A Google elmagyarázza, hogy a lépcsőzetes webhely-migrációk miért befolyásolják a SEO eredményét

Peter

John Mueller, a Google munkatársa nemrégiben válaszolt egy kérdésre, hogy a Google hogyan reagál az oldalak lépcsőzetes áthelyezésére, amikor egy webhelyet részben egyik domainről a másikra helyeznek át. Azt mondta, hogy a szabványos helyáthelyezés általában rendben van, de tisztázta álláspontját a hely részleges áthelyezése kapcsán.

Egyenesen a webhely áthelyezése?

Valaki a webhely áthelyezéséről kérdezett, kezdetben azt a benyomást keltve, hogy az egész webhelyet áthelyezik. A kérdés a Google Search Console címváltoztatási funkciójának használatával kapcsolatos.

Megkérdezték:

„Van valami gondolata a Főtitkárság címváltozással kapcsolatos kérdésével kapcsolatban?

Beküldhetjük-e az új domaint, ha néhány régi URL még mindig forgalmat generál, és még nincsenek átirányítva, vagy meg kell várnunk, amíg az összes átirányítás életbe lép?”

Mueller először azt válaszolta, hogy rendben kell lennie:

„Általában rendben van (például bizonyos webhelymozgások esetén a robots.txt a régi domainben marad az „allow: /”-vel, hogy minden URL követhető legyen). Az eszköz azonban ellenőrzi a kezdőlap átirányítását.”

A Google elmagyarázza, miért problémás a webhely részleges áthelyezése

Véleménye azonban megváltozott, miután az OP további információkkal válaszolt, jelezve, hogy a kezdőlap áthelyezésre került, miközben a régi domain termék- és kategóriaoldalai közül sok egyelőre a helyén marad, vagyis az oldal egy részét most, más részeit pedig később szeretnék áthelyezni, az egyik lábukat új domainben, a másikat pedig szilárdan a régiben szeretnék áthelyezni.

Ez egy teljesen más forgatókönyv. Nem meglepő módon Mueller megváltoztatta a véleményét.

Azt válaszolta:

„Gyakorlatilag ez nem tekinthető teljes telephely-áthelyezésnek. Továbbra is használhatja a címváltoztatási eszközt, de zűrzavaros lesz a helyzet, amíg tényleg át nem helyezi az egészet. Ha ezt meg kell tennie (néha nem könnyű, értem :)), csak tudd, hogy nem lesz tiszta lap.

…Nehezen fogja követni a dolgokat, a Google pedig nehezen fogja megérteni webhelyeit. Azt javaslom, hogy amint lehet, tisztítsa meg rendesen. Még a megfelelően megtervezett és végrehajtott webhelyek migrációja is nehéz lehet, és ez sokkal nagyobb kihívást jelent.”

A Google webhely megértése

Valami érdekesnek találom, hogy Mueller időnként utal arra, hogy a Google hogyan értelmezi a webhelyet. Korábban más kontextusban említette ezt a tényezőt, és úgy tűnik, hogy ez a minőséggel kapcsolatos dolgok csapdája, de valami más is, amelyre a múltban a webhely interneten belüli helyének megértéséhez kapcsolódó releváns témaként hivatkozott.

Ebben az összefüggésben Mueller úgy tűnik, hogy a kifejezést a webhely tartománynévhez viszonyított megértésére használja.

A szerzőről

Peter, az eOldal.hu tapasztalt SEO szakértője és tartalomgyártója. Több mint 10 éve foglalkozik keresőoptimalizálással és online marketinggel, amelyek révén számos magyar vállalkozás sikerét segítette elő. Cikkeiben részletes és naprakész információkat nyújt az olvasóknak a legfrissebb SEO trendekről és stratégiákról.