépek, játékok), és a weboldal felhasználói által létrehozott tartalom, például videók, áttekintések, cikkek, a felhasználók által közzétett megjegyzések stb. Még több információt eredményeznek (pl. Ügyfél vélemények), és néha az MC részének tekinthetők.

Az MC az oldal tetején található címet is tartalmazza (példa). A leíró MC -címek lehetővé teszik a felhasználók számára, hogy megalapozott döntéseket hozzanak arról, hogy mely oldalakat látják. Hasznos címek foglalják össze az MC -t az oldalon. ”

A Google illvyái a fő tartalmat a középpont tartalmának nevezték, mondván, hogy azt „rangsorolásra és visszakeresésére” használják. A weboldal ezen szakaszának tartalma nagyobb súlyú, mint a lábléc, a fejléc és a navigációs területek tartalma (beleértve az oldalsáv navigációt).

Suzuki összefoglalta, amit Illyes mondott:

„A Google rendszerei erősen rangsorolják a„ fő tartalmat ”(amelyet szintén„ középpontnak ”hívnak) egy oldal rangsorolására és visszakeresésére.

Tartalom helyének elemzése a fő tartalom azonosításához

Az Illyes bemutatásának ez a része fontos a helyesbítéshez. Gary Illyes elmondta, hogy a Google elemzi a megjelenített weboldalt a tartalom elhelyezésére, hogy a megfelelő súlyt hozzárendelje a fő tartalomban található szavakhoz.

Ez nem a kulcsszavak helyzetének azonosításáról az oldalon. Csak a tartalom azonosításáról szól egy weboldalon.

Íme, amit Suzuki átírt:

„A Google pozicionális elemzést végez a megjelenített oldalon, hogy megértse, hol található a tartalom. Ezután ezeket az adatokat arra használja, hogy fontossági pontszámot hozzárendeljen az oldalon lévő szavakhoz.

Betekintés: A szemantikai HTML kiváló módja annak, hogy segítse a Google -t a fő tartalom és a kevésbé fontos területek azonosításában. A szemantikai HTML a weboldalakat kevésbé félreérthetővé teszi, mivel HTML elemeket használ a weboldal különböző területeinek azonosítására, például a felső fejléc szakasz, a navigációs területek, a láblécek, sőt olyan reklám- és navigációs elemek azonosítására, amelyek beágyazhatók a fő tartalmi területbe. Ezt a műszaki SEO -folyamatot, amely szerint a weboldalt kevésbé kétértelművé teszik, egyértelműnek nevezzük.

Összefüggő:

3. A tokenizáció a Google indexének alapja

Az AI technológiák manapság prevalenciája miatt sok SEO tisztában van a tokenizáció fogalmával. A Google tokenizációt is használ a szavak és kifejezések konvertálására géppel olvasható formátumba az indexeléshez. Amit a Google indexében tárolnak, nem az eredeti HTML; Ez a tartalom tokenizált ábrázolása.

Lásd még: Bevezetés az LLM -be a SEO -hoz, példákkal

4. „A lágy 404 -esek kritikus hiba

Ez a rész azért fontos, mert a 404 -es soft 404 -et kritikus hibának tekinti. A lágy 404 -es oldalak olyan oldalak, amelyeknek 404 választ adnak vissza, ehelyett 200 OK választ adnak vissza. Ez akkor fordulhat elő, amikor egy SEO vagy kiadó átirányítja a hiányzó weboldalt a kezdőlapra, hogy megőrizze a PageRankot. Időnként a hiányzó weboldal átirányítja egy olyan hibaoldalt, amely 200 OK választ ad vissza, amely szintén helytelen.

Sok SEO tévesen hiszi, hogy a 404 válaszkód olyan hiba, amelyet javítani kell. A 404 -es olyasmi, amelyet csak akkor kell javítani, ha az URL megszakad, és állítólag egy másik URL -re mutat, amely a tényleges tartalommal él.

De egy olyan weboldal URL -je esetén, amely eltűnt, és valószínűleg soha nem tér vissza, mert nem váltotta fel más tartalommal, a 404 -es válasz a helyes. Ha a tartalmat egy másik weboldal cserélte vagy cserélte, akkor helyénvaló a régi URL -t átirányítani az URL -re, ahol a csere -tartalom létezik.

Ennek lényege az, hogy a Google számára a Soft 404 kritikus hiba. Ez azt jelenti, hogy az SEO-k, akik megpróbálnak egy olyan nem-hibás eseményt javítani, mint egy 404-es válasz, az URL átirányításával a kezdőlapra, valójában kritikus hibát okoznak.

Suzuki megjegyezte, amit Illyes mondott:

„Egy olyan oldal, amely egy 200 OK állapotkódot ad vissza, de hibaüzenetet jelenít meg, vagy nagyon vékony/üres fő tartalmával rendelkezik,„ lágy 404 ”-nek tekinthető. A Google aktívan azonosítja és debioritálja ezeket az oldalakat, mivel pazarolják a feltérképezés költségvetését, és rossz felhasználói élményt nyújtanak.

Összefüggő: A Google figyelmezteti a lágy 404 hibákat és azok hatását a SEO -ra

Elvitel

  • Fő tartalom
    A Google prioritást élvez egy adott weboldal fő tartalmi részének. Noha Gary Illyes nem említette, hasznos lehet a szemantikai HTML használatával egyértelműen felvázolni, hogy az oldal mely részei a fő tartalom, és mely részek nem.
  • A Google tokenizálja a tartalmat az indexeléshez
    A Google tokenizációs használata lehetővé teszi a lekérdezések és a tartalom szemantikai megértését. A SEO fontossága az, hogy a Google már nem támaszkodik nagymértékben a pontos mérkőzés kulcsszavaira, amelyek felszabadítják a kiadókat és a SEO-kat, hogy a témák (nem kulcsszavak) írására összpontosítsanak arra a szempontból, hogy miként hasznosak a felhasználók számára.
  • A lágy 404 -esek kritikus hiba
    A 404 -es lágy 404 -et általában úgy gondolják, hogy elkerülhető, ám ezeket általában nem értik olyan kritikus hibaként, amely negatívan befolyásolhatja a feltérképezés költségvetését. Ez megemeli a lágy 404 -esek elkerülésének fontosságát.

Lásd még: Hogyan használja a Bing AI keresés a weboldal tartalmát

A szerzőről

Peter, az eOldal.hu tapasztalt SEO szakértője és tartalomgyártója. Több mint 10 éve foglalkozik keresőoptimalizálással és online marketinggel, amelyek révén számos magyar vállalkozás sikerét segítette elő. Cikkeiben részletes és naprakész információkat nyújt az olvasóknak a legfrissebb SEO trendekről és stratégiákról.